Мобільні операційні системи - Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)
Реквізити навчальної дисципліни
Рівень вищої освіти | Другий (магістерський) |
---|---|
Галузь знань | 12 Інформаційні технології |
Спеціальність | 126 Інформаційні системи та технології |
Освітня програма | Інформаційні управляючі системи та технології |
Статус дисципліни | Обов’язкова (нормативна) |
Форма навчання | очна(денна)/заочна/дистанційна |
Рік підготовки, семестр | 2 курс, осінній семестр |
Обсяг дисципліни | 6 кредитів ECTS / 180 годин (36 годин – Лекції, 36 годин – Лабораторні, 102 годин – СРС) |
Семестровий контроль/ контрольні заходи | Екзамен |
Розклад занять | http://rozklad.kpi.ua/Schedules/ScheduleGroupSelection.aspx |
Мова викладання | Українська |
Інформація про керівника курсу / викладачів |
Лектор: д.т.н., проф., Корнієнко Богдан Ярославович, Лабораторні: д.т.н., проф., Корнієнко Богдан Ярославович, b.korniyenko@kpi.ua, |
Розміщення курсу | https://campus.kpi.ua |
Програма навчальної дисципліни
Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчання та результати навчання
Опис дисципліни. Відповідно до стандарту вищої освіти зі спеціальності 126 Інформаційні системи та технології галузі знань 12 Інформаційні технології для другого (магістерського) рівня вищої освіти та освітньо-професійної програми другого (магістерського) рівня вищої освіти дисципліна «Мобільні операційні системи» формує (ЗК01) здатність до до абстрактного мислення, аналізу та синтезу, (ЗК05) здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт, (СК11) здатність до вибору, аналізу, розробки, впровадження і експлуатації на підприємстві систем класу ERP, використання стандартів інтероперабельності міжнаціонального рівня, (СК15) здатність обґрунтовувати вибір системних програмних засобів, опанувати структуру і принципи побудови операційних систем для мобільних пристроїв розробляти і використовувати системне програмне забезпечення для пристроїв мобільного зв'язку, володіти алгоритмічними, методичними і програмними підходами для використання системного програмного забезпечення, розробляти прикладне програмне забезпечення для мобільних операційних систем та (РН01) відшуковувати необхідну інформацію в науковій і технічній літературі, базах даних, інших джерелах, аналізувати та оцінювати цю інформацію, (РН05) визначати вимоги до ІСТ на основі аналізу бізнес-процесів та аналізу потреб зацікавлених сторін, розробляти технічні завдання, (РН07) здійснювати обґрунтований вибір проєктних рішень та проєктувати сервісорієнтовану інформаційну архітектуру підприємства (установи, організації тощо), (РН11) розв’язувати задачі цифрової трансформації у нових або невідомих середовищах на основі спеціалізованих концептуальних знань, що включають сучасні наукові здобутки у сфері інформаційних технологій, досліджень та інтеграції знань з різних галузей, (РН20) виконувати вибір системних програмних засобів, опанувати структуру і принципи побудови операційних систем для мобільних пристроїв розробляти і використовувати системне програмне забезпечення для пристроїв мобільного зв'язку, володіти алгоритмічними, методичними і програмними підходами для використання системного програмного забезпечення, розробляти прикладне програмне забезпечення для мобільних операційних систем.
Дисципліна Мобільні операційні системи охоплює архітектурні принципи побудови системного програмного забезпечення (операційних систем) для сучасних пристроїв мобільного зв'язку, практичні навички роботи користувача з інтерфейсами, сервісами, а також із використанням сигналізації, апаратних сенсорів і стандартних сховищ інформації популярних мобільних платформ. Даний курс знайомить студентів із основами базової будови операційних систем популярних мобільних платформ, навчає основним елементам мобільних операційних систем; засобами сигналізації, апаратними сенсорами і стандартними сховищами інформації популярних мобільних операційних систем.
Предмет навчальної дисципліни: принципи побудови операційних середовищ та систем; принципи побудови спеціалізованих апаратно-програмних мобільних платформ збирання, обробки та передачі даних; основні алгоритми обчислень математичних функцій на сучасних 32(64)- розрядних мобільних мікропроцесорах; основні алгоритми обробки інформації різних типів даних.
Міждисциплінарні зв’язки. Дисципліна Мобільні операційні системи базується на дисциплінах: Інформатика, Операційні системи, Об'єктно-орієнтоване програмування.
