НАУКОВА РОБОТА ЗА ТЕМОЮ МАГІСТЕРСЬКОЇ ДИСЕРТАЦІЇ – Частина 2. Науково-дослідна робота за темою магістерської дисертації - Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)
Реквізити навчальної дисципліни
Рівень вищої освіти | Другий (магістерський) |
Галузь знань | 12 Інформаційні технології |
Спеціальність | 126 Інформаційні системи та технології |
Освітня програма | Інформаційне забезпечення робототехнічних систем |
Статус дисципліни | Нормативна |
Форма навчання | очна(денна) |
Рік підготовки, семестр | 1 курс, весняний семестр |
Обсяг дисципліни | 60 годин |
Семестровий контроль/ контрольні заходи | залік |
Розклад занять | http://rozklad.kpi.ua |
Мова викладання | Українська |
Інформація про керівника курсу / викладачів | Практичні: к.т.н., доцент, Ткач Михайло Мартинович mm.tkach77@gmail.com |
Розміщення курсу | https://campus.kpi.ua |
Програма навчальної дисципліни
Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчення та результати навчання
Даний кредитний модуль є одним з базових модулів, який повинен забезпечити якість підготовки і виховання спеціалістів з вищою освітою, здатних творчо застосовувати в практичній діяльності найновіші досягнення науково-технічного прогресу. Якісна організація саме цього виду діяльності є основною метою, яку переслідує даний кредитний модуль.
Основні завдання модулю: формування наукового світогляду студентів; прищеплення студентам навичок самостійної науково-дослідної роботи; розвиток ініціативи, здатності застосовувати теоретичні знання у практичній діяльності.
У результаті вивчення кредитного модуля студенти повинні уміти відбирати та аналізувати необхідну інформацію, формулювати мету, завдання дослідження, планувати і проводити експеримент, формулювати висновки наукового дослідження, складати звіти, доповіді та статті за результатами дослідження.
Метою кредитного модуля є вивчення студентами магістратури методики та організації науково-дослідної діяльності у напрямку інформаційного забезпечення робото технічних систем, формування компетентності і професійних навиків самостійної наукової роботи відповідно до вимог та у зв’язку з підготовкою до написання магістерської дисертації.
Предметом вивчення кредитного модуля є технології, методи та засоби проведення наукових досліджень та презентації їх результатів.
Навчальна дисципліна покликана допомогти студенту отримати -
знання:
результати новітніх досліджень, одержаних вітчизняними та зарубіжними дослідниками і опублікованих у провідних фахових журналах з теми дослідження;
способи подання наукових досягнень і методи презентації наукових результатів із залученням сучасних технічних засобів;
теоретичні та методологічні основи проведення наукових досліджень;
основні джерела інформації для проведення необхідних розрахунків;
методологію прогнозної оцінки основних показників діяльності підприємств, галузі, регіону;
способи збору і підготовки інформації, використовуваної для формування інформаційного забезпечення робото технічних систем.
Начало формы
Конец формы
уміння:
використовувати сучасні методи збору, аналізу і обробки наукової інформації для здійснення пошуку літератури та інших джерел інформації, відповідно до поставленого завдання;
узагальнювати наявні результати новітніх досліджень, одержаних вітчизняними та зарубіжними дослідниками, виявляти перспективні напрямки, складати програму досліджень;
визначати актуальність, теоретичну значущість обраної теми наукового дослідження;
формулювати наукову проблему, проводити огляд і порівняння методів її вирішення;
виділяти етапи проведення самостійних досліджень відповідно до розробленої програми;
формувати доповідь про результати проведеного дослідження;
узагальнювати і представляти результати досліджень у вигляді статей або доповідей.
досвід:
застосування методів збору і обробки даних, сучасними методів дослідження; способів і прийомів отримання нових знань і навичок, включаючи нові галузі знань, безпосередньо не пов'язаних зі сферою діяльності;
застосування способів і методів подання наукових досягнень із залученням сучасних технічних засобів;
самостійно проводити дослідження відповідно до розробленої програми;
застосування прийомів узагальнення та подання результатів наукових досліджень у вигляді статей або доповідей;
реалізації розроблених проектів і програм; оцінки ефективність проектів.
