УПРАВЛІННЯ ПРОЄКТАМИ - Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)

Реквізити навчальної дисципліни

Рівень вищої освіти Перший (бакалаврський)
Галузь знань 12 Інформаційні технології
Спеціальність 126 Інформаційні системи та технології
Освітня програма Інтегровані інформаційні системи
Статус дисципліни Нормативна
Форма навчання очна(денна)/заочна/дистанційна
Рік підготовки, семестр 4 курс, весняний семестр
Обсяг дисципліни 90 годин (18 годин – Лекції, 18 годин – Лабораторні, 54 годин – СРС)
Семестровий контроль/ контрольні заходи Залік
Розклад занять http://rozklad.kpi.ua
Мова викладання Українська
Інформація про керівника курсу / викладачів

Лектор, лабораторні: д.т.н., проф., Корнієнко Богдан Ярославович

b.korniyenko@kpi.ua

моб. +38(096)965-05-17

Лабораторні: Колеснік Валерій Миколайович,

v.kolesnik@kpi.ua,

Розміщення курсу https://campus.kpi.ua

Програма навчальної дисципліни

Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчання та результати навчання

Опис дисципліни. Актуальність та необхідність вивчення дисципліни «Управління проєктами» зумовлена як процесами iнтеграції України у світове cпівтовapиcтво, так i необхідністю подальшого розвитку інформаційного суспільства. У середовищі професійних кадрів відчувається гостра нестача навичок з формалізації, підготовки та управління проєктами. Практична спрямованість навчальної дисципліни зумовлена актуальною потребою в опануванні світового досвіду розробки, аналізу, впровадження та управління проектами, особливо в ґалузi розробки інформаціних систем та програмного забезпечення. Даний курс знайомить студентів із сучасними поглядами на основні теоретичні, методичні та організаційні основи проектного менеджменту; методи управління проектами на всіх фазах життєвого циклу проекту; особливостями, принципами та задачами проектного менеджменту у сфері інформатизації; з можливостями найбільш поширених в Україні програмних засобів управління проектами; створення інформаційної системи управління проектами у середовищі MS Project; організації, планування, контролю та регулювання процесів управління ІТ-проектами. Студенти повинні навчитися застосовувати набуті знання з управління проектами при здійсненні проектів інформатизації соціально-економічний об’єктів, реінжинірингу бізнес-процесів, консалтингових проектів, пов’язаних із впровадженням інформаційних технологій тощо.

Предмет навчальної дисципліни: процеси управління проєктами та інструментарій, що використовується менеджером проекту для ефективного управління ним, методологія управління проєктами.

Міждисциплінарні зв’язки. Дисципліна Управління проєктами базується на дисциплінах: Технології розроблення програмного забезпечення, Теорія систем та системний аналіз, Комп`ютерні мережі, Бази даних, Теорія алгоритмів.

Мета навчальної дисципліни. Метою дисципліни є ґрунтовне ознайомлення студентів із теоретичними засадами методології підготовки та реалізації, способами та засобами побудови проєктів, залучення ресурсів для реалізації цих проєктів і механізмів управління ними для різних предметних галузей.

Основні завдання навчальної дисципліни

Знання:

  • системні підходи і методи управління проєктами;

  • критичні фактори успіху проєкту;

  • концепцію управління ризиками, методами і засобами їх ідентифікації, а також оцінки і мінімізації негативних наслідків;

  • управління персоналом проекту в системі управління проєктами;

  • методики форсування витрат по проєкту.

Уміння:

  • виділяти і класифікувати проєкти і задачі управління проектами всередині організації;

  • формувати організаційну структуру для управління проєктами;

  • визначати організаційну, економічну, технічну та операційну здійсненність проєкту

  • проектувати та моделювати бізнес-процеси системи

  • використовувати існуючі стандарти по управлінню проєктами;

  • здійснювати вибір програмного забезпечення для задач управління проєктами.

Пререквізити та постреквізити дисципліни (місце в структурно-логічній схемі навчання за відповідною освітньою програмою)

Пререквізити: здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях, навички використання інформаційних і комунікаційних технологій, здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел, здатність застосовувати знання про основні принципи та методи побудови алгоритмів і визначення основних технологічних параметрів.

