Вступ до розробки програмного забезпечення - Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)
Реквізити навчальної дисципліни
Рівень вищої освіти | Перший (бакалаврський) |
---|---|
Галузь знань | 12 Інформаційні технології |
Спеціальність | 121 Інженерія програмного забезпечення, 123 Комп’ютерна інженерія, 126 Інформаційні системи та технології |
Освітня програма | Інженерія програмного забезпечення комп’ютерних систем Інженерія програмного забезпечення інформаційних систем Комп’ютерні системи та мережі Інтегровані інформаційні системи Інформаційні управляючі системи та технології Інформаційне забезпечення робототехнічних систем |
Статус дисципліни | Вибіркова |
Форма навчання | очна(денна)/дистанційна/ |
Рік підготовки, семестр | ІІ курс, весняний семестр |
Обсяг дисципліни | 4 кредитів 120 годин (36 години – Лекції, 18 годин – Лабораторні, 66 годин – СРС) |
Семестровий контроль/ контрольні заходи | залік |
Розклад занять | http://rozklad.kpi.ua |
Мова викладання | Українська |
Інформація про керівника курсу / викладачів |
Лектор, Лабораторні (комп’ютерні практикуми): к.т.н., Солдатова М. О. |
Розміщення курсу | https://classroom.google.com/ |
Програма навчальної дисципліни
Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчання та результати навчання
Мета курсу – формування теоретичних знань базових визначень інженерії програмного забезпечення та суті методів, засобів і процесів, що розглядаються в інженерії програмного забезпечення, а також отримання практичних навичок дослідження предметної області, визначення моделі життєвого циклу, збору та систематизації потреб та вимог, визначення головних акторів, їх використання.
Предметом вивчення дисципліни є методи та засоби дослідження предметної області, визначення моделі життєвого циклу, потреб, вимог, визначення та опис акторів, їх використання.
Завдання вивчення дисципліни: – оволодіння основними поняттями базових визначень інженерії програмного забезпечення та суті методів, засобів і процесів, що розглядаються в інженерії програмного забезпечення, а також отримання практичних навичок дослідження предметної області, визначення моделі життєвого циклу, збору та систематизації потреб та вимог, визначення головних акторів, їх використання.
Навчальна дисципліна покликана допомогти студенту отримати
знання:
типових підходів до організації проектних робіт зі створення програмних систем та продуктів,
моделі життєвого циклу програмних систем,
сучасні технології інжинірингу програмного забезпечення;
вміння:
- обрати для створення програмних систем найбільш ефективні методи з набору наявних.
КОМПЕТЕНТНОСТІ
Здатність розв'язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі інженерії програмного забезпечення.
Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями
Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел у галузі інженерії програмного забезпечення.
Пререквізити та постреквізити дисципліни (місце в структурно-логічній схемі навчання за відповідною освітньою програмою)
МІСЦЕ ДИСЦИПЛІНИ В НАВЧАЛЬНІЙ ПРОГРАМІ
Пререквізити
Для успішного засвоєння дисципліни студент повинен володіти освітніми компонентами «Програмування. Частина 1», «Програмування. Частина 2», «Бази даних»
Постреквізити
Отримані при засвоєнні дисципліни теоретичні знання та практичні уміння забезпечують успішне виконання курсових проєктів та бакалаврських робіт
Зміст навчальної дисципліни
######## Тема 1.Основні поняття програмної інженерії.
######## Тема 2.Життєвий цикл програмного забезпечення.
######## Тема 3. Предметна область.
######## Тема 4.Технічна документація.
######## Тема 5. Визначення потреб та вимог.
######## Тема 6.Актори та варіанти їх використання.
######## Тема 7. Ознайомлення з моделюванням процесів та потоків даних, класів.
######## Тема 8. Атрибути якості.
Навчальні матеріали та ресурси
Базова
Програмна інженерія К.М. Лаврищева, НАН України, Київ, 2008
Інженерія програмного забезпечення, Соммервіл І., 2019
Pressman, Roger S. "Software Engineering: A Practitioner's
Approach." McGraw-Hill Education, 2014
Допоміжна
Valeria Cardellini. Matteo Nardelli. Container-based virtualization: Docker. Università degli Studi di Roma “Tor Vergata” Dipartimento di Ingegneria Civile e Ingegneria Informatica Corso di Sistemi Distribuiti e Cloud Computing A.A. 2017/18.
Adam Freeman. Pro Angular 6 .ISBN-13 (pbk): 978-1-4842-3648-2 ISBN-13 (electronic): 978-1-4842-3649-9/2018р.
Інформаційні ресурси
Навчальний контент
Методика опанування навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Форма навчання | Семестрові (кредитні) модулі | Всього кредитів /годин | Розподіл навчального часу за видами занять | Семестрова атестація | |||
Лекції | Практичні (семінарські) заняття | Лабораторні роботи | СРС | ||||
Денна | Всього | 4/120 | 36 | 0 | 18 | 66 | |
2 | 4/120 | 36 | 0 | 18 | 66 | залік |
Лекційні заняття
№ з/п |
Назва теми лекції та перелік основних питань (перелік дидактичних засобів, посилання на літературу та завдання на СРС) |
Введення Визначення та основні задачі програмної інженерії, базові поняття. Дидактичні матеріали: Презентація Power Point, комп’ютер, проектор. |
|
Прикладне застосування програмної інженерії Напрямки та особливості застосування програмної інженерії Дидактичні матеріали: Презентація Power Point, комп’ютер, проектор. |
|
Життевий цикл програмного забезпечення Визначення, етапи ЖЦ ПЗ та їх особливості Дидактичні матеріали: Презентація Power Point, комп’ютер, проектор. |
|
Моделі життєвого циклу Типи моделей життєвого циклу, їх особливості, застосування Дидактичні матеріали: Презентація Power Point, комп’ютер, проектор. |
|
Процеси розробки програмного забезпечення Типи процесів розробки програмного забезпечення, їх особливості, застосування Дидактичні матеріали: Презентація Power Point, комп’ютер, проектор. |
|
Технічна документація Типи технічної документації, особливості розробки, використання Дидактичні матеріали: Презентація Power Point, комп’ютер, проектор. |
|
Потреби Основні поняття, необхідність визначення потреб. Зв’язок між потребами, вимогами та функціями Дидактичні матеріали: Презентація Power Point, комп’ютер, проектор. |
|
Основні стратегії визначення потреб та вимог Перелік основних стратегій, їх особливості, застосування. Дидактичні матеріали: Презентація Power Point, комп’ютер, проектор. |
|