КУРСОВА РОБОТА З ПРОГРАМУВАННЯ - Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)
Реквізити навчальної дисципліни
Рівень вищої освіти | Перший (бакалаврський) |
---|---|
Галузь знань | 17 Інформаційні технології |
Спеціальність | 126 Інформаційні системи та технології |
Освітня програма | Інформаційні управляючі системи та технології |
Статус дисципліни | Нормативна професійної підготовки |
Форма навчання | очна (денна) |
Рік підготовки, семестр | 1 курс, весняний семестр |
Обсяг дисципліни | 1 кредит ЄКТС ( 30 годин - СРС) |
Семестровий контроль/ контрольні заходи | Залік |
Розклад занять | https://schedule.kpi.ua/?groupId=edbab9a1-d12b-4227-8ca2-c6c07e80b868 |
Мова викладання | Українська |
Інформація про керівника курсу / викладачів |
Керівник КР: к.т.н., доц., Міщенко Володимир Олександрович |
Розміщення курсу | https://campus.kpi.ua |
Програма навчальної дисципліни
Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчення та результати навчання
Силабус освітнього компонента « Програмування. Курсова робота» складено відповідно до освітньої програми підготовки бакалаврів «Інформаційні управляючі системи та технології» спеціальності 126 – Інформаційні системи та технології.
Предмет навчальної дисципліни – це сукупність теоретичних знань та практичних прийомів структурного, процедурного, модульного програмування; вивчення та опрацювання основних структурних конструкції алгоритмічних мов програмування; опанування технологій розробки алгоритмів прикладних задач; кодування алгоритмів мовою програмування С++, налагодження програм, оцінювання достовірності отриманих результатів.
Виконання курсової роботи дозволить студентам закріпити знання, отримані на лекційних заняттях, отримати практичні навички у програмуванні і складанні документів.
Метою навчальної дисципліни є формування та закріплення у студентів наступних компетентностей:
ЗК2 - Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях
ЗК3 - Здатність до розуміння предметної області та професійної діяльності
ЗК5 - Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями
ЗК6 - Здатність до пошуку, оброблення та узагальнення інформації з різних джерел
ФК3 - Здатність до проєктування, розробки, налагодження та вдосконалення системного, комунікаційного та програмно-апаратного забезпечення інформаційних систем та технологій, Інтернету речей (ІоТ), комп’ютерноінтегрованих систем та системної мережної структури, управління ними
ФК4- Здатність проєктувати, розробляти та використовувати засоби реалізації інформаційних систем, технологій та інфокомунікацій (методичні, інформаційні, алгоритмічні, технічні, програмні та інші)
Програмними результатами навчання, на формування та покращення яких спрямована дисципліна, є:
ПРН3 - Використовувати базові знання інформатики й сучасних інформаційних систем та технологій, навички програмування, технології безпечної роботи в комп’ютерних мережах, методи створення баз даних та інтернет-ресурсів, технології розроблення алгоритмів і комп’ютерних програм мовами високого рівня із застосуванням об’єктно-орієнтованого програмування для розв’язання задач проєктування і використання інформаційних систем та технологій.
ПРН5 - Аргументувати вибір програмних та технічних засобів для створення інформаційних систем та технологій на основі аналізу їх властивостей, призначення і технічних характеристик з урахуванням вимог до системи і експлуатаційних умов; мати навички налагодження та тестування програмних і технічних засобів інформаційних систем та технологій
ПРН6 - Демонструвати знання сучасного рівня технологій інформаційних систем, практичні навички програмування та використання прикладних і спеціалізованих комп’ютерних систем та середовищ з метою їх запровадження у професійній діяльності.
