Переддипломна практика - Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)

Реквізити навчальної дисципліни

Рівень вищої освіти Дргуий (магістреський)
Галузь знань 12 Інформаційні технології
Спеціальність 126 Інформаційні системи та технології
Освітня програма Інформаційне забезпечення робототехнічних систем
Статус дисципліни Нормативна
Форма навчання очна(денна)/заочна/дистанційна
Рік підготовки, семестр 2 курс, осінній семестр
Обсяг дисципліни 420 годин (420 годин – СРС)
Семестровий контроль/ контрольні заходи Залік
Розклад занять http://rozklad.kpi.ua
Мова викладання Українська
Інформація про керівника курсу / викладачів

ст.викл. Хмелюк Марина Сергіївна

m.khmeliuk@kpi.ua

Telegram @Maryna181280

Розміщення курсу https://campus.kpi.ua

Програма навчальної дисципліни

Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчання та результати навчання

Опис дисципліни

При проходженні переддипломної практики студенти поглиблюють теоретичні та практичні знання, здобуті під час попереднього навчання, збирають матеріал, необхідний для дипломного проєктування.

Предмет навчальної дисципліни

проєктування, розробка, розгортання, інтегрування, тестування, впровадження та експлуатація робототехнічних систем.

Міждисциплінарні зв’язки

Дисципліна Переддипломна практика базується: на всіх дисциплінах, що вивчались в рамках навчального плану освітнього ступеня бакалавра та магістра і є основою для дипломного проєктування

Мета навчальної дисципліни

Забезпечення студентам здобуття поглиблених теоретичних та практичних знань, вмінь з інформаційних систем та технологій, що дозволять виконати та захистити магістерську дисертацію, сприятимуть мобільності випускника на ринку праці, а також дозволять ефективно виконувати завдання відповідного рівня професійної діяльності, які орієнтовані на проектування, реалізацію, розгортання, розвиток та адміністрування інформаційних систем у галузі робототехніки.

Основні завдання навчальної дисципліни

Знання
  • способів взаємодії у колективі виконавців, дослідників;
  • сучасних інформаційних технологій та інформаційних середовищ;
  • методів систематизації інформації;
  • норм професійного, ділового та спілкування;
  • методологій та технологій проектування та реалізації інформаційно-управляючих систем;
  • процесів та стандартів проектування інформаційних систем;
  • сучасного ІТ-середовища;
  • методів аналізу та синтезу адаптивних, оптимальних та стохастичних систем управління як методологічної основи інтелектуальних робототехнічних систем;
  • методологій та технологій проектування та реалізації інформаційного забезпечення робототехнічних систем;
  • методів та засобів аналізу стану та динаміки функціонування та перспективи розвитку технічних засобів, програмного та інформаційного забезпечення робототехнічних систем.
Уміння
  • виявляти наукову сутність проблем у професійній сфері, знаходити адекватні шляхи щодо їх розв’язання і проводити наукові дослідження на відповідному рівні;
  • використовувати сучасні методології та технології проектування та реалізації інформаційного забезпечення робототехнічних систем;
  • аналізувати стан та динаміку функціонування та перспективи розвитку технічних засобів, програмного та інформаційного забезпечення робототехнічних систем з використанням сучасних методів та засобів аналізу;
  • розвивати, розгортати, експлуатувати наявні інформаційні системи, аналізувати показники їх функціональності та ефективності, визначати стратегію їх розвитку;
  • проектувати нейрокомп’ютерні системи, які використовуються в задачах моделювання процесів і явищ, що супроводжують функціонування інформаційного забезпечення робототехнічних систем;
  • застосовувати методології об’ектно-орієнтованого проектування інформаційних систем спрямованих на використання об’єктно –орієнтованих та постреляційних баз даних.

Пререквізити та постреквізити дисципліни (місце в структурно-логічній схемі навчання за відповідною освітньою програмою)

Пререквізити

мати знання з дисциплін навчального плану освітнього ступеня бакалавра та магістра.

Постреквізити

практичний досвід та знання, необхідні для створення та захисту магістерської дисертації; досвід системного підходу до дослідження, проектування, реалізації, розгортання, розвитку та адміністрування інформаційних систем у галузі робототехніки.

