Практичний курс іноземної (англійської, німецької, французької ) мови для професійного спілкування І - Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)

Реквізити навчальної дисципліни

Рівень вищої освіти Перший (бакалаврський)
Галузь знань 12 Інформаційні технології
Спеціальність 126 Інформаційні системи та технології
Освітня програма Інтегровані інформаційні системи, Інформаційні т управляючі системи та технології, Інформаційне забезпечення робототехнічних систем
Статус дисципліни Нормативна
Форма навчання очна(денна)/заочна
Рік підготовки, семестр 3 курс, осінній та весняний семестри
Обсяг дисципліни 3 кредити (ECTS). Загальний обсяг дисципліни 90 год.: практичні заняття – 72 год., самостійна робота – 18 год.
Семестровий контроль/ контрольні заходи МКР – І семестр, залік – ІІ семестр
Розклад занять http://rozklad.kpi.ua
Мова викладання англійська, німецька, французька
Інформація про керівника курсу / викладачів

Викладачі кафедр:

КАМГС № 3 - http://kamgs3.kpi.ua/

ТППНМ - http://ktppnm.kpi.ua/

ТППФМ - http://ktppfm.kpi.ua/

Відповідальна: викладач КАМГС №3 Бойко Ірина Віталіївна,

iboykoboyko@gmail.com

моб. +38(093)073-70-08

| | Розміщення курсу | Курс розміщений на платформі Sikorsky |

Програма навчальної дисципліни

Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчення та результати навчання

Дисципліна «Іноземна мова професійного спрямування» (курс «Практичний курс іноземної (англійської, німецької, французької) мови для професійного спілкування») належить до циклу гуманітарної та соціально-економічної підготовки. Особливістю її вивчення є професійно-орієнтований характер та забезпеченість міждисциплінарними зв’язками, що знаходить своє відображення в навчальних цілях та змісті навчання.

В умовах розширення міжнародного співробітництва, реалізації міжнародних договорів та програм, участі України в Болонському процесі виникає питання формування у майбутніх фахівців іншомовної комунікативної компетентності як складника їхньої професійної компетентності.

Мета курсу - формування іншомовної комунікативної компетентності на рівні не нижчому ніж В2, який є стандартом для підготовки бакалаврів. На цьому рівні студенти здатні ефективно спілкуватися у типових навчальних і професійних ситуаціях відповідно до норм і культурних традицій фахівців певної сфери.

Ця дисципліна є важливою для вивчення майбутніми фахівцями так як забезпечує їх необхідним рівнем знань, навичок і вмінь іншомовної професійної комунікації та гарантує ефективне використання іншомовної термінології під час міжнародного співробітництва враховуючи особливості спілкування в межах потреб відповідного фаху. Дисципліна охоплює базові потреби ведення документообігу, ділової переписки та виробничих переговорів іноземною мовою.

Пререквізити та постреквізити дисципліни (місце в структурно-логічній схемі навчання за відповідною освітньою програмою)

Пререквізитами засвоєння дисципліни «Іноземна мова професійного спрямування» є рівень володіння іноземною мовою не нижче В1+, який студент отримує в результаті успішного вивчення дисципліни «Іноземна мова».

Постреквізитами дисципліни «Іноземна мова професійного спрямування» є отримання рівня володіння іноземною мовою В2, що свідчить про готовність студента до здачі ЄВІ та продовження навчання за програмою підготовки магістрів.

