РОЗРОБЛЕННЯ ВЕБ-ЗАСТОСУВАНЬ - Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)
Реквізити навчальної дисципліни
Рівень вищої освіти | Перший (бакалаврський) |
Галузь знань | 12 Інформаційні технології |
Спеціальність | 126 Інформаційні системи та технології |
Освітня програма | Інтегровані інформаційні системи |
Статус дисципліни | Нормативна |
Форма навчання | очна(денна)/заочна/дистанційна |
Рік підготовки, семестр | 2 курс, осінній семестр |
Обсяг дисципліни | 4,5 кредити, 135 годин:лекції-36год., лаборат. роботи-36год., СРС – 63 год. |
Семестровий контроль/ контрольні заходи | залік |
Розклад занять | http://rozklad.kpi.ua |
Мова викладання | Українська |
Інформація про керівника курсу / викладачів | Лектор: Мітін Сергій Вячеславович, роб. 063-103-27-00 Лабораторні: Проскура Світлана Леонідівна |
Розміщення курсу | https://campus.kpi.ua |
Програма навчальної дисципліни
Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчання та результати навчання
Навчання студентів дисципліні Розроблення веб-застосувань спрямоване на оволодіння ними теоретичними знаннями та формування практичних навичок діяльності, пов'язаної із застосуванням обчислювальної техніки і комп'ютерних інформаційних технологій при виконанні посадових обов'язків інженера-програміста інформаційно-телекомунікаційних систем.
Мета дисципліни: формування у студентів здатності професійно застосовувати сучасні веб-технології та засоби розробки програмного забезпечення при створенні інформаційних ресурсів.
Предмет дисципліни: Технології розроблення веб-застосувань
Основні завдання навчальної дисципліни
Програмні результати навчання
Компетентність:
- Здатність застосовувати технології та інструментальні засоби для розроблення веб-застосувань, веб-сервісів, веб-сайтів та веб-інтерфейсів з інтеграцією зовнішніх даних і програмних продуктів.
Знання:
сучасних технологій та інструментальних засобів розробки програмних систем з веб-інтерфейсом;
CASE-технологій проектування інформаційних та програмних систем з веб-інтерфейсом;
мови програмування серверних та клієнтських сценаріїв веб-застосувань;
парадигма програмування, сучасних мов програмування, основних структур даних і алгоритмів;
інсталювання та налаштовування системного ПЗ, СУБД, прикладного ПЗ;
стандартизації та сертифікації ПЗ та інформаційних технологій;
Уміння:
використання каскадних таблиць стилів;
розробки клієнтських сценаріїв;
використання об’єктної моделі документів (DOM);
створення грамотної навігації по Інтернет ресурсу;
розробки серверних сценаріїв;
проектування та розробки веб-застосувань;
тестування та пошуку помилок;
розміщення веб-застосувань на сервері.
Пререквізити та постреквізити дисципліни (місце в структурно-логічній схемі навчання за відповідною освітьою програмою)
Пререквізити: знати процедурні та об’єктно-орієнтовані підходи до програмування, розуміння предметної області та професійної діяльності.