Зміст навчальної дисципліни

Зміст практики повинен забезпечувати виконання мети і завдань, вказаних у програмі. Перед початком практики кожний студент отримує індивідуальне завдання на період практики. Індивідуальне завдання переддипломної практики формується відповідно до напрямку діяльності підприємства, організації чи установи, що є базою практики, напрямом дослідження за темою магістерської дисертації і повинно відповідати вимогам освітньо-кваліфікаційної характеристики фахівця. Обов'язковими є наступні завдання для кожного студента:

  • ознайомлення зі структурою, проблематикою та результатами роботи спеціалістів на підприємствах практики;
  • вивчення теоретичних джерел пов’язаних зі спеціалізацією кафедри та відповідно до тематики майбутньої магістерської дисертації;
  • огляд та аналіз існуючих рішень за тематикою завдання магістерської дисертації;
  • опис предметного середовища;
  • визначення цілей та задач розробки;
  • визначення вхідних та вихідних даних;
  • визначення методів та засобів для вирішення завдання;
  • опис структури бази даних;
  • визначення структури масивів інформації;
  • розробка системи або підсистеми:
  • розробка інформаційної бази;
  • детальне проєктування елементів системи;
  • опис процесу діяльності;
  • створення проєктно-технічної документації згідно державних стандартів.

Навчальні матеріали та ресурси

Базова література

  1. Стандарт кафедри «Оформлення текстових документів у навчальному процесі»
  2. Галич. О. А. Управління інформаційними зв’язками та бізнес-процесами : [Навч. посіб.] / О. А. Галич, О. П. Копішинська, Ю. В. Уткін. – Харків: Фінарт, 2016. – 244 c.
  3. Фабричев В. А. Інформаційні системи і технології підприємства : навч. посіб. / В. А. Фабричев, В. М. Боровик. — К. : НАУ, 2008. — 100 с.
  4. Колчин А. Ф. Управление жизненным циклом продукции / А. Ф. Колчин. — М. : Анахарсис, 2003. — 304 с.
  5. Шаховська, Н. Б. Проектування інформаційних систем [Текст] : навч. посібник для студ. вищ. навч. закл.: рек. МОНУ / Н. Б. Шаховська, В. В. Литвин. - Львів : Магнолия 2006, 2011. - 380 с.
  6. Павленко П. Н. Автоматизированные системы технологической подготовки расширенных производств. Методы построения и управления : монография / П. Н. Павленко. — К. : Книжное изд-во НАУ, 2005. — 280 с.

Допоміжна література

  1. Джеффри Рихтер, Мартен ван де Боспурт. WinRT: программирование на C# для профессионалов = Windows Runtime via C#. — М.: Вильямс, 2014. — 368 с.
  2. Джеффри Рихтер. CLR via C#. Программирование на платформе Microsoft .NET Framework 4.5 на языке C#. — 4-е изд. — СПб.: Питер, 2013. — 896 с.
  3. Домарев В. В. Безопасность информационных технологий. Системный подход / В. В. Домарев. — К. : Диа Софт, 2004. — 992 с.
  4. Горбань, О. М. Системний аналіз та проектування комп`ютерних інформаційних систем [Текст] : навчальний посібник / О. М. Горбань. – Запоріжжя : Класичний приватний у-тет, 2012. – 292 с.

Навчальний контент

Методика опанування навчальної дисципліни (освітнього компонента)

Основні завдання переддипломної практики відображаються в щоденнику практики, який ведеться за формою, затвердженою в «КПІ ім. Ігоря Сікорського». Студент здійснює відмітки в щоденнику - записує зміст і обсяг виконаної роботи, а також її результати - протягом всієї практики. Фактичне виконання засвідчує керівник практики від підприємства. Результатом практики має стати отримання результатів, які будуть використані у подальших розробках практиканта, на підставі яких буде уточнено тему магістерської дисертації, та будуть вкладені в основу її написання. Результати оформлюються у вигляді звіту з переддипломної практики. По закінченню практики керівник від підприємства готує відгук на виконання програми практики. Електронний звіт разом з щоденником практики (скан-копії з підписом керівника практики від підприємства, печатками) подається на рецензування безпосередньому керівнику практики від кафедри у термін, який визначається кафедрою та регламентується нормативними й методичними документами з організації і проведення практики. Надісланий на кафедру у встановленому порядку на кафедрі електронний звіт перевіряється керівником практики від кафедри. Якщо за результатами перевірки звіту виявлено його відповідність встановленим вимогам, звіт рекомендується по захисту перед комісією. У випадку виявлених невиконаних робіт, невідповідності вимогам факультету, звіт направляється на доопрацювання. Основним документом, що свідчить про виконання студентом програми переддипломної практики є електронний звіт. Зміст звіту повинен розкривати знання і уміння студента, набуті ним у вирішенні питань, визначених метою і завданням практики. Звіт повинен включати:

  1. завдання
  2. проєкт змісту магістерської дисертації
  3. перелік графічних документів
  4. короткий огляд існуючих рішень
  5. перелік виконуваних розрахунків
  6. короткий огляд власної реалізації, перелік використаних методів, алгоритмів, засобів.

