Архітектура, розроблення та експлуатація інформаційних систем корпоративного і національного рівнів - Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)
Реквізити навчальної дисципліни
Рівень вищої освіти | Другий (магітерський) |
---|---|
Галузь знань | 12 Інформаційні технології |
Спеціальність | 126 Інформаційні системи та технології |
Освітня програма | Інформаційні управляючі системи та технології |
Статус дисципліни | Нормативна |
Форма навчання | очна(денна), заочна |
Рік підготовки, семестр | 1 курс, осінній семестр |
Обсяг дисципліни | 90 год (3 кредити) Розподіл годин за видами занять (денна): лекції – 18 лабораторні (комп’ютерні практикуми) – 18 СРС – 54 Розподіл годин за видами занять (заочна): лекції – 6 лабораторні (комп’ютерні практикуми) – 6 СРС - 78 |
Семестровий контроль/ контрольні заходи | Залік / Модульна контрольна робота |
Розклад занять | http://rozklad.kpi.ua |
Мова викладання | Українська |
Інформація про керівника курсу / викладачів |
Лектор: к.т.н. Жураковська Оксана Сергіївна, zhurakovskaja_o@bigmir.net Практичні (комп. практикуми): к.т.н. Жураковська Оксана Сергіївна |
Розміщення курсу | Moodle: Архітектура, розроблення та експлуатація інформаційних систем корпоративного і національного рівнів (xl13kd) |
Програма навчальної дисципліни
Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчання та результати навчання
Вивчення дисципліни «Архітектура, розроблення та експлуатація інформаційних систем корпоративного і національного рівнів» необхідне для магістра з інформаційних систем та технологій для розуміння принципів побудови інформаційних систем корпоративного і національного рівнів, методів розроблення та експлуатації таких систем.
Предметом навчальної дисципліни є моделі та принципи побудови інформаційних систем корпоративного і національного рівнів, методи розроблення та експлуатації таких систем.
Мета навчальної дисципліни – формування у студентів представлення про архітектуру інформаційних систем корпоративного і національного рівнів, методи розроблення та експлуатації таких систем.
КОМПЕТЕНТНОСТІ
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності:
- СК03. Здатність проектувати інформаційні системи з урахуванням особливостей їх призначення, неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог;
- СК11. Здатність до вибору, аналізу, розробки, впровадження і експлуатації на підприємстві систем класу ERP, використання стандартів інтероперабельності міжнаціонального рівня.
ПРОГРАМНІ РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ
- РН11. Розв’язувати задачі цифрової трансформації у нових або невідомих середовищах на основі спеціалізованих концептуальних знань, що включають сучасні наукові здобутки у сфері інформаційних технологій, досліджень та інтеграції знань з різних галузей;
- РН14. Виконувати вибір, аналіз, розробку, впровадження і експлуатацію на підприємстві систем класу ERP, використовувати стандарти інтероперабельності міжнаціонального рівня.
Пререквізити та постреквізити дисципліни (місце в структурно-логічній схемі навчання за відповідною освітньою програмою)
Для успішного вивчення дисципліни необхідні знання, отримані студентами при вивченні дисципліни «Проєктування інформаційних систем».
Знання та навички, отримані студентом при вивченні дисципліни, використовуються в розробці магістерської дисертації спеціалізації «Інформаційні управляючі системи та технології».
Зміст навчальної дисципліни
Розділ 1. Стан та перспективи розвитку корпоративних інформаційних систем
Розділ 2. Архітектура та проєктування корпоративних інформаційних систем
Розділ 3. Впровадження корпоративних інформаційних систем
Навчальні матеріали та ресурси
Базові
1. Ісікова Н. П., Решетняк Т. В. Проєктування інформаційних систем: навч. посіб. — Краматорськ : ДДМА, 2020. — 111 с.
2. Bocij P., Greasley A., Hickie S. Business information systems: technology, development and management for the e-business. — Pearson, 2015.
3. Laudon. K.C., Laudon, J.P. Management Information Systems, New Approaches to organization and technology. Ney Jersey: Prentice Hall, 2008.