Постреквізити:
Розроблення інфраструктури інформаційних систем
Зміст навчальної дисципліни
Розділ 1. Введення в веб-технології
Тема 1.1. Структура і принципи функціонування веб-сервісу
Тема 1.2. Структура подання інформації в HTML-документі
Тема 1.3. Технологія CSS та її підтримка браузерами
Тема.1.4. Модель візуального форматування. Стильове оформлення елементів HTML-документу
Тема 1.5. Верстка HTML-документу
Тема 1.6. Блочна верстка HTML-документу за макетом
Розділ 2. Клієнтські сценарії
Тема 2.1. Програмне управління HTML-документом
Тема 2.2. Верефікація даних форм
Тема 2.3. Функції, класи та об’єкти в мові JavaScript. Обробка подій в клієнтських сценаріях
Тема 2.4. Сортування даних за параметром
Тема 2.5. Програмна взаємодія з HTML документами на основі DOM АРІ
Тема 2.6. Розробка сценарію обробки даних елементів форми
Тема 2.7. Використання в сценаріях JavaScript бібліотек крос-браузерних інтерфейсів методів DOM
Тема 2.8. Розробка сценарію фотогалерея
Тема 2.9.Засоби налагодження і тестування сценаріїв JavaScript
Тема 2.10.Розробка сценарію фільтрування даних
######### Розділ 3. Серверні сценарії веб-застосувань
Тема 3.1. Веб-сервери та принципи їх роботи
Тема 3.2. Встановлення та конфігурування вeб-сервера
Тема 3.3. Мова розроблення серверних сценаріїв PHP
Тема 3.4. Розробка сценаріїв обробки даних з файлів
Тема 3.5 Інтерфейси взаємодії веб-застосувань з СКБД
Тема 3.6 Налагодження взаємодії веб-застосувань з СКБД
Тема 3.7 Використання сесій і cookies в сценаріях авторизації
Тема 3.8 Розробка ролевого доступу
Тема 3.9 Об’єктно-орієнтоване програмування мовою PHP. Обробка виняткових ситуацій
Тема 3.10 Обробка GET та POST запитів
Тема 3.11 Сучасні методології проектування та розробки веб-застосувань
Тема 3.12 Тестування веб-застосувань
Тема 3.13 Опис проекту веб-застосувань
Тема 3.14 Розробка проекту веб-застосувань
Тема 3.15 Асинхронне взаємодія клієнтської і серверної частини веб-застосувань з використанням технології AJAX
Тема 3.16 Формування ajax-запиту засобами jQuery
Тема 3.17 Розробка веб-застосувань на основі об’єктних середовищ та архітектури шаблону MVC
Тема 3.18 Реалізація проекту засобами symphony. Установка об’єктного середовища symphony. Налаштування проекту
Тема 3.19 Реалізація проекту засобами symphony. Генерування модулів базових функцій управління та визначення моделі даних
Тема 3.20 Реалізація проекту засобами symphony. Створення видів та контролерів
Навчальні матеріали та ресурси
4.1. Базова
1. Маклафлин Б. PHP и MySQL. Исчерпывающее руководство. 2-е изд. — СПб.: Питер, 2014. — 544 с.: ил. — (Серия “Бестселлеры O’Reilly”).
2. Макфарланд Д. Новая большая книга CSS. — СПб.: Питер, 2016. — 720 с.: ил. — (Серия “Бестселлеры O’Reilly”).
3. Котеров, Д. В. PHP 7 / Д. В. Котеров, И. В. Симдянов. — СПб.: БХВ-Петербург, 2016. — 1088 с.: ил.
4. Стефанов С. JavaScript. Шаблоны. – Пер. с англ. – СПб.: Символ-Плюс, 2011. – 272 с., ил.
5. Матросов А. В., Сергеев А. О., Чаунин М. П. HTML 4.0. – СПб.: БХВ-Петербург, 2003. – 672 с.
6. Бадд, Энди, Молл, Камерон, Саймон. Мастерская CSS: профессиональное применение Web-стандартов: Пер. с англ. М.: ООО “И.Д. Вильямс”, 2007. – 272 с.
4.2. Допоміжна
1. Монкур, Майкл. Освой самостоятельно JavaScript за 24 часа, 2-е издание: Пер. с англ. – М.: Издательский дом “Вильяме”, 2001. – 320 с.
2. Кузнецов М. В., Симдянов И. В., Голышев С. В. РНР 5. Практика разработки Web-сайтов. – СПб.: БХВ-Петербург, 2005. – 960 с.
3. Коггзолл, Джон. РНР 5. Полное руководство: Пер. с англ. – М.: Издательский дом “Вильяме”, 2006. – 752 с.
4. Кухарчик А. РНР: обучение на примерах/ А. Кухарчик. – Мн.: Новое знание, 2004. – 237 с.
