ОРГАНІЗАЦІЯ НАУКОВО-ДОСЛІДНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ - Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)

Реквізити навчальної дисципліни

Рівень вищої освіти Третій (доктор філософії)
Галузь знань 12 Інформаційні технології
Спеціальність 126 Інформаційні системи та технології
Освітня програма Інтегровані інформаційні системи
Статус дисципліни Нормативна
Форма навчання очна(денна, вечірня)
Рік підготовки, семестр 1 курс, весняний семестр
Обсяг дисципліни 4 кредити (120 годин)
Семестровий контроль/ контрольні заходи залік
Розклад занять http://rozklad.kpi.ua
Мова викладання Українська
Інформація про керівника курсу / викладачів

Лектор: д.т.н., професор, Жураковський Богдан Юрійович

zhurakovskiybyu@tk.kpi.ua

Практичні: д.т.н., професор, Жураковський Богдан Юрійович

Розміщення курсу Посилання на дистанційний ресурс:

https://classroom.google.com/u/0/c/MzQ1NDUzNDExOTU2?hl=ru

Програманавчальної дисципліни

Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчання та результати навчання

Дисципліна «Організація науково-дослідної діяльності» є нормативною дисципліною навчального плану доктора філософії з спеціальності «Інформаційні системи та технології» і грає важливу роль у підготовці фахівців.

Метою навчальної дисципліни є формування у здобувачів третього освітньо-наукового рівня освіти системи знань оволодіння теоретичними, методологічними та методичними засадами наукового дослідження, процесом наукового пізнання і творчості, навичками наукового пошуку, отримання теоретичного і практичного досвіду систематизації набутих знань та вироблення умінь застосовувати теоретичні знання в практичній роботі при виконанні дисертаційної роботи.

Завдання вивчення навчальної дисципліни: теоретична підготовка здобувачів з питань еволюції науки, п змісту і функції у суспільстві, сутність основних понять і категорій методології наукових досліджень; оволодіння методологією та процесом наукових досліджень, оцінка їх ефективності; вибір об’єкту, предмету та методів наукового дослідження; інформаційне забезпечення наукових досліджень та методика роботи над літературними джерелами; використання автоматизованих програм обробки інформації у наукових дослідженнях при застосуванні різних методів досліджень; складання звітів про проведену науково-дослідну роботу та оприлюднення результатів проведених наукових досліджень.

Метою кредитного модуля є формування у студентів:

- загальних компетентностей (ЗК):

ЗК 1: Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу, до формування системного наукового світогляду, професійної етики та загального культурного кругозору;

ЗК 2: Здатність застосовувати теоретичні знання у практичних ситуаціях та науковій діяльності.

ЗК 3: Здатність ініціювати дослідницько-інноваційні проекти та автономно працювати під час їх реалізації.

ЗК 6: Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми, генерувати ідеї та приймати обґрунтовані рішення.

Програмні результати навчання:

ЗНАННЯ:

ЗН 3: Методології наукової та дослідницької діяльності

ЗН 4: Фундаментальних та сучасних праць провідних зарубіжних та вітчизняних вчених у вибраній області дослідження

УМІННЯ:

УМ 1: Використовувати нормативно-правові акти та міжнародні договори, що регулюють відносини в сфері інтелектуальної власності

УМ 4: З нових дослідницьких позицій формулювати загальну методологічну базу власного наукового дослідження

УМ 7: Працювати з науковою, науково-технічною літературою та науковою періодикою, захищати результати науково-дослідних робіт як об’єкти інтелектуальної власності, готувати звіти за результатами науково-дослідних робіт

Пререквізити та постреквізити дисципліни (місце в структурно-логічній схемі навчання за відповідною освітньою програмою)

Пререквізити: Використовувати базові знання «Філософських засад наукової діяльності» та «Іноземної мови для наукової діяльності»;

Постреквізити: «Педагогічна практика».

