Наукова робота за темою магістерської дисертації. Частина 2. Науково-дослідна робота за темою магістерської дисертації - Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)
Реквізити навчальної дисципліни
Рівень вищої освіти | Другий (магістерський) |
---|---|
Галузь знань | 12 Інформаційні технології |
Спеціальність | 126 Інформаційні системи та технології |
Освітня програма | Інформаційні управляючі системи та технології |
Статус дисципліни | Нормативна |
Форма навчання | заочна |
Рік підготовки, семестр | 1 курс, весняний семестр |
Обсяг дисципліни | 2 кредити, 60 годин (8 годин Практичні, 52 години СРС) |
Семестровий контроль/ контрольні заходи | Залік |
Розклад занять | http://rozklad.kpi.ua/Schedules/ScheduleGroupSelection.aspx |
Мова викладання | Українська |
Інформація про керівника курсу / викладачів |
Лектор: доцент каф. ІСТ, к.т.н., доцент Коган Алла Вікторівна, a.v.kohan433@gmail.com +380508153034 Практичні заняття: доцент каф. ІСТ, к.т.н., доцент Коган Алла Вікторівна |
Розміщення курсу | https://do.ipo.kpi.ua/course/view.php?id=1666 |
Програма навчальної дисципліни
Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчання та результати навчання
Опис дисципліни. Навчальна дисципліна «Наукова робота за темою магістерської дисертації» належить до дисципліни дослідницького (наукового) компоненту і складається з двох частин: кредитного модуля «Наукова робота за темою магістерської дисертації. Частина 1. Основи наукових досліджень» та «Наукова робота за темою магістерської дисертації. Частина 2. Науково-дослідна робота за темою магістерської дисертації» циклу дослідницький (науковий) компонент. Вивчення даної дисципліни, спрямовано на оволодіння студентами навичок наукових досліджень, ознайомитися з видами наукової діяльності в світі та в Україні. На лекціях вивчаються теоретичні основи наукових досліджень, пропрацьовуються навички абстрактного мислення а на практичних заняттях студенти демонструють отримані знання у вигляді доповідей та в письмовому вигляді (стаття, тези) іноземною мовою.
*Мета навчальної дисципліни **«*Наукова робота за темою магістерської дисертації. Частина 2. Науково-дослідна робота за темою магістерської дисертації» полягає у формуванні професійних компетентностей студента, необхідних для проведення самостійної науково-дослідної роботи і науково-дослідна робота іноземною мовою.
Предмет навчальної дисципліни – основні поняття наукових досліджень в Україні, самостійна робота студентів з бібліографічними даними, організація роботи, аналіз та узагальнення отриманих наукових досліджень.
Міждисциплінарні зв’язки – навчальна дисципліна узагальнює знання і практичний досвід набуті студентами всіма попередніми дисциплінами бакалаврату.
В результаті освоєння дисципліни повинні бути сформовані такі компетентності:
ЗК01 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу
ЗК02 Здатність спілкуватися іноземною мовою
ЗК03 Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності)
ЗК04 Здатність розробляти проєкти та управляти ними
ЗК05 Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт
СК02 Здатність формулювати вимоги до етапів життєвого циклу сервіс-орієнтованих інформаційних систем
Після засвоєння дисципліни студенти мають продемонструвати такі результати навчання:
РН01 Відшуковувати необхідну інформацію в науковій і технічній літературі, базах даних, інших джерелах, аналізувати та оцінювати цю інформацію
РН05 Визначати вимоги до ІСТ на основі аналізу бізнес-процесів та аналізу потреб зацікавлених сторін, розробляти технічні завдання
Пререквізити та постреквізити дисципліни (місце в структурно-логічній схемі навчання за відповідною освітньою програмою)
Передумови: вивчення дисципліни спирається на знання, отримані студентами при вивченні дисципліни «Наукова робота за темою магістерської дисертації. Частина 1. Основи наукових досліджень».
Постумови: Дисципліна є теоретичною та методологічною основою для виконання і захисту випускної кваліфікаційної роботи.
