Кафедра філософії |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Вступ до філософії | |||||||||
Спеціальність |
|
||||||||
Освітньо-професійна програма | |||||||||
Статус | Обов’язкова |
|
|||||||
Форма навчання | Денна/заочна | ||||||||
Семестровий контроль | залік |
Інформація про викладача
ПІБ | Покулита Ірина Костянтинівна, доцент, кандидат філософських наук |
---|---|
Профіль викладача | https://scholar.google.com.ua/citations?hl=uk&user=tFQDy74AAAAJ |
i.pokulyta@ukr.net |
Розподіл годин та занять
Форма навчання |
Аудиторні заняття | Самостійна робота | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Лекції | Семінарські заняття | Лабораторні | |||||
заняття | години | заняття | години | заняття | години | години | |
Денна | 9 | 18 | 9 | 18 | 0 | 0 | 24 |
Анотація навчальної дисципліни |
---|
Основною метою навчальної дисципліни «Вступ до філософії» є формування світоглядних уявлень суб’єкта інтелектуальної діяльності в ясності сприйняття соціальної реальності, глибини осмислення сутнісних основ буття, виявленні загальних закономірностей розвитку та розбудови системи пізнавальної діяльності. Це пов’язано із необхідністю ознайомлення студентів із специфікою філософського мислення та формуванні наукового світогляду як теоретичного (систематизованого) відношення суб'єкта до сущого з позицій належного (необхідного).
Під час вивчення навчальної дисципліни здобувачі вищої освіти набудуть наступних здатностей та вмінь:
зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій.
здатність формалізувати – переводити зовнішні явища та процеси оточуючої дійсності на знаковий рівень їх осмислення, фіксації та визначеності у комунікації – здійснювати теоретичне абстрагування;
здатність інтерпретувати – переводити формалізовану інформацію в іншу знакову систему, наприклад з акустично вербальної семіотичної системи у форму візуальної медіапрезентації;
здатність реалізовувати – переводити оброблену знакову інформацію у практичні форми, тобто впроваджувати у власній діяльності у сучасних соціальних (освітніх, пізнавальних, комунікативних тощо) практик.
Навчальна дисципліна має міждисциплінарний характер та інтегрує знання з інших освітніх і наукових галузей: історія, економіка, політологія, психологія, соціологія тощо. За структурно-логічною схемою програми підготовки фахівця дана навчальна дисципліна тісно пов’язана з іншими дисциплінами соціально-гуманітарного блоку: «Культурологія», «Соціологія» «Етика», «Естетика», «Історія української культури». Вона безпосередньо розпочинає блок дисциплін фундаментального загально-освітнього спрямування.
Отримані практичні навички та засвоєні теоретичні знання під час вивчення навчальної дисципліни можна використовувати в подальшому під час опанування навчальних дисциплін: «Соціальне проектування», «Соціологія економіки», «Ділове спілкування» та «Практична риторика».
Для більш ефективної комунікації з метою розуміння структури навчальної дисципліни та засвоєння матеріалу використовується електронна пошта, месенджер Viber та GoogleClassroom. Під час навчання та для взаємодії зі студентами використовуються сучасні інформаційно-комунікаційні та мережеві технології для вирішення навчальних завдань, а також обладнання (проектор та електронні презентації для лекційних та практичних занять).
Перелік тем |
---|
Тема1. Філософія як спосіб духовного самовизначення людини у світі. Природа філософських проблем та місце філософії в духовній культурі людства
Тема 2. Філософія Стародавнього світу. Філософські вчення Стародавньої Індії та Стародавнього Китаю. Антична філософія. Філософія Середньовіччя
Тема 3. Філософія Відродження, Нового часу і Просвітництва
Тема 4. Німецька класична філософія
Тема 5. Філософська думка в Україні в історико культурній ретроспективі та сьогоденні.
Тема 6. Основні напрямки світової філософії ХІХ-ХХ ст.
Тема 7. Філософський смисл проблеми буття. Духовні виміри буття і проблема свідомості в філософії. Буття людини. Людина як мета і вища цінність історичного розвитку
Тема 8. Зміст і форми філософського вчення про розвиток. Основний зміст пізнавальної діяльності
Тема 9. Філософське розуміння суспільства та його будови. Суспільство і природа. Техніка як фактор розвитку індустріального суспільства
Програмні результати навчання 1 |
---|
Learning outcomes.↩︎
Програмні результати навчання, контрольні заходи та терміни виконання оголошуються студентам на першому занятті.
№ з/п | Результати навчання | Методи навчання | Форми оцінювання (контрольні заходи) | Термін виконання |
---|---|---|---|---|
Розуміти і враховувати соціальні, етичні аспекти під час формування технічних завдань та рішень; |
|
Презентація/Публічний виступ | 1-5-ий тиждень | |
Співпрацювати у міжнародному середовищі та розпізнавати міжкультурні проблеми у професійній практиці; |
|
Презентація/Публічний виступ | 6-18-ий тиждень | |
Зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя; |
|
Тест | 6-ий тиждень | |
Демонструвати уміння креативно вирішувати проблеми та приймати інноваційні рішення, мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей. |
|
Есе | 16-ий тиждень |
Форми та технології навчання |
---|
Лекції, семінарські заняття, диспут, презентація, тест та есе з обов’язковим використанням інформаційно-комунікативних технологій при підготовці до занять.
Навчальні ресурси |
---|
Усі необхідні для вивчення навчальної дисципліни основні та додаткові матеріали за потреби надсилаються у відповідну групу Google Classroom та на електронну пошту.