Зміст навчальної дисципліни

Розділ 1. Наука як сфера людської діяльності

Тема 1.1. Наука та класифікація наук, розкриття їх взаємозв’язку, технічні науки.

Тема 1.2. Наука як система знань. Поняття наукового дослідження та вимоги до наукового дослідження

Тема 1.3. Організація наукової діяльності в Україні

Тема 1.4. Методологічні основи наукового пізнання та творчості. Елементи теорії і методології наукової творчості

Тема 1.5. Організація і проведення наукових досліджень у вищому закладі освіти України

Тема 1.6. Інженерне проектування

Тема 1.7. Проектування як творчий процес. Традиційні та нові методи проектування.Философские аспекты моделирования как метода познания окружающего мира.

Тема 1.8. Організація роботи у науковому колективі. Ефективність наукових досліджень.

Тема 1.9. Психологія взаємозаміни керівника з підлеглими.

Розділ 2. Організація і планування наукового дослідження

Тема 2.1. Основні функції моделей. Моделювання як засіб експериментального дослідження

Тема 2.2. Методологія наукових досліджень.

Тема 2.3. Вибір напрямку й планування науково- дослідної роботи. Аналіз теоретико- експериментальних досліджень і формулювання висновків.

Тема 2.4. Наукова інформація: пошук, накопичення і обробка.

Тема 2.5. Інформаційне забезпечення, обробка та аналіз матеріалів дослідження

Тема 2.6. 4. Науково-дослідна робота студентів, її форми і роль у підготовці спеціалістів.

Тема 2.7. Особливості патентних досліджень

Тема 2.8. Загальні вимоги до науково-дослідної роботи

Тема 2.9. Основні вимоги до написання, оформлення і захисту наукових праць студентів

Навчальні матеріали та ресурси

Базова

1. Грищенко І. М. Основи наукових досліджень : навч. посібн. / І. М. Грищенко, О. М. Григоренко, В. А. Борисейко. – К. : КНТЕУ, 2001. – 186 с.

2. Стеченко Д. М. Методологія наукових досліджень : підручник / Д. М. Стеченко. – К. : Знання, 2007. – 317 с.

3. Корягін М. В., Чік М. Ю. Основи наукових досліджень. Навчальний посібник. 2-ге вид.. К. Алерта, 2019. 492 с.

4. Швець Ф.Д. Методологія та організація наукових досліджень : навчальний посібник. Рівне: НУВГП, 2016. 151 с.

5.Інновації у вищій освіті: вітчизняний і зарубіжний досвід: навч. посібник / І. В. Артьомов, І. П. Студеняк, Й. Й. Головач, А. В. Гусь. – Ужгород: ПП «АУТДОР-ШАРК», 2015. – 348 с.

6. Впровадження наукових досліджень у виробництво https://www.uzhnu.edu.ua/en/infocentre/get/23894

7. Стан інноваційної діяльності та діяльності у сфері трансферу технологій в Україні у 2018 році: аналітична довідка / Т.В. Писаренко, Т.К. Кваша та ін. – К.:УкрІНТЕІ, 2019. – 80 с. https://mon.gov.ua/storage/app/media/innovatsii-transfer-tehnologiy/2019/07/03/stan-innovdiyaln-2018f.pdf

8. Підготовка статті до публікації у міжнародних наукових виданнях : методичні рекомендації / уклад. О. О. Цокало, Д. В. Ткаченко ; ред. О. Г. Пустова. – Миколаїв : МНАУ, 2015. – 88 с. https://en.calameo.com/read/002438128a9f31080cccc

9. Ноздріна Л.В. Управління проектами: підручник / Ноздріна Л.В., Ящук В.І., Полотай О.І./ За заг.ред.Л.В.Ноздріної. – К.: Центр учбової літератури, 2010. – 432с. (гл.1. с.1-116) 10.„Правила оформлення і представлення заявки на винахід і заявки на корисну модель”, що зареєстровані в Міністерстві юстиції України за № 173/5364 від 27.02.2001