Зміст навчальної дисципліни
Тема 1. Обгрунтування теми дисертації (подальше уточнення актуальності досліджень / розробки)
- Виконати цікаве дослідження, використавши основні правила
Тема 2. Визначення мети, об'єкту та предмету дослідження
- Як правильно сформувати мету у відповідності до вибраної теми.
Тема 3. Визначення завдань, які необхідно виконати для досягнення поставленої мети
- Оптимальний перелік задач для бездоганного результату
Тема 4. Підготовка та публікація статті / тез
- Оформлення роботи у відповідності до вимог редакції
- У вигляді презентації
Навчальні матеріали та ресурси
Базова література
А. Є. Конверського. Основи методології та організації наукових досліджень: Навч. посіб. для студентів, курсантів, аспірантів і ад’юнтів / за ред. А. Є. Конверського. — К.: Центр учбової літератури, 2010. — 352 с.
Н.І. Бурау. Основи наукових досліджень: Організація наукових досліджень: Конспект лекцій для студентів – магістрантів приладобудівного факультету / Уклад. Н.І. Бурау. – К.: НТУУ «КПІ», 2007. – 33 с.
Т. В. Гончарук. Основи наукових досліджень: навч. посіб. / за заг. ред. Т. В. Гончарук. — Тернопіль, 2014. — 272 с.
О. Г. Данильян. Навчально-методичний посібник з навчальної дисципліни «Організація та методологія наукових досліджень» для аспірантів / уклад.: О. Г. Данильян, О. П. Дзьобань. – Харків : Право, 2019. – 40 с.
Білуха М.Т. Методологія наукових досліджень : підруч. / М.Т.Білуха. – К. : АБУ, 2006.– 520 с.
Допоміжна література
Каламбет С.В. Методолія наукових досліджень: Навч. посіб. / С.В. Каламбет, С.І. Іванов, Ю.В. Півняк Ю.В. – Дн-вськ: Вид-во Маковецький, 2015. – 191 с.
Дубров Ю. Наука як система, що самоорганізується / Ю. Дубров // Вісник НАНУ – 2000. – № 2. – С. 16–22.
Грищенко У. М., Грищенко О. А., Борисенко В. А. Основи наукових досліджень: Навч. пос. – К., 2001. – 346 с.
Яцків Я. С. Про ефективність видання наукових журналів в Україні / Я. С. Яцків, А. І. Радченко // Вісник Національної академії наук України. - 2012. - № 6. - С. 62-67. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vnanu_2012_6_10
Яцків Я. С. Наукова періодика як складова науково-технічного та гуманітарного розвитку держави / Я. С. Яцків // Вісник Національної академії наук України. - 2015. - № 5. - С. 45-47. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vnanu_2015_5_13.
Навчальний контент
Методика опанування навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Матеріали для вивчення дисципліни розміщені викладачем в електронному вигляді на https://do.ipo.kpi.ua, до якого є доступ студентів. Контент платформи доступний із будь-якого місця в мережі Інтернет. Навчальний курс вміщає теоретичний матеріал та матеріал для виконання практичних робіт.
Лекції по дисципліні проводяться викладачем із використанням сучасних мультимедійних презентаційних технологій.
Тематика лекцій
Лекція 2. Визначення мети, об'єкту та предмету дослідження. Правильно сформована мета - 80% успіху.
Лекція 3. Методи та моделі наукових досліджень.
Лекція 4. Наукова стаття. Структура. Де опублікувати роботу? Аналіз вітчизняних та зарубіжних видань.
Лекція 5. Підготовка звіту та презентація.
Методи і засоби навчання
Основним засобом навчання є MOODLE (Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment). В цій системі на сторінці дисципліни для студентів доступні усі навчально-методичні матеріали.
Контроль знань студентів проводиться шляхом виконання практичних завдань та доповідями на занятті.
Самостійна робота студента
До самостійної роботи студента відноситься, в основному, виконання завдання практичних робіт, робота з документацію, підготовка презентацій а також опрацювання лекційного та додаткового теоретичного матеріалу за наданими презентаціями лекцій, навчальним посібником та додатковою літературою.
Політика та контроль
Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Студент має вивчати дисципліну протягом семестру, дотримуючись календарного плану виконання завдань практичних робіт та вивчення тем лекційного матеріалу. Усі завдання студент має виконувати самостійно і вчасно.