Навчальний контент
Методика опанування навчальної дисципліни (освітнього компонента)
5.1. Лекційні заняття
№ з/п | Назва теми лекції та перелік основних питань (перелік дидактичних засобів, посилання на літературу та завдання на СРС) |
---|---|
1 | Лекція 1. Структура і принципи функціонування веб-сервісу Клієнт-серверна архітектура веб. Ідентифікатори URI, URL, URN. Протокол HTTP. Структура запитів клієнта та відповідей сервера. Загальні поняття про мову гіпертекстової розмітки. Елементи та атрибути HTML-документу. Л. (1- стр.15-24; 2-стр.14-22) Завдання на СРС. Повторити основні елементи структури функціонування сервісу веб. Розглянути групи тегів НТМL. |
2 | Лекція 2. Технологія CSS та її підтримка браузерами. Синтаксис CSS правила. Каскадування. Специфічність. Наслідування. Ідентифікації елементів HTML-документів за допомогою селекторів. Модель контейнерів. Позиціонування. Л. (1- стр.9-24; 2-стр.14-22) Завдання для СРС. Фільтрація окремих правил і оголошень. |
3 | Лекція 3. Верстка HTML-документу за макетом. Блочне оформлення структури сайту. Еластичний макет. Л. (1- стр.102-107; 2-стр.24-32; 4- 55-69) Завдання для СРС. Розробка “рідкого” макету. |
4 | Лекція 4. Програмне управління HTML-документом. Способи функціонального застосування JavaScript у HTML-документі. Оголошення змінних. Типи даних. Простір імен. Операнди. Пріоритет операторів. Властивості і методи ключових об'єктів. Л. (1- стр.56-65; 2-стр.35-42) Завдання для СРС. Шаблони і регулярні вирази. |
5 | Лекція 5. Функції, класи та об’єкти в мові JavaScript. Обробка подій в клієнтських сценаріях. Визначення і виклик функцій. Властивості і методи функцій. Класи, конструктори і прототипи. Створення об'єктів. Події та обробка подій. Л. (1- стр.65-69; 2-стр.44-50)
|
6 | Лекція 6. Програмна взаємодія з HTML документами на основі DOM АРІ. Подання документів у вигляді дерева. Вузли. DOM HTML API. Пошук елементів у документі. Модифікація документів. Л. (1- стр.69-87; 2-стр.53-64) Завдання для СРС. Розглянути можливість використання богатовімірних масивів в сценаріях мовою javascript. |
7 | Лекція 7. Використання в сценаріях JavaScript бібліотек крос-браузерних інтерфейсів методів DOM. Бібліотека jQuery. Маніпулювання деревом DOM. Л. ( 2-стр.66-72) Завдання для СРС. Надкласи і підкласи в сценаріях мовою JavaScript. |
8 | Лекція 8. Засоби налагодження і тестування сценаріїв JavaScript. Техніка програмування без помилок. Основні засоби налагодження Л. (1- стр.104-107; 2-стр.81-94) Завдання для СРС. Переміщення і клонування елементів. |
9 | Лекція 9. Веб-сервери та принципи їх роботи. Структура Web-сервера. PHP: препроцесор гіпертексту. Структура програм на мові PHP. Л. (1- стр.133-161; 2-стр.94-122; 4-стр.308-348) Завдання для СРС. Призначення файлу .htaccess. |
10 | Лекція 10. Мова розроблення серверних сценаріїв PHP. Типи даних, змінні, оператори. Операції і керуючі конструкції. Функції та повторне використання коду. Вбудовані функції. Визначення і виклик функцій користувача. 4. Передача даних через HTML-форми. Л. (1- стр.202-240; 2стр.127-160; 4-стр.243-307) Завдання для СРС. Основні директиви конфігураційного файлу php.ini. |
11 | Лекція 11. Інтерфейси взаємодії веб-застосувань з СКБД. Використання клієнта MySQL. З'єднання PHP-сценаріїв з таблицями MySQL. Структура SQL-запитів. Л. (1- стр.246-261; 2-стр.166-180) Завдання для СРС. Використання методу exec() класу PDO |
