НАУКОВА РОБОТА ЗА ТЕМОЮ МАГІСТЕРСЬКОЇ ДИСЕРТАЦІЇ-2. Науково-дослідна робота за темою магістерської дисертації-1 - Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)
Реквізити навчальної дисципліни
Рівень вищої освіти | Другий (магістерський) |
Галузь знань | 12 Інформаційні технології |
Спеціальність | 126 Інформаційні системи та технології |
Освітня програма | Інтегровані інформаційні системи |
Статус дисципліни | Нормативна |
Форма навчання | очна(денна)/заочна |
Рік підготовки, семестр | 1 курс, весняний семестр |
Обсяг дисципліни | 2,0 кредити ECTS /60 годин (денна: 18 годин – практичні, 42 години – СРС; |
Семестровий контроль/ контрольні заходи | Залік |
Розклад занять | 1 практичне заняття (2 години) 1 раз на тиждень |
Мова викладання | Українська |
Інформація про керівника курсу / викладачів | Викладач: д.ф.-м.н., проф. Дорошенко Анатолій Юхимович, роб. +38(099)266-9311 |
Розміщення курсу | https://campus.kpi.ua |
Програма навчальної дисципліни
Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчання та результати навчання
Опис дисципліни. Навчальна дисципліна «Наукова робота за темою магістерської дисертації» належить до дисципліни загальної підготовки і складається з двох частин: освітнього компонента «НРТМД-1. Основи наукових досліджень» та «НРТМД-2. Науково-дослідна робота за темою магістерської дисертації» циклу професійної підготовки магістрів. При вивченні дисципліни НРТМД-2 студенти поглиблюють знання, отримані з попереднього курсу «НРТМД-1. Основи наукових досліджень», та закріплюють їх на практиці шляхом написання письмових наукових робіт у вигляді журнальних наукових статей.
Предмет навчальної дисципліни: етапи виконання НДР, наукова література, види наукових публікацій, оцінка та оформлення результатів НДР.
Мета навчальної дисципліни. Метою освітнього компонента є підвищення наукової кваліфікації студентів та їх залучення до науково-дослідної роботи. а також формування та закріплення у студентів наступних компетентностей: (ЗК01) Здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу; (ЗК02) Здатність спілкуватися іноземною мовою..
Програмні результати навчання, на формування та покращення яких спрямована дисципліна: (РН01) Відшуковувати необхідну інформацію в науковій і технічній літературі, базах даних, інших джерелах, аналізувати та оцінювати цю інформацію.; (РН05) Визначати вимоги до ІСТ на основі аналізу бізнес-процесів та аналізу потреб зацікавлених сторін, розробляти технічні завдання.
Пререквізити та постреквізити дисципліни
Пререквізити. Для успішного засвоєння дисципліни студент повинен володіти освітніми компонентами з усього циклу нормативних бакалаврських дисциплін інформаційних систем та технологій, а також дисциплін історії та філософії.
Постреквізити. Компетенції, знання та уміння, одержані в процесі вивчення даного освітнього компонента є необхідними для подальшого вивчення освітніх компонентів "Практика" та "Виконання магістерської дисертації". а також самостійного проведення наукових досліджень та кваліфікованого оформлення здобутих наукових результатів у наукових публікаціях за темою своєї магістерської дисертації.
Зміст навчальної дисципліни
Практичні заняття
1. Обґрунтування актуальності теми наукового дослідження
2. Огляд літератури за темою наукового дослідження
3. Пошук необхідного класифікатора для наукової публікації
4. Складання анотацій та рефератів наукових публікацій
5. Складання бібліографії для наукових робіт
6. Основні вимоги по оформленню результатів магістерської дисертації
7. Особливості написання статей до наукових журналів
8. Особливості написання тез наукових доповідей
9. Основні вимоги з написання тексту магістерської дисертації
Навчальні матеріали та ресурси
Основна література
Дорошенко А.Ю. Наукова робота за темою магістерської дисертації [Електронний ресурс]: навчальний посібник/ А.Ю. Дорошенко, О.В. Савчук; КПІ ім. Ігоря Сікорського.-Електронні текстові дані (1 файл - 2,54 Мб).- Київ -КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023.- 286 с.
Пилипчик М.І., Григор’єв А.С., Шостак В.В. Основи наукових досліджень. Підручник. –К.: «Знання», 2007.- 270 с.
Ковальчук В.В., Моїсєєв Л.М. Основи наукових досліджень.-К.: «Професіонал», 2004.- 208 с.
Маниліч М.І., Григор’єв В.А., Григор’єв Д.В. Основи наукових досліджень.- Чернівці: «Букрек», 2005.- 252 с.
Допоміжна література
Цехмістрова Г.С. Основи наукових досліджень. Навчальний посібник. - - Київ: Видавничий Дім «Слово», 2004. - 240 с.
Романчиков В.І. Основи наукових досліджень. Навчальний посібник. – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 254 с.