Мета навчальної дисципліни. Метою навчальної дисципліни є формування у висококваліфікованих фахівців стійких знань архітектурних принципів побудови системного програмного забезпечення (операційних систем) для сучасних пристроїв мобільного зв'язку.
Основні завдання навчальної дисципліни
Знання:
- стан та тенденції розвитку операційних систем;
- особливості архітектури сучасних мобільних операційних систем
- структуру і принципи побудови сучасних операційних систем для мобільних пристроїв.
Уміння:
- обґрунтовувати вибір системних програмних засобів;
- використовувати набуті знання при самостійному використанні системного програмного забезпечення для пристроїв мобільного зв'язку;
- володіти алгоритмічними, методичними і програмними підходами для використання системного програмного забезпечення;
- розробляти прикладне програмне забезпечення для сучасних мобільних операційних систем.
Пререквізити та постреквізити дисципліни (місце в структурно-логічній схемі навчання за відповідною освітньою програмою)
Пререквізити: здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях, навички використання інформаційних і комунікаційних технологій, здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел, здатність застосовувати знання про основні принципи організації сучасних мобільних операційних систем.
Постреквізити: вміти застосовувати знання про особливості архітектури і апаратного середовища мобільних пристроїв; способи установки мобільних додатків в різних ОС; особливості архітектури мобільних пристроїв з точки зору програмування; основні прийоми розробки програм для мобільних пристроїв; особливості реалізації призначеного для користувача інтерфейсу в мобільних пристроях; пристрій і архітектуру ОС Android; основні компоненти архітектури мобільних платформ; життєвий цикл мобільних додатків і їх структуру; основні елементи призначеного для користувача інтерфейсу мобільних додатків; роботу з файлами, базами даних, призначеними для користувача настройками в мобільних пристроях; інструменти для програмування і основ проектування мобільних додатків; володітимуть навичками створення програмного забезпечення для мобільних пристроїв.
Після проходження дисципліни студенти зможуть використовувати знання з фундаментальних дисциплін для реалізації професійно-профільованих знань й практичних навичок в галузі сучасних мобільних операційних систем; використовувати інформаційні ресурси, включаючи електронні бази даних, довідкову літературу, стандарти тощо для підвищення свого професійного рівня, інноваційної, проектної та дослідницької діяльності в професійній сфері.
.
Зміст навчальної дисципліни
Лекційні заняття
Розділ 1. Мобільні операційні системи
Розділ 2. Операційні системи реального часу.
Лабораторні заняття
- Activity - робота з елементами екрану.
- Основи верстки.
- Зберігання інформації в базі даних SQLite.
- Робота з мультимедійними файлами.
- Робота з даними - зовнішні файли.
- Повідомлення.
Навчальні матеріали та ресурси
Базова література
- Mikkonen Т. Programming mobile devices: an introduction for practitioners. - London: John Wiley & Sons Ltd., 2007. - 245 p.
- Paavilainen J. Mobile business strategies - understanding the technologies and opportunities. - London: IT Press, 2002. - 257 p.
- Lee V., Schneider H., Schell R. Mobile Applications: architecture, design, and development. - Prentice Hall, 2004. - 368 p.
- Fling B. Mobile design and development: practical concepts and techniques for creating mobile sites and web apps. - O'Reilly Media, 2009. -336 p.
- Verbraeck A. Designing mobile service systems. - Amsterdam: IOS Press, 2007. - 249 p.
- Zheng P., Lionel N. Smart Phone and next-generation mobile computing. - Morgan Kaufmann, 2005. - 350 p.
- Friesen J. Learn Java for Android development. - Apress, 2010. - 656 p.
- Jackson W. Android apps for absolute beginners. - Apress, 2011. - 344 p.
- Burnette E. Hello, Android: introducing Google's mobile development platform. - Pragmatic Bookshelf, 2010. - 300 p.
- Ableson W.F., Sen R., King C. Android in action. - Manning Publications, 2011. - 592 p.
Допоміжна література
- Rogers R., Lombardo J., Mednieks Z., G. Blake Meike. Android application development: programming with the Google SDK. - O'Reilly Media, 2009. - 336 p.
- Murphy M.L. Android programming tutorials. - CommonsWare, 201L- 334 p.
- Meier R. Professional Android 2 application development. - Wrox, 2010. -576 p.
- Sayed Y. Hashimi. Pro Android 2. - Apress, 2010. - 500 p.
- Conder S., Darcey L. Android wireless application development. - Addison-Wesley Professional, 2009. - 600 p.
