ПРАКТИКА
Силабус освітнього компонента
Реквізити навчальної дисципліни
Рівень вищої освіти | Дргуий (магістреський) |
Галузь знань | 12 Інформаційні технології |
Спеціальність | 126 Інформаційні системи та технології |
Освітня програма | Інформаційне забезпечення робототехнічних систем |
Статус дисципліни | Нормативна |
Форма навчання | очна(денна)/заочна/дистанційна |
Рік підготовки, семестр | 2 курс, осінній семестр |
Обсяг дисципліни | 14 кредитів ECTS, 420 годин (420 годин – СРС) |
Семестровий контроль/ контрольні заходи | Залік |
Розклад занять | 7 год в день, 6 днів на тиждень |
Мова викладання | Українська |
Інформація про керівника курсу / викладачів | ст.викл. Хмелюк Марина Сергіївна m.khmeliuk@kpi.ua Telegram @Maryna181280 |
Розміщення курсу | https://campus.kpi.ua |
Програма навчальної дисципліни
1. Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчання та результати навчання
Силабус освітнього компонента «Практика» складено відповідно до стандарту вищої освіти спеціальності 126 Інформаційні системи та технології галузі знань 12 Інформаційні технології для другого (магістерського) рівня вищої освіти та освітньо-професійної програми Інформаційне забезпечення робототехнічних систем другого (магістерського) рівня вищої. Мета навчальної дисципліни. Метою навчальної дисципліни є формування та закріплення у студентів наступних компетентностей: (ЗК01) Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу, (ЗК02) Здатність спілкуватися іноземною мовою, (ЗК03) Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності), (СК01) Здатність розробляти та застосувати ІСТ, необхідні для розв’язання стратегічних і поточних задач, (СК04) Здатність розробляти математичні, інформаційні та комп’ютерні моделі об’єктів і процесів інформатизації, (СК08) Здатність до використання сучасних методологій та технологій проектування та реалізації інформаційного та програмного забезпечення інтелектуальних робототехнічних систем, (СК13) Здатність практично застосовувати методології об’єктно-орієнтованого проектування інформаційних систем спрямованих на використання об’єктно - орієнтованих та пост реляційних баз даних. Предмет навчальної дисципліни: проєктування, розробка, розгортання, інтегрування, тестування, впровадження та експлуатація інформаційного забезпечення робототехгнічних систем. Програмні результати навчання, на формування та покращення яких спрямована дисципліна: (РН01) Відшуковувати необхідну інформацію в науковій і технічній літературі, базах даних, інших джерелах, аналізувати та оцінювати цю інформацію, (РН02) Вільно спілкуватись державною та іноземною мовами в науковій, виробничій та соціально-суспільній сферах діяльності.
2. Пререквізити та постреквізити дисципліни
Пререквізити
мати знання з дисциплін навчального плану освітнього ступеня бакалавра та магістра.
Постреквізити
практичний досвід та знання, необхідні для створення та захисту магістерської дисертації; досвід системного підходу до проєктування, розробки, розгортання, інтегрування, тестування, впровадження та експлуатації інформаційного забезпечення робототехгнічних систем .
3. Зміст навчальної дисципліни
Зміст практики повинен забезпечувати виконання мети і завдань, вказаних у програмі. Перед початком практики кожний студент отримує індивідуальне завдання на період практики. Індивідуальне завдання практики формується відповідно до напрямку діяльності підприємства, організації чи установи, що є базою практики, напрямом дослідження за темою магістерської дисертації і повинно відповідати вимогам освітньо-кваліфікаційної характеристики фахівця. Обов'язковими є наступні завдання для кожного студента:
- ознайомлення зі структурою, проблематикою та результатами роботи спеціалістів на підприємствах практики;
- вивчення теоретичних джерел пов’язаних зі спеціалізацією кафедри та відповідно до тематики майбутньої магістерської дисертації;
- огляд та аналіз існуючих рішень за тематикою завдання магістерської дисертації;
- опис предметного середовища;
- визначення цілей та задач розробки;
- визначення вхідних та вихідних даних;
- визначення методів та засобів для вирішення завдання;
- опис структури бази даних;
- визначення структури масивів інформації;
- розробка системи або підсистеми:
- розробка інформаційної бази;
- детальне проєктування елементів системи;
- опис процесу діяльності;
- створення проєктно-технічної документації згідно державних стандартів.