Перед поданням до захисту звіт візується у керівника магістерської дисертації. Звіт виконується українською мовою без стилістичних, орфографічних і синтаксичних помилок. Загальний обсяг звіту з практики не повинен перевищувати 30 сторінок друкованого тексту. Оформлення звіту відповідно до стандарту кафедри «Оформлення текстових документів у навчальному процесі».

Самостійна робота студента/аспіранта

Назва теми, що виноситься на самостійне опрацювання Кількість годин СРС
1 Ознайомлення з правилами техніки безпеки на підприємстві 5
2 Знайомство з діяльністю підприємства 15
3 Огляд та аналіз існуючих рішень за тематикою завдання 30
4 Визначення цілей та задач розробки 20
5 Опис предметного середовища 10
6 Визначення вхідних та вихідних даних 10
7 Визначення методів і засобів для вирішення завдання 30
8 Розробка технічного завдання на систему в цілому або її підсистему відповідно до індивідуального завдання 50
9 Детальне проектування елементів системи 50
10 Опис структури бази даних 40
11 Визначення структури масивів інформації 25
12 Розробка системи або підсистеми 100
13 Створення проектно-технічної документації згідно державних стандартів 30
14 Написання звіту 5

Політика та контроль

Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)

Студенти кафедри при проходженні переддипломної практики зобов’язані:

  • до початку практики на настановних зборах, що відбуваються в режимі онлайн конференції, а далі в індивідуальному порядку, одержати від керівника практики консультації щодо оформлення всіх необхідних документів;
  • своєчасно (не пізніше зазначеної у направленні дати) зв’язатись з керівником практики від підприємства;
  • систематично працювати над виконанням завдань за програмою практики;
  • у повному обсязі виконувати всі завдання, передбачені програмою практики, зазначені у індивідуальному графіку проходження практики та вказівками безпосередньою керівника;
  • суворо дотримуватись режиму робочого дня, який діє на базі практики;
  • нести відповідальність за виконану роботу;
  • постійно підтримувати контакти з кафедрою та у призначений керівником практики від кафедри термін надсилати електронний щоденник для проміжного контролю;
  • вести щоденник практики, в якому записує зміст і обсяг виконаної роботи, а також її результати, протягом всієї практики;
  • щотижня надавати щоденник практики для перевірки керівнику практики від кафедри електронною поштою;
  • висвітлити результати виконаної роботи та оформити їх у звіті про проходження практики відповідно до встановлених і діючих вимог кафедри до структури та оформлення звіту;
  • своєчасно надати на кафедру звітні документи та у належний термін захистити матеріали практики.

Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)

Рейтингова оцінка з переддипломної практики має дві складові. Перша (стартова) характеризує роботу студента над індивідуальним завданням та її результат – якість звіту та щоденника. Протягом дистанційного проходження практики студент раз на тиждень надає для перевірки заповнений в електронному вигляді щоденник практики. Повністю заповнений щоденник та звіт надаються в електронному вигляді перед заліком. Друга складова характеризує якість захисту студентом звіту. Захист відбувається дистанційно в синхронному режимі за допомогою засобів онлайн конференцій. Розмір шкали першої складової дорівнює 40 балів, а другої складової – 60 балів.