12 | Лекція 12. Використання сесій і cookies в сценаріях авторизації. Використання Cookie в PHP-сценаріях. Використання сесій в PHP-сценаріях. Л. ( 5-стр.182-186) Завдання для СРС. Розробити сценарій двофакторної авторизації. |
13 | Лекція 13. Об’єктно-орієнтоване програмування мовою PHP. Обробка виняткових ситуацій. Створення класів. Конструктори і деструктори. Абстрактні класи та методи. Інтерфейси. Клас винятків Exception. Генерування і перехоплення виключень. Л. (1- стр.264-275; 2-стр.193-201) Завдання для СРС. Статичні члени і методи класу. |
14 | Лекція 14. Сучасні методології проектування та розробки WEB-застосувань. Сучасні методології проектування та розробки веб-застосувань. Вимоги стандартів та нормативних документів. Л. (1- стр.475-497; 2-стр.207-212) Завдання для СРС. Використання MySQL Workbench. |
15 | Лекція 15. Опис проекту веб-застосувань CASE засоби розробки веб-застосувань. Л. (1- стр.501-539; 2-стр.218-243) Завдання для СРС. Розробка діагрм послідовності. |
16 | Лекція 16. Асинхронне взаємодія клієнтської і серверної частини веб-застосувань з використанням технології AJAX. Основні принципи технології AJAX. Властивості і методи об'єкта XMLHttpRequest. Використання формату JSON в запитах і відповідях. Л. (1- стр.542-559; 2-стр.234-240) Завдання для СРС. Структура XML DOM. |
17 | Лекція 17. Розробка веб-застосувань на основі об’єктних середовищ та архітектури шаблону MVC. Архітектури шаблону MVC. Реалізація класів нащадків Model. Реалізація класів нащадків Controller. Створення View's. Л. (1- стр.542-549; 2-стр.240-249) Завдання для СРС. Шифрування даних SSL/TLS. |
18 | Лекція 18. Реалізація проекту засобами symphony. Генерування модулів базових функцій управління та визначення моделі даних. Генерування модулів базових функцій управління. Визначення моделі даних. Л. (1- стр.542-549; 2-стр.240-249) Завдання для СРС. Розроблення моделі загроз для веб-застосування. |
5.2. Лабораторні заняття (комп’ютерний практикум)
Основним завданням циклу лабораторних занять є набуття практичних навиків у використанні засобів розробки веб-застосувань та застосуванні технологій реалізації веб-застосувань.
№ з/п | Назва лабораторної роботи (комп’ютерного практикуму) | Кількість ауд. годин |
---|---|---|
1 | Структура подання інформації в HTML-документі | 2 |
2 | Модель візуального форматування. Стильове оформлення елементів HTML-документу | 2 |
3 | Блочна верстка HTML-документу за макетом | 2 |
4 | Верефікація даних форм | 2 |
5 | Сортування даних за параметром | 2 |
6 | Розробка сценарію обробки даних елементів форми | 2 |
7 | Розробка сценарію фотогалерея | 2 |
8 | Розробка сценарію фільтрування даних | 2 |
9 | Встановлення та конфігурування вeб-сервера | 2 |
10 | Розробка сценаріїв обробки даних з файлів | 2 |
11 | Налагодження взаємодії веб-застосувань з СКБД | 2 |
12 | Розробка ролевого доступу | 2 |
13 | Обробка GET та POST запитів | 2 |
14 | Розробка проекту веб-застосувань | 2 |
15 | Формування ajax-запиту засобами jQuery | 2 |
16 | Реалізація проекту засобами symphony. Установка об’єктного середовища symphony. Налаштування проекту | 2 |
17 | Реалізація проекту засобами symphony. Створення видів та контролерів | 2 |
5.3. Самостійна робота
Самостійна робота студентів включає:
підготовка до виконання 17 лабораторних робот (комп’ютерного практикума) з конкретної теми - 60 год;
Підготовка до заліку – 3 год.