Додаткова

1. Вернигора Н. М. Написання сучасної наукової статті. Методичні рекомендації; Київ. ун-т ім. Бориса Грінченка, Гуманітарний ін-т. – Київ : Білий Тигр, 2015. – 28 с.http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/12360/1/N_Vernyhora_NSNS_GI.pdf https://www.udau.edu.ua/ua/departments/viddili/redakczijno-vidavnichij-viddil/metodichnirekomendacziyi-shhodo-napisannya-statti.html

2. Day R.A. and Gastel B. How to write and publish a scientific paper. – [s.l.]: Greenwood, 2006. – p. 360.

3. Hartley J. Academic writing and publishing: a practical handbook. – [s.l.]: Routledge, 2008. – p. 208.

4. Scientific style and format: the CSE manual for authors, editors, and publishers (CSE, Scientific style and format). – 2006. – p. 658.

5. Кислий В. М. Організація наукових досліджень: навчальний посібник /В. М. Кислий. – Суми : Університетська книга, 2011. – 224 с.

6. Корбутяк В. І. Методологія системного підходу та наукових досліджень : навч. посіб. / В. І. Корбутяк. – Рівне : НУВГП, 2010. – 176 с.

7. Основи наукових досліджень : методологія, організація, оформлення результатів : [навч. посіб. для студ. ВНЗ] / В.М.Головійта ін. –К. : Хай-Тек Прес, 2010. –344 с.

8. Конверський А. Основи методології та організації наукових досліджень. К. : Центр навчальної літератури, 2017. 350 с.

9.Основи наукових досліджень у схемах і таблицях : навч. посіб. / О. П. Кириленко, В. В. Письменний. – Тернопіль : ТНЕУ, 2013. – 228 с.

10. Тарєлкін Ю. П. Методологія наукових досліджень / Ю. П. Тарєлкін, В. О. Цикін. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2010. – 194 с.

11. Чернілевський Д. В. Методологія наукової діяльності: Навчальний посібник / За ред. професора Д. В. Чернілевського. – Вінниця : Вид-во АМСКП, 2010. – 484 с.

12. Шклярський В.І. Методологічні основи наукових досліджень / В.І. Шклярський. – Львів : Національний університет “Львівська політехніка”, 2006. – 127 с.

Навчальний контент

Методика опанування навчальної дисципліни(освітнього компонента)

Лекційні заняття

з/п

Назва теми лекції та перелік основних питань

(дидактичні матеріали: презентація Power Point, відеолекції.)

1 2
1

Розділ 1. Наука як сфера людської діяльності

Лекція 1. Наука та її роль у розвитку суспільства.

Поняття науки. Базові поняття. Економічна ситуац ія в галузі науки. Типові схеми фінансування. Науково-техн ічна політика.

Література: 1,2.

Завдання на СРС:  Підготовка до практичного заняття.

2

Лекція 2. Наука як система знань. Поняття наукового дослідження та вимоги до наукового дослідження

  1. Пріоритети наукових досліджень. Класифікац ія наук. Наукове дослідження. Етапи наукового дослідження. Ефективність наукових досліджень.Впровадження завершених наукових досліджень у виробництво.

    Література: 1,2,3.

Завдання на СРС: Підготовка до практичного заняття.

3

Лекція 3. Організація наукової діяльності в Україні

Література: 1,2,4,5.

Завдання на СРС: Підготовка до практичного заняття.

4

Лекція 4. Методологічні основи наукового пізнання та творчості. Елементи теорії і методології наукової творчості

Література: 1,6,8.

Завдання на СРС: Підготовка до практичного заняття.

5

Лекція 5. Організація і проведення наукових досліджень у вищому закладі освіти України

Література: 1,5,6,7, 9.

Завдання на СРС: Підготовка до практичного заняття.

6

Лекція 6. Інженерне проектування

Література: 2,4,5,8.

