НАУКОВА РОБОТА ЗА ТЕМОЮ МАГІСТЕРСЬКОЇ ДИСЕРТАЦІЇ – Частина 2. Науково-дослідна робота за темою магістерської дисертації - Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)

Реквізити навчальної дисципліни

Рівень вищої освіти Другий (магістерський)
Галузь знань 12 Інформаційні технології
Спеціальність 126 Інформаційні системи та технології
Освітня програма Інформаційне забезпечення робототехнічних систем
Статус дисципліни Нормативна (професійна)
Форма навчання очна(денна)/заочна (дистанційна)
Рік підготовки, семестр 1 курс, весняний семестр
Обсяг дисципліни 2 кредити ECTS /60 годин ( 18 годин практичних занять)
Семестровий контроль/ контрольні заходи залік
Розклад занять 1 практичне заняття (2 години) 1 раз на 2 тижні.
Мова викладання Українська
Інформація про керівника курсу / викладачів

Практичні заняття: к.т.н., доцент, Ткач Михайло Мартинович

mm.tkach77@gmail.com

Розміщення курсу https://campus.kpi.ua

Програма навчальної дисципліни

Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчення та результати навчання

Силабус кредитного модуля “Наукова робота за темою магістерської дисертації. Частина 2. Науково-дослідна робота за темою магістерської дисертації”, відповідно до стандарту вищої освіти зі спеціальності 126 Інформаційні системи та технології для другого (магістерського) рівня вищої освіти та освітньо-професійної програми ”Інформаційне забезпечення робототехнічних систем”, формує та закріплює у студентів наступні компетентності: (ЗК01) здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; (ЗК02) здатність спілкуватися іноземною мовою та формує наступні програмні результати навчання: (РН01) відшуковувати необхідну інформацію в науковій і технічній літературі, базах даних, інших джерелах, аналізувати та оцінювати цю інформацію; (РН05 ) визначати технічні вимоги до ІСТ на основі аналізу бізнес-процесів та аналізу потреб зацікавлених сторін, розробляти технічні завдання.

Даний кредитний модуль є одним з базових модулів, який повинен забезпечити якість підготовки і виховання спеціалістів з вищою освітою, здатних творчо застосовувати в практичній діяльності найновіші досягнення науково-технічного прогресу. Якісна організація саме цього виду діяльності є основною метою, яку переслідує даний кредитний модуль.

Предметом вивчення кредитного модуля є технології, методи та засоби проведення наукових досліджень та презентації їх результатів.

Метою кредитного модуля є надання студентам передових знань щодо методики та організації сучасної науково-дослідної діяльності у напрямку інформаційного забезпечення робототехнічних систем, формування відповідних компетентностей та професійних навиків самостійної наукової роботи відповідно до вимог та у зв’язку з підготовкою до написання магістерської дисертації.

Завданням кредитного модулю є формування наукового світогляду студентів; прищеплення студентам навичок самостійної науково-дослідної роботи; розвиток ініціативи, здатності застосовувати теоретичні знання у практичній діяльності; вміння відбирати та аналізувати необхідну інформацію, формулювати мету, завдання дослідження, планувати і проводити експеримент, формулювати висновки наукового дослідження, складати звіти, доповіді та статті за результатами дослідження.

Пререквізити та постреквізити кредитного модуля

Для успішного засвоєння кредитного модуля студент повинен володіти освітніми компонентами “Розроблення інформаційних проєктів у сфері ІСТ”, “Управління проектами”, “Наукова робота за темою магістерської дисертації. Частина 1. Основи наукових досліджень” тощо. Компетенції, знання та уміння, одержані в процесі вивчення освітнього компонента, є необхідними для подальшого проходження практики та роботи над магістерською дисертацією.