Інтегральна компетентність: У результаті вивчення курсу студенти повинні уміти відбирати та аналізувати необхідну інформацію, формулювати мету, завдання дослідження, планувати і проводити експеримент, формулювати висновки наукового дослідження, складати звіти, доповіді та статті за результатами дослідження.
Загальні компетентності:
ЗК01 | Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу |
---|---|
ЗК05 | Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт |
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності:
СК07 | Розробляти і реалізовувати інноваційні проекти у сфері ІСТ |
---|---|
СК09 | Здатність аналізувати стан та динаміку функціонування та перспективи розвитку технічних засобів, програмного та інформаційного забезпечення робототехнічних систем з використанням сучасних методів та засобів аналізу |
Програмні результати навчання:
РН01 | Відшуковувати необхідну інформацію в науковій і технічній літературі, базах даних, інших джерелах, аналізувати та оцінювати цю інформацію |
---|---|
РН05 | Визначати вимоги до ІСТ на основі аналізу бізнес-процесів та аналізу потреб зацікавлених сторін, розробляти технічні завдання |
РН15 | Здатність розробляти та застосовувати ІСТ для розв’язання задач в галузі робототехніки |
Пререквізити та постреквізити дисципліни (місце в структурно-логічній схемі навчання за відповідною освітньою програмою)
Курс кредитного модуля базується на знаннях, отриманих студентами при математичних та інформативних дисциплін, сучасних технологій створення інформаційних систем, нейротехнологій та нейрокомп’ютерних систем, управління проектами, основ наукових досліджень тощо.
Для успішного засвоєння дисципліни необхідний достатній рівень підготовки базових дисциплін.
Цей курс забезпечує практику та роботу над магістерською дисертацією.
Зміст навчальної дисципліни
Розділ 1. Підготовчий етап наукового дослідження
Тема 1. Вибір теми наукового дослідження
Тема 2. Планування науково-дослідної роботи
Тема 3. Основні етапи підготовки магістерської дисертації
Розділ 2. Робота з науковою інформацією
Тема 1. Поняття наукової інформації
Тема 2. Технологія роботи з науковою літературою
Тема 3. Інформаційне забезпечення науково-дослідної роботи
Розділ 3. Написання і оформлення наукових праць
Тема 1. Обробка та оформлення результатів дослідження
Тема 2. Методика підготовки та оформлення публікацій
Тема 3. Особливості підготовки, оформлення і захисту магістерської дисертації
Навчальні матеріали та ресурси
Базова література
1. Бобилєв В. П. Методологія та організація наукових досліджень [Текст] : підручник / Бобилєв В. П., Іванов І. І., Пройдак Ю. С. ; Нац. металург. акад. України. – Дніпропетровськ:
ІМА-пресс, 2014. – 643 с.
2. Єріна А. М. Методологія наукових досліджень : навч. посібник / А. М. Єріна, В.Б. Захожай, Д. Л. Єрін. – К. : ЦНЛ, 2004. – 212 с.
3. Клименюк О. В. Виклад та оформлення результатів наукового дослідження: підручник / О. В. Клименюк. – Ніжин : Аспек-Поліграф, 2007. – 398 с.
4. Крушельницька О. В. Методологія та організація наукових досліджень: навч.
посіб.: реком. МОН України для ВНЗ / О. В. Крушельницька. – К.: Кондор, 2009. – 206 с.
13. Кушнаренко Н. М. Наукова обробка документів: підручник / Н. М. Кушнаренко, В. К. Удалова. – К. : Знання, 2006. – 334 с.
Допоміжна література
Д1. Палеха Ю. І. Основи науково-дослідної роботи: навч. посіб. / Ю. І. Палеха, Н. О.
Леміш. – К. : «Видавництво Ліра-К», 2013. – 336 с.
Д2. Клименюк О. В. Технологія наукового дослідження : підручник / О. В.Клименюк. – К.-Ніжин : Аспек-Поліграф, 2006. – 308 с.
