КУРСОВА РОБОТА З БАЗ ДАНИХ - Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)
Реквізити навчальної дисципліни
Рівень вищої освіти | Перший (бакалаврський) |
Галузь знань | 12 Інформаційні технології |
Спеціальність | 126 Інформаційні системи та технології |
Освітня програма | Інтегровані інформаційні системи |
Статус дисципліни | Обов’язкова (нормативна) |
Форма навчання | очна(денна)/заочна |
Рік підготовки, семестр | 2 курс, осінній семестр |
Обсяг дисципліни | 1 кредити ECTS/30 годин (30 годин – СРС) |
Семестровий контроль/ контрольні заходи | Захист курсової роботи |
Розклад занять | консультації |
Мова викладання | Українська |
Інформація про керівника курсу / викладачів | к.т.н., доцент, Бойко Олександра Володимирівна моб. +38(097)294-40-83 |
Розміщення курсу | https://campus.kpi.ua, https://classroom.google.com/c/NDI2NzM4MDYzODAz?cjc=57tsoio, https://ist.kpi.ua/syllabuses/uk/Index |
Програма навчальної дисципліни
Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчання та результати навчання
Силабус освітнього компонента «Курсова робота з баз даних» складено відповідно до освітньої програми підготовки бакалаврів «Інтегровані інформаційні системи» спеціальності 126 – Інформаційні системи та технології.
Мета навчальної дисципліни
Формування та закріплення у студентів наступних компетентностей: (КЗ2) Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; (КЗ3) Здатність до розуміння предметної області та професійної діяльності; (КС4) Здатність проектувати, розробляти та використовувати засоби реалізації інформаційних систем, технологій та інфокомунікацій (методичні, інформаційні, алгоритмічні, технічні, програмні та інші); (КС6) Здатність використовувати сучасні інформаційні системи та технології (виробничі, підтримки прийняття рішень, інтелектуального аналізу даних та інші), методики й техніки кібербезпеки під час виконання функціональних завдань та обов’язків.; (КС10) Здатність вибору, проектування, розгортання, інтегрування, управління, адміністрування та супроводжування інформаційних систем, технологій та інфокомунікацій, сервісів та інфраструктури організації; (КЗ5) Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями; (КЗ6) Здатність до пошуку, оброблення та узагальнення інформації з різних джерел...
Предмет навчальної дисципліни
Моделі структури бази даних у графічних нотаціях Chen, Crow’s Foot, Martin, даталогічні моделі, нормалізація таблиць, фізична модель даних.
Програмні результати навчання, на формування та покращення яких спрямована дисципліна:
(ПРН3) Використовувати базові знання інформатики й сучасних інформаційних систем та технологій, навички програмування, технології безпечної роботи в комп'ютерних мережах, методи створення баз даних та інтернет-ресурсів, технології розроблення алгоритмів і комп’ютерних програм мовами високого рівня із застосуванням об’єктно-орієнтованого програмування для розв’язання задач проектування і використання інформаційних систем та технологій; (ПРН6) Демонструвати знання сучасного рівня технологій інформаційних систем, практичні навички програмування та використання прикладних і спеціалізованих комп’ютерних систем та середовищ з метою їх запровадження у професійній діяльності.
Пререквізити та постреквізити дисципліни (місце в структурно-логічній схемі навчання за відповідною освітньою програмою)
Пререквізити
Дисципліна «Курсова робота з баз даних» базується на дисциплінах: «Операційні системи»; «Програмування – 1. Основи програмування»; «Програмування – 2. Структури даних та алгоритми»; «Дискретна математика»; «Бази даних».
Постреквізити
Начальна дисципліна «Курсова робота з баз даних» необхідна для навчальних дисциплін: «Технології розроблення програмного забезпечення», «Курсова робота з технологій розроблення програмного забезпечення», «Проектування інформаційних систем», «Проектування інформаційно-комунікаційних систем з розподіленими та нереляційними базами даних».
Зміст навчальної дисципліни
Курсова робота є індивідуальним завданням з дисципліни «Бази даних» і готується до захисту в завершальний період теоретичного навчання. Курсова робота повинна бути підготовлена до захисту в термін, встановлюваний викладачем. До захисту курсової роботи представляється пояснювальна записка.
Пояснювальна записка включає такі компоненти: титульний лист, завдання на курсову роботу, зміст, що включає найменування всіх розділів і пунктів із зазначенням номерів сторінок, введення, в якому вказуються мета і завдання курсової роботи; теоретичну частину, в якій описуються теоретичні відомості за темою роботи; практична реалізація скриптів згідно фізичній моделі в певній реляційній СУБД. В кінці пояснювальної записки представляється висновок за результатами роботи.