ПРН7 - Обґрунтовувати вибір технічної структури та розробляти відповідне програмне забезпечення, що входить до складу інформаційних систем та технологій
ПРН8 - Застосовувати правила оформлення проєктних матеріалів інформаційних систем та технологій, знати склад та послідовність виконання проєктних робіт з урахуванням вимог відповідних нормативно-правових документів для запровадження у професійній діяльності
ПРН17 - Знати методології та технології проєктування та реалізації інформаційних управляючих систем та технологій підтримки прийняття рішень. Вміти використовувати існуючі засоби, компоненти та технології для побудови інформаційних управляючих систем та технологій підтримки управлінських рішень
ПРН18 - Знати спеціалізовані мови та технології програмування необхідні для розробки програмного забезпечення інформаційних управляючих систем та технологій підтримки прийняття рішень. Розробляти відповідне програмне забезпечення, що входить до складу інформаційних управляючих систем та технологій підтримки прийняття рішень
ПРН19 - Вміти розв’язувати складні непередбачувані задачі і проблеми у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання, що передбачають збирання та інтерпретацію та аналіз інформації (даних), вибір методів та інструментальних засобів, застосування інноваційних підходів
ПРН20 - Вміти застосовувати інформаційні технології обробки, зберігання, аналізу та передачі дани
Пререквізити та постреквізити дисципліни (місце в структурно-логічній схемі навчання за відповідною освітньою програмою)
Навчальна дисципліна «Програмування» ґрунтується на знаннях, отриманих студентами при вивченні навчальних дисциплін «Програмування», «Спеціальні розділи математики» і розвиває їх у напрямку отримання практичних навичок з програмування.
Компетенції, знання та уміння, одержані в процесі вивчення освітнього компонента є необхідними для подальшого вивчення навчальних дисциплін «Теорія алгоритмів», «Бази даних», «Інтернет-технології та проєктування WEB-застосувань».
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Програмування. Курсова робота» складається з одного кредитного модуля . В кредитному модулі студентам пропонується розглянути наступну тему: “Веб-сайт”.
Навчальні матеріали та ресурси
Література базова:
Коноваленко І.В. Програмування мовою C#. В:Підручник – Тернопіль, – 227 с.
Andrew Troelsen, Philip Japikse Pro C# 7: witch .NET and .NET Core.https://books.google.com.ua/books?id=Jus\DwAAQBAJ&printsec=frontcover&redir\esc=y#v=onepage&q&f=true
Mark J. Price C# 11 and .NET 7 – Modern Cross-Platform Development Fundamentals: Start building websites and services with ASP.NET Core 7, Blazor, and EF Core 7, 7th Edition, 2022.
Gabriel Baptista, Francesco Abbruzzese Software Architecture with C# 10 and .NET 6: Develop software solutions using microservices, DevOps, EF Core, and design patterns for Azure, 3rd Edition, 2022.
Joseph Albahari C# 10 in a Nutshell: The Definitive Reference, 2022.
Joe Mayo C# Cookbook: Modern Recipes for Professional Developers, 2021.
Аллен Дж. Тейлор. SQL All-in-One For Dummies, 3rd edition, Learning Made Easy, 2019. – С. 768
Допоміжна література:
1. Implementing Behavioral Patterns in Java [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://www.developer.com/java/implementing-behavioral-patterns-in-java.html
2. Command [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://refactoring.guru/design-patterns/command
3.CSS Tutorial [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://www.w3schools.com/css/default.asp
Навчальний контент
Методика опанування навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Методика опанування навчальної дисципліни «Програмування. Курсова робота» полягає у поглибленому вивченні та набутті практичних навичок з навчальної дисципліни “Програмування”, а саме створенні веб-сайту. У курсовій роботі потрібно розглянути і відобразити наступні питання:
У вступі визначитися з призначенням веб-сайту
Розробка вимог до веб-сайту (функціональних та нефункціональних) у першому розділі
У другому розділі зазначити сценарії використання системи. Надати діаграми прецедентів
Наступний розділ (або розділи) присвятити розробці архітектури системи, її опису та реалізації компонентів системи
Зробити висновки по роботі
Обсяг курсової роботи 30-40 сторінок
№ з/п | Назва етапів роботи та питань, які мають бути розроблені відповідно до завдання | Тиждень семестру |
1 | Видача завдання | 5 |
2 | Вступ. Вимоги до веб-сайту | 6 |
3 | Сценарії використання системи | 7-8 |
4 | Розробка архітектури системи, її опис. Реалізація компонентів системи | 9-13 |
5 | Оформлення пояснювальної записки | 14-15 |
6 | Подання курсової роботи на перевірку | 16 |
7 | Захист курсової роботи | 17-18 |
Самостійна робота студента/аспіранта
До самостійної роботи студентів включається опанування матеріалів лекцій, вивчення базової, додаткової літератури, виконання курсової роботи.