- To N., Steele J. The Android developer's cookbook: building applications with the Android SDK (Developer's Library). - Addison- Wesley Professional, 2010. - 400 p.
- DiMarzio J.F. Android: a programmer's guide. - McGraw-Hill Osborne Media, 2008. - 400 p.
- Komatineni S., MacLean D., Hashimi S. Pro Android 3. - Apress, 2011.- 1200 p.
Навчальний контент
Методика опанування навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Лекційні заняття
№ з/п | Назва теми лекції та перелік основних питань (перелік дидактичних засобів, посилання на літературу та завдання на СРС) |
---|---|
1 | Лекція 1,2. Опис будови мобільних пристроїв. Стандарт GSM. Прошивка і операційна система. Інфрачервоний порт. Технологія Bluetooth. Протокол WAP. Протокол GPRS. Карта SIM. Види телефонів та ретранслятори стільникового зв’язку Стандарт GSM, CDMA. Стандарти і оператори стільникового зв’язку. Література: [1, с.5-31; 3, с.3…10; 4, с.10…42.] Завдання на СРС. Емулятори мобільних пристроїв. |
2 | Лекція 3,4. Основні поняття операційних систем. Операційні системи для мобільних пристроїв Windows Mobile/Phone, Blackbarry, Symbian. Android. Прошивка мобільного телефону і операційна система. Основи програмування Android. Література: [1, с. 61-76; 3, с. 42…53; 4, с. 388 ...402; 6, с.219..234.] Завдання на СРС. Допоміжне програмне забезпечення для взаємодії ПК та мобільного пристрою. |
3 | Лекція 5,6. Емулятори мобільних пристроїв Телефонні емулятори. Емулятори смартфонів, планшетів та КПК. Література: [5, с.52-87; 7, с. 120-170.] Завдання для СРС. Робота з файлами. Формат файлів XML та робота з ним. |
4 | Лекція 7,8. Середовища розробки. Засоби розробки програм для мобільних пристроїв. Eclipse, NetBeans, Android Studio, Microsoft Visual Studio. Інструментальні засоби розробника. Інструменти програмування для мобільних пристроїв (SDK). Література: [ 7, с. 38-55. ] Завдання для СРС. Програмування із використанням графіки в мобільних пристроях. |
5 | Лекція 9,10. Безпека мобільних операційних систем. Безпека мобільних технологій у корпоративному секторі. Мобільні технології та забезпечення їхньої безпеки як частина бізнес-процесів організації. Механізми забезпечення безпеки Android.
Завдання для СРС. |
6 | Лекція 11. Модульна контрольна робота На контрольну роботу виноситься увесь попередній матеріал, що включає базові поняття сучасних мобільних операційних систем. Завдання для СРС. Повторити матеріал 1-10 лекцій. |
7 | Лекція 12. Операційні системи реального часу. Види операційних систем реального часу. Програмування для реального часу. Переваги багатопоточності. Функції операційних систем у реальному часі. Управління процесором та стани процесу. Література: [ 6, с. 125-147. ] Завдання для СРС. Структура Android-програми. |
8 | Лекція 13. Визначення систем реального часу. Характеристики систем реального часу. Обробка “в реальному часі”. Організація обчислювального процесу. Завдання диспетчеризації. Література: [ 4, с. 88-127; 5, с. 56-148; 6, с. 170-186; 7, с. 56-90, 107-110; 8, с. 137-188. ] Завдання для СРС. Програмування мобільних пристроїв із використання мереж і комунікацій. |
9 | Лекція 14. Основні поняття систем реального часу. Типи завдань систем реального часу. Класи систем реального часу. Процес. Завдання. Ресурс. Міжпроцесна взаємодія. Категорії завдань систем реального часу. Інформація для управління завданнями. Види операційних систем реального часу. Література: [3, с.118...135; 4, с.182...194] Завдання для СРС. Робота з базами даних в мобільних пристроях на базі платформи Java. |
10 | Лекція 15. Операційні системи реального часу для інтелектуальних інформаційних систем. Огляд основних напрямів розвитку операційних систем реального часу. Операційна система Spox. Операційна система Multiprox. Операційна система VCOS. Операційна система DEASY. Операційна система UNIX. Операційна система OSF/1 та DСЕ. Операційна система VAX/VMS.
