КУРСОВА РОБОТА З ПРОГРАМУВАННЯ - Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)
Реквізити навчальної дисципліни
Рівень вищої освіти | Перший (бакалаврський) |
Галузь знань | 12 Інформаційні технології |
Спеціальність | 126 Інформаційні системи та технології |
Освітня програма | Інтегровані інформаційні системи |
Статус дисципліни | Нормативна |
Форма навчання | очна(денна)/заочна/дистанційна |
Рік підготовки, семестр | 1 курс, весняний семестр |
Обсяг дисципліни | 30 годин (0 годин – Лекції, 0 годин – Лабораторні, 30 годин – СРС) |
Семестровий контроль/ контрольні заходи | Курсова робота |
Розклад занять | http://rozklad.kpi.ua |
Мова викладання | Українська |
Інформація про керівника курсу / викладачів | асистент, Колеснік Валерій Миколайович v.kolesnik@kpi.ua моб. +38(097)832-20-27 асистент, Степанов Андрій Сергійович асистент, Міщенко Володимир Олександрович |
Розміщення курсу | https://campus.kpi.ua |
Програма навчальної дисципліни
Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчання та результати навчання
Опис дисципліни
При вивченні даної дисципліни студенти набудуть практичних навиків розроблення програмного забезпечення, зокрема створення веб-додатку на мові програмування Java з використанням Servlet API.
Предмет навчальної дисципліни
Теорія і практика застосування базових алгоритмічних структур і базових структур даних з використанням сучасних технологій розроблення програмного забезпечення.
Основні завдання навчальної дисципліни
Знання:
- типові алгоритмічні конструкції та структури даних;
- основи веб-програмування.
Уміння:
- аналізувати поставлену задачу, обирати доцільний метод її розв'язання;
- складати алгоритм вирішення задачі;
- писати та тестувати програми мовою Java.
Досвід:
- розробки комп’ютерних інформаційних систем;-
- застосування навичок володіння сучасними засобами розроблення ПЗ.
Пререквізити та постреквізити дисципліни (місце в структурно-логічній схемі навчання за відповідною освітньою програмою)
Пререквізити
Начальна дисципліна «Курсова робота з програмування» базується на навчальних дисциплінах: «Програмування – 1. Основи програмування».
Постреквізити
Начальна дисципліна «Курсова робота з програмування» необхідна для таких навчальних дисциплін: «Технології розроблення програмного забезпечення», «Проектування інформаційних систем» та «WEB-технології».
Зміст навчальної дисципліни
Курсова робота є індивідуальним завданням з дисципліни “Програмування” і готується до захисту в завершальний період теоретичного навчання. Курсова робота повинна бути підготовлена до захисту в термін, встановлюваний викладачем. До захисту курсової роботи представляється пояснювальна записка.
Пояснювальна записка включає такі компоненти: титульний лист, завдання на курсову роботу, зміст, що включає найменування всіх розділів і пунктів із зазначенням номерів сторінок, введення, в якому вказуються мета і завдання курсової роботи; теоретичну частину, в якій описуються теоретичні відомості за темою роботи; практична реалізація на мові програмування Java. В кінці пояснювальної записки представляється висновок за результатами роботи.
Викладачу на перевірку відсилається два файли. Перший з розширенням docx та іменем (номер_групи)(номер_по_списку)(ПрізвищеІП) (наприклад, ІА-71_18_ТарасенкоАД.docx) зі змістом самої пояснювальної записки (курсової роботи) та другий файл з діаграмами та кодом програми (наприклад, ІА-71_18_ТарасенкоАД.zip).
Навчальні матеріали та ресурси
Базова література
Шилдт, Герберт. Java 8: руководство для начинающих, 6-е изд. : Пер. с англ. – М.: ООО "И.Д.Вильяме", 2015. – 720 с.
Шилдт, Герберт. Java 8. Полное руководство; 9-е изд.: Пер. с англ. - М.: ООО "И.Д. Вильяме", 2015. – 1376 с.
Джеймс Гослинг, Билл Джой, Гай Стил, Гилад Брача, Алекс Бакли. Язык программирования Java SE 8. Подробное описание, 5-е издание. – М.: "Вильямс", 2015. – 672 с.
Блох, Джошуа. Java: эффективное программирование, 3-е изд. : Пер. с англ. – СПб. : ООО "Диалектика", 2019. – 464 с.
Хорстманн, Кей С. Java. Библиотека профессионала, том 1. Основы. 10-е изд.: Пер. с англ. – М .: ООО "И.Д. Вильямс", 2016. - 864 с.