№ з/п |
Вид самостійної роботи | Кількість годин СРС |
1 | Отримання теми, завдання на курсову роботу. Підбір та вивчення літератури | 4 |
2 | Виконання розділів: Вступ. Вимоги до веб-сайту | 4 |
3 | Виконання розділу: Сценарії використання системи | 6 |
4 | Виконання розділів: Розробка архітектури системи, її опис. Реалізація компонентів системи | 10 |
6 | Оформлення пояснювальної записки | 4 |
7 | Захист курсової роботи | 2 |
Політика та контроль
Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Для опанування навчальної дисципліни всі студенти підлючаються до https://campus.kpi.ua Окрім цього, студенти отримують всі методичні матеріали через e-mail, кампус чи telegram-групу.
Здобувачі вищої освіти залучаються до обговорення питань курсової роботи.
Як викладач, так і студент зобов’язані дотримуватись Кодексу честі Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут».
Основні положення політики:
тема курсової роботи не може бути однаковою з темою практичних робіт студентів всього потоку;
тема курсової роботи не може бути однаковою серед студентів всього потоку;
тема курсової роботи не може повторюватися останні три роки (викладач надає перелік таких тем);
розділи курсової роботи повинні бути виконані згідно встановленого календарного графіку робіт;
у випадку виявлення факту академічної недоброчесності робота не зараховується.
Оформлення курсової роботи має відповідати вимогам до звітів про НДР (ДСТУ 3008-2015 «Державний стандарт України. Документація. Звіти в сфері науки і техніки. Структура і правила оформлення»).
Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)
Рейтинг студента з курсової роботи складається з балів, які він одержує:
- за якість пояснювальної записки курсової роботи (глибину розкриття та обґрунтування зазначених в роботі питань, якість оформлення, виконання вимог нормативних документів), а також дотримання графіка виконання роботи;
2) за якість захисту курсової роботи (ступінь володіння матеріалом, аргументованість рішень, вміння захищати свою думку).
Розмір шкали за якість пояснювальної записки курсової роботи дорівнює 60 балів, а за якість захисту курсової роботи – 40 балів.
1. За якість пояснювальної записки курсової роботи:
– своєчасність виконання графіка роботи з курсового проектування – 5-3
бали;
– глибину розкриття та обґрунтування зазначених в роботі питань – 42-35
балів;
– якість оформлення, виконання вимог нормативних документів – 6-4 бали; – якість графічного матеріалу і дотримання вимог стандартів – 6-4 бали.
2. За якість захисту курсової роботи:
Критерії оцінювання:
повна й докладна відповідь на питання; студент демонструє відмінну
теоретичну та практичну підготовку за тематикою КР, вміння грамотно
представляти результати своєї роботи та аргументовано їх захищати –
38-40 балів;
недостатньо повна відповідь на питання; студент демонструє добру теоретичну та практичну підготовку за тематикою КР, достатньо переконливо представляє та захищає результати своєї роботи – 33-37 балів;
неповна відповідь на питання; студент демонструє задовільну теоретичну та практичну підготовку за тематикою КР, достатньо переконливо представляє та захищає результати своєї роботи – 27-32 балів;
неповна відповідь на питання; студент демонструє задовільну теоретичну та практичну підготовку за тематикою КР, але недостатньо переконливо представляє та захищає результати своєї роботи – 26-24 балів;
невірна відповідь на питання (або відсутність відповіді); студент демонструє незадовільну теоретичну та практичну підготовку за тематикою КР, не може переконливо представити та захистити результати своєї роботи – 0 балів.
3. Сума балів за якість пояснювальної записки курсової роботи та за якість захисту переводиться до залікової оцінки згідно з таблицею:
Кількість балів | Оцінка |
100-95 | Відмінно |
94-85 | Дуже добре |
84-75 | Добре |
74-65 | Задовільно |
64-60 | Достатньо |
Менше 60 | Незадовільно |
Не виконані умови допуску | Не допущено |
Додаткова інформація з дисципліни (освітнього компонента)
положення про рейтингову систему оцінки успішності доводиться на першому занятті з дисципліни*.*
Робочу програму навчальної дисципліни (силабус):
Складено асистент кафедри інформаційних систем та технологій ФІОТ Міщенко В.О.
Ухвалено кафедрою інформаційних систем та технологій ФІОТ (протокол № 21 від 29.06.2023 р.).
Погоджено Методичною комісією факультету (протокол № 11 від 30.06.2023 р.)