Система оцінювання |
---|
№ з/п | Контрольний захід оцінювання | % | Ваговий бал | Кіл-ть | Всього |
---|---|---|---|---|---|
1. | Есе за обраною тематикою | 40 | 10 | 4 | 40 |
2. | Участь у обговореннях та доповнення на семінарах | 15 | 5 | 3 | 15 |
3. | Презентація досліджень за обраною тематикою | 10 | 10 | 1 | 10 |
4. | Тест | 5 | 5 | 1 | 5 |
5. | Залік | 30 | 30 | 1 | 30 |
Всього | 100 |
Семестрова атестація студентів |
---|
Обов’язкова умова допуску до заліку/іспиту | Критерій |
---|---|
Контрольні заходи | Написання есе |
Контрольні заходи | Написання тесту |
Необов’язкові умови допуску до заліку:
Активність на практичних заняттях.
Позитивний результат першої атестації та другої атестації.
Відвідування лекційних занять.
Виконання практичних робіт.
Сума стартових балів (аудиторна та самостійна робота) та балів за виконання підсумкового контрольного завдання переводиться у систему оцінювання згідно з таблицею:
Рейтингові бали, RD | Оцінка за університетською шкалою |
---|---|
95 ≤ RD ≤ 100 | Відмінно |
85 ≤ RD ≤ 94 | Дуже добре |
75 ≤ RD ≤ 84 | Добре |
65 ≤ RD ≤ 74 | Задовільно |
50 ≤ RD ≤ 64 | Достатньо |
RD < 50 | Незадовільно |
Невиконання умов допуску | Не допущено |
Політика навчальної дисципліни |
---|
Порушення термінів виконання завдань та заохочувальні бали
Заохочувальні бали | Штрафні бали | ||
---|---|---|---|
Критерій | Ваговий бал | Критерій | Ваговий бал |
|
У відповідності до системи оцінювання зазначеної вище | Порушення термінів виконання (за кожну таку роботу) | -2 бали |
Презентація дослідження за обраною тематикою | У відповідності до системи оцінювання зазначеної вище | ||
Написання тез, статті, оформлення дослідження як наукової роботи для участі у конкурсі студентських наукових робіт | 20 балів за кожен вид діяльності (2 тези або одна стаття, або оформлення творчої роботи як наукової роботи для участі у конкурсі студентських наукових робіт) | - | - |
Участь у міжнародних, всеукраїнських та/або інших заходах та/або конкурсах (за тематикою навчальної дисципліни) | 20 балів за кожну участь | - | - |
Відвідування занять
Відвідування лекцій не є обов’язковим. Однак, студентам рекомендується відвідувати ці заняття, оскільки на них викладається теоретичний матеріал та розвиваються навички, необхідні для отримання певних позитивних результатів вивчення дисципліни у її практичній складовій (створення презентацій та есе).
Система оцінювання орієнтована на отримання балів за активність студента, а також виконання завдань, які здатні розвинути практичні уміння та навички (виступ на конференції з публікацією тез).
Процедура оскарження результатів контрольних заходів
Студенти мають можливість підняти будь-яке питання, яке стосується процедури контрольних заходів та очікувати, що воно буде розглянуто згідно із наперед визначеними процедурами.
Студенти мають право оскаржити результати контрольних заходів, але обов’язково аргументовано, пояснивши з яким критерієм не погоджуються відповідно до оціночного листа та/або зауважень.
Календарний рубіжний контроль
Проміжна атестація студентів (далі – атестація) є календарним рубіжним контролем. Метою проведення атестації є підвищення якості навчання студентів та моніторинг виконання графіка освітнього процесу студентами [1].
Критерій | Перша атестація | Друга атестація | |
---|---|---|---|
Термін атестації 1 | 8-ий тиждень | 14-ий тиждень | |
Умови отримання атестації | Поточний рейтинг 2 | ≥ 15 балів | ≥ 30 балів |
Академічна доброчесність
Політика та принципи академічної доброчесності визначені у розділі 3 Кодексу честі Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського». Детальніше: https://kpi.ua/code.
Норми етичної поведінки
Норми етичної поведінки студентів і працівників визначені у розділі 2 Кодексу честі Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського». Детальніше: https://kpi.ua/code.
Дистанційне навчання (необов’язковий пункт)
Дистанційне навчання через проходження онлайн-курсів за певною тематикою допускається за умови погодження зі студентами. У разі, якщо невелика кількість студентів має бажання пройти онлайн-курс за певною тематикою, вивчення матеріалу за допомогою таких курсів допускається, але студенти повинні виконати всі завдання, які передбачені у навчальній дисципліні. Виставлення оцінки за контрольні заходи шляхом перенесення результатів проходження онлайн-курсів не передбачено.
Інклюзивне навчання
Навчальна дисципліна «Вступ до філософії» може викладатися для більшості студентів з особливими освітніми потребами.
Навчання іноземною мовою
За потреби навчальна дисципліна може викладатися англійською мовою. За бажанням студентів допускається вивчення матеріалу за допомогою англомовних онлайн-курсів за тематикою, яка відповідає тематиці конкретних занять.
Позааудиторні заняття
Передбачається у межах вивчення навчальної дисципліни участь студентів у міжнародних та вітчизняних конференціях, конкурсах творчих робіт, круглих столах тощо.
[1] Рейтингові системи оцінювання результатів навчання: Рекомендації до розроблення і застосування. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2018. 20 с.