КУРСОВА РОБОТА З ПРОГРАМУВАННЯ - Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)
Реквізити навчальної дисципліни
Рівень вищої освіти | Перший(бакалаврський) |
---|---|
Галузь знань | 12 Інформаційні технології |
Спеціальність | 126 Інформаційні системи та технології |
Освітня програма | Інформаційне забезпечення робототехнічних систем |
Статус дисципліни | Обов’язкова (нормативна) |
Форма навчання | очна(денна)/заочна/дистанційна |
Рік підготовки, семестр | 1 курс, весняний семестр |
Обсяг дисципліни | 1 кредит ECTS /30 годин СРС |
Семестровий контроль/ контрольні заходи | Залік |
Розклад занять | https://schedule.kpi.ua |
Мова викладання | Українська |
Інформація про керівника курсу / викладачів | Керівник КР: к.т.н., старший викладач Базака Юрій Анатолійович Telegram: https://t.me/+EyCqe-RaQKowOWI6 |
Розміщення курсу | https://docs.google.com/document/d/1t5DWluRLnD6iQqxQ9uxEhEUDWzzt0W7ICO7aVwLIHX4/edit?usp=sharing |
Програма навчальної дисципліни
- Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчання та результати навчання
Силабус освітнього компонента «Програмування. Курсова робота» складено відповідно до освітньої програми підготовки бакалаврів «Інформаційне забезпечення робототехнічних систем» спеціальності 126 – Інформаційні системи та технології.
Метою навчальної дисципліни є формування та закріплення у студентів наступних компетентностей: КЗ2 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; КЗ3 Здатність до розуміння предметної області та професійної діяльності; КЗ5 Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями; КЗ6 Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; КС3 Здатність до проектування, розробки, налагодження та вдосконалення системного, комунікаційного та програмно-апаратного забезпечення інформаційних систем та технологій, Інтернету речей (ІоТ), комп’ютерно-інтегрованих систем та системної мережної структури, управління ними; КС4 Здатність проектувати, розробляти та використовувати засоби реалізації інформаційних систем, технологій та інфокомунікацій (методичні, інформаційні, алгоритмічні, технічні, програмні та інші).
Предмет навчальної дисципліни – теорія і практика застосування алгоритмічних структур і структур даних з використанням сучасних технологій розроблення програмного забезпечення.
Програмні результати навчання, на формування та покращення яких спрямована дисципліна: ПРН3 Використовувати базові знання інформатики й сучасних інформаційних систем та технологій, навички програмування, технології безпечної роботи в комп'ютерних мережах, методи створення баз даних та інтернет-ресурсів, технології розроблення алгоритмів і комп’ютерних програм мовами високого рівня із застосуванням об’єктно-орієнтованого програмування для розв’язання задач проектування і використання інформаційних систем та технологій; ПРН5 Аргументувати вибір програмних та технічних засобів для створення інформаційних систем та технологій на основі аналізу їх властивостей, призначення і технічних характеристик з урахуванням вимог до системи і експлуатаційних умов; мати навички налагодження та тестування програмних і технічних засобів інформаційних систем та технологій; ПРН6 Демонструвати знання сучасного рівня технологій інформаційних систем, практичні навички програмування та використання прикладних і спеціалізованих комп’ютерних систем та середовищ з метою їх запровадження у професійній діяльності; ПРН7 Обґрунтовувати вибір технічної структури та розробляти відповідне програмне забезпечення, що входить до складу інформаційних систем та технологій; ПРН8 Застосовувати правила оформлення проектних матеріалів інформаційних систем та технологій, знати склад та послідовність виконання проектних робіт з урахуванням вимог відповідних нормативно-правових документів для запровадження у професійній діяльності; ПРН14 Знати сучасні мови програмування та технології створення програмного забезпечення інформаційних систем та технологій.
Пререквізити та постреквізити дисципліни
Для успішного засвоєння дисципліни студент повинен володіти освітніми компонентами: «Вища математика», «Операційні системи», «Спеціальні розділи математики», «Програмування-1. Основи програмування» та «Програмування-2. Структури даних та алгоритми».
Компетенції, знання та уміння, одержані в процесі вивчення освітнього компонента є необхідними для подальшого вивчення освітніх компонентів: «Бази даних», вибіркових дисциплін що базуються на знаннях підходу ООП.