4. Навчальні матеріали та ресурси
Базова література
- Стандарт кафедри «Оформлення текстових документів у навчальному процесі»
- Галич. О. А. Управління інформаційними зв’язками та бізнес-процесами : [Навч. посіб.] / О. А. Галич, О. П. Копішинська, Ю. В. Уткін. – Харків: Фінарт, 2016. – 244 c.
- Фабричев В. А. Інформаційні системи і технології підприємства : навч. посіб. / В. А. Фабричев, В. М. Боровик. — К. : НАУ, 2008. — 100 с.
- Колчин А. Ф. Управление жизненным циклом продукции / А. Ф. Колчин. — М. : Анахарсис, 2003. — 304 с.
- Шаховська, Н. Б. Проектування інформаційних систем [Текст] : навч. посібник для студ. вищ. навч. закл.: рек. МОНУ / Н. Б. Шаховська, В. В. Литвин. - Львів : Магнолия 2006, 2011. - 380 с.
- Павленко П. Н. Автоматизированные системы технологической подготовки расширенных производств. Методы построения и управления : монография / П. Н. Павленко. — К. : Книжное изд-во НАУ, 2005. — 280 с.
Допоміжна література
- Джеффри Рихтер, Мартен ван де Боспурт. WinRT: программирование на C# для профессионалов = Windows Runtime via C#. — М.: Вильямс, 2014. — 368 с.
- Джеффри Рихтер. CLR via C#. Программирование на платформе Microsoft .NET Framework 4.5 на языке C#. — 4-е изд. — СПб.: Питер, 2013. — 896 с.
- Домарев В. В. Безопасность информационных технологий. Системный подход / В. В. Домарев. — К. : Диа Софт, 2004. — 992 с.
- Горбань, О. М. Системний аналіз та проектування комп`ютерних інформаційних систем [Текст] : навчальний посібник / О. М. Горбань. – Запоріжжя : Класичний приватний у-тет, 2012. – 292 с.
Навчальний контент
5. Методика опанування навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Основні завдання практики відображаються в щоденнику практики, який ведеться за формою, затвердженою в «КПІ ім. Ігоря Сікорського». Студент здійснює відмітки в щоденнику - записує зміст і обсяг виконаної роботи, а також її результати - протягом всієї практики. Фактичне виконання засвідчує керівник практики від підприємства. Результатом практики має стати отримання результатів, які будуть використані у подальших розробках практиканта, на підставі яких буде уточнено тему магістерської дисертації, та будуть вкладені в основу її написання. Результати оформлюються у вигляді звіту з практики. По закінченню практики керівник від підприємства готує відгук на виконання програми практики. Письмовий звіт разом з щоденником практики подається на рецензування безпосередньому керівнику практики від кафедри у термін, який визначається кафедрою та регламентується нормативними й методичними документами з організації і проведення практики. Переданий на кафедру у встановленому порядку на кафедрі електронний звіт перевіряється керівником практики від кафедри. Якщо за результатами перевірки звіту виявлено його відповідність встановленим вимогам, звіт рекомендується по захисту перед комісією. У випадку виявлених невиконаних робіт, невідповідності вимогам факультету, звіт направляється на доопрацювання. Атестація за підсумками практики проводиться на підставі письмового звіту та щоденника, оформленого відповідно до встановлених вимог, та відгуку керівника практики. Зміст звіту повинен розкривати знання і уміння студента, набуті ним у вирішенні питань, визначених метою і завданням практики. Звіт повинен включати:
- завдання
- проєкт змісту магістерської дисертації
- перелік графічних документів
- короткий огляд існуючих рішень
- перелік виконуваних розрахунків
- короткий огляд власної реалізації, перелік використаних методів, алгоритмів, засобів.
Перед поданням до захисту звіт візується у керівника магістерської дисертації. Звіт виконується українською мовою без стилістичних, орфографічних і синтаксичних помилок. Загальний обсяг звіту з практики не повинен перевищувати 30 сторінок друкованого тексту. Оформлення звіту відповідно до стандарту кафедри «Оформлення текстових документів у навчальному процесі».