Завдання для СРС. Покоління мережних мобільних технологій. |
11 | Лекція 16. Особливості програмування систем реального часу. Послідовне програмування та програмування задач реального часу. Середовище програмування. Структура програми реального часу. Паралельне програмування, мультипрограмування та багатозадачність. Література: [6, с.226...239; 7, с.349-398.] Завдання для СРС. Організація багатопоточних програм. |
12 | Лекція 17. Хмарні** технології. Хмарні обчислення. Еволюція архітектури інформаційних систем. Три основні сервісні моделі «хмари». Приклади хмарних баз даних. Віртуалізація. Література: [3, с.30…36; 4, с. 6…70, 433 ...448.] Завдання для СРС. Робота з базами даних в мобільних пристроях на базі платформи .NET Compact Framework. |
13 | Лекція 18. Модульна контрольна робота На контрольну роботу виноситься увесь попередній матеріал, що включає базові поняття реалізації програм для операційної системи Android. Завдання для СРС. Повторити матеріал 12-17 лекцій. |
**
Лабораторні заняття
№ | Назва лабораторної роботи | Кількість ауд. годин |
---|---|---|
1 | Лабораторна робота 1. Activity - робота з елементами екрану. Отримати загальне уявлення про інтерфейс середовища програмування. Розглянути основні поняття Android проекту. Література: [2, стор. 7] |
6 |
2 | Лабораторна робота 2. Основи верстки. Ознайомитись з основами верстки. Навчитися керувати інтерфейсом мобільного пристрою при розробці програмного додатка. Література: [2, стор. 20] |
6 |
3 | Лабораторна робота 3. Зберігання інформації в базі даних SQLite. Вивчити роботу Android програми з базою даних SQLite. Література: [2, стор. 30] |
6 |
4 | Лабораторна робота 4. Робота з мультимедійними файлами. Вивчити роботу з потоками. Навчитися працювати з мультимедіа файлами. Вивчити роботу з класом AsyncTask. Література: [2, стор. 34] |
6 |
5 | Лабораторна робота 5. Робота з даними - зовнішні файли. Вивчити інструменти зберігання даних, а також роботу з зовнішніми файлами. Література: [2, стор. 44] |
6 |
6 | Лабораторна робота 6. Повідомлення. Вивчити методи реалізації та відправлення повідомлень. Література: [2, стор. 55] |
6 |
Самостійна робота студента/аспіранта
№ з/п | Назва теми, що виноситься на самостійне опрацювання | Кількість годин СРС |
---|---|---|
1 | Емулятори мобільних пристроїв |
4 |
2 | Допоміжне програмне забезпечення для взаємодії ПК та мобільного пристрою | 2 |
3 | Робота з файлами. Формат файлів XML та робота з ним | 2 |
4 | Програмування із використанням графіки в мобільних пристроях | 2 |
5 | Структура Android-програми | 2 |
6 | Програмування мобільних пристроїв із використання мереж і комунікацій | 4 |
7 | Робота з базами даних в мобільних пристроях на базі платформи Java | 4 |
8 | Покоління мережних мобільних технологій | 2 |
9 | Організація багатопоточних програм | 4 |
10 | Робота з базами даних в мобільних пристроях на базі платформи .NET Compact Framework | 4 |
11 | Компоненти Android-програми | 4 |
12 | Архітектура Android GUI | 4 |
13 | Підготовка до екзамену по всьому матеріалу модуля | 10 |
Політика та контроль
Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Система вимог, які ставляться перед студентом:
- правила відвідування занять: заборонено оцінювати присутність або відсутність здобувача на аудиторному занятті, в тому числі нараховувати заохочувальні або штрафні бали. Відповідно до РСО даної дисципліни бали нараховують за відповідні види навчальної активності на лекційних та лабораторних заняттях;
- модульні контрольні роботи виконуються без застосування допоміжної інформації з Інтернет, дистанційного курсу на платформі Сікорський, конспекта;заохочувальні бали виставляються за навчальну активність на лекційних заняттях. Кількість заохочуваних балів не більше 10;
- політика щодо академічної доброчесності: Кодекс честі Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» https://kpi.ua/files/honorcode.pdf встановлює загальні моральні принципи, правила етичної поведінки осіб та передбачає політику академічної доброчесності для осіб, що працюють і навчаються в університеті, якими вони мають керуватись у своїй діяльності, в тому числі при вивченні та складанні контрольних заходів з дисципліни «Мобільні операційні системи».
Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)
Рейтинг студента з дисципліни складається з балів, що він отримує за:
- виконання та захист 6 лабораторних робіт;
- виконання 2 модульних контрольних робіт (МКР).