Зміст навчальної дисципліни
Курсова робота є індивідуальним завданням з дисципліни “Програмування” і готується до захисту в завершальний період теоретичного навчання. Курсова робота повинна бути підготовлена до захисту в термін, встановлюваний викладачем. До захисту курсової роботи представляється пояснювальна записка.
Пояснювальна записка включає такі компоненти: титульний лист, завдання на курсову роботу, зміст, що включає найменування всіх розділів і пунктів із зазначенням номерів сторінок, введення, в якому вказуються мета і завдання курсової роботи; теоретичну частину, в якій описуються теоретичні відомості за темою роботи; практична реалізація на мові програмування C#. В кінці пояснювальної записки представляється висновок за результатами роботи.
Викладачу на перевірку відсилається два файли. Перший з розширенням «.docx» та іменем (номер_групи)_(номер_по_списку)_(ПрізвищеІП) (наприклад, «ІК-31_18_ІвановІІ.docx») зі змістом самої пояснювальної записки (курсової роботи) та другий файл з кодом всіх програм (наприклад, «ІК-31_18_ ІвановІІ.zip»).
Навчальні матеріали та ресурси
Базова література
Коноваленко І.В. Програмування мовою C#. В:Підручник – Тернопіль, – 227 с.
Andrew Troelsen, Philip Japikse Pro C# 7: witch .NET and .NET Core. https://books.google.com.ua/books?id=Jus\_DwAAQBAJ&printsec=frontcover&redir\_esc=y#v=onepage&q&f=true
Mark J. Price C# 11 and .NET 7 – Modern Cross-Platform Development Fundamentals: Start building websites and services with ASP.NET Core 7, Blazor, and EF Core 7, 7th Edition, 2022.
Gabriel Baptista, Francesco Abbruzzese Software Architecture with C# 10 and .NET 6: Develop software solutions using microservices, DevOps, EF Core, and design patterns for Azure, 3rd Edition, 2022.
Joseph Albahari C# 10 in a Nutshell: The Definitive Reference, 2022.
Joe Mayo C# Cookbook: Modern Recipes for Professional Developers, 2021.
Допоміжна література
Роберт Сесіл Мартін Чистий код. Створення і рефакторинг за допомогою Agile, 2019.
Ерік Фрімен, Елізабет Робсон, Берт Бейтс, Кеті Сієрра Head First. Патерни проєктування, 2020.
Головна сторінка середовища MS Visual Studio [Електронний ресурс]. http://visualstudio.com
Головна сторінка MSDN [Електронний ресурс]. http://msdn.microsoft.com
Методика опанування навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Самостійна робота студента
|
|
|
---|---|---|
1 | Узгодження теми та завдання на курсову роботу | 2 |
Підбор та вивчення літератури | 8 | |
Створення прототипу API | 20 | |
Створення прототипу UI | 20 | |
Підготовка пояснювальної записки | 8 | |
Захист роботи | 2 | |
Всього | 60 |
Політика та контроль
Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Система вимог, які ставляться перед студентом:
правила відвідування занять: заборонено оцінювати присутність або відсутність здобувача на аудиторному занятті, в тому числі нараховувати заохочувальні або штрафні бали. Відповідно до РСО даної дисципліни бали нараховують за відповідні види навчальної активності на лекційних та лабораторних заняттях;
політика щодо академічної доброчесності: Кодекс честі Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» https://kpi.ua/files/honorcode.pdf встановлює загальні моральні принципи, правила етичної поведінки осіб та передбачає політику академічної доброчесності для осіб, що працюють і навчаються в університеті, якими вони мають керуватись у своїй діяльності, в тому числі при вивченні та складанні контрольних заходів з дисципліни «Інженерія даних».
Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)
Поточний контроль
Поточний рейтинг студента з кредитного модуля (RD) курсової роботи складається з балів, що він отримує за:
1) виконання графіку курсової роботи;
2) створення прототипу API;
3) створення прототипу UI;
4) підготовка пояснювальної записки;
5) відповіді на запитання.
1. RD1 - Виконання графіку курсової роботи.
Ваговий бал – 10. Максимальна кількість балів = 10 балів.