Надіслати викладачу на перевірку два файли. Перший з розширенням docx та іменем ПрізвищеІП (наприклад, ІванченкоАВ.docx) зі змістом самої пояснювальної записки (курсової роботи) на GoogleDisk у відповідну директорію, попередньо створену викладачем та другий файл зі скриптами створення структури, наповнення тестовими даними та запитами для функцій, необхідних в реалізації майбутнього застосування.
Навчальні матеріали та ресурси
Базова література
- Дейт К. Дж. Введение в системы баз данных — 8-е изд. — М.: Вильямс, 2005. — 1328 с.
- Кузнецов С. Д. Основы баз данных. — 2-е изд. — М.: Интернет-Университет Информационных Технологий; БИНОМ. Лаборатория знаний, 2007. — 484 с.
- Ребекка Райордан - Основы реляционных баз данных, 2001
- Гарсиа-Молина Г., Ульман Дж., Уидом Дж. Системы баз данных. Полный курс. — М.: Вильямс, 2003. — 1088 с.
Допоміжна література
- Санжей Мишра, Алан Бьюли. Секреты Oracle SQL. – Символ Плюс. – 2006.
- Стерн Д., Гринвальд Р., Стаковьяк Р. Oracle 11g. Основы, 4-е издание. – Символ Плюс. – 2009.
- Ицик Бен-Ган - Microsoft SQL Server 2008. Основы T-SQL. – БХВ П.: - 2009.
- Кайт Том. Oracle для профессионалов: архитектура и методики программирования. 3-е изд.: Пер. с англ. – М.: ООО «И.Д.Вильямс», 2016. – 960 с.
- SQL. Сборник рецептов. – Пер. с англ. – Спб: Символ-Плюс, 2009. – 672 с.
- Вьескас Джон - SQL-запросы для простых смертных, 2003.
- Грабер Мартин - SQL для простых смертных, 2014.
Навчальний контент
Методика опанування навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Тиждень семестру | Назва етапу роботи |
1-2 | Отримання теми та завдання на курсову роботу. |
3-5 | Підбор та вивчення літератури. |
6-9 | Виконання розділу 1. |
10-13 | Виконання розділу 2. |
14-16 | Подання курсової роботи на перевірку |
17-18 | Захист курсової роботи |
Самостійна робота студента/аспіранта
№ | Назва теми, що виноситься на самостійне опрацювання | Кількість годин СРС |
1 | Отримання теми та завдання на курсову роботу. | 2 |
2 | Підбор та вивчення літератури | 6 |
3 | Виконання розділу 1. | 10 |
4 | Виконання розділу 2. | 6 |
5 | Подання курсової роботи на перевірку | 2 |
6 | Захист курсової роботи | 4 |
Політика та контроль
Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Оформлення курсової роботи має відповідати вимогам до звітів про НДР (ДСТУ 3008-2015 «Державний стандарт України. Документація. Звіти в сфері науки і техніки. Структура і правила оформлення»).
Ілюстративний матеріал для захисту курсової роботи може бути виконаний у вигляді плакатів, креслень і подаватися за допомогою комп'ютерних засобів. Зміст ілюстративного матеріалу має з достатньою повнотою відображати основні положення, які виносяться на захист.
Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)
Поточний рейтинг студента з кредитного модуля RD курсової роботи складається з балів, що він отримує за:
- виконання графіку курсової роботи;
- виконання розділу 1 (теоретичного);
- виконання розділу 2 (практичного);
- відповіді на запитання.
При цьому враховуються заохочувальні (зі знаком “плюс”) та штрафні (зі знаком “мінус”) бали.
Система рейтингових балів та критерії оцінювання
- Виконання графіку курсової роботи. Ваговий бал – 10. Максимальна кількість балів = 10 балів.
Критерії оцінювання | Бали |
Студент чітко дотримувався графіку виконання курсової роботи. | 10 |
Студент не дотримувався графіку виконання курсової роботи при виконанні теоретичної та практичної частин, але вчасно подав курсову роботу на перевірку. | 5-9 |
Студент не дотримувався графіку виконання курсової роботи при виконанні теоретичної та практичної частин, не подав курсову роботу на перевірку у встановлений термін, але представив роботу до терміну захисту. | 1-4 |
Студент не подав курсову в день захисту | 0 |
- Виконання розділу 1 (теоретичного) курсової роботи. Ваговий бал – 25 балів. Максимальна кількість балів = 25 балів.