Система рейтингових балів та критерії оцінювання
Лабораторні роботи:
«відмінно», повна відповідь на питання під час захисту (не менш ніж 90% потрібної інформації) та оформлений належним чином протокол до лабораторної роботи – 6 балів;
«добре», достатньо повна відповідь на питання під час захисту (не менш ніж 75% потрібної інформації) та оформлений належним чином протокол до лабораторної роботи – 4 бали;
«задовільно», неповна відповідь на питання під час захисту (не менш ніж 60% потрібної інформації), незначні помилки та оформлений належним чином протокол до лабораторної роботи – 3 бали;
«незадовільно», незадовільна відповідь та/або не оформлений належним чином протокол до лабораторної роботи – 0 балів.
Модульні контрольні роботи:
«відмінно», повна відповідь (не менш ніж 90% потрібної інформації) – 7 балів;
«добре», достатньо повна відповідь (не менш ніж 75% потрібної інформації), або повна відповідь з незначними помилками – 5 балів;
«задовільно», неповна відповідь (але не менш ніж 60% потрібної інформації) та незначні помилки – 4 бали;
«незадовільно», незадовільна відповідь (неправильний розв’язок задачі), потребує обов’язкового повторного написання в кінці семестру – 0 балів.
Заохочувальні бали
за активну роботу на лекції 1 бал.
Календарний контроль
На першій атестації (8-й тиждень) студент отримує «зараховано», якщо його поточний рейтинг не менший ніж 18 балів. На другій атестації (14-й тиждень) студент отримує «зараховано», якщо його поточний рейтинг не менший ніж 36 балів.
Максимальна сума вагових балів контрольних заходів протягом семестру складає:
R=6*rлаб+2*rмкр=6*6+2*7=50.
Екзамен:
Умовою допуску до екзамену є зарахування всіх лабораторних робіт, написання обох модульних контрольних робіт та стартовий рейтинг не менше 36 балів.
На екзамені студенти виконують письмову контрольну роботу. Кожен білет містить два теоретичних запитання (завдання). Перелік теоретичних питань наведений у додатку 1. Кожне запитання (завдання) оцінюється у 25 балів.
Система оцінювання питань:
«відмінно», повна відповідь, не менше 90% потрібної інформації, що виконана згідно з вимогами до рівня «умінь», (повне, безпомилкове розв’язування завдання) – 23-25 балів;
«добре», достатньо повна відповідь, не менше 75% потрібної інформації, що виконана згідно з вимогами до рівня «умінь або є незначні неточності (повне розв’язування завдання з незначними неточностями) – 20-22 бали;
«задовільно», неповна відповідь, не менше 60% потрібної інформації, що виконана згідно з вимогами до «стереотипного» рівня та деякі помилки (завдання виконане з певними недоліками) – 15-19 балів;
«незадовільно», відповідь не відповідає умовам до «задовільно» – 0-4 балів.
Сума стартових балів та балів за екзаменаційну контрольну роботу переводиться до екзаменаційної оцінки згідно з таблицею:
Таблиця 1. Переведення рейтингових балів до оцінок за університетською шкалою
Бали | Оцінка |
---|---|
95-100 | відмінно |
85-94 | дуже добре |
75-84 | добре |
65-74 | задовільно |
60-64 | достатньо |
Менше 60 | незадовільно |
Невиконання семи лабораторних робіт та виконання МКР на оцінку «незадовільно» | не допущено |
Додаткова інформація з дисципліни (освітнього компонента)
- перелік теоретичних питань, які виносяться на семестровий контроль наведено в Додатку 1;
- на початку семестру викладач аналізує існуючі курси по тематиці дисципліни та пропонує пройти відповідні безкоштовні курси студентам. Після отриманням студентом сертифікату проходження дистанційних чи онлайн курсів за відповідною тематикою, викладач закриває відповідну частину курсу (лабораторні чи лекції) за попередньою домовленістю з групою.
Робочу програму навчальної дисципліни (Силабус):
Складено професор, д.т.н., Корнієнко Богдан Ярославович
Ухвалено кафедрою ІСТ (протокол № 21 від 29.06.2023 р.)
Погоджено Методичною комісією факультету1 (протокол № 11 від 29.06.2023 р.)
Додаток 1
Перелік теоретичних питань на екзамен
- Дайте визначення мобільних обчислювальних пристроїв.
- Яка архітектура класів, що забезпечують з'єднання мобільних пристроїв з мережею?
- Навіть типи та опишіть особливості меню Android-програми.
- У чому переваги використання мобільних пристроїв?
- За допомогою якого механізму реалізується робота з даними?
- Назвіть основні віджети Android.