Постреквізити: знати поняття проєкту та його закономірності життєвого циклу, методологію, базові поняття та визначення з управління проектами; структуру проекту (підцілі, основні етапи роботи, що має бути виконана) провести його обґрунтування; класифікацію проектів та ієрархій цілей проектів; склад учасників проекту та їх роль; закони комунікації та методи аналізу міжособистісних відносин; визначити необхідні обсяги і джерела фінансування; підібрати виконавців, зокрема, через процедури конкурсів; підготувати й укласти контракти; визначити терміни виконання проекту, скласти графік його реалізації, розрахувати необхідні ресурси; принципи управління розробкою проектів; принципи побудови, типи та послідовність розробки організаційної структури управління проектами; принципи планування, контроль та регулювання проекту; принципи побудови автоматизованої інформаційної системи управління проєктом.

Після проходження дисципліни студенти зможуть застосовувати методи та засоби управління проектами в повсякденній діяльності, визначати концепцію проекту та його стратегічні та тактичні задачі, будувати організаційну структуру управління проектами та проектувати офіс проекту з застосуванням сучасних методів та засобів організаційного моделювання проектів, здійснювати планування робіт за проектом та проводити експертизу проекту, застосовувати аналіз міжособистісних відносин та закони комунікації для керування командою проекту, впроваджувати автоматизовані інформаційні системи управління проєктом.

Зміст навчальної дисципліни

Лекційні заняття

Розділ 1. Основи організації та управління проектами

Розділ 2. Реалізація та контроль проекту розробки програмного забезпечення**.**

Лабораторні заняття

  1. Методології управління ІТ-проєктами.

  2. Аналіз ризиків.

  3. Порівняльний аналіз інформаційних систем.

  4. Планування проєкту.

  5. Виявлення потреб проєкту.

Навчальні матеріали та ресурси

Базова література

  1. Андрієнко О. Управління проектами в бізнес-об’єднаннях малих і середніх підприємств: посібник Київ: 2017. - 77 с.

  2. Буріменко Ю. І., Галан Л. В., Лебедєва І. Ю. та ін. Управління проектами: навч. посіб. /за ред. Ю. І. Буріменко. Одеса: ОНАЗ ім. О. С. Попова, 2017. - 208 с.

  3. Гонтарева І. В. Управління проектами: підручник Харків ХНЕУ, 2011. - 444с.

  4. Козик В.В., Тимчишин І.Є. Практикум з управління проектами: навч. посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 180 с.

  5. Матвіїшин Є.Г. Планування проектних дій: навч. посіб. Київ: «Хай-Тек Прес», 2008. - 216 с.

  6. Міцура О.О., Олефіренко О.М. Управління інноваційними проектами: конспект лекцій. Суми : Сумський державний університет, 2012. - 92 с.

  7. Ноздріна Л.В., Ящук В.І., Полотай О.І. Управління проектами: підручник. Київ: Центр учбової літератури, 2010. – 432 с.

  8. Петрович Й.М., Новаківський І.І. Управління проектами: підручник Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. - 396 с.

  9. Веретенников В. І. Управління проектами: Навч. посібник / В. І. Веретенников, Л. М. Тарасенко, Г. І. Гевлич. — К.: Центр навчальної літератури, 2006. — 280 с.

  10. Тян Р.Б., Холод Б.І., Ткаченко В.А. Управління проектами: підручник.- К. Центр навчальної літератури, 2003. – 224 с.

  11. Корнієнко Б.Я. Практикум з управління проєктами: Навч. Посібник. – К. КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023. – 50 с.

Допоміжна література

  1. Строкович Г. В. Управління проектами: підручник для студентів економічних спеціальностей Харків: Вид-во НУА, 2013. - 220 с.

  2. Тарасюк Г.М. Управліня проектами: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закладів – 2-ге вид. Київ: Каравела, 2006. - 320 с

  3. Управління проектами: навч. посібник / за ред. О.В Ульянченка та П.Ф. Цигікала. Xарків: ХНАУ ім. В.В. Докучаєва, 2010. - 522 с.