Завдання на СРС: Підготовка до практичного заняття.

7

Лекція 7. Проектування як творчий процес. Традиційні та нові методи проектування.

Філософські аспекти моделювання як метода познання навколишнього світу.

Література: 4, 8,9 .

Завдання на СРС: Підготовка до практичного заняття.

8

Лекція 8. Організація роботи у науковому колективі. Ефективність наукових досліджень.

Література: 1,2,4.

Завдання на СРС: Підготовка до практичного заняття.

9

Лекція 9. Психологія взаємозаміни керівника з підлеглими.

Література: 4,5,7.

Завдання на СРС: Підготовка до практичного заняття.

10

Розділ 2. Організація і планування наукового дослідження

Лекція 10. Основні функції моделей. Моделювання як засіб експериментального дослідження

Література: 2,4.

Завдання на СРС: Підготовка до практичного заняття.

11

Лекція 11. Методологія наукових досліджень.

Поняття про методологію досліджень, види та функції наукових досліджень. Методи та техніка наукових досліджень. Методи емпіричного дослідження. Методи досліджень на емпіричному та теоретичному рівнях

Література: 6,7,8,9.

Завдання на СРС: Підготовка до практичного заняття.

12

Лекція 12. Вибір напрямку й планування науково- дослідної роботи. Аналіз теоретико- експериментальних досліджень і формулювання висновків.

Література: 1,3,4.

Завдання на СРС: Підготовка до практичного заняття.

13

Лекція 13. Наукова інформація: пошук, накопичення і обробка.

  1. Наукова ін формац ія та її джерела. Робота із джерелами ін формац ії.

Література: 1, 2, 4, 6 .

Завдання на СРС: Підготовка до практичного заняття..

14

Лекція 14. Інформаційне забезпечення, обробка та аналіз матеріалів дослідження

Поняття та класифікація інформаційного забезпечення наукових досліджень. Роль і функції інформації. Вибір об´єкта обстеження та визначення системи показників, що підлягають збору в процесі спостереження. Організація збору і документальне оформлення інформації. Порядок обробки інформації в економічних дослідженнях. АСУ обробки інформації на ЕОМ та застосування їх у наукових дослідженнях

Проведення аналітичної роботи в науково – дослідному процесі

Література: 3, 4.

Завдання на СРС: Підготовка до практичного заняття.

15

Лекція 15. Науково-дослідна робота студентів, її форми і роль у підготовці спеціалістів.

Література: 1, 2, 8, 9.

Завдання на СРС: Підготовка до практичного заняття.

16

Лекція 16. Особливості патентних досліджень

Література: 1, 2, 5, 7, 8.

Завдання на СРС: Підготовка до практичного заняття.

17

Лекція 17. Загальні вимоги до науково-дослідної роботи

  1. Формулювання теми наукового дослідження. Обґрунтування актуальності обраної теми. Визначення об'єкта й предмета дослідження. Постановка мети й конкретни х завдань дослідження. Вибір методу (методики) проведення дослідження. Формулювання висновків та оцінка отриманих результатів.

Література: 1, 4, 9.

Завдання на СРС: Підготовка до практичного заняття..

18

Лекція 18. Основні вимоги до написання, оформлення і захисту наукових праць студентів

Поняття про методологію досліджень, види та функції наукових досліджень. Методи та техніка наукових досліджень. Методи емпіричного дослідження. Методи досліджень на емпіричному та теоретичному рівнях.

Література: 6, 7, 8, 9.

Завдання на СРС: Підготовка до практичного заняття.