  1. Зміст навчальної дисципліни

Англійська мова

V семестр

1. Computer users.

2. Presentation skills. Welcoming your audience

3. Computer architecture

4. Presentation skills. Introducing yourself and the topic

5. Computer applications

6. Presentation skills. Dealing with nervousness

7. Peripherals

8. Presentation skills. Body language

9. Interview: Former student

10. Presentation skills. Tips on presentation

11. Operating systems

12. Presentation skills. Presentation tools.

13. Presentation skills. Creating effective visuals

14. Graphical users interfaces

15. Presentation skills. Presenting visuals effectively

VI семестр

1. Application programs. Presentation. Types of visuals

2. Multimedia. Presentation. Describing graphs and charts

3. Computing support Officer. Networks. Types of networks

4. The Internet. Presentation. Strategies for a good conclusion. Presentation. Concluding the presentation

5. The World Wide Web. Handling the questions and answering questions

6. Research paper

Німецька мова

V семестр

1. Lebenslauf.

2. Ihor Sikorsky KPI.

3. Studium.

4. Deutschland.

5. Freizeit und Hobby.

6. Meine Heimat.

7. Erfindungen und Entdeckungen des XX. Jahrhunderts.

8. Nobelpreisträger.

9. Transportmittel.

10. Motor.

11. Wasser, Wasserstoff.

12. Konferenz.

VI семестр

1. Elektronen.

2. Valenz und Valenzzone.

3. Quellen von Elektronen.

4. Strom im Halbleiter.

5. Halbleiterdioden.

6. Transistoren.

Французька мова

V семестр

1. Ordinateurs. Proposition interrogative.

2. Organisation et fonctionnement des ordinateurs. Passé composé. Imparfait.

3. Organes de mémoire. Pronoms toniques et atones.

4. Langage et systèmes. Adjectifs possessifs et démonstratifs.

VI семестр

5. Classification des éléments chimiques. Futur immédiat, passé immédiat, plus-que-parfait.

6.  Les transformations chimiques. Pronoms relatifs.

7.  La naissance de la chimie moderne. Futur simple.

8.  L’hydrogène et l’hélium. Futur dans le passé.

Навчальні матеріали та ресурси

Англійська мова

Базові:

1. Glendinning, E., Mc Ewan, J. (2006) Information Technology. Oxford: Oxford University Press.

2. Hollett, V., Sydes, J. (2009) Tech Talk Intermediate. Oxford: Oxford University Press.

3. Grussendorf, M. (2007) English for Presentations. Oxford: Oxford University Press.

Додаткові:

  1. Raymond, M. (1985) English Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press.

  2. Thompson A. (1996) Practical English Grammar. Oxford : Oxford University Press.

  3. Dooley, J. Evans, V. (2004) Grammarway 3. Berkshire: Express Publishing.

  4. Карпенко, Н. (2004) Методичні вказівки до проведення презентацій для студентів всіх спеціальностей ІІІ та IV курсів. «Дисципліна «Англійська мова професійного спрямування». Київ: «Політехніка».

Он-лайн ресурси:

https://learnenglish.britishcouncil.org/en/english-emails

https://esol.britishcouncil.org

https://learnenglishteens.britishcouncil.org/

https://www.bbc.co.uk/learningenglish/

Німецька мова

Базові:

Kotvytska, V., Bezzubova, O., Lazebna O. (2016). Einführung in das berufsbezogene Deutsch. Ein Lehrwerk für Studenten der technischen Fakultäten mit Deutschkenntnissen ab B1. NTUU KPI.

Лисенко, Г., Котвицька, В. (2019). Німецька мова професійного спрямування. Berufsbezogenes Deutsch. Навч. посібник. Київ, КПІ ім. Сікорського.

Додаткові:

1. Hering, A. & andere (2008). EM. Übungsgrammatik. Deutsch als Fremdsprache. Max Hueber Verlag.

2. Schmitt, D. (1999). Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Neubearbeitung. Verlag für Deutsch.

3. Reimann, M. (2009). Grundstufen. Grammatik für Deutsch als Fremdsprache. Erklärungen und Übungen. Max Hueber Verlag.

Французька мова

1. Полюк І.С. (2007). Французька мова професійного спрямування для студ. ІІІ курсу технічних спеціальностей: Навч.-метод. посіб.К.: НТУУ «КПІ».

2. Miquel C. (2018). Grammaire en dialogues. Niveau intermédiaire. CLE International.

Он-лайн ресурси:

Dictionnaire technique français – anglais. https://fr.techdico.com/

Dictionnaire technique multilingue. https://www.techniques-ingenieur.fr/lexique.html

https://www.futura-sciences.com/sciences/

https://www.larecherche.fr/

https://www.pourlascience.fr/

https://www.sciencesetavenir.fr/

https://www.science-et-vie.com/

Зазначену літературу можна знайти у бібліотеці НТУУ «КПІ ім. Ігоря Сікорського». Для зручного координування та отримання додаткової інформації студентам може бути запропонований контент матеріалів із сервісу Google Classroom для кожної групи окремо та додаткові авторські розробки викладачів.