  4. Фещур Р.В., Кічор В. П., Якимів А. І., та ін. Прийняття проектних рішень: навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. - 220 с.

  5. Чумаченко І.В., Морозов В.В., Доценко Н.В., Чередниченко А.М. Управління проектами: процеси планування проектних дій: підручник / Київ: КРОК, 2014. - 673 с.

Навчальний контент

Методика опанування навчальної дисципліни (освітнього компонента)

Лекційні заняття

№ з/п Назва теми лекції та перелік основних питань
(перелік дидактичних засобів, посилання на літературу та завдання на СРС)
1

Тема 1.1. Структура та зміст курсу. РСО.

Тема 1.2. Загальні відомості. Поняття управління проектами.

Лекція 1. Система управління проектами: цілі, функції, структура елементи. Системи управління проектами, їх цілі та функції Різновиди проектів та особливості їх менеджменту. Об'єктивна необхідність управління проектами. Системний підхід до управління проектами. Склад елементів системи та їх взаємозв'язок. Основні умови управління проектами.

Основні та локальні цілі та функції управління проектами. Головне спрямування та цілі проекту. Цілепокладання на різних стадіях підготовки та реалізації проекту. Ієрархія цілей проекту і їх композиція. Функції управління проектами. Функції управління проектами. Модель управління проектами, поєднання основних функцій та інструментів їх реалізації.

Література: [1, с.5-31; 3, с.3-10; 4, с.10-42.]

Завдання на СРС. Базові елементи знань з управління проектами. Проектно-орієнтоване управління. Системний підхід та інтеграція проектів.

2

Тема 1.3. Організація управління проектами.

Лекція 2. Зовнішні організаційні структури проекту.

Види організаційних систем. Основні різновиди організаційних структур управління. Технологія проектування організації в системі управління проектами.

Проектування організаційної структури управління проектами. Базові елементи організаційної структури проекту. Функціональний та цільовий підходи, їх переваги та недоліки. Сутність та основні форми зовнішньої та внутрішньої організаційних структур.

Принципи побудови. Види зовнішніх організаційних структур традиційної, матричної, гібридної,модульного зв'язку, їх характеристика, умови використання. Матрична організаційна структура. Головні види (функціональна, балансова, проектна). Основні умови створення і використання. Переваги та проблеми матричних структур.

Внутрішні організаційні структури. Внутрішня функціональна структура проекту. Внутрішня матрична структура, дивізіональна, федеральна, змішана структури. Умови та особливості застосування внутрішніх організаційних структур.

Література: [1, с.37-49; 3, с. 17-28; 4, с.50-72.]

Завдання на СРС Визначте організаційну структуру, ролі і систему відповідальності в проекті щодо розробки програмного забезпечення.

3

Тема 1.4. Планування змісту проекту.

Лекція 3. Структуризація проекту.

Мета і функції проектного планування. Характеристика робіт з планування проекту. Вимоги до послідовності виконання робіт з планування проекту. Методологічні підходи до планування проектів. Традиційний підхід, систематичний, багатостадійне та багаторівневе планування. Методологія «витрати-час-ресурси» (CTR). Інтеграція проекту. Формування інформаційної системи управління проектом (PMIS).

Компоненти структуризації проекту. Методологія структуризації, її характеристика і значення. Підсистеми робочої структури (кінцеві результати, субпроекти, робочі модулі, робочі елементи), їх характеристика. Основні ознаки робочого пакета. Структуризація витрат. Розробка матриці відповідальності.

Поєднання структур проекту. Створення дво-напрямленої структури проекту. Формування три-напрямленої структури проекту на основі поєднання робочої, організаційної і витратної структур. Кодування проекту та його складових. CTR - словник для середніх та великих проектів.

Література: [1, с.50-71; 3, с. 30-54; 4, с. 80-97.]

Завдання на СРС. Охарактеризуйте методи розробки та контролю календарного плану проекту.

4

Лекція 4. Планування проекту у часі. Календарне планування проекту.