Практичні заняття

Основні завдання циклу практичних занять з дисципліни «Організація науковоінноваційної діяльності» є формування у студентів вміння представляти наукові результати на різних рівнях наукової літератури, створення проектів для отримання грантів, впроваджувати нові інноваційні розробки у виробництво. Застосовуються стратегії активного і колективного навчання, які визначаються наступними методами і технологіями: особистісно-орієнтовані (розвиваючі) технології, засновані на активних формах і методах навчання ( дискусія, експрес-конференція, навчальні дебати, застосування на основі комп'ютерних і мультимедійних засобів творчих завдань)

з/п

Назва практичного заняття

Кількість

ауд. годин

1

Практичне заняття 1. Поняття та сутність наукового дослідження

Проблеми і питання наукового дослідження. Вибір теми дослідження. Ідея, закон.

Література: [базова – 1, 2,3, додаткова – 5,7,8,10]

4
2

Практичне заняття 2. Вибір теми та реалізація наукового дослідження

Мета, об’єкт, предмет наукового дослідження. Етапи наукового дослідження. Література: [базова – 1, 2,3, додаткова – 5,6,8,9,12]

4
3

Практичне заняття 3. Теоретичні та експериментальні дослідження, моделювання.

Поняття теорії. Вимоги до знов створюваної теорії. Еврістичність теорії. Конструктивність теорії. Простота теорії. Різноманітні засоби узагальнення теорій.

Література: [базова – 1, 2,3, додаткова – 10, 11, 12]

4
4

Практичне заняття 4. Програма розвитку інноваційної діяльності КПІ ім. Ігоря Сікорського

Наукові групи Національного технічного університету України «КПІ ім. Ігоря Сікорського». Особисті досягнення науковців. Інноваційна діяльність. Наукова та інноваційна діяльність молоді. Розвиток інфраструктури забезпечення науково-інноваційної діяльності. Література: [базова – 1, 2,3]

4
5

Практичне заняття 5. Новітні методи проектування.

Використання комп’ютерної техніки у наукових дослідженнях

Синектика як метод пошуку ідеї. Етапи використання синектики. Література: [базова – 1, 2,3, додаткова – 10, 11, 12]

4
6

Практичне заняття 6. Одержання гранту на фінансування.

Структура проекту. Вибір та подання інноваційних ідей, які покладені в основу майбутньої розробки. Задачі, що вирішуються для досягнення мети. Складання етапів проекту та оцінка результатів, що одержані в залежності від напрямку роботи (освітянська, наукова, фундаментальна, прикладна, впровадження тощо) Розрахунок фінансування проекту. Розгляд проектів. Критичне оцінювання перспективи виконання проекту та одержаних результатів. Література: [7]

4
7

Практичне заняття 7. Трансфер наукових знань на ринок виробництва продукції.

Впровадження інноваційних технологій у виробництво. Проблеми, що виникають на стадії впровадження у виробництво. Регламент виробництва. Стадія проектування виробництва. Підбір обладнання. Оцінка ризиків впровадження сучасних біотехнологій для природного навколишнього середовища та здоров’я людей. Література: [базова -7,9]

4
8

Практичне заняття 8. Презентація технологій.

Питання, які необхідно висвітлити для зацікавлення виробників. Графічна подача матеріалу для кращого сприйняття зацікавленими виробниками. Розрахунок собівартості одержаної продукції за технологією, що пропонується. Література: [базова - 9]

4
9

Практичне заняття 9. Оформлення результатів наукових досліджень

Аналіз представлених власних результатів у виді наукової статті. Розгляд статті, написання анотації, виявлення спорних питань, представлення графічного зображення, розрахунок похибки, підписи до рисунків, актуальність, огляд літературних джерел, висновки. Література: [базова – 8, додаткова – 1, 7]

4

Самостійна робота студента

№ з/п Назви тем і питань, що виноситься на самостійне опрацювання та посилання на навчальну літературу Кількість годин СРС
1 2 3
1 Підготувати пропозиції щодо можливості перетворення власних наукових результатів у інформаційні технології. Література: додаткова література 8
2 Підготувати бачення програми розвитку інноваційної діяльності КПІ ім. Ігоря Сікорського. Література: додаткова література 8
3 Підготувати проект для одержання гранту Література: додаткова література 8
4 Підготувати пропозиції щодо впровадження технології, основаної на ваших інноваціях, у виробництво Література: додаткова література 8
5 Підготовка презентації для зацікавлення виробників вашими пропозиціями Література: додаткова література 8
6 Підготовка до модульних контрольних робіт 4
7 Підготовка до заліку 4
48