Навчальний контент

Методика опанування навчальної дисципліни (освітнього компонента)

Загальний методичний підхід до викладання навчальної дисципліни «Іноземна мова професійного спрямування» визначається як комунікативно-когнітивний та професійно орієнтований, згідно з яким у центрі освітнього процесу знаходиться студент – суб’єкт навчання і майбутній фахівець.

Методика викладання іноземної мови професійного спрямування поєднує положення професійно орієнтованої комунікативної методики, спрямовані на формування іншомовної професійної комунікативної компетентності, в якій спілкування є водночас як кінцевою метою вивчення мови, так і засобом її досягнення. Робота на практичних заняттях спрямована на здобуття знань, розвиток та вдосконалення навичок і умінь спілкування в іншомовному професійному середовищі, ефективне опрацювання автентичних професійно орієнтованих джерел, розвиток і вдосконалення навичок і умінь іншомовної професійної письмової комунікації.

Самостійна робота студента

Основними видами самостійної роботи є підготовка до аудиторних занять, виконання домашньої роботи, виконання індивідуальних завдань (реферат, доповідь за фахом, виконання завдань на платформі Sikorsky).

Метою підготовки реферату є:

  • поглиблення і розширення теоретичних знань студентів з окремих дисциплін циклу професійної підготовки завдяки пошуку й аналізу іншомовної наукової літератури та джерел у мережі Інтернет;

  • розвиток та удосконалення навичок і умінь читання фахової літератури у таких видах читання, як вибіркове читання та оглядове;

  • розвиток та удосконалення навичок і умінь самостійної роботи з іншомовною навчальною та науковою літературою;

  • реалізація міждисциплінарних зв’язків;

  • розвиток та удосконалення навичок і умінь структурування, логічного викладення та аналізу тексту;

  • стимулювання професійної мотивації студентів тощо.

Політика та контроль

Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)

Кредитний модуль «Іноземна мова професійного спрямування» носить виключно практичний характер, тому успішне проходження курсу передбачає відвідування практичних занять за темами та виконання відповідних до них завдань, індивідуальних та групових робіт. Усі практичні заняття та заходи спрямовані на виконання студентом рейтингових вимог оцінювання.

Вагома частина рейтингу студента формується за умови активної участі у практичних заняттях. Тому пропуски практичних занять не дають можливості студенту отримати максимальні бали у семестровий рейтинг. Загальне оцінювання відбувається за схемою узгодженої рейтингової системи оцінювання. Очікувані результати навчання, контрольні заходи та терміни виконання оголошуються студентам на першому занятті. Заохочувальні бали надаються за відмінну підготовку рефератів, презентації дослідження за обраною тематикою, написання проектів та есе, участь у науково – практичних конференціях, олімпіадах.

Академічна доброчесність. Студент повинен дотримуватися «Кодексу честі КПІ ім. Ігоря Сікорського» (https://kpi.ua/code): виявляти дисциплінованість, вихованість, доброзичливість, чесність, відповідальність.

Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)

На першому занятті студенти ознайомлюються із рейтинговою системою оцінювання (РСО) дисципліни, яка побудована на основі Положення про систему оцінювання результатів навчання https://document.kpi.ua/files/2020\_1-273.pdf

Зокрема, рейтинг студента з дисципліни складається з балів, які можна отримати за відповіді на практичних заняттях протягом двох семестрів і за виконання МКР у 5 семестрі та за захист реферату у 6 семестрі. На першому занятті 5 та 6 семестрів проводиться вхідне тестування, оцінки за які не входять до рейтингу студентів.

В результаті, максимальний ваговий бал дорівнює 100 балів, з яких:

80 балів = 32 заняття х 2,5 бали

МКР =10 балів

Реферат = 10 балів

Відповіді на практичних заняттях включають в себе: роботу з підручником та розкриття розмовних тем.

Модульна контрольна робота проводиться з метою перевірки засвоєння студентами матеріалів модуля в кінці п’ятого семестру.

Модульна контрольна робота складається з 7 завдань у 15 варіантах. Метою є перевірка оволодіння студентами навичок аудіювання, читання, граматики, письма, говоріння. Робота складається з:

Аудіювання тексту загальнотехнічного спрямування (5 питань).

Максимальна кількість балів – 10 балів, кожне питання – 2 бали.