Самостійна робота студента/аспіранта
№ | Назва теми, що виноситься на самостійне опрацювання | Кількість годин СРС |
1 | Ознайомлення з правилами техніки безпеки на підприємстві | 5 |
2 | Знайомство з діяльністю підприємства | 15 |
3 | Огляд та аналіз існуючих рішень за тематикою завдання | 30 |
4 | Визначення цілей та задач розробки | 20 |
5 | Опис предметного середовища | 10 |
6 | Визначення вхідних та вихідних даних | 10 |
7 | Визначення методів і засобів для вирішення завдання | 30 |
8 | Розробка технічного завдання на систему в цілому або її підсистему відповідно до індивідуального завдання | 50 |
9 | Детальне проектування елементів системи | 50 |
10 | Опис структури бази даних | 40 |
11 | Визначення структури масивів інформації | 25 |
12 | Розробка системи або підсистеми | 100 |
13 | Створення проектно-технічної документації згідно державних стандартів | 30 |
14 | Написання звіту | 5 |
Політика та контроль
6. Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Студенти кафедри при проходженні практики зобов’язані:
- до початку практики на настановних зборах, що відбуваються в режимі онлайн конференції, а далі в індивідуальному порядку, одержати від керівника практики консультації щодо оформлення всіх необхідних документів;
- своєчасно (не пізніше зазначеної у направленні дати) зв’язатись з керівником практики від підприємства;
- систематично працювати над виконанням завдань за програмою практики;
- у повному обсязі виконувати всі завдання, передбачені програмою практики, зазначені у індивідуальному графіку проходження практики та вказівками безпосередньою керівника;
- суворо дотримуватись режиму робочого дня, який діє на базі практики;
- нести відповідальність за виконану роботу;
- постійно підтримувати контакти з кафедрою та у призначений керівником практики від кафедри термін надсилати електронний щоденник для проміжного контролю;
- вести щоденник практики, в якому записує зміст і обсяг виконаної роботи, а також її результати, протягом всієї практики;
- щотижня надавати щоденник практики для перевірки керівнику практики від кафедри електронною поштою;
- висвітлити результати виконаної роботи та оформити їх у звіті про проходження практики відповідно до встановлених і діючих вимог кафедри до структури та оформлення звіту;
- своєчасно надати на кафедру звітні документи та у належний термін захистити матеріали практики;
- політика щодо академічної доброчесності: Кодекс честі Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» https://kpi.ua/files/honorcode.pdf встановлює загальні моральні принципи, правила етичної поведінки осіб та передбачає політику академічної доброчесності для осіб, що працюють і навчаються в університеті, якими вони мають керуватись у своїй діяльності, в тому числі при вивченні та складанні контрольних заходів з дисципліни «Практика».
7. Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)
Рейтингова оцінка з практики має дві складові. Перша (стартова) характеризує роботу студента над індивідуальним завданням та її результат – якість звіту та щоденника. Протягом проходження практики студент раз на тиждень надає для перевірки заповнений в електронному вигляді щоденник практики. Повністю заповнений щоденник та звіт надаються у паперовому вигляді перед заліком. Друга складова характеризує якість захисту студентом звіту. Розмір шкали першої складової дорівнює 40 балів, а другої складової – 60 балів.
Система рейтингових балів та критерії оцінювання
Перша складова виставляється за наступними критеріями::
- своєчасність виконання завдань згідно календарного плану: «відмінно», завдання виконувались в повному обсязі відповідно до календарного плану – 5 балів; «добре», завдання в цілому виконувались відповідно до календарного плану, з деякими незначними затримками – 4 бали; «задовільно», завдання систематично виконувались з незначними затримками – 3 бали; «незадовільно», завдання виконувались відповідно до календарного плану з суттєвими (кілька днів і більше) затримками – 0-2бали.
- своєчасність та обґрунтування прийнятих рішень: «відмінно», рішення стосовно реалізації завдань виконувались з повним обґрунтуванням і з використанням сучасних методів – 11-12 балів; «добре», рішення стосовно реалізації завдань виконувались з використанням сучасних методів, але недостатнім обґрунтуванням – 9-10 балів; «задовільно», рішення стосовно реалізації завдань виконувались з використанням сучасних методів, але без обґрунтування – 7-8 балів; «незадовільно», для вирішення завдань пропонувались застарілі та неефективні методи – 0-6 балів.