Зміст кредитного модуля

Розділ 1. Підготовчий етап наукового дослідження

Тема 1. Вибір теми наукового дослідження

Тема 2. Планування науково-дослідної роботи

Тема 3. Основні етапи підготовки магістерської дисертації

Розділ 2. Робота з науковою інформацією

Тема 1. Поняття наукової інформації

Тема 2. Технологія роботи з науковою літературою

Тема 3. Інформаційне забезпечення науково-дослідної роботи

Розділ 3. Написання і оформлення наукових праць

Тема 1. Обробка та оформлення результатів дослідження

Тема 2. Методика підготовки та оформлення публікацій

Тема 3. Особливості підготовки, оформлення і захисту магістерської дисертації

Навчальні матеріали та ресурси

Основна література

1. Бобилєв В. П. Методологія та організація наукових досліджень [Текст] : підручник / Бобилєв В. П., Іванов І. І., Пройдак Ю. С. ; Нац. металург. акад. України. – Дніпропетровськ:

ІМА-пресс, 2014. – 643 с.

2. Єріна А. М. Методологія наукових досліджень : навч. посібник / А. М. Єріна, В.Б. Захожай, Д. Л. Єрін. – К. : ЦНЛ, 2004. – 212 с.

3. Клименюк О. В. Виклад та оформлення результатів наукового дослідження: підручник / О. В. Клименюк. – Ніжин : Аспек-Поліграф, 2007. – 398 с.

4. Крушельницька О. В. Методологія та організація наукових досліджень: навч.

посіб.: реком. МОН України для ВНЗ / О. В. Крушельницька. – К.: Кондор, 2009. – 206 с.

13. Кушнаренко Н. М. Наукова обробка документів: підручник / Н. М. Кушнаренко, В. К. Удалова. – К. : Знання, 2006. – 334 с.

Додаткова література

Д1. Палеха Ю. І. Основи науково-дослідної роботи: навч. посіб. / Ю. І. Палеха, Н. О.

Леміш. – К. : «Видавництво Ліра-К», 2013. – 336 с.

Д2. Клименюк О. В. Технологія наукового дослідження : підручник / О. В.Клименюк. – К.-Ніжин : Аспек-Поліграф, 2006. – 308 с.

Д3. Кушнаренко Н. М. Наукова обробка документів: підручник / Н. М. Кушнаренко, В. К. Удалова. – К. : Знання, 2006. – 334 с.

Д4 Методичні рекомендації щодо структури, змісту та обсягів наукових та навчальних видань викладачів і студентів УДПУ / [уклад. О.О. Ярошинська]; – Умань: ПП Жовтий, 2010. – 112 с.

*Д5. Шейко В. М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності 😗

підручник для студ. вищ. навч. закл. / В. М. Шейко, Н. М. Кушнаренко. – 4-те вид., виправ.

і доп. – К. : Знання, 2008. – 310 с.

Д6. Основи методології та організації наукових досліджень : навчальний посібник /за ред. А. Є. Конверського. – К. : Центр учбової літератури, 2010. – 352 с.

Д7. Шишка Р. Б. Організація наукових досліджень та підготовки магістерських і

дисертаційних робіт : навчальний посібник / Р. Б. Шишка. – Х. : Еспада, 2007. – 368 с.

Навчальний контент

Методика опанування навчальної дисципліни (освітнього компонента)

Опанування кредитного модуля здійснюється шляхом практичних занять та самостійної роботи студента над темою магістерської дисертації.

Практичні заняття

№ з/п Назва теми заняття та перелік основних питань
1

Практичне заняття 1 – Обґрунтування та вибір теми наукового дослідження

Основні питання: альтернативи вибору теми; критерії, яким повинна відповідати тема наукового дослідження; вимоги до назви теми наукового дослідження

2

Практичне заняття 2 – Визначення об’єкту та предмету дослідження

Основні питання: поняття об’єкт дослідження; поняття предмет дослідження; приклади формування об’єкту та предмету дослідження

3

Практичне заняття 3 – Формування мети і задач дослідження

Основні питання: вимоги до мети дослідження; що може бути метою дослідження; формування мети дослідження; підходи до формулювання задач дослідження; приклади формування задач дослідження