Основні принципи побудови та відмінності стрільчастих графіків (ADM' та графіків передування (PDM). Система PERT. Діаграма сітки проекту. Головна мета та завдання розроблення сітьових графіків. Види зв'язку у сітьових графіках. Методологія обчислення параметрів сітьового графіка (ранніх та пізніх строків початку і закінчення, визначення критичного шляху, критичних та некритичних робіт, запасу часу щодо некритичних робіт). Визначення тривалості робіт проекту. Експертні прогнози оптимістичного, песимістичного та найімовірнішого часу тривалості робіт. Оцінка тривалості робіт (проекту) на основі аналогів. Моделювання тривалості робіт. Скорочення тривалості виконання проекту через оптимізацію сітьового графіка.

Сутність, завдання та види календарних планів. Принципи та способи планування проектів у часі. Методологія календарного планування проектів, Діаграма Ганта (порядок побудови, основні параметри та характеристики).

Література: [1, с. 75-91; 3, с. 59-80; 4, с. 100-123.]

Завдання на СРС. Аналіз сценаріїв проекту. Сутність імітаційного моделювання.

5

Тема 2.1. Контроль виконання проекту.

Лекція 5. Методи контролю реалізації проекту. Система контролю дотримання параметрів проекту. Основні елементи контрольного циклу. Інструментарій контролю проектів. Контроль виконання календарних планів та бюджетів підрозділів, Звітність у системі контролю (завдання, принципи побудови, форми подання).

Література: [1, с. 110-126; 3, с. 82-95; 4, с. 128-140; 6, с.219-234.]

Завдання на СРС. Охарактеризуйте філософію забезпечення якості Демінга. Статистичні методи оцінки якості.

6

Тема 2.2. Управління ризиками проектів.

Лекція 6. Сутність і класифікація ризиків проектів.

Виробничий ризик. Фінансовий (кредитний) ризик. Інвестиційний ризик, Динамічний та статичний ризики. Чинники впливу на динаміку ризиків. Ризики нежиттєздатності проекту. Податковий ризик. Ризик несплати заборгованості, Ризик незавершення будівництва та невиходу на проектну потужність. Якісний та кількісний аналіз ризиків проектів. Статистичний методі аналізу ризиків. Аналіз доцільності витрат. Метод експертних оцінок, Аналітичний метод. Метод використання аналогів.

Способи зниження ризиків проектів. Розподіл ризиків між учасниками проекту. Якісний розподіл ризиків. Страхування ризиків. Резервування коштів на покриття непередбачених витрат. Формування реакції на ризик.

Література: [2, с.52-87; 4, с. 150-170.]

Завдання для СРС. Аналіз існуючих підходів щодо проектування.

7

Тема 2.3. Управління якістю проектів.

Лекція 7. Контроль якості проекту.

Сучасні концепції управління якістю та їх використання в управлінні проектами. Сутність управління якістю проектів. Система стандартів ISO 9000, ISO14000. Тотальне управління якістю (TQM). Безперервне вдосконалення, Планування забезпечення якості проекту. Політика забезпечення якості проектних рішень. Норми та правила забезпечення якості. План управління якістю проекту. Аналіз "прибутки-витрати". Порівняння зі зразком. Графіки потоків. Діаграма Ішикави. Проектування експериментів. Витрати на забезпечення якості. План тестування і приймання компонентів проекту. Інспекція етапі проекту. Контрольні графіки. Контрольні списки. Діаграми Парето, Статистичне моделювання. Аналіз тенденцій.

Література: [ 7, с. 38-55. ]

Завдання для СРС. Аудит проекту. Коригування проектних документів.

8

Лекція 8. Автоматизація процесів управління проектами.

Автоматизація процесів управління проектами. Об'єктивна необхідність використання комп'ютерної техніки в процесах управління проектами. Спеціальні функції управління проектами, ще підлягають автоматизації. Вимоги щодо постановки задач з автоматизації робіт з управління проектами. Пакети прикладних програм для управління проектами. Комплексні пакети програмного забезпечення інвестиційної, комерційної та виробничої діяльності. Вузькоспеціалізовані комп'ютерні програми для управління проектами. Особливості поєднання елементів програмного забезпечення різного спрямування і рівня інтеграції. Експорт-імпорт даних із різних пакетів програмного забезпечення. Універсальні автоматизовані таблиці і графіки.