Самостійне опрацювання тем:
№ з/п | Назва тем, що виноситься на самостійне опрацювання |
---|---|
1 | Групи тегів НТМL |
2 | Фільтрація окремих правил і оголошень |
3 | Розробка “рідкого” макету |
4 | Шаблони і регулярні вирази |
5 |
|
6 |
|
7 |
|
8 |
|
9 |
|
10 |
|
11 |
|
12 |
|
13 |
|
14 |
|
15 |
|
16 |
|
17 |
|
18 |
|
Політика та контроль
Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Система вимог, які ставляться перед студентом:
відвідування лекційних та лабораторних занять є обов’язковою складовою вивчення матеріалу;
на лекції викладач користується власним презентаційним матеріалом, що підготовлені у LibreOffice; використовує гугл-диск для викладання матеріалу поточної лекції, додаткових ресурсів, лабораторних робіт та інше; викладач відкриває доступ до певної директорії гугл-диска для скидання електронних лабораторних звітів; кожна тема лекції будується за схемою: викладання теоретичного матеріалу; обов’язкове вирішення практичної задачі за темою лекції;
лабораторні роботи захищаються у два етапи – перший етап: студенти виконують завдання на допуск до лабораторної роботи (аналітичне рішення етюду конкретної задачі), другий етап – представлення виконаної роботи; у якості програмних засобів для проєктування, розробки та отладки веб-застосувань студенти використовують OpenServer (apache, mod_php, mysql), notepad, Workbench. Бали за лабораторну роботу враховуються лише за наявності електронного звіту;
штрафні бали виставляються за: невчасну здачу лабораторної роботи. Кількість штрафних балів не більше 10.
заохочувальні бали виставляються за: активну участь на лекціях; участь у факультетських та інститутських олімпіадах з навчальних дисциплін, участь у конкурсах робіт, підготовка оглядів наукових праць. Кількість заохочуваних балів не більше 10;
Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)
Рейтинг студента з дисципліни складається з балів, що він отримує за:
виконання та захист 17 лабораторних робіт;
опитування на лекції.
заохочувальні та штрафні бали.
- Виконання лабораторних робіт.
«відмінно», повна відповідь на питання під час захисту (не менш ніж 90% потрібної інформації) та оформлений належним чином електронний протокол до лабораторної роботи – 5 балів;
«добре», достатньо повна відповідь на питання під час захисту (не менш ніж 75% потрібної інформації) та оформлений належним чином електронний протокол до лабораторної роботи – 3-4 бали;
«задовільно», неповна відповідь на питання під час захисту (не менш ніж 60% потрібної інформації), незначні помилки та оформлений належним чином електронний протокол до лабораторної роботи – 1-2 бал;
«незадовільно», незадовільна відповідь та/або не оформлений належним чином електронний протокол до лабораторної роботи – 0 балів.
2. Відповідь на лекції.
«відмінно», повна відповідь на питання під час захисту (не менш ніж 90% потрібної інформації) та оформлений належним чином електронний протокол до лабораторної роботи 15 балів;
«добре», повна відповідь, достатньо повна відповідь на питання під час захисту (не менш ніж 75% потрібної інформації) та оформлений належним чином електронний протокол до лабораторної роботи 9-14 балів;
«задовільно», неповна відповідь, помилки 1-8 балів;
«незадовільно», незадовільна відповідь 0 балів.
3. Заохочувальні бали
- за виконання творчих робіт з кредитного модуля (наприклад, участь у факультетських та інститутських олімпіадах з навчальних дисциплін, участь у конкурсах робіт, підготовка оглядів наукових праць тощо); 1-2 бали, але в сумі не більше 10;
Календарний контроль
За результатами навчальної роботи за перші 7 тижнів «ідеальний студент» має набрати 40 балів. На першій атестації (8-й тиждень) студент отримує «зараховано», якщо його поточний рейтинг не менше 20 балів.
За результатами 13 тижнів навчальної роботи «ідеальний студент» має набрати 80 балів. На другій атестації (14-й тиждень) студент отримує «зараховано», якщо його поточний рейтинг не менше 40 балів.
Максимальна сума вагових балів контрольних заходів протягом семестру складає:
RD = 17*rлаб+rек + (rз - rш)=17*5+15+ (rз - rш)=100 + (rз - rш),
де
rлаб – бал за лабораторну роботу (0…5);
rек – бал за відповідь на лекції (0…15);
rз – заохочувальні бали за презентації, участь в олімпіадах, конкурсі роботи, наукові роботи за тематикою дисципліни (0…10);
rзш – штрафні бали.