Леоненков А. В. Самоучитель UML2.-СПб.: БХВ-Петербург, 2007.-576с.:ил.
Допоміжна література
Э. Гамма, Р. Хелм, Р. Джонсон, Дж. Влиссидес «Паттерны объектно-ориентированного проектирования» Питер, 2020. – 448 стр.
Бэзинс, Барт. Java для начинающих : объектно-ориентированный подход / Барт Бэзинс, Эйми Бэкил, Зеппе ванден Бруке ; пер. А. Ананич, Е. Зазноба, А. Колышкин, А. Тумаркин. – Санкт-Петербург [и др.] : Питер, 2018. – 688 с.
Буч Г., РАМБО Д., Якобсон И. Язык UML. Руководство пользователя. 2-е изд.: ПЕР. с англ. Мухин Н.-М.: ДМК Пресс,2007. -496с.:ил.
Мацяшек, Лешек А. Анализ и проэктирование информационных систем с помощью UML 2.0, 3-е изд.: Пер.сангл.-М.: ООО «И.Д.Вильямс»2008.-816с.:ил.
Навчальний контент
Методика опанування навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Тиждень семестру | Назва етапу роботи |
4 | Отримання теми та завдання на курсову роботу |
5-7 | Підбір та вивчення літератури |
8-11 | Виконання розділу 1 |
12-15 | Виконання розділу 2 |
16 | Подання курсової роботи на перевірку |
17 | Захист курсової роботи |
Самостійна робота студента/аспіранта
№ | Назва теми, що виноситься на самостійне опрацювання | Кількість годин СРС |
1 | Отримання теми та завдання на курсову роботу | 2 |
2 | Підбір та вивчення літератури | 8 |
3 | Виконання розділу 1 | 8 |
4 | Виконання розділу 2 | 8 |
5 | Подання курсової роботи на перевірку | 2 |
6 | Захсит курсової роботи | 2 |
Політика та контроль
Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Оформлення курсової роботи має відповідати вимогам до звітів про НДР (ДСТУ 3008-2015 «Державний стандарт України. Документація. Звіти в сфері науки і техніки. Структура і правила оформлення»).
Ілюстративний матеріал для захисту курсової роботи може бути виконаний у вигляді плакатів, креслень і подаватися за допомогою комп'ютерних засобів. Зміст ілюстративного матеріалу має з достатньою повнотою відображати основні положення, які виносяться на захист.
Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)
Рейтинг студента з дисципліни складається з балів, що він отримує за:
- виконання контрольних робіт (5 експрес-контрольних на лабораторних заняттях);
- виконання та захист 7 лабораторних робіт;
- виконання 2 модульних контрольних робіт (МКР);
- заохочувальні та штрафні бали.
Система рейтингових балів та критерії оцінювання
Поточний рейтинг студента з кредитного модуля RD курсової роботи складається з балів, що він отримує за:
виконання графіку курсової роботи;
виконання розділу 1 (розроблення бізнес-логіки системи);
виконання розділу 2 (розроблення веб-інтерфейсу системи);
відповіді на запитання.
При цьому враховуються заохочувальні (зі знаком “плюс”) та штрафні (зі знаком “мінус”) бали.
Система рейтингових (вагових) балів та критерії оцінювання
1. Виконання графіку курсової роботи.
Ваговий бал – 10. Максимальна кількість балів = 10 балів.
Критерії оцінювання | Бали |
---|---|
Студент чітко дотримувався графіку виконання курсової роботи. | 10 |
Студент не дотримувався графіку виконання курсової роботи, але вчасно подав курсову роботу на перевірку. | 8-9 |
Студент не дотримувався графіку виконання курсової роботи, не подав курсову роботу на перевірку у встановлений термін, але представив роботу до терміну захисту. | 6-7 |
Студент не подав курсову в день захисту | 0 |
2. Виконання розділу 1 (бізнес-логіка системи) курсової роботи.
Ваговий бал – 30 балів. Максимальна кількість балів = 30 балів.
Критерії оцінювання | Бали |
---|---|
Студент при виконанні першого розділу курсової роботи показав глибоке знання предмету, повно і чітко розкрив поставлене питання і при цьому реалізував як обов’язкову так і опціональну частину функціональності. | 27-30 |
Виконано всі перелічені вище вимоги, але опціональна частина функціональності реалізована не в повному обсязі. | 21-26 |
Обов’язкова частина функціональності реалізована не в повному обсязі. | 18-20 |
Обов’язкова частина функціональності не реалізована або реалізована з істотними помилками, що унеможливлюють можливість її використання. | 0 |
3. Виконання розділу 2 (веб-інтерфейс користувача).