Література: [3, с.118-135; 4, с.182-194]

Завдання для СРС. Управління документацією. Модель зрілості можливостей (CMM).

9

Лекція 9. Модульна контрольна робота

На контрольну роботу виноситься увесь попередній матеріал, що включає базові поняття технології управління проектами.

Завдання включають теоретичну та практичну частини, а також додаткове завдання, в разі вчасного відпрацювання основних питань.

Завдання для СРС. Повторити матеріал 1-8 лекцій.

**
**

Лабораторні заняття

Назва лабораторної роботи Кількість ауд. годин
1

Лабораторна робота 1. Методології управління ІТ-проектами.

Отримати загальне уявлення про методології управління ІТ-проектами. Докладно познайомитись з однією методологією.

Література: [11, стор. 10]

4
2

Лабораторна робота 2. Аналіз ризиків.

Ознайомитись з процесом аналізу ризиків. Здійснити аналіз ризиків методами «Матриця компромісів» та «Таблиця аналізу ризиків».

Література: [11, стор. 18]

4
3

Лабораторна робота 3. Порівняльний аналіз інформаційних систем.

Провести аналіз аналогів - інформаційних систем з однієї предметної області - для виявлення вимог до програмного продукту, що розробляється.

Література: [11, стор. 27]

4
4

Лабораторна робота 4. Планування проєкту.

Ознайомитись із особливостями та призначенням діаграми Ганта. Створити діаграму Ганта за таблицею, що відображає етапи проекту.

Література: [11, стор. 36]

4
5

Лабораторна робота 5. Виявлення потреб проєкту.

Ознайомитись з основними підходами до виявлення потреб проєкту. Реалізувати процедуру виявлення потреб проєкту для обраної предметної області.

Література: [11, стор. 42]

2

Самостійна робота студента/аспіранта

№ з/п

Назва теми, що виноситься на самостійне опрацювання Кількість годин СРС
1 Базові елементи знань з управління проектами. Проектно-орієнтоване управління. Системний підхід та інтеграція проектів. 6
2 Визначте організаційну структуру, ролі і систему відповідальності в проекті щодо розробки програмного забезпечення. 6
3 Охарактеризуйте методи розробки та контролю календарного плану проекту. 6
4 Аналіз сценаріїв проекту. Сутність імітаційного моделювання. 6
5 Охарактеризуйте філософію забезпечення якості Демінга. Статистичні методи оцінки якості. 6
6 Аналіз існуючих підходів щодо проектування. 6
7 Аудит проекту. Коригування проектних документів. 6
8 Управління документацією. Модель зрілості можливостей (CMM). 6
9 Підготовка до заліку по всьому матеріалу модуля. 6

Політика та контроль

Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)

Система вимог, які ставляться перед студентом:

  • відвідування лекційних та лабораторних занять є обов’язковою складовою вивчення матеріалу;

  • на лекції викладач користується власним презентаційним матеріалом; використовує гугл-диск для викладання матеріалу поточної лекції, додаткових ресурсів, лабораторних робіт та інше; викладач відкриває доступ до певної директорії гугл-диска для скидання електронних лабораторних звітів та відповідей на МКР;

  • на лекції заборонено відволікати викладача від викладання матеріалу, усі питання, уточнення та ін. студенти задають в кінці лекції у відведений для цього час;

  • лабораторні роботи захищаються у два етапи – перший етап: студенти виконують завдання на допуск до захисту лабораторної роботи; другий етап – захист лабораторної роботи. Бали за лабораторну роботу враховуються лише за наявності електронного звіту;

  • модульна контрольна робота пишеться на лекційних заняттях без застосування допоміжних засобів (мобільні телефони, планшети та ін.); результат пересилається у файлі до відповідної директорії гугл-диску;

  • заохочувальні бали виставляються за: активну участь на лекціях; участь у факультетських та інститутських олімпіадах з навчальних дисциплін, участь у конкурсах робіт, підготовка оглядів наукових праць; презентацій по одній із тем СРС дисципліни тощо. Кількість заохочуваних балів на більше 10.