Семестровий контроль
Залікова контрольна робота оцінюється 100 балами. Студенти готоються до усного заліку. Кожен білет містить два теоретичних і одне практичне завдання.
Одне теоретичне питання оцінюється у 30 балів, друге - 30 балів та практичне – 40 балів.
Система оцінювання теоретичного питання у 30 балів:
«відмінно», повна відповідь 28-30 балів;
«добре», повна відповідь, незначні неточності 24-27 балів;
«задовільно», неповна відповідь, помилки 15-23 балів;
«незадовільно», незадовільна відповідь 0 -14 балів.
Система оцінювання практичного запитання:
«відмінно», повне функціональне вирішення практичного завдання 39-40 балів;
«добре», повне рішення без обгрунтування 34-38 балів;
«задовільно», рішення задачі з помилками 20-33 балів;
«незадовільно», рішення не виконано 0-19 балів.
Умовою допуску до заліку є: виконання усіх завдань, що передбачені робочим навчальним планом на семестр з цього кредитного модуля.
Якщо сума балів менша за 60, студент виконує залікову контрольну роботу. У цьому разі сума балів за виконання залікової контрольної роботи переводиться до підсумкової оцінки згідно з таблицею.
Студент, який набрав протягом семестру необхідну кількість балів (), отримує залікову оцінку (залік) так званим “автоматом” відповідно до набраного рейтингу. В такому разі до заліково-екзаменаційної відомості вносяться бали та відповідні оцінки.
Студент, який у семестрі отримав більше 60 балів, може виконувати залікову контрольну роботу з метою підвищення оцінки. У цьому разі бали, отримані ним на заліковій контрольній роботі, є остаточними.
Якщо оцінка за залікову контрольну роботу більша ніж за рейтингом, студент отримує оцінку за результатами залікової контрольної роботи.
Якщо оцінка за залікову контрольну роботу менша, ніж за рейтингом, викладач застосовує жорстку рейтингову систему оцінювання. При цьому попередній рейтинг студент з кредитного модуля скасовується і він отримує оцінку з урахуванням результатів залікової контрольної роботи.
Таблиця переведення рейтингових балів до оцінок:
Бали RD | Оцінка ECTS |
95 - 100 | відмінно |
85 - 94 | дуже добре |
75 - 84 | добре |
65 – 74 | задовільно |
60 – 64 | достатньо |
Менше 60 | незадовільно |
Не зараховано розрахункову роботу, або не зараховані лабораторні роботи, або rC < 50 |
не допущено |
Додаткова інформація з дисципліни (освітнього компонента)
- Перелік залікових питань, які виносяться на семестровий контроль наведено у Додатку 1
Робочу програму навчальної дисципліни (силабус):
Складено старшим викладачем Мітіним Сергієм Вячеславовичем
Ухвалено кафедрою ІСТ (протокол № 1 від 30.08.2021 р.)
Погоджено Методичною комісією факультету (протокол № 1 від 30.08.2021 р.)
Додаток 1
Перелік залікових питань, які виносяться на семестровий контроль
Теоретичні питання.
1. Клієнт-серверна технологія WEB.
2. Протокол HTTP.
3. Структура HTML-документа. Синтаксис мови HTML.
4. Розміщення елементів HTML-документу: списків.
5. Розміщення елементів HTML-документу: таблиць.
6. Розміщення елементів HTML-документу: мультімедійної інформації.
7. Атрибути тега form.
8. Методи передачі даних від клієнта до серверу.
9. Тегі та атрибути елементів форми.
10. Структурування документа за допомогою фреймів.
11. Визначення параметрів фреймов.
12. Заголовні теги таблиць.
13. Порядок створення структури шаблону за допомогою таблиць.
14. Синтаксис CSS правила.
15. Використання стилів в HTML-документі.
16. Каскадування.
17. Специфічність.
18. Наслідування.
19. Типи селекторів.
20. Модель контейнерів.