Д3. Кушнаренко Н. М. Наукова обробка документів: підручник / Н. М. Кушнаренко, В. К. Удалова. – К. : Знання, 2006. – 334 с.
Д4 Методичні рекомендації щодо структури, змісту та обсягів наукових та навчальних видань викладачів і студентів УДПУ / [уклад. О.О. Ярошинська]; – Умань: ПП Жовтий, 2010. – 112 с.
*Д5. Шейко В. М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності 😗
підручник для студ. вищ. навч. закл. / В. М. Шейко, Н. М. Кушнаренко. – 4-те вид., виправ.
і доп. – К. : Знання, 2008. – 310 с.
Д6. Основи методології та організації наукових досліджень : навчальний посібник /за ред. А. Є. Конверського. – К. : Центр учбової літератури, 2010. – 352 с.
Д7. Шишка Р. Б. Організація наукових досліджень та підготовки магістерських і
дисертаційних робіт : навчальний посібник / Р. Б. Шишка. – Х. : Еспада, 2007. – 368 с.
Інформаційні ресурси
1. ecampus.kpi.ua – електронний кампус університету
*2. *ist.kpi.ua – сайт кафедри
Обов‘язковим для вивчення є базова література, а додаткова для розширеного пізнання окремих розділів навчальної дисципліни. Наведену літературу слід використовувати у тій послідовності, яка забезпечить вивчення та засвоєння тем розділів кредитного модуля.
Навчальний контент
Методика опанування навчальної дисципліни (освітнього компонента)
У курсі кредитного модуля заплановані такі види навчальних занять – практичні заняття.
Практичні заняття:
№ з/п | Назва комп‘ютерного практикуму | Кількість ауд.годин |
---|---|---|
1 | Практичне заняття 1 - Вибір теми наукового дослідження Література: [1, 2, 3, Д7] |
2 |
2 | Практичне заняття 2 - Планування науково-дослідної роботи Література: [1, 2, Д3, Д4, Д7] |
2 |
3 | Практичне заняття 3 - Основні етапи підготовки магістерської дисертації Дидактичні матеріали: Розділ 4 Тема 4 Література: [1, 2, 3, Д3, Д5] |
2 |
4 | Практичне заняття 4 - Поняття наукової інформації Література: [1, 2, 4] |
2 |
5 | Практичне заняття 5 - Технологія роботи з науковою літературою Література: [2, 3, 4, Д1, Д2] |
2 |
6 | Практичне заняття 6 - Інформаційне забезпечення науково-дослідної роботи Література: [1, 2, 3, Д6, Д7] |
2 |
7 | Практичне заняття 7 - Обробка та оформлення результатів дослідження Література: [1, 2, 3, Д3, Д4] |
2 |
8 | Практичне заняття 8 - Методика підготовки та оформлення публікацій Література: [1, 2, 3, Д3, Д5] |
2 |
9 | Практичне заняття 9 - Особливості підготовки, оформлення і захисту магістерської дисертації Література: [1, 2, 3, Д3, Д6, Д7] |
2 |
Самостійна робота студента
Цілями самостійної роботи є засвоєння студентами знань з тем розділів кредитного модуля та їх закріплення, а також розвиток у студентів навичок самостійної роботи над магістерською дисертацією.
Видами самостійної роботи є:
- підготовка до аудиторних занять із поглибленого вивчення додаткового матеріалу;
- підготовка реферату за поточними результатами виконання магістерської дисертації.
Терміни і час, які відводяться на виконання видів самостійної роботи визначаються згідно з розподілом навчального часу відповідного виду навчального заняття у структурі навчальної дисципліни.
Політика та контроль
Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Система вимог, яка ставиться перед студентом, вимагає виконання наступних положень:
правила відвідування занять – присутність є обов‘язковою, пропущені практичні заняття відпрацьовуються індивідуально з наданням результатів їх виконання на наступних заняттях або консультаціях;
правила поведінки на заняттях – активність, підготовка результатів за попередніми та поточними темами, використання засобів зв‘язку для пошуку інформації в системі дистанційного навчання чи в Інтернет - середовищі;
політика щодо академічної доброчесності – не приймаються і не зараховуються реферати, які мають ознаки клонування, співпадіння текстів із роботами інших студентів, та реферати, які не відповідають завданню магістерської дисертації;
інші вимоги, що не суперечать законодавству України та нормативним документам Університету.
Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)
Календарний контроль: робота на практичних заняттях.
Календарний контроль: провадиться двічі на семестр як моніторинг поточного стану виконання вимог силабусу.
Семестровий контроль: залік
1) Рейтинг студента з кредитного модуля складається із 100 балів, які він отримує за:
- виконання практичних робіт;
- експрес-опитування під час практичних занять.
2) Критерії нарахування балів:
2.1. Виконання практичних робіт.
Ваговий бал за кожну практичну роботу – 10.
Максимальна кількість балів за виконання всіх практичних робіт дорівнює
10 балів × 8 = 80 балів.
Критерії оцінювання:
завдання виконано бездоганно, всі питання опрацьовані та розкриті в повній мірі, зроблені чіткі, правильні висновки; ( 10 балів );
завдання в цілому виконано з незначними недоліками, що не вплинули на кінцевий результат, висновки чіткі й правильні (9 балів);
завдання в цілому опрацьоване з наявним одним (двома) недоліками, висновки не чіткі, не вичерпні (5-8 балів);
завдання виконано не повністю, завдання не доопрацьоване, з недоліками або принциповими помилками, що свідчить про поверхневе володіння матеріалом (4 бали);
завдання неопрацьоване або виконано зі значними недоліками та принциповими помилками ( 0 балів).
2.2. Експрес-опитування під час практичних занять:
Ваговий бал за кожну відповідь – 4.
Максимальна кількість балів за експрес-опитування дорівнює:
4 бали × 5 = 20 балів.
Критерії оцінювання:
активна участь у обговоренні всіх питань, правильність та коректність відповідей (4 бали);
допущені окремі несуттєві помилки при обговоренні матеріалу (2..3 бали);
відповідь не зарахована, відсутня активність або підготовленість до практичного заняття ( 0 балів).
Умовою першої атестації є отримання не менше 30 балів. Умовою другої атестації – отримання не менше 50 балів.
Сума рейтингових балів, отриманих студентом протягом семестру, переводиться до підсумкової оцінки згідно з таблицею п.3. Якщо сума балів менша за 60, студент пише реферат.
Реферат оцінюється у 60 балів:
- в роботі не менше 90% потрібної інформації, що виконана згідно з вимогами до рівня «умінь» (повне, безпомилкове розв’язування поставлених у роботі завдань) – 60-58 балів;
- в роботі не менше 75% потрібної інформації, що виконана згідно з вимогами до рівня «умінь» (повне розв’язування завдання з незначними неточностями) – 47-45 балів;
- «задовільно», в роботі не менше 60% потрібної інформації, що виконана згідно з вимогами до «стереотипного» рівня та деякі помилки (завдання виконане з певними недоліками) – 37-35 балів;
- робота не відповідає поставленим умовам – 0 балів.
3) Таблиця переведення рейтингових балів до оцінок:
Кількість балів | Оцінка |
---|---|
100…95 | Відмінно |
94…85 | Дуже добре |
84…75 | Добре |
74…65 | Задовільно |
64…60 | Достатньо |
Менше 60 | Незадовільно |
МКР не зараховано | Не допущено |
Додаткова інформація з дисципліни (освітнього компонента)
перелік питань, які виносяться на семестровий контроль відповідають темам розділів змісту навчального матеріалу дисципліни;
для виконання практикумів студент повинен мати навички роботи з ПЕОМ з використанням операційної системи Windows, вміти встановлювати та застосовувати необхідне програмне забезпечення інструментальних засобів програмування або технічних обчислень;
Робочу програму навчальної дисципліни (силабус):
Складено доцент, к.т.н., доцент, Ткач М.М.
Ухвалено кафедрою інформаційних систем та технологій (протокол № 13 від 15.06. 2022 р.)
Погоджено Методичною комісією факультету ІОТ (протокол № 11 від 07.07. 2022 р.)