Методи навчання

При викладенні навчальної дисципліни для активізації навчального процесу передбачено застосування таких навчальних технологій, як: проблемні лекції, роботи в малих групах тощо.

Проблемні лекції спрямовані на розвиток логічного мислення студентів і характеризуються тим, що коло питань теми обмежується двома-трьома ключовими моментами, увага студентів концентрується на матеріалі, що не знайшов відображення в підручниках, використовується досвід закордонних навчальних закладів з роздачею студентам під час лекцій друкованого матеріалу та виділенням головних висновків з питань, що розглядаються. При читанні лекцій студентам даються питання для самостійного розмірковування, проте лектор сам відповідає на них, не чекаючи відповідей студентів. Система питань у ході лекції відіграє активізуючу роль, примушує студентів сконцентруватися і почати активно мислити в пошуках правильної відповіді.

Міні-лекції передбачають виклад навчального матеріалу за короткий проміжок часу й характеризуються значною ємністю, складністю логічних побудов, образів, доказів та узагальнень. Міні-лекції проводяться, як правило, як частина заняття-дослідження**.**

Кейс-метод (метод аналізу конкретних ситуацій) дає змогу наблизити процес навчання до реальної практичної діяльності спеціалістів і передбачає розгляд виробничих, управлінських та інших ситуацій, складних конфліктних випадків, проблемних ситуацій, інцидентів у процесі вивчення навчального матеріалу.

Інструменти, обладнання та програмне забезпечення, використання яких передбачає навчальна дисципліна

CASE-засіб Microsoft Project

Опорний конспект лекцій з дисципліни «Управління проєктами» (електронний варіант)

Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)

Рейтинг студента з дисципліни складається з балів, що він отримує за:

  1. виконання та захист 5 лабораторних робіт;

  2. виконання 1 модульної контрольної роботи (МКР).

Система рейтингових балів та критерії оцінювання

Лабораторні роботи:

«відмінно», повна відповідь на питання під час захисту (не менш ніж 90% потрібної інформації) та оформлений належним чином протокол до лабораторної роботи – 10 балів;

«добре», достатньо повна відповідь на питання під час захисту (не менш ніж 75% потрібної інформації) та оформлений належним чином протокол до лабораторної роботи – 8 балів;

«задовільно», неповна відповідь на питання під час захисту (не менш ніж 60% потрібної інформації), незначні помилки та оформлений належним чином протокол до лабораторної роботи – 6 балів;

«незадовільно», незадовільна відповідь та/або не оформлений належним чином протокол до лабораторної роботи – 0 балів.

Модульні контрольні роботи:

«відмінно», повна відповідь (не менш ніж 90% потрібної інформації) – 50 балів;

«добре», достатньо повна відповідь (не менш ніж 75% потрібної інформації), або повна відповідь з незначними помилками – 40 балів;

«задовільно», неповна відповідь (але не менш ніж 60% потрібної інформації) та незначні помилки – 30 балів;

«незадовільно», незадовільна відповідь (неправильний розв’язок задачі), потребує обов’язкового повторного написання в кінці семестру – 0 балів.

Заохочувальні бали

за активну роботу на лекції 1 бал.

Міжсесійна атестація

За результатами навчальної роботи за перші 7 тижнів максимально можлива кількість балів – 20 балів. На першій атестації (8-й тиждень) студент отримує «зараховано», якщо його поточний рейтинг не менший ніж 10 балів.

За результатами 13 тижнів навчання максимально можлива кількість балів – 32 бали. На другій атестації (14-й тиждень) студент отримує «зараховано», якщо його поточний рейтинг не менший ніж 16 балів.

Максимальна сума вагових балів контрольних заходів протягом семестру складає:

R=5*rлаб+rмкр=5*10+50=100.