- Які типи мобільних пристроїв існують?
- Як називається основний профіль для мобільних пристроїв? Які його властивості?
- Які операційні системи використовуються в мобільних пристроях?
- Опишіть структуру Android-програми.
- Які типи пам'яті застосовуються в мобільних пристроях? У чому полягають їхні переваги і недоліки?
- Яка конфігурація була розроблена для мобільних пристроїв з невеликою пам'яттю?
- Вкажіть типи компонентів для Android-програм.
- Які інструменти необхідно встановити, щоб проектувати мобільні програми для платформи Android?
- Які об'єкти можуть використовуватися для розробки користувальницького інтерфейсу?
- Що таке емулятор мобільної програми, чому і навіщо він використовується?
- Що таке керуючий файл в програмі Android?
- Дайте визначення мобільних обчислювальних пристроїв.
- З яких компонентів складається Android-програма?
- Опишіть архітектуру мобільних прикладних програм.
- Яка архітектура класів, що забезпечують з'єднання мобільних пристроїв з мережею?
- У чому переваги використання мобільних пристроїв?
- Назвіть основні особливості віртуального пристрою для Android (AVD).
- За допомогою якого механізму реалізується робота з даними?
- Які типи мобільних пристроїв існують?
- Опишіть архітектуру платформи Android.
- Як називається основний профіль для мобільних пристроїв? Які його властивості?
- Які операційні системи використовуються в мобільних пристроях?
- Назвіть покоління мережних мобільних технологій.
- Які типи пам'яті застосовуються в мобільних пристроях? У чому полягають їхні переваги і недоліки?
- Назвіть особливості організації оперативної пам`яті мобільних пристроїв.
- Здійсніть класифікацію мобільних пристроїв.
- Навіть типи та опишіть особливості меню Android-програми.
- Назвіть основні технічні характеристики мобільних пристроїв.
- Назвіть основні віджети Android.
- Які операційні системи використовуються в мобільних пристроях?
- Які особливості конструкції мобільних пристроїв?
- Опишіть архітектуру Android GUI.
- За допомогою якого механізму реалізується робота з даними?
- Назвіть основні типи процесорів мобільних пристроїв.
- Опишіть структуру Android-програми.
- Які типи пам'яті застосовуються в мобільних пристроях? У чому полягають їхні переваги і недоліки?
- Назвіть особливості організації оперативної пам`яті мобільних пристроїв.
- Вкажіть типи компонентів для Android-програм.
- Які об'єкти можуть використовуватися для розробки користувальницького інтерфейсу?
- Назвіть покоління мережних мобільних технологій.
- Назвіть основні особливості віртуального пристрою для Android (AVD).
- У чому переваги використання мобільних пристроїв?
- Назвіть основні характеристики технології передачі даних IEEE 802.11.
- Опишіть архітектуру мобільних прикладних програм.
- Що таке емулятор мобільної програми, чому і навіщо він використовується?
- Опишіть архітектуру платформи Android.
- Вкажіть основні переваги та недоліки Java 2 Micro Edition.
- Які типи мобільних пристроїв існують?
- Наведіть основні параметри операційних систем реального часу.
- Дайте характеристику часу реакції системи на переривання.
- Поясніть значення параметра операційних систем реального часу «час перемикання контексту».
- Наведіть приклади розміру ядра операційних систем реального часу.
- Дайте характеристику механізмів реального часу.
- Що розуміємо під ідеальною операційною системою реального часу?
- Які параметри вказуються у кожному описнику операційних систем реального часу?
- Які алгоритми планування операційних систем вам відомі? Дайте їхню характеристику.
- Дайте характеристику механізмів міжзадачної взаємодії операційних систем реального часу.
- Які базові концепції операційних систем реального часу знаєте?
- Дайте характеристику монолітної архітектури операційних систем реального часу. Намалюйте її модель.
- Перерахуйте основні переваги та недоліки монолітної архітектури.
- Які недоліки має ОС РЧ модульної архітектури на основі мікроядра?
- Як здійснюється взаємодія між компонентами системи та користувачами в об'єктній архітектурі на основі об'єктів-мікроядер?
- Дайте характеристику ОС РЧ об'єктної архітектури на основі об'єктів.мікроядер.
- Чому про QNX часто говорять мережева ОС?
- Що таке мережевий протокол FLEET? 10. Які функції реалізує ядро QNX?
- Розкажіть про основні механізми, які є та QNX для організації розподілених обчислень.
-
Методичною радою університету – для загальноуніверситетських дисциплін.↩