- написання проєктно-технічної документації: «відмінно», документація повністю охоплює поставлені завдання та відповідає вимогам – 10 балів; «добре», документація відповідає поставленому завданню, присутні незначні недоліки – 8-9 балів; «задовільно», документація відповідає поставленому завданню, але присутні недоліки – 6-7 балів; «незадовільно», документація не відповідає вимогам – 0-5 балів.
- якість оформлення, виконання вимог нормативних документів: «відмінно», оформлення звіту повністю відповідає кафедральним вимогам – 6 балів; «добре», оформлення звіту відповідає кафедральним вимогам, присутні незначні недоліки – 5 балів; «задовільно», оформлення звіту частково відповідає кафедральним вимогам, присутні недоліки – 4 бали; «незадовільно», оформлення звіту не відповідає кафедральним вимогам – 0-3 бали.
- якість графічного матеріалу і дотримання вимог стандартів – 4-7 балів. «відмінно», оформлення звіту повністю відповідає кафедральним вимогам – 6 балів; «добре», оформлення звіту відповідає кафедральним вимогам, присутні незначні недоліки – 5 балів; «задовільно», оформлення звіту частково відповідає кафедральним вимогам, присутні недоліки – 4 бали; «незадовільно», оформлення звіту не відповідає кафедральним вимогам – 0-3 бали.
Друга складова (захист звіту) виставляється за наступними критеріями:
- ступінь володіння матеріалом: «відмінно», повна відповідь (не менше 90% потрібної інформації) – 10 балів; «добре», достатньо повна відповідь (не менше 75% потрібної інформації, або незначні неточності) – 8-9 балів; «задовільно», неповна відповідь (не менше 60% потрібної інформації та деякі помилки) – 6-7 балів; «незадовільно», незадовільна відповідь – 0-5 балів.
- повнота аналізу існуючих рішень: «відмінно», повна відповідь (не менше 90% потрібної інформації) – 14-15 балів; «добре», достатньо повна відповідь (не менше 75% потрібної інформації, або незначні неточності) – 12-13 балів; «задовільно», неповна відповідь (не менше 60% потрібної інформації та деякі помилки) – 9-11 балів; «незадовільно», незадовільна відповідь – 0-8 балів.
- ступінь обґрунтування прийнятих рішень: «відмінно», повна відповідь (не менше 90% потрібної інформації) – 18-20 балів; «добре», достатньо повна відповідь (не менше 75% потрібної інформації, або незначні неточності) – 15-17 балів; «задовільно», неповна відповідь (не менше 60% потрібної інформації та деякі помилки) – 12-14 балів; «незадовільно», незадовільна відповідь – 0-11 балів.
- вміння захищати свою думку – 15-9 балів. «відмінно», повна відповідь (не менше 90% потрібної інформації) – 14-15 балів; «добре», достатньо повна відповідь (не менше 75% потрібної інформації, або незначні неточності) – 12-13 балів; «задовільно», неповна відповідь (не менше 60% потрібної інформації та деякі помилки) – 9-11 балів; «незадовільно», незадовільна відповідь – 0-8 балів.
Сума балів, набраних за першою та другою складовою, переводиться до залікової оцінки згідно з таблицею:
Таблиця 1. Переведення рейтингових балів до оцінок за університетською шкалою
Кількість балів | Оцінка |
---|---|
100-95 | Відмінно |
94-85 | Дуже добре |
84-75 | Добре |
74-65 | Задовільно |
64-60 | Достатньо |
Менше 60 | Незадовільно |
Не виконані умови допуску | Не допущено |
Додаткова інформація з дисципліни (освітнього компонента)
Робочу програму навчальної дисципліни (Силабус): Складено ст. викладач кафедри інформаційних систем та технологій ФІОТ, Хмелюк Марина Сергіївна. Ухвалено кафедрою ІСТ (протокол № 21 від 29.06.2023 р.) Погоджено Методичною комісією факультету (протокол № 11 від 29.06.2023 р.)