Ваговий бал – 30. Максимальна кількість балів = 30 балів.
Критерії оцінювання | Бали |
---|---|
Студент при виконанні другого розділу курсової роботи показав глибоке знання предмету, повно і чітко розкрив поставлене питання і при цьому реалізував як обов’язкову так і опціональну частину функціональності. | 27-30 |
Виконано всі перелічені вище вимоги, але опціональна частина функціональності реалізована не в повному обсязі. | 21-26 |
Обов’язкова частина функціональності реалізована не в повному обсязі. | 18-20 |
Обов’язкова частина функціональності не реалізована або реалізована з істотними помилками, що унеможливлюють можливість її використання. | 0 |
4. Відповіді на запитання. Ваговий бал – 30. Максимальна кількість = 30 балів.
Критерії оцінювання | Бали |
---|---|
Студент при відповіді на запитання показав глибоке знання предмету, повно і чітко відповів на всі запитання, задані викладачем. | 27-30 |
Студент при відповіді на запитання показав глибоке знання предмету, повно і чітко відповів на всі запитання, задані викладачем, але по деяким питанням мають місце недоліки непринципового характеру. | 21-26 |
Студент відповів не на всі запитання і продемонстрував слабкі знання предметної області. | 18-20 |
Студент не зміг продемонструвати знання предметної області. | 0 |
5. Штрафні та заохочувальні бали.
Заохочувальні бали нараховуються за виконання творчих і наукових робіт у межах навчальної дисципліни: + (1…5) балів.
Поточна рейтингова шкала RD з кредитного модуля дорівнює сумі вагових балів контрольних заходів таз критеріїв оцінювання:
RD = 10 + 30 + 30 + 30 = 100 балів.
Необхідною умовою допуску до захисту курсової роботи є представлення пояснювальної записки у визначений термін.
В заліково-екзаменаційну відомість виставляються оцінки згідно з таблицею:
Рейтингові бали | RD Оцінка за університетською шкалою |
---|---|
95 ≤ RD ≤ 100 | Відмінно |
85 ≤ RD ≤ 94 | Дуже добре |
75 ≤ RD ≤ 84 | Добре |
65 ≤ RD ≤ 74 | Задовільно |
60 ≤ RD ≤ 64 | Достатньо |
RD < 60 | Незадовільно |
Невиконання умов допуску до захисту | Не допущено |
Додаткова інформація з дисципліни (освітнього компонента)
Перелік тем
Варіант | Завдання |
---|---|
1 | Тема: Каталог бібліотеки |
Сутності: Автори, назви книжок, ключові слова | |
Актори: Адміністратор, Гість | |
Сценарії використання: Гість: Пошук по автору, пошук по назві, пошук по ключовим словам Адміністратор: + Створення/редагування/видалення інформації про книгу |
|
2 | Тема: Веб-сайт з інформацією про курси валют |
Сутності: Валюта, дата, курс обміну | |
Актори: Адміністратор, Гість | |
Сценарії використання: Гість: Перегляд курсу обміну усіх валют на поточний день, Перегляд курсу певної валюти за заданий проміжок часу у вигляді таблиці Адміністратор: + Створення/редагування/видалення назви валюти, Введення курсу певної валюти на заданий день |
|
3 | Тема: Розклад та результати спортивних змагань |
Сутності: Назви команд, Гра (дата, учасники), Результати гри | |
Актори: Адміністратор, Гість | |
Сценарії використання: Гість: Перегляд розкладу змагань, пошук по назві команди Адміністратор: + Створення/редагування/видалення розкладу змагань, Введення результатів змагань |
|
4 | Тема: Форум |
Сутності: Тема, допис | |
Актори: Адміністратор, Зареєстрований користувач, Гість | |
Сценарії використання: Гість: Перегляд тем та дописів Зареєстрований користувач: + Створення дописів, Перегляд тем та дописів Адміністратор: + Створення/редагування/видалення тем |
|
5 | Тема: Електронний каталог товарів |
Сутності: Товар, Категорія *Категорія може містити товари або інші категорії. Наприклад: Побутова техніка → Крупна побутова техніка → Холодильники → BOSCH KGN39VI306 |
|
Актори: Адміністратор, Гість | |
Сценарії використання: Гість: Перегляд категорій та товарів Адміністратор: + Створення/редагування/видалення категорій та товарів |
|
6 | Тема: Веб-сайт замовлення квитків у кінотеатр |
Сутності: сеанс, місце | |