Критерії оцінювання | Бали |
Студент при виконанні теоретичного розділу курсової роботи показав глибоке знання предмету, повно і чітко розкрив поставлене питання, проаналізував практичний досвід. | 20-25 |
Оцінка знижується на 6-15 балів у випадку, коли виконано всі перелічені вище вимоги, але по деяким показникам мають місце недоліки непринципового характеру. | 10-19 |
Студент отримує від 5 до 9 балів, коли теоретичне питання викладено загалом правильною, але неповною. | 5-9 |
Теоретична частина роботи студента оцінюється 1-4 балами у випадку коли питання викладено поверхнево, студент показав низькі знання предметної області. | 1-4 |
В інших випадках. | 0 |
- Виконання розділу 2 (практичного). Ваговий бал – 35. Максимальна кількість = 35 балів.
Критерії оцінювання | Бали |
Студент здійснив усі розрахунки, не допустив помилок, показав хід розрахунків. | 30-35 |
Оцінка знижується на 6-15 балів у випадку, коли виконано всі перелічені вище вимоги, але студент допустив 1-3 помилки у розрахунках. | 20-29 |
Студент отримує від 10 до 19 балів, коли студент здійснив помилки у більшості розрахунків та не показав їх послідовності. | 10-19 |
Практична частина оцінюється 1-9 балами у випадку коли студент здійснив помилки у 90 відсотках розрахунків. | 1-9 |
В інших випадках. | 0 |
- Відповіді на запитання. Ваговий бал – 30. Максимальна кількість = 30 балів.
Критерії оцінювання | Бали |
Студент при відповіді на запитання показав глибоке знання предмету, повно і чітко відповів на всі запитання, задані викладачем. | 28-30 |
Оцінка знижується на 3-10 балів у випадку, коли виконано всі перелічені вище вимоги, але по деяким показникам мають місце недоліки непринципового характеру. | 20-27 |
Студент отримує від 10 до 19 балів, коли відповіді на запитання загалом були правильними, але неповними. | 10-19 |
Захист курсової роботи студента оцінюється 1-9 балами у випадку коли студент відповів не на всі запитання і продемонстрував слабкі знання з предметної області. | 1-9 |
В інших випадках. | 0 |
- Штрафні та заохочувальні бали. Заохочувальні бали нараховуються за виконання творчих і наукових робіт у межах навчальної дисципліни: + (1…5) балів.
Поточна рейтингова шкала RС з кредитного модуля дорівнює сумі вагових балів контрольних заходів таз критеріїв оцінювання : RD = 10 + 25 + 35 + 30 = 100 балів.
Необхідною умовою допуску до захисту курсової роботи є представлення пояснювальної записки у визначений термін.
В заліково-екзаменаційну відомість виставляються оцінки згідно з таблицею:
Рейтингові бали, RD | Оцінка за університетською шкалою |
---|---|
95 ≤ RD ≤ 100 | Відмінно |
85 ≤ RD ≤ 94 | Дуже добре |
75 ≤ RD ≤ 84 | Добре |
65 ≤ RD ≤ 74 | Задовільно |
60 ≤ RD ≤ 64 | Достатньо |
RD < 60 | Незадовільно |
Не виконані умови допуску до захисту | Не допущено |
Додаткова інформація з дисципліни (освітнього компонента)
###Перелік тем
- Планування власного бюджету
- Кухня
- Ванна кімната
- Дитяча кімната
- Банкомат
- Телефонний довідник
- Шафа для одежі
- Заліковка
- Легковий автомобіль
- Кабінет лікаря
- Спортивний майданчик
- Стадіон
- Змагання з настільного тенісу
- Системний блок
- Кафе
- Рюкзак/сумка студента
- Організація свята
- Театр
- Нотаріальна контора
- Кінофільм
- Центр міста
- Планування туристичної подорожі
- Планування ділової подорожі
- Футбольна команда
- Картинна галерея
- Інтернет-магазин іграшок
- Власний органайзер
- Організація весілля
- Сім'я з дітьми
- Кінотеатр
- Власний щоденник
- Заліковка
- Маршрут туриста
- Склад техніки
- Готель
- Салон краси
- Пекарня
Робочу програму навчальної дисципліни (Силабус):
Складено доцент кафедри інформаційних систем та технологій ФІОТ, к.т.н., Ульяницька Ксенія Олександрівна
Ухвалено кафедрою інформаційних систем та технологій ФІОТ (протокол № 21 від 29.06.2023 р.)
Погоджено Методичною комісією факультету (протокол № 11 від 29.06.2023 р.)
[1] Методичною радою університету – для загальноуніверситетських дисциплін.