Розуміння прочитаного тексту загальнотехнічного спрямування (10 питань).

Максимальна кількість балів – 20 балів, кожне питання – 2 бали.

Розуміння прочитаного тексту з метою перевірки лексичних навичок студента (10 питань).

Максимальна кількість балів – 10 балів, кожне питання – 1 бал.

Граматичного завдання (20 речень).

Максимальна кількість балів – 20 балів, кожне питання – 1 бал.

Перекладацької практики: переклад речень, які відповідають програмному матеріалу (10 речень).

Максимальна кількість балів – 10 балів, кожне питання – 1 бал.

Письмового завдання, метою якого є перевірка навичок письма, уміння писати іноземною мовою зв’язний та логічно завершений текст.

Максимальна кількість балів – 10 балів.

Говоріння: бесіда за запропонованими темами.

Максимальна кількість балів – 20 балів: за монологічне мовлення – 5 балів;

за діалогічне мовлення – 15 балів.

Для спрощення розрахунку вводимо коефіцієнт 0,1.

Таким чином максимальна кількість балів за МКР = 100 балів х 0,1 = 10 балів.

Відмінно 9 –10 б.

Добре 7 – 8 б.

Задовільно 6 – 5 б.

Достатньо 5 – 4 б.

Незадовільно менше 4 б.

Підготовка та презентація реферату - ваговий бал – 10.

Основні критерії оцінювання:

  1. Відповідність темі.

  2. Глибина та повнота розкриття теми.

  3. Структура.

  4. Оформлення.

  5. Мовна відповідність (лексика, вживання граматичних структур тощо).

  6. Презентація.

Виконання від 90 % - 100% вимог – 10 балів (відмінно)

80% - 90% - 8-7 балів (добре)

65% - 80% - 6-5 балів (задовільно)

50% - 65% - 5-4 бали (достатньо)

Менше 40% - не зараховано (незадовільно).

Згідно з Положенням про поточний, календарний та семестровий контроль результатів навчання в КПІ ім. Ігоря Сікорського (https://kpi.ua/document\_control) календарний контроль - атестація - проводиться на 7-8 та 14-15 тижнях кожного семестру навчання і реалізується шляхом визначення рівня відповідності поточного рейтингу успішності студента за визначеними нижче критеріям.

Проміжна атестація студентів

Атестація студентів проводиться за значенням поточного рейтингу. Умовою задовільної атестації є значення поточного рейтингу студента не менше 50% від максимально можливого на час атестації.

Перша атестація (8 тиждень)

Атестація проводиться за підсумками 7 занять:

2,5 бали х 7 = 17,5 бали.

Загалом ідеальний студент має отримати 17,5 бали.

Таким чином, по першій атестації студент отримує "задовільно", якщо його поточний рейтинг буде не менше 8,75 б.

Друга атестація (14 тиждень)

Друга атестація проводиться за підсумками 13 занять:

2,5 бали х 13 = 32,5 бали.

Таким чином по другій атестації студент отримує "задовільно", якщо його поточний рейтинг буде не менше 16,25 бали.

Третя атестація (на 8 тижні 6 сем.)

Атестація проводиться за підсумками 23 занять та результату МКР:

2,5 бали х 23 + 10 балів = 67,5 балів.

Загалом ідеальний студент має отримати 67,5 балів. Таким чином по третій атестації студент отримує "задовільно", якщо його поточний рейтинг буде не менше 33,75 балів.

Четверта атестація (на 14 тижні 6 сем.)

Атестація проводиться за підсумками 30 занять, захисту реферату та результату МКР:

2,5 бали х 30 + 10 балів + 10 балів = 95 балів.

Загалом ідеальний студент має отримати 95 балів, таким чином по четвертій атестації студент отримує "задовільно", якщо його поточний рейтинг буде не менше 47,5 бала.

На передостанньому занятті весняного семестру проводиться підсумковий розрахунок рейтингової оцінки RD студентам, додаються заохочувальні бали за творчу роботу (не більше 10 балів).

Студенти, які набрали необхідну кількість балів (RD≥60), мають можливість:

отримати залікову оцінку (залік) відповідно до набраного рейтингу. В такому разі до заліково-екзаменаційної відомості вносяться бали RD та відповідні оцінки;

виконувати залікову контрольну роботу з метою підвищення оцінки.