4. Павленко Л. А. Корпоративні інформаційні системи: Навчальний посібник. -X.: ВД «ІНЖЕК», 2003. - 260 с
Додаткові
1. Авраменко В.С., Авраменко А.С. Проектування інформаційних систем: навчальний посібник. – Черкаси: Черкаський національний університет ім. Б. Хмельницького, 2017. – 434 с.
2. Марченко А.В. Проектування інформаційних систем: навч. посібник – Київ: ДУТ, 2016. – 89 с.
3. Савеленко О.К., Лисенко І.А., Іванченко О.О. CASE-технології у проектуванні інформаційних систем: Навчальний посібник. - Кропивницький: Видавець Лисенко В.Ф., 2018.- 240 с.
Навчальний контент
Методика опанування навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Розділ 1. Стан та перспективи розвитку корпоративних інформаційних систем
Лекція 1. Класифікація інформаційних систем. Корпоративні інформаційні системи. Основні поняття.
Лекція 2. Перспективи та тенденції розвитку** корпоративних інформаційних систем. Огляд сучасних КІС
**Практикум 1. Аналіз структури корпоративної інформаційної системи (КІС) для обраної корпорації.
Розділ 2. Архітектура та проєктування корпоративних інформаційних систем
Лекція 3. Принципи проєктування** корпоративних інформаційних систем
**Практикум 2. Побудова** функціональної моделі при проєктуванні КІС.
Лекція 4. Методології та стандарти, що використовуються при розробці корпоративних інформаційних систем. Інтероперабельність. Вимоги до** корпоративних інформаційних систем. Функціональні можливості КІС
**Практикум 3. Моделювання бізнес-процесів із використанням UML, BPMN.
Лекція 5. Характеристики систем класів MRP, MRP II, ERP, CSRP, ERP II, XRP
Лекція 6. Архітектура корпоративних інформаційних систем. Поняття архітектури, типи архітектур
Лекція 7. Архітектурні стилі. Фреймворки
**Практикум 4. Дослідження етапів проєктування КІС, аналіз архітектури КІС.
Розділ 3. Впровадження корпоративних інформаційних систем
Лекція 8. Інтеграційні підходи в корпоративних інформаційних системах. Методика впровадження корпоративних інформаційних систем
Лекція 9. Виконання модульної контрольної роботи (МКР).
Самостійна робота студента/аспіранта
Самостійна робота студентів включає:
1. підготовку до аудиторних занять – вона передбачає опрацювання матеріалу лекцій за матеріалами, наведеними в курсі на платформі Moodle. Обсяг часу, необхідний на підготовку, приблизно співпадає із часом аудиторних занять;
2. виконання завдань комп’ютерних практикумів – на виконання та захист завдань кожного практикуму студент має 2 заняття, починаючи з дати отримання завдання, після чого він повинен здати звіт в дистанційному курсі на платформі Moodle.
Всі матеріали, необхідні для самостійної підготовки студентів та виконання завдань, розміщені в електронному вигляді в дистанційному курсі на платформі Moodle, контент якої є доступним в мережі Internet. Крім цього, студенти мають змогу отримувати консультації з усіх необхідних питань (для чого створено групу в Telegram, або із використанням Zoom-конференцій)
Політика та контроль
Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Для успішного оволодіння дисципліною студенти повинні відвідувати лекції та комп’ютерні практикуми, своєчасно виконувати завдання комп’ютерних практикумів та здавати звіти виконаних практикумів в курсі на платформі Moodle.
Зарахування комп’ютерних практикумів має дві складові:
- всі виконані завдання оформлюються у вигляді звіту. Звіт здається в курсі на платформі Moodle (виконання практикуму оцінюється приблизно у 70% від кількості балів за практикум);
- захист кожного практикуму полягає у відповідях на теоретичні та практичні питання, які стосуються теми практикуму (захист практикуму оцінюється приблизно у 30% від кількості балів за практикум). Захист може проводитись як в усній формі, так і у вигляді проходження теста в курсі на платформі Moodle.
Якщо звіт з практикуму здається пізніше встановленого терміну для цього практикуму, то при перевищенні терміну більше, ніж на тиждень, максимальна оцінка за практикум зменшується на 10%.