Актори: Адміністратор, Гість | |
Сценарії використання: Гість: Перегляд сеансів, замовлення квитків Адміністратор: Створення/редагування/видалення інформації про сеанси та квитки |
|
7 | Тема: Електронна черга |
Сутності: черга, місце у черзі | |
Актори: Користувач, Хазяїн черги | |
Сценарії використання: Користувач: Заняття місця у черзі, Перегляд інформації про своє місце в черзі, Створення власної черги (стає хазяїном для цієї черги) Хазяїн черги: Команда «наступний» (видалити з голови черги), Видалити з черги заданого користувача, Закрити чергу від можливості подальших записів |
|
8 | Тема: Деканат |
Сутності: Групи, Студенти | |
Актори: Співробітник деканату, Студент | |
Сценарії використання: Співробітник деканату: Створення/редагування/видалення груп та студентів Студент: Перегляд списків груп, Пошук за прізвищем та за назвою групи |
|
9 | Тема: Електронний журнал успішності студентів |
Сутності: Журнал, заняття, відмітки | |
Актори: Викладач, Студент | |
Сценарії використання: Викладач: Проставляє в журналі відмітки про присутність та рівень знань на занятті Студент: Перегляд інформації в журналі |
|
10 | Тема: Сайт знайомств |
Сутності: Анкета, Ключові слова, Відкрита інформація, Закрита інформація, Запрошення | |
Актори: Користувач | |
Сценарії використання: Користувач: Редагування власної анкети, Перегляд анкет, Пошук анкет за ключовими словами, відправка Запрошення, перегляд Закритої інформації іншого користувача при отриманні від нього Запрошення чи підтвердження власного запрошення |
|
11 | Тема: Сайт подачі петицій |
Сутності: Петиція, голоси за петицію | |
Актори: Користувач | |
Сценарії використання: Користувач: Створення/Видалення/Перегляд Петиції, Генерація URL для переходу на голосування за петицію, голосування за петицію. |
|
12 | Тема: Система проведення аукціонів |
Сутності: Лот, стартова ціна | |
Актори: Користувач | |
Сценарії використання: Користувач: Перегляд активних лотів, пошук лоту за ключовими словами, створення пропозиції по лоту, Створення власного лоту (стає хазяїном лоту) Хазяїн лоту: Видалення/Перегляд Лоту, Генерація URL для переходу на лот, запуск та зупинка торгів. |
|
13 | Тема: Система проведення тендерів |
Сутності: Тендер, Тендерна пропозиція | |
Актори: Користувач | |
Сценарії використання: Користувач: Перегляд активних тендерів, пошук тендеру за ключовими словами, створення пропозиції по тендеру, Створення власного тендеру (стає хазяїном тендеру) Хазяїн тендеру: Видалення/Перегляд тендеру, Генерація URL для переходу на тендер, запуск та зупинка тендеру, перегляд тендерних пропозицій. |
|
14 | Тема: Система замовлення їжі |
Сутності: Меню, елементи меню, замовлення | |
Актори: Користувач, Адміністратор | |
Сценарії використання: Адміністратор: Створення/Видалення/Перегляд елементів меню, Перегляд замовлень, Оброблення замовлення Користувач: Перегляд меню, створення замовлення, додавання елементів меню у замовлення, відправка замовлення |
|
15 | Тема: Бюро знахідок |
Сутності: Знахідка, опис знахідки, ключові слова, контактна інформація | |
Актори: Користувач | |
Сценарії використання: Користувач: Створення/Видалення знахідки, Пошук знахідки по ключовим словам, Перегляд інформації про знахідку |
|
16 | Тема: Оренда квартир |
Сутності: Квартира, параметри квартири, опис | |
Актори: Хазяїн квартири, клієнт | |
Сценарії використання: Хазяїн квартири: Створення/редагування/видалення інформації про квартиру Клієнт: пошук квартири по параметрам |
|
17 | Тема: Система онлайн голосувань |
Сутності: Голосування, претенденти, голоси | |
Актори: Користувач, Хазяїн голосування | |
Сценарії використання: Користувач: Віддає голос за претендента (в рамках одного голосування можна зробити лише один раз), Створює власне голосування (стає хазяїном голосування) Хазяїн голосування: Запуск/зупинка голосування, отримання URL на голосування та результати голосування. |
|
18 | Тема: Веб-сайт прогноз погоди |