21. Види позиціювання.
22. Модифікація зі спрощеної моделлю контейнерів.
23. Оголошення змінних. Типи даних. Простір імен.
24. Опис та виклик функцій.
25. Класи та об’єкти в мові JavaScript.
26. Прототипи й спадкування.
27. Загальні методи класу Object.
28. Надкласса і підкласи.
29. Обробка подій в клієнтських сценаріях.
30. Об'єктна модель W3C DOM.
31. Cookies та механізм збереження даних на стороні клієнта.
32. Обробка конфліктних ситуацій.
33. Переміщення і клонування елементів.
34. JavaScript та XML.
35. Cтандарт W3C DOM. Інтерфес DOM API.
36. Призначення http-серверу. Основні директиви конфігураційного файлу httpd.conf.
37. Призначення файлу .htaccess.
38. Основні директиви конфігураційного файлу php.ini.
39. Призначення суперглобальних змінних: $_SERVER, $_POST,$_GET, $_SESSION.
40. Визначення і виклик користувацких функцій в PHP-сценаріях.
41. Область дії змінної.
42. Статичні змінні.
43. Регулярні вирази POSIX.
44. Режими для функції fopen() в PHP-сценаріях.
45. Права доступу до файлу.
46. Призначення сесій в PHP-сценаріях. Відкриття і закриття сесії.
47. Реєстрація змінних сесії і їх використання.
48. Визначення класів в PHP-сценаріях. Конструктори і деструктори.
49. Використання інтерфейсів, абстрактних класів та методів в PHP-сценаріях.
50. Клас винятків Exception.
51. Об'єктно-орієнтоване програмування в РНР: успадкування і перевантаження методів.
52. Об'єктно-орієнтоване програмування в РНР: статичні члени і методи класу.
53. Інтерфейси взаємодії PHP-сценарія з СКБД.
54. Архітектури шаблону MVC. Реалізація класів нащадків Model.
55. Архітектури шаблону MVC. Реалізація класів нащадків Controller.
56. Архітектури шаблону MVC. Створення View's.
57. WEB-служби та мови їх описуванн.
Практичні питання.
1. Стилестичне оформлення елементів HTML-документу за допомогою селекторів типів.
2. Стилестичне оформлення елементів HTML-документу за допомогою селекторів ідентифікаторів.
3. Стилестичне оформлення елементів HTML-документу за допомогою селекторів класів.
4. Стилестичне оформлення елементів HTML-документу за допомогою селекторів псевдокласів.
5. Стилестичне оформлення елементів HTML-документу за допомогою дочірних селекторів.
6. Стилестичне оформлення елементів HTML-документу за допомогою суміжних селекторів.
7. Стилестичне оформлення елементів HTML-документу за допомогою селекторів атрибутів.
8. Оформлення блочних елементів макету за допомогою абсолютного позиціювання.
9. Оформлення блочних елементів макету за допомогою відносного позиціювання.
10. Оформлення блочних елементів макету за допомогою фіксованого позиціювання.
11. Оформлення блочних елементів макету за допомогою плаваючих елементів.
12. Розробка еластичного макету.
13. Розробка “рідкого” макету.
14. Фільтрація окремих таблиць стилів.
15. Фільтрація окремих правил і оголошень.
16. Розробка сценарію управління елементами форми.
17. Розробка сценарію управління елементами таблиці.
18. Розробка сценарію управління елементами списку.
19. Налаштуванн прав доступу до файлу.
20. Обробка даних за шаблоном регулярних виразів POSIX.
21. Реалізація сесії.
22. Генерування і перехоплення виключень в PHP-сценаріях.
23. Налаштування файлу httpd.conf.
24. Налаштування файлу .htaccess.
25. Налаштування файлу php.ini.
26. Обробка даних суперглобальної змінної $_SERVERв PHP-сценарії.
27. Обробка даних суперглобальної змінної $_POST в PHP-сценарії.
28. Обробка даних суперглобальної змінної $_GET в PHP-сценарії.
29. Обробка даних суперглобальної змінної $_SESSION в PHP-сценарії.