Залікова контрольна робота

Максимальна кількість балів – 100

Зміст заліку

Тестове завдання №1 (Listening Comprehention).

Максимальна кількість балів – 10, кожне питання – 2 бали.

Тестове завдання №2, №3 (Reading Comprehention).

Максимальна кількість балів – 20, кожне питання – 2 бали.

Тестове завдання №4 (English in Use: Vocabulary).

Максимальна кількість балів – 10, кожне питання – 1 бал.

Тестове завдання №5 (English in Use: Grammar) (20 речень).

Максимальна кількість балів – 20, кожне питання – 1 бал.

Тестове завдання №6, №7 (Translation Practice) (10 речень).

Максимальна кількість балів – 10, кожне питання – 1 бал.

Тестове завдання №8 (Writing).

Максимальна кількість балів – 10.

Тестове завдання №9 (Speaking).

Максимальна кількість балів – 20: за монологічне мовлення – 5 балів;

за діалогічне мовлення – 15 балів.

Шкала оцінювання:

95-100 «відмінно»
85-94 «дуже добре»
75-84 «добре»
65-74 «задовільно»
60-64 «достатньо»
Менше 60 «незадовільно»

Якщо оцінка за залікову контрольну роботу більша ніж за рейтингом, студент отримує оцінку за результатами залікової контрольної роботи.

Якщо оцінка за контрольну роботу менша ніж за рейтингом, застосовується жорстка РСО – попередній рейтинг студента скасовується і він отримує оцінку з урахуванням результатів залікової контрольної роботи.

Студенти, які набрали протягом навчального року рейтинг з кредитного модуля менше 60 балів (але не менше 30 балів), зобов’язані виконувати залікову контрольну роботу.

Студенти, які не виконали програму, до заліку не допускаються.

Переведення значення рейтингових оцінок з кредитного модуля для виставлення їх до екзаменаційної (залікової) відомості та залікової книжки здійснюється відповідно до таблиці:

Таблиця відповідності рейтингових балів оцінкам за університетською шкалою:

Кількість балів Оцінка
100-95 Відмінно
94-85 Дуже добре
84-75 Добре
74-65 Задовільно
64-60 Достатньо
Менше 60 Незадовільно
Не виконані умови допуску Не допущено

Додаткова інформація з дисципліни (освітнього компонента)

Визнання результатів навчання, отриманих у неформальній / інформальній освіті, зокрема міжнародного сертифіката з іноземної мови на рівні В2 та вище, в якості результату семестрового контролю, здійснюється відповідно до чинного Положення. Для валідації результатів навчання за розпорядженням декана факультету створюється предметна комісія, до якої входять: завідувач кафедри; науково-педагогічний працівник, відповідальний за освітній компонент, що пропонується до зарахування; науково-педагогічний працівник кафедри технічного факультету/інституту, як правило, куратор академічної групи здобувача або його науковий керівник. Предметна комісія розглядає подані документи, проводить аналіз їх відповідності силабусу, проводить співбесіду зі здобувачем (за потребою) та приймає одне з рішень:

  1. визнати результати, набуті під час неформальної освіти та зарахувати їх як оцінку семестрового контролю з відповідної навчальної дисципліни / освітнього компонента;

  2. визнати результати, набуті під час неформальної освіти та зарахувати їх відповідно до рейтингової системи оцінювання як поточний контроль з відповідної складової навчальної дисципліни / освітнього компонента;

  3. не визнавати результати, набуті під час неформальної / інформальної освіти;

  4. призначити дату проведення позачергового контрольного заходу, відповідно до зазначеного у навчальному плані для навчальної дисципліни / освітнього компонента, що може бути зарахований.

Порядок валідації результатів неформального навчання регулюється відповідним чинним положенням: https://document.kpi.ua/2020_7-177

Робочу програму навчальної дисципліни (силабус):

Укладено: викладач КАМГС №3 Бойко Ірина Віталіївна

Ухвалено кафедрою АМГС №3 та іншими кафедрами (протокол № 7 від 20.01.2021)

Погоджено Методичною комісією факультету[1] (протокол № __ від _______)

[1] Методичною радою університету – для загальноуніверситетських дисциплін.