Політика та контроль

Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)

Система вимог, які ставлять перед студентом:

• відвідування лекційних та практичних занять є обов'язковою складовою вивчення матеріалу;

• на лекції викладач користується власним презентаційним матеріалом; вікористовує гугл-диск для викладання матеріалу поточної лекції, додаткових ресурсів, лабораторних робіт та інше; викладач відкриває доступ до певної діректорії гугл-диска для скидання електронний звітів та відповідей на МКР;

• на лекції заборонено відволікаті викладача від викладання матеріалу, усі питання, уточнення та ін. студенти задають в кінці лекції у відведений для цього час;

• Бали за практичні заняття враховуються лишь за наявності електронного звіту;

• модульна контрольна робота пишеться на лекційних заняттях без застосування допоміжних засобів (мобільні телефони, планшети та ін.); результат пересилається у файлі до відповідної діректорії гугл-диску;

• заохочувальні бали виставляються за: участь у конкурсах робіт, підготовка оглядів наукових праць; презентацій по одній із тем СРС дисципліни тощо.

Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)

Рейтинг студента з дисципліни складається з балів, що він отримує за:

1) модульні контролі (МКР поділяється на дві контрольні роботи тривалістю по одній акад. годині);

2) виконання практичних занять;

3) відповідь на заліку.

1. Модульний контроль

Ваговий бал - 30 Максимальна кількість балів за всі контрольні роботи дорівнює 30*2 = 60 балів.

В кожній контрольній роботі містяться завдання різного рівня складності, в залежності від якого вони при правильному виконанні оцінюються від 1 до 6 балів. Максимальна кількість балів за завдання зменшується на 1 бал, якщо дано правильну, але неповну відповідь; на 2 бали, якщо дано правильну відповідь, але допущено несуттєву помилку (наприклад, помилка в розрахунку по правильно записаній формулі) і т.д.

2. Робота на комп’ютерних практичних заняттях

Ваговий бал – 5. Максимальна кількість балів на всіх практичних заняттях дорівнює 5*8= 40 балів.

Штрафні та заохочувальні бали за:

- відсутність на практичному занятті без поважної причини -1 бал;

- виконання завдань із удосконалення дидактичних матеріалів з дисципліни надається від 2 до 5 заохочувальних балів.

Умови позитивної проміжної атестації

Для отримання “зараховано” з першої проміжної атестації (8 тиждень) студент повинен мати не менше ніж 20 балів (на початок 8 тижня згідно з календарним планом контрольних заходів “ідеальний” студент має отримати 50 балів).

Для отримання “зараховано” з другої проміжної атестації (14 тиждень) студент повинен мати не менше ніж 50 балів (на початок 14 тижня згідно з календарним планом контрольних заходів “ідеальний” студент має отримати 90 балів).

Бали по залікових питаннях:

Кількість балів по відповіді на кожне питання визначається викладачем з врахуванням складності питання та якості відповіді. Максимальна кількість балів 60.

Розрахунок шкали (R) рейтингу

Сума вагових балів контрольних заходів протягом семестру складає:

RС = 60 + 40 = 100 балів.

Для отримання студентом відповідних оцінок (ЕСТS та традиційних) його рейтингова оцінка R переводиться згідно з таблицею відповідності рейтингових балів оцінкам за університетською шкалою.

Поточний контроль: Робочим навчальним планом передбачено виконання модульної контрольної роботи за матеріалами тем курсу. Мета модульної контрольної роботи – перевірка здобутих знань з основних розділів курсу. Робота проводиться за пакетом контрольних завдань. Завдання формулюються згідно переліку основних питань дисципліни.