Модульна контрольна робота виконується за матеріалами усього курсу в формі тесту в курсі на платформі Moodle. Якщо студент отримав менше 60% балів за МКР, він має можливість повторного виконання МКР.
Поточний стан успішності студентів відображається в електронному журналі в курсі на платформі Moodle, доступ до якого студенти мають протягом усього терміну вивчення дисципліни.
Рейтингова система оцінювання з дисципліни описана у наступному розділі робочої програми.
Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)
Поточний контроль: лабораторні комп’ютерні практикуми, МКР
Календарний контроль: проводиться двічі на семестр як моніторинг поточного стану виконання вимог силабусу.
Семестровий контроль: залік
Умови допуску до семестрового контролю: семестровий рейтинг не менше 60 балів.
Система рейтингових балів та критерії оцінювання
1. Комп’ютерні практикуми
Номер комп’ютерного практикуму | Максимальні бали за | ||
---|---|---|---|
виконання практикуму | захист практикуму | всього за практикум | |
КП №1 | 8 | 4 | 12 |
КП №2 | 15 | 7 | 22 |
КП №3 | 21 | 9 | 30 |
КП №4 | 14 | 7 | 21 |
2. Модульна контрольна робота (МКР)
МКР виконується за матеріалами усього курсу в формі тесту або у вигляді двох частин, кожна з яких має форму тесту в курсі на платформі Moodle. Тестове завдання містить 5 питань, правильна відповідь на кожне з яких оцінюється в 3 бали. У випадку, якщо МКР складається з двох частин, кожне з тестових завдань містить 5 питань, правильна відповідь на кожне з яких оцінюється в 1,5 бали.
Семестровий рейтинг включає бали за виконані і захищені комп’ютерні практикуми та МКР і складає
RС = 12 + 22 + 30 + 21 + 15 = 100 балів
Необхідною умовою допуску до заліку є семестровий рейтинг не менше 60 балів. Студенти, які не виконали вказану умову допуску, до заліку не допускаються і мають підвищити свій рейтинг.
Для отримання атестації при проведенні календарного контролю необхідно набрати:
Перший календарний контроль: не менше (8 + 15)0,5 = 11 балів;
Другий календарний контроль: не менше (8 + 15 + 21)0,5 = 22 бали.
Студенти, які набрали протягом семестру необхідну кількість балів (RС>=60), мають можливості:
- отримати залікову оцінку «автоматом» відповідно до набраного рейтингу;
- виконувати залікову контрольну роботу з метою підвищення оцінки.
Якщо оцінка за контрольну роботу більша ніж «автомат» за рейтингом, студент отримує оцінку за результатами залікової контрольної роботи. Якщо оцінка за контрольну роботу менше ніж «автоматом» за рейтингом, то застосовується «м’яка» РСО і студент отримує більшу з отриманих оцінок – за результатами залікової контрольної роботи або «автоматом».
Залік проводиться в формі тесту в курсі на платформі Moodle. Тестове завдання містить 5 питань, правильна відповідь на кожне з яких оцінюється в 20 балів.
Заліковий рейтинг складає RЗ = 5⋅20 = 100 балів.
Таблиця відповідності рейтингових балів оцінкам за університетською шкалою:
Кількість балів, RС (або Rз) | Оцінка |
---|---|
100-95 | Відмінно |
94-85 | Дуже добре |
84-75 | Добре |
74-65 | Задовільно |
64-60 | Достатньо |
Менше 60 | Незадовільно |
Не виконані умови допуску | Не допущено |
Додаткова інформація з дисципліни (освітнього компонента)
Перелік питань, які виносяться на семестровий контроль – на семестровий контроль виносяться усі питання, які вивчались в курсі, перелік вказаний в розділі 5 робочої програми дисципліни
Робочу програму навчальної дисципліни (силабус):
Складено доцентом каф. ІСТ, к.т.н. Жураковською О.С.
Ухвалено кафедрою ІСТ (протокол № 15 від 15.06.22)
Погоджено Методичною комісією факультету ІОТ (протокол № 11 від 07.07.22)