Політика оцінювання: завдання вважається виконаним, якщо студент продемонстрував практичну роботу, відповів на запитання до неї та надав звіт з виконання. Всі практичні роботи мають бути виконані студентом САМОСТІЙНО! У разі виявлення плагіату, дана робота не приймається. Якщо студент був відсутній на занятті по поважній причині, він має можливість здати пропущені заняття без штрафних санкцій.
У разі не виконання студентом усіх передбачених навчальним планом занять, до заліку студент НЕ ДОПУСКАЄТЬСЯ!
Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)
Рейтинг студента з дисципліни складається з балів, що він отримує за:
Своєчасне виконання та захист практичних робіт;
Презентація роботи;
Семестровий контроль: залік.
Умови допуску до семестрового контролю:
Виконання та захист практичних робіт
Система рейтингових балів:
Критерії оцінювання
- Практична робота вирішена вірно та здана у вказаний термін – 16 балів.
- Практична робота вирішена із незначними помилками та здана у вказаний термін – 12 балів.
- Практична робота вирішена із незначними помилками та здана після зазначеного терміну – 6 балів;
- Практична робота вирішена із значними помилками – повертається на доопрацювання.
УВАГА! Вирішення та здача всіх практичних завдань є умовою допуску до заліку. Студенти, що на момент заліку не здали практичні роботи, не допускаються до заліку та готуються до перескладання.
Максимальний бал за Доповідь оцінюється в 20 балів з такими ж критеріями оцінювання.
Тема контрольного заходу | Максимальна сума балів |
---|---|
Практична робота 1 | 16 |
Практична робота 2 | 16 |
Практична робота 3 | 16 |
Практична робота 4 | 16 |
Практична робота 5 | 16 |
Доповідь | 20 |
Загальна кількість балів (за семестр) | 100 |
Календарний контроль
Календарний контроль провадиться двічі на семестр як моніторинг поточного стану виконання вимог силабусу. Умови позитивного календарного контролю:
за результатами навчальної роботи на першому календарному контролі (8-й тиждень) студент отримує «атестований», якщо його поточний рейтинг не менше 40% від максимально можливої кількості балів, які студент міг отримати за перші 7 тижнів;
за результатами навчальної роботи на другому календарному контролі (14-й тиждень) студент отримує «атестований», якщо його поточний рейтинг не менше 60% від максимально можливої кількості балів, які студент міг отримати за перші 13 тижнів.
Розрахунок шкали рейтингу
Максимальна сума балів контрольних заходів протягом семестру складає 100 балів.
Студенти, які набрали протягом семестру менше 40 балів, до доповіді за результатами роботи не допускаються.
Студенти, які набрали протягом семестру кількість балів не менше, ніж 60 балів, отримують залікову оцінку так званим “автоматом” відповідно до набраного рейтингу
Обов’язковим пунктом являється публікація наукової статті.
Зі студентами, які виконали всі умови допуску до заліку та мають рейтингову оцінку менше 60 балів, а також з тими студентами, хто бажає підвищити свою рейтингову оцінку, на останньому за розкладом занятті з
дисципліни в семестрі викладач проводить семестровий контроль у
вигляді співбесіди, максимальна кількість балів, які можна отримати за співбесіду, складає 100
Сума рейтингових балів, отриманих студентом протягом семестру, переводиться до підсумкової оцінки згідно з таблицею відповідності рейтингових балів оцінкам за університетською шкалою:
Кількість балів | Оцінка |
100-95 | Відмінно |
94-85 | Дуже добре |
84-75 | Добре |
74-65 | Задовільно |
64-60 | Достатньо |
Менше 60 | Незадовільно |
Не виконані умови допуску | Не допущено |
Силабус освітнього компонента:
Складено доц. каф. ІСТ, к.т.н., доцент Коган Алла Вікторівна
Ухвалено кафедрою ІСТ (протокол № 21 від 29.06.2023)
Погоджено Методичною комісією факультету[1] (протокол № 11 від 29.06.2023)
[1] Методичною радою університету – для загальноуніверситетських дисциплін.