Студенти, які наприкінці семестру мають рейтинг менше 60 балів, а також ті, хто хоче підвищити оцінку, виконують залікову контрольну роботу.

Контрольна робота складається з 4 питань. Кожне оцінюється 25 балами.

Сума балів за кожне з чотирьох питань ()переводиться до залікової оцінки згідно з таблицею :

Бали

R=

Оцінка ECTS

Традиційна оцінка

95 – 100

відмінно

Зараховано

85 - 94

дуже добре

75 - 84

добре

65 - 74

задовільно

60 - 64

достатньо

R < 60

Не задовільно

Незараховано

Не виконано план

не допущено

Залік:

Сума стартових балів і балів за модульну контрольну роботу переводиться до залікової оцінки згідно з таблицею:

Бали Оцінка
95-100 відмінно
85-94 дуже добре
75-84 добре
65-74 задовільно
60-64 достатньо
Менше 60 незадовільно
Невиконання семи лабораторних робіт та виконання МКР на оцінку «незадовільно» не допущено

Додаткова інформація з дисципліни (освітнього компонента)

  • перелік теоретичних питань, які виносяться на семестровий контроль наведено в Додатку 1;

  • на початку семестру викладач аналізує існуючі курси по тематиці дисципліни та пропонує пройти відповідні безкоштовні курси студентам. Після отриманням студентом сертифікату проходження дистанційних чи онлайн курсів за відповідною тематикою, викладач закриває відповідну частину курсу (лабораторні чи лекції) за попередньою домовленістю з групою.

Робочу програму навчальної дисципліни (Силабус):

Складено професор, д.т.н., Корнієнко Богдан Ярославович

Ухвалено кафедрою ІСТ (протокол № 13 від 15.06.2022 р.)

Погоджено Методичною комісією факультету[1] (протокол № 11 від 07.07.2022 р.)

Додаток 1

Перелік теоретичних питань на залік

1. Організаційний інструментарій управління проектами (мережеві матриці, матриця поділу адміністративних задач управління, інформаційно-технологічна модель).

2. Загальні принципи побудови організаційних структур управління проектами.

3. Характеристика автоматизованих систем управління проектами.

4. Cтановлення і перспективи розвитку управління проектами в Україні як необхідні умови економічного зростання.

5. Управління проектами на підприємстві.

6. Місце та значення проектів в інвестиційній стратегії підприємства.

7. Різновиди проектів та особливості їх управління.

8. Вибір ефективної організаційної структури управління проектом.

9. Концепція багаторівневої системи планування і контролю процесу управління проектами.

10. Методи скорочення тривалості виконання проекту.

11. Методи оцінки проектних витрат.

12. Моніторінг виконання проектних рішень у просторі і часі.

13. Визначення оцінка зменшення та контроль ризику в проекті.

14. Модифікація портфеля проекту за рівнем мінімальних ризиків.

15. формування програми забазпечення якості проекту.

16. Гармонізація якісних та вартісних параметрів проекту.

17. Формування та розвиток команди проекту.

18. Автоматизація процесів управління проектами.

19. Особливості поєднання програмного забезпечення різного спрямування і рівня інтеграції.

20. Можливості використання пакета MS Excel у плануванні і контролі реалізації проекту.

21. Можливості використання пакета MS Project у плануванні і контролю реалізації проекту.

22. Порівняльна характеристика програмного забезпечення управління проектами.

23. Засоби автоматизованої розробки проектів.

24. Управління діловими проектами.

25. Місце і роль управління проектами в національних програмах.

26. Сутність та зміст управління комунікаціями в проекті.

27. Документи проекту, їх форма, класифікація, вимоги до них.

28. Планування інформаційного зв’язку в проекті.

29. Звітування про виконання проекту.

30. Адміністративне закриття проекту.

31. Форми контролю продуктивності праці.

32. Методи контролю вартості проекту.

33. Характеристика факторів компромісних рішень.

34. Методологія прийняття компромісного рішення.

35. Опорний (базовий) план проекту.

36. Показники виконання робіт.

[1] Методичною радою університету – для загальноуніверситетських дисциплін.