Критерії оцінювання | Бали |
---|---|
Студент чітко дотримувався графіку виконання курсової роботи | 10 |
Студент не дотримувався графіку виконання курсової роботи, але вчасно подав курсову роботу на перевірку | 8-9 |
Студент не дотримувався графіку виконання курсової роботи, не подав курсову роботу на перевірку у встановлений термін, але представив роботу до терміну захисту | 6-7 |
Студент не подав курсову в день захисту | 0 |
2. RD2 - створення прототипу API.
Ваговий бал – 20 балів. Максимальна кількість балів = 20 балів.
Критерії оцінювання | Бали |
---|---|
Студент чітко дотримувався графіку створення прототипу та обов’язкова частина функціональності реалізована в повному обсязі | 17-20 |
Студент не дотримувався графіку створення прототипу та обов’язкова частина функціональності реалізована в повному обсязі | 11-16 |
Студент не дотримувався графіку створення прототипу та обов’язкова частина функціональності реалізована не в повному обсязі | 8-10 |
Обов’язкова частина функціональності не реалізована або реалізована з істотними помилками, що унеможливлюють можливість її використання | 0 |
3. RD3 - створення прототипу UI.
Ваговий бал – 20 балів. Максимальна кількість балів = 20 балів.
Критерії оцінювання | Бали |
---|---|
Студент чітко дотримувався графіку створення прототипу та обов’язкова частина функціональності реалізована в повному обсязі | 17-20 |
Студент не дотримувався графіку створення прототипу та обов’язкова частина функціональності реалізована в повному обсязі | 11-16 |
Студент не дотримувався графіку створення прототипу та обов’язкова частина функціональності реалізована не в повному обсязі | 8-10 |
Обов’язкова частина функціональності не реалізована або реалізована з істотними помилками, що унеможливлюють можливість її використання | 0 |
4. RD4 – підготовка пояснювальної записки.
Ваговий бал – 20 балів. Максимальна кількість балів = 20 балів.
Критерії оцінювання | Бали |
---|---|
Студент при виконанні курсової роботи показав глибоке знання предмету, повно і чітко розкрив поставлене питання і при цьому реалізував як обов’язкову так і додаткову частину функціональності | 17-20 |
Виконано всі перелічені вище вимоги, але додаткова частина функціональності реалізована не в повному обсязі | 11-16 |
Обов’язкова частина функціональності реалізована не в повному обсязі | 8-10 |
Обов’язкова частина функціональності не реалізована або реалізована з істотними помилками, що унеможливлюють можливість її використання | 0 |
4. RD5 – підготовка пояснювальної записки.
Ваговий бал – 30 балів. Максимальна кількість балів = 30 балів.
Критерії оцінювання | Бали |
---|---|
Студент при відповіді на запитання показав глибоке знання предмету, повно і чітко відповів на всі запитання, задані викладачем | 27-30 |
Студент при відповіді на запитання показав глибоке знання предмету, повно і чітко відповів на всі запитання, задані викладачем, але по деяким питанням мають місце недоліки непринципового характеру | 21-26 |
Студент відповів не на всі запитання і продемонстрував слабкі знання предметної області | 18-20 |
Студент не зміг відповісти на питання і продемонструвати знання предметної області | 0 |
Заохочувальні бали нараховуються за виконання творчих і наукових робіт у межах навчальної дисципліни: + (1…10) балів.
Поточна рейтингова шкала RD з кредитного модуля дорівнює сумі вагових балів контрольних заходів та з критеріїв оцінювання:
RD = RD1 + RD2 + RD3 + RD4 + RD5 + RD6.
Необхідною умовою допуску до захисту курсової роботи є представлення пояснювальної записки у визначений термін.
При цьому враховуються заохочувальні (зі знаком “плюс”) та штрафні (зі знаком “мінус”) бали.
Для отримання студентом відповідних оцінок -його рейтингова оцінка RD переводиться в оцінку згідно з таблицею:
|
|
---|---|
100-95 | Відмінно |
94-85 | Дуже добре |
84-75 | Добре |
74-65 | Задовільно |
64-60 | Достатньо |
Менше 60 | Незадовільно |
Не виконані умови допуску | Не допущено |
Робочу програму навчальної дисципліни (Силабус):
Складено: старшим викладачем кафедри інформаційних систем та технологій ФІОТ, к.т.н. Базакою Юрієм Анатолійовичем
Ухвалено кафедрою інформаційних систем та технологій ФІОТ (протокол № 21 від 29.06.2023 р.)
Погоджено Методичною комісією факультету (протокол № 11 від 29.06.2023 р.)