Система рейтингових балів та критерії оцінювання

Перша складова виставляється за наступними критеріями::
  • своєчасність виконання завдань згідно календарного плану: «відмінно», завдання виконувались в повному обсязі відповідно до календарного плану – 5 балів; «добре», завдання в цілому виконувались відповідно до календарного плану, з деякими незначними затримками – 4 бали; «задовільно», завдання систематично виконувались з незначними затримками – 3 бали; «незадовільно», завдання виконувались відповідно до календарного плану з суттєвими (кілька днів і більше) затримками – 0-2бали.
  • своєчасність та обґрунтування прийнятих рішень: «відмінно», рішення стосовно реалізації завдань виконувались з повним обґрунтуванням і з використанням сучасних методів – 11-12 балів; «добре», рішення стосовно реалізації завдань виконувались з використанням сучасних методів, але недостатнім обґрунтуванням – 9-10 балів; «задовільно», рішення стосовно реалізації завдань виконувались з використанням сучасних методів, але без обґрунтування – 7-8 балів; «незадовільно», для вирішення завдань пропонувались застарілі та неефективні методи – 0-6 балів.
  • написання проєктно-технічної документації: «відмінно», документація повністю охоплює поставлені завдання та відповідає вимогам – 10 балів; «добре», документація відповідає поставленому завданню, присутні незначні недоліки – 8-9 балів; «задовільно», документація відповідає поставленому завданню, але присутні недоліки – 6-7 балів; «незадовільно», документація не відповідає вимогам – 0-5 балів.
  • якість оформлення, виконання вимог нормативних документів: «відмінно», оформлення звіту повністю відповідає кафедральним вимогам – 6 балів; «добре», оформлення звіту відповідає кафедральним вимогам, присутні незначні недоліки – 5 балів; «задовільно», оформлення звіту частково відповідає кафедральним вимогам, присутні недоліки – 4 бали; «незадовільно», оформлення звіту не відповідає кафедральним вимогам – 0-3 бали.
  • якість графічного матеріалу і дотримання вимог стандартів – 4-7 балів. «відмінно», оформлення звіту повністю відповідає кафедральним вимогам – 6 балів; «добре», оформлення звіту відповідає кафедральним вимогам, присутні незначні недоліки – 5 балів; «задовільно», оформлення звіту частково відповідає кафедральним вимогам, присутні недоліки – 4 бали; «незадовільно», оформлення звіту не відповідає кафедральним вимогам – 0-3 бали.
Друга складова (захист звіту) виставляється за наступними критеріями:
  • ступінь володіння матеріалом: «відмінно», повна відповідь (не менше 90% потрібної інформації) – 10 балів; «добре», достатньо повна відповідь (не менше 75% потрібної інформації, або незначні неточності) – 8-9 балів; «задовільно», неповна відповідь (не менше 60% потрібної інформації та деякі помилки) – 6-7 балів; «незадовільно», незадовільна відповідь – 0-5 балів.
  • повнота аналізу існуючих рішень: «відмінно», повна відповідь (не менше 90% потрібної інформації) – 14-15 балів; «добре», достатньо повна відповідь (не менше 75% потрібної інформації, або незначні неточності) – 12-13 балів; «задовільно», неповна відповідь (не менше 60% потрібної інформації та деякі помилки) – 9-11 балів; «незадовільно», незадовільна відповідь – 0-8 балів.
  • ступінь обґрунтування прийнятих рішень: «відмінно», повна відповідь (не менше 90% потрібної інформації) – 18-20 балів; «добре», достатньо повна відповідь (не менше 75% потрібної інформації, або незначні неточності) – 15-17 балів; «задовільно», неповна відповідь (не менше 60% потрібної інформації та деякі помилки) – 12-14 балів; «незадовільно», незадовільна відповідь – 0-11 балів.
  • вміння захищати свою думку – 15-9 балів. «відмінно», повна відповідь (не менше 90% потрібної інформації) – 14-15 балів; «добре», достатньо повна відповідь (не менше 75% потрібної інформації, або незначні неточності) – 12-13 балів; «задовільно», неповна відповідь (не менше 60% потрібної інформації та деякі помилки) – 9-11 балів; «незадовільно», незадовільна відповідь – 0-8 балів.

Сума балів, набраних за першою та другою складовою, переводиться до залікової оцінки згідно з таблицею:

Таблиця 1. Переведення рейтингових балів до оцінок за університетською шкалою

Кількість балів Оцінка
100-95 Відмінно
94-85 Дуже добре
84-75 Добре
74-65 Задовільно
64-60 Достатньо
Менше 60 Незадовільно
Не виконані умови допуску Не допущено

Додаткова інформація з дисципліни (освітнього компонента)

Робочу програму навчальної дисципліни (Силабус): Складено ст. викладач, Хмелюк Марина Сергіївна Ухвалено кафедрою ІСТ (протокол № 1 від 30.08.2022 р.) Погоджено Методичною комісією факультету[1] (протокол № 1 від 30.08.2022 р.)