Сутності: Локація, дата, прогноз | |
Актори: Користувач, Адміністратор | |
Сценарії використання: Користувач: Переглядає прогноз в заданій локації на указаний час Адміністратор: Вводить інформацію про погоду |
|
19 | Тема: Сайт новин |
Сутності: Новини, категорії новин, дата | |
Актори: Користувач, Адміністратор | |
Сценарії використання: Користувач: Переглядає усі новини, переглядає новини вказаної категорії (наприклад «спорт»), шукає новини за ключовими словами Адміністратор: Створює новини |
|
20 | Тема: Планувальник задач |
Сутності: задача, дата, пріоритет | |
Актори: Користувач | |
Сценарії використання: Користувач: Створення/редагування/видалення інформації про задачу, відмітити задачу як «виконана», сортування за пріоритетом чи датою |
|
21 | Тема: Веб-сайт отримання консультацій |
Сутності: Питання, ключові слова, відповіді | |
Актори: Користувач | |
Сценарії використання: Користувач: Створення/редагування/видалення інформації про питання, відмітити своє питання як «відповідь отримав», Перегляд чужих питань, Пошук чужих питань по ключовим словам |
|
22 | Тема: Он-лайн словник |
Сутності: мова, словник, слово, переклад | |
Актори: Користувач, Адміністратор | |
Сценарії використання: Адміністратор: Створення/редагування/видалення інформації про мови, слова та переклад Користувач: Вибір мов або словника, переклад |
|
23 | Тема: Телепрограма |
Сутності: телепрограма, канал, передача | |
Актори: Користувач, Адміністратор | |
Сценарії використання: Адміністратор: Створення/редагування/видалення інформації про телепрограму, канали, розклад передач Користувач: Перегляд телепрограми, Сортування інформації за каналами чи за часом |
|
24 | Тема: Веб-сайт «Казка на ніч» |
Сутності: казка, рейтинг казки (кількість вподобань) | |
Актори: Користувач, Адміністратор | |
Сценарії використання: Адміністратор: Створення/редагування/видалення інформації про казки Користувач: Перегляд казок серед улюблених, найкращих, або таких, що ще не були прочитані |
|
25 | Тема: Веб-сайт пошуку роботи |
Сутності: вакансія, опис вакансії, вимоги до кандидата | |
Актори: Роботодавець, робітник | |
Сценарії використання: Роботодавець: Створення/редагування/видалення інформації про вакансію Користувач: Перегляд вакансій, пошук по ключовим словам |
|
26 | Тема: Веб-сайт ведення домашньої бухгалтерії |
Сутності: витрати чи надходження грошей, покупка, категорія, дата | |
Актори: Користувач | |
Сценарії використання: Користувач: Створення/редагування/видалення інформації про витрати чи надходження, перегляд за вказаний період, та за категоріями |
|
27 | Тема: Реєстратура Поліклініки |
Сутності: розклад, часи прийому запис, доктор | |
Актори: Адміністратор, Користувач | |
Сценарії використання: Адміністратор: Створення/редагування/видалення інформації про часи прийому Користувач: перегляд розкладу часів прийому вказаного доктора, запис на прийом, відміна запису |
|
28 | Тема: Веб-нотатник |
Сутності: Нотатки | |
Актори: Користувач | |
Сценарії використання: Користувач: Створення/редагування/видалення нотаток, отримання ГКД для передачі посилань на свої нотатки іншим людям(вони можуть лише читати) |
|
29 | Тема: Веб-сайт розклад руху потягів |
Сутності: потяги, станції, дата/час | |
Актори: Адміністратор, Користувач | |
Сценарії використання: Адміністратор: Створення/редагування/видалення інформації про потяги, станції Користувач: Перегляд руху поїздів, Пошуг потягів з однієї заданої станції до іншої |
|
30 | Тема: Веб-сайт пошуку попутників |
Сутності: рейс, маршрут | |
Актори: Водій, Попутник | |
Сценарії використання: Водій: Створення/редагування/видалення інформації про рейс та маршрут Попутник: Перегляд рейсів, пошук рейсів за початковою та кінцевою точкою призначення. |
Робочу програму навчальної дисципліни (силабус):
Складено к.т.н. Букасов М.М.
Ухвалено кафедрою ІСТ (протокол № 13 від 15.06.2022 р.)
Погоджено Методичною комісією факультету[1] (протокол № 11 від 07.07.2022 р.)