Навчальний контент
Методика опанування навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Практичні заняття
№ | Назва практичного заняття | Кількість ауд. годин |
---|---|---|
1 | Практичне заняття 1. Обґрунтування актуальності теми наукового дослідження. Соціально-економічне та науково-технічне обґрунтування актуальності теми досліджень. [1,2]. Завдання на СРС. Основи організації наукових досліджень. Формулювання теми, мети і задач наукового дослідження. Література: [4, Розділ 1], [5] |
2 |
2 | Практичне заняття 2. Огляд літератури за темою наукового дослідження. Види наукових публікацій та стандарти бібліографічних посилань [1,3]. Завдання на СРС. Комплексна проблема та її складові. Література: [1, Частина 2, Розділ 4] |
2 |
3 | Практичне заняття 3. Пошук необхідного класифікатора для наукової публікації Визначення джерел інформаційного забезпечення для вибраної теми наукових досліджень. Класифікація наукових документів. Визначення УДК [1,3]. Завдання на СРС. Джерела інформації та їх використання в науково-дослідній роботі. Література: [4, Частина 2, Розділ 5] |
2 |
4 | Практичне заняття 4. Складання анотацій та рефератів наукових публікацій. Поняття анотації, ключових слів та реферату наукової роботи. Способи визначення головного результату(ів) мети та завдань роботи, що аналізуується. [1,2]. Завдання на СРС. Ознайомлення з прикладами реферативних журналів. Література: [4, Частина 2, Розділ 5]. [5] |
2 |
5 | Практичне заняття 5. Складання бібліографії для наукових робіт Пошук кола відомих публікацій, авторів та організацій, що стосуються теми наукового дослідження. Визначення найвагоміших робіт щодо теми дослідження. [1-3]. Завдання на СРС. Скласти початкову бібліографію для своєї магістерської дисертації [5]. Література: [5, Частина 2, Розділ 8] |
2 |
6 | Практичне заняття 6. Основні вимоги по оформленню результатів магістерської дисертації. Організація оцінки науково-дослідних робіт, рецензування та реферування магістерської дисертації [1-3]. Завдання на СРС. Аналіз результатів досліджень магістерської дисертації і формулювання висновків. Література: [4, Частина 2, Розділ 9], [5] |
2 |
7 | Практичне заняття 7. Особливості написання статей до наукових журналів Основні структурні елементи статті до наукового журналу. [1,2]. Завдання на СРС. Вимоги і правила оформлення статті до наукового журналу на прикладі одного із фахових журналів за темою магістерської дисертації. Література: [3, Частина 2, Розділ 6] |
2 |
8 | Практичне заняття 8. Особливості написання тез наукових доповідей Тези та поширені тези доповіді на науковій конференції чи семінарі. [1,2]. Завдання на СРС. Скласти тези своєї доповіді на науковій конференції чи семінарі за темою магістерської дисертації. Література: [1, Частина 2, 2] |
2 |
9 | Практичне заняття 9. Основні вимоги з написання тексту магістерської дисертації. Магістерська дисертація як науковий твір та об’єкт інтелектуальної власності [1,2]. Завдання на СРС. Скласти план з розділами та підрозділами магістерської дисертації. Література: [4, Частина 2, 5] |
2 |
Всього | 18 |
Самостійна робота студента
|
Назва теми, що виноситься на самостійне опрацювання | Кількість годин СРС |
---|---|---|
1 | Основи організації наукових досліджень. Формулювання теми, мети і задач наукового дослідження. | 5 |
2 | Комплексна проблема та її складові. | 5 |
3 | Джерела інформації та їх використання в науково-дослідній роботі. | 4 |
4 | Ознайомлення з прикладами реферативних журналів | 3 |
5 | Скласти початкову бібліографію для своєї магістерської дисертації | 5 |
6 | Аналіз результатів досліджень магістерської дисертації і формулювання висновків | 5 |
7 | Вимоги і правила оформлення статті до наукового журналу на прикладі одного із фахових журналів за темою магістерської дисертації | 4 |
8 | Скласти тези своєї доповіді на науковій конференції чи семінарі за темою магістерської дисертації. | 6 |
9 | Скласти план з розділами та підрозділами магістерської дисертації. | 5 |
Всього | 42 |
Політика та контроль
Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Система вимог, які ставляться перед студентом:
відвідування практичних занять є обов’язковою складовою вивчення матеріалу;
на заняттях викладач користується власним презентаційним матеріалом; використовує гугл-диск для викладання матеріалу поточної лекції, додаткових ресурсів та інше; викладач відкриває доступ до певної директорії гугл-диска для скидання електронних презентацій студентів;
на заняттях заборонено відволікати викладача від викладання матеріалу, усі питання, уточнення та ін. студенти задають в кінці лекції у відведений для цього час;
практичні роботи виконуються з підготовкою електронної презентації доповіді на семінарі (практичному занятті) за темою магістерської дисертації. Бали нараховуються лише за наявності електронної презентації;
заохочувальні бали виставляються за: активну участь на лекціях; участь у факультетських та інститутських олімпіадах з навчальних дисциплін, участь у конкурсах робіт, підготовка оглядів наукових праць; презентацій по одній із тем СРС дисципліни тощо. Кількість заохочуваних балів на більше 10;
штрафні бали виставляються за: невчасну підготовку електронної презентації чи письмової роботи. Кількість штрафних балів на більше 10.
Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)
Рейтинг студента денної форми навчання складається з балів, що він отримує за::
підготовку презентації та виступ на семінарі з тезами доповіді за темою магістерської дисертації;
виконання письмової роботи за темою магістерської дисертації;
заохочувальні та штрафні бали.
Система рейтингових балів та критерії оцінювання
Практичні роботи (всього максимум 36 балів):
«відмінно», повне висвітлення питання під час доповіді (не менш ніж 90% потрібної інформації) та оформлений належним чином електронна презентація доповіді – 4 бали;
«добре», достатньо повне висвітлення питання під час доповіді (не менш ніж 75% потрібної інформації) та оформлений належним чином електронної презентації доповіді – 3 бали;
«задовільно», неповне висвітлення питання під час доповіді (не менш ніж 60% потрібної інформації), незначні помилки та оформлена належним чином електронна презентація доповіді – 2 бали;
«незадовільно», незадовільне висвітлення питання доповіді та/або не оформлена належним чином електронна презентація доповіді – 0 балів.
За кожне заняття запізнення з поданням презентації доповіді до захисту від встановленого терміну оцінка знижується на 1 бал.
Заохочувальні бали
– за виконання творчих робіт з кредитного модуля (наприклад, участь у факультетських та інститутських олімпіадах з навчальних дисциплін, участь у конкурсах робіт, підготовка оглядів наукових праць тощо); за активну роботу на лекції (питання, доповнення, зауваження за темою лекції, коли лектор пропонує студентам задати свої питання) 1-2 бали, але в сумі не більше 10;
– презентації по СРС – від 1 до 5 балів.
Міжсесійна атестація
За результатами навчальної роботи за перші 7 тижнів максимально можлива кількість балів – 22 бали (відвідування занять, участь у роботі семінару, виступи на семінарі). На першій атестації (8-й тиждень) студент отримує «зараховано», якщо його поточний рейтинг не менший ніж 8 балів.
За результатами 13 тижнів навчання максимально можлива кількість балів – 44 бали (виступ з доповіддю на семінарі). На другій атестації (14-й тиждень) студент отримує «зараховано», якщо його поточний рейтинг не менший ніж 16 балів.
Максимальна сума вагових балів контрольних заходів протягом семестру складає:
RD = 9*rуч+2*rсем+ (rз - rш)=9*4+2*10+ (rз - rш)=56 + (rз - rш),
де rуч – бал за участь у семінарі (0…4);
rсем – бал за виступ на семінарі (0…10);
rз – заохочувальні бали за активну участь на лекціях, презентації, участь в олімпіадах, конкурсі роботи, наукові роботи за тематикою дисципліни (0…10);
rзш – штрафні бали (0…10).
Система оцінювання залікових питань (максимум 44 бали):
«відмінно», повна відповідь, не менше 90% потрібної інформації, що виконана згідно з вимогами до рівня «умінь», (повне, безпомилкове виконання завдання) – 19-22 бали;
«добре», достатньо повна відповідь, не менше 75% потрібної інформації, що виконана згідно з вимогами до рівня «умінь» або є незначні неточності (повне виконання завдання з незначними неточностями) – 16-18 балів;
«задовільно», неповна відповідь, не менше 60% потрібної інформації, що виконана згідно з вимогами до «стереотипного» рівня та деякі помилки (завдання виконане з певними недоліками) – 13-15 балів;
«незадовільно», відповідь не відповідає умовам до «задовільно» – 0-12 балів.
Сума балів переводиться до залікової оцінки згідно з таблицею:
Таблиця 1. Переведення рейтингових балів до оцінок за університетською шкалою
Кількість балів | Оцінка |
100-95 | Відмінно |
94-85 | Дуже добре |
84-75 | Добре |
74-65 | Задовільно |
64-60 | Достатньо |
Менше 60 | Незадовільно |
нездача письмової роботи | Не допущено |
Додаткова інформація з дисципліни (освітнього компонента)
Робочу програму навчальної дисципліни (Силабус):
Складено професор, д.ф.-м.н., Дорошенко Анатолій Юхимович
Ухвалено кафедрою ІСТ (протокол № 1 від 30.08.2023 р.)
Погоджено Методичною комісією факультету (протокол № 1 від 30.08.2023 р.)
Додаток 1
Перелік теоретичних питань на залік з курсу «НРТМД-2»
В чому полягає актуальність теми магістерської дисертації.
Поняття інформаційного забезпечення наукових досліджень.
Джерела наукової інформації.
Види наукових документів.
Правила роботи з науковою ліВ чотературою.
Завдання і структура теоретичних досліджень.
Етапи виконання теоретичних досліджень.
Сучасні методи теоретичних досліджень.
Класифікація експериментів.
Планування і методика проведення експерименту.
Обробка результатів експерименту.
Вимоги до звітів про результати наукової роботи.
Зміст реферату на науково-дослідну роботу.
Зміст рецензії на науково-дослідну роботу
Особливості написання тези наукової доповіді
Особливості написання статті до наукового журналу.