Проведення модульної контрольної роботи передбачається на заняттях з комп’ютерного практикуму (2 академічних години) орієнтовно через 2 тижні після закінчення вивчення відповідної теми. Основні завдання контрольної роботи:

  • поглиблене вивчення структури й функціональних особливостей комп’ютерних мереж;

  • придбання навичок самостійної роботи зі спеціальною технічною літературою.

Календарний контроль: провадиться двічі на семестр як моніторинг поточного стану виконання вимог силабусу.

Семестровий контроль: залік

Умови допуску до семестрового контролю: мінімально позитивна оцінка за індивідуальне завдання /зарахування усіх лабораторних робіт/ семестровий рейтинг більше 30 балів.

Таблиця відповідності рейтингових балів оцінкам за університетською шкалою:

Кількість балів Оцінка
100-95 Відмінно
94-85 Дуже добре
84-75 Добре
74-65 Задовільно
64-60 Достатньо
Менше 60 Незадовільно
Не виконані умови допуску Не допущено

Додаткова інформація з дисципліни (освітнього компонента)

Перелік питань, які виносяться на семестровий контроль:

1. Поняття інновації, новації в учбовому процесі та наукових дослідженнях.

2. Взаємозв’язок між науковою та інноваційною діяльністю.

3. Критерії перетворення наукових результатів в інформаційні технології.

4. Трансфер інформаційних технологій на ринок товарів

5. Трансфер наукових знань на ринок об’єктів права інтелектуальної власності.

6. Технологія впровадження наукових результатів у виробництво.

7. Інноваційний розвиток КПІ ім. Ігоря Сікорського

8. Роль вищої освіти у забезпеченні інноваційного розвитку економіки країни.

9. Правила представлення наукових результатів на конференціях.

10. Критерії складання проектів для одержання грантів

11. Критерії висвітлення результатів наукової роботи в статті

12. Базові точки представлення наукової роботи для інновації у виробництво

13. Проблеми, що виникають на стадії впровадження у виробництво.

14. Регламент виробництва.

15. Стадія проектування виробництва. Підбір обладнання.

16. Оцінка ризиків впровадження сучасних інформаційних технологій для природного навколишнього середовища та здоров’я людей.

17. Висвітлення результатів наукової роботи в презентації для наукової спільноти

18. Висвітлення інформаційної технології в презентації для пошуку інфесторів

19. Вибір та подання інноваційних ідей, які покладені в основу майбутньої розробки при написанні проекту

20. Можливий вплив інформаційних технологій на довкілля

21. Ризики впровадження інформаційни технологій у виробництво.

  • інша інформація для студентів щодо особливостей опанування навчальної дисципліни:

Застосовуються стратегії активного і колективного навчання, які визначаються наступними методами і технологіями:

1) кредитно-модульна технологія навчання;

2) особистісно-орієнтовані (розвиваючі) технології, засновані на активних формах і методах навчання ( «аналіз ситуацій» ділові, імітаційні ігри, дискусія, експрес-конференція, навчальні дебати);

3) інформаційно-комунікаційні технології, що забезпечують проблемно-дослідницький характер процесу навчання та активізацію самостійної роботи студентів (електронні презентації для лекційних занять, використання аудіо-, відео-підтримки навчальних занять, розробка і застосування на основі комп'ютерних і мультимедійних засобів творчих завдань, доповнення традиційних навчальних занять засобами взаємодії на основі мережевих комунікаційних можливостей).

Робочу програму навчальної дисципліни (силабус):

Складено професором кафедри ІСТ, д.т.н., професором Жураковським Богданом Юрійовичем

Ухвалено: кафедрою ІСТ (протокол № 1 від 30.08.2021 р.)

Погоджено: Методичною комісією факультету[1] (протокол № 1 від 30.08.2021 р.)

[1] Методичною радою університету– для загальноуніверситетських дисциплін.