4

Практичне заняття 4 – Формування технічного завдання

Основні питання: поняття технічного завдання; узагальнена структура технічного завдання; приклади формування технічного завдання

5

Практичне заняття 5 - Планування науково-дослідної роботи

Основні питання: попередній план дослідження; робочий план дослідження; індивідуальний план дослідження; графік виконання роботи

6

Практичне заняття 6 - Інформаційне забезпечення науково-дослідної роботи

Основні питання: характеристика інформаційного забезпечення наукових досліджень; види та джерела наукової інформації; первинна та вторинна інформація; принципи збору інформаційного матеріалу

7

Практичне заняття 7 - Обробка та оформлення результатів дослідження

Основні питання: форми узагальнення результатів досліджень; усний виклад (вимоги, структура); друкована праця (види та вимоги до них)

8

Практичне заняття 8 - Підготовки та оформлення публікацій

Основні питання: етапи роботи над публікацією; основні елементи наукової статті; узагальнена структура наукової статті

9

Практичне заняття 9 – Підготовка презентації магістерської дисертації

Основні питання: структура доповіді; основні вимоги до презентації

Самостійна робота студента

Цілями самостійної роботи є засвоєння студентами знань з тем розділів кредитного модуля та їх закріплення, а також розвиток у студентів навичок самостійної роботи над магістерською дисертацією.

Видами самостійної роботи є:

з/п

Вид самостійної роботи

Кількість

годин СРС

1 Підготовка до практичних занять 8
2 Робота над темою магістерської дисертації 34

Терміни і час, які відводяться на виконання видів самостійної роботи визначаються згідно з розподілом навчального часу відповідного виду навчального заняття у структурі навчальної дисципліни.

Політика та контроль

Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)

Система вимог, які ставиться перед студентом:

  • правила відвідування занять – заборонено оцінювати присутність або відсутність здобувача на аудиторному занятті, в тому числі нараховувати заохочувальні або штрафні бали. Відповідно до РСО даної дисципліни бали нараховують за відповідні види навчальної активності на практичних заняттях;

  • правила поведінки на заняттях – студент має можливість отримувати бали за відповідні види навчальної активності на практичних заняттях, передбачені РСО. Використання засобів зв‘язку для пошуку інформації в системі дистанційного навчання, гугл-диску викладача чи в Інтернеті здійснюється за умови вказівки викладача;

  • політика дедлайнів та перескладань: пропущені практичні заняття відпрацьовуються індивідуально з наданням результатів їх виконання на наступних заняттях або консультаціях;

  • політика щодо академічної доброчесності: Кодекс честі Національного

    технічного університету України «Київський політехнічний інститут» https://kpi.ua/files/honorcode.pdf встановлює загальні моральні принципи, правила етичної поведінки осіб та передбачає політику академічної доброчесності для осіб, що працюють і навчаються в університеті, якими вони мають керуватись у своїй діяльності, в тому числі при вивченні та складанні контрольних заходів з кредитного модуля «Наукова робота за темою магістерської дисертації. Частина 2. Науково-дослідна робота за темою магістерської дисертації»;

  • при використанні цифрових засобів зв’язку з викладачем (мобільний

    зв’язок, електронна пошта тощо) необхідно дотримуватись загальноприйнятих етичних норм, зокрема бути ввічливим та обмежувати спілкування робочим часом викладача.

Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)

Поточний контроль: виконання практичних завдань; експрес-опитування під час практичних занять.

Календарний контроль: провадиться двічі на семестр як моніторинг поточного стану виконання вимог силабусу.

Семестровий контроль: залік

Загальна рейтингова оцінка студента після завершення семестру складається з балів, отриманих за:

-  виконання практичних завдань – 80 балів;

- експрес-опитування під час практичних занять – 20 балів.

Остаточний рейтинг студента може утворюватися з урахуванням підготовки реферату.

Практичні заняття

Критерії нарахування балів:

Ваговий бал – 10. Максимальна кількість балів за виконання всіх практичних завдань дорівнює 10 балів × 8 = 80 балів.

На практичному занятті студенти отримують домашнє завдання, яке необхідно вирішити та захистити на наступному занятті (зазвичай це 2 тижні, однак іноді цей термін може бути змінений викладачем у деяких конкретних випадках).

Критерії оцінювання:

  • завдання виконано бездоганно, всі питання опрацьовані та розкриті в повній мірі, зроблені чіткі, правильні висновки та здано протягом 2-х тижнів після практичного заняття ( 10 балів );

  • завдання в цілому виконано з незначними недоліками, що не вплинули на кінцевий результат, висновки чіткі й правильні та здано протягом 2-х тижнів після практичного заняття (9 балів);

  • завдання в цілому опрацьоване з наявним одним (двома) недоліками, висновки не чіткі, не вичерпні та здано протягом більш ніж 2-х тижнів після практичного заняття (5-8 балів);

  • завдання виконано не повністю, завдання не доопрацьоване, з недоліками або принциповими помилками, що свідчить про поверхневе володіння матеріалом та здано протягом більш ніж 2-х тижнів після практичного заняття (4 бали);

  • завдання неопрацьоване або виконано зі значними недоліками та принциповими помилками - повертається на доопрацювання.

За якісно та вчасно виконане домашнє завдання додатково нараховується заохочувальний 1 бал.

Експрес-опитування під час практичних занять

Критерії нарахування балів:

Ваговий бал за кожну відповідь – 4. Максимальна кількість балів за експрес-опитування дорівнює: 4 бали × 5 = 20 балів.

Критерії оцінювання:

  • активна участь у обговоренні всіх питань, правильність та коректність відповідей (4 бали);

  • допущені окремі несуттєві помилки при обговоренні матеріалу (2..3 бали);

  • відповідь не зарахована, відсутня активність або підготовленість до практичного заняття ( 0 балів).

Календарний контроль

Календарний контроль базується на поточній рейтинговій оцінці. Умовою позитивної атестації є значення поточного рейтингу студента не менше 50% від максимально можливого на час атестації. Бал, необхідний для отримання позитивного календарного контролю доводиться до відома студентів викладачем не пізніше ніж за 2 тижні до початку календарного контролю.

Форма семестрового контролю – залік

Максимальна сума балів за роботу у семестрі складає 100. Якщо студент отримує суму балів від 60 до 100, то він отримує підсумкову оцінку ”автоматом”. Якщо сума балів менша за 60, студент пише реферат.

Реферат

Критерії нарахування балів:

Ваговий бал - 80 балів

Критерії оцінювання:

- в роботі не менше 90% потрібної інформації, що виконана згідно з вимогами до рівня «умінь» (повне, безпомилкове розв’язування поставлених у роботі завдань) – 80-75 балів;

- в роботі не менше 75% потрібної інформації, що виконана згідно з вимогами до рівня «умінь» (повне розв’язування завдань з незначними неточностями) – 74-65 балів;

- в роботі не менше 60% потрібної інформації, що виконана згідно з вимогами до «стереотипного» рівня та деякі помилки (завдання виконані з певними недоліками) – 65-60 балів;

- робота не відповідає поставленим умовам – 0 балів.

Максимальна сума балів за роботу у семестрі, в даному випадку, буде складатися з балів, отриманих за реферат та експрес опитування.

Отримана максимальна сума балів за роботу у семестрі переводиться до підсумкової оцінки згідно з таблицею.

Таблиця переведення рейтингових балів до оцінок:

Кількість балів Оцінка
100…95 Відмінно
94…85 Дуже добре
84…75 Добре
74…65 Задовільно
64…60 Достатньо
Менше 60 Незадовільно
МКР не зараховано Не допущено

Робочу програму навчальної дисципліни (силабус):

Складено доцентом кафедри інформаційних систем та технологій ФІОТ , к.т.н. Ткач М.М.

Ухвалено кафедрою інформаційних систем та технологій ФІОТ (протокол № 21 від 29.06. 2023 р.)

Погоджено Методичною комісією факультету ІОТ (протокол № 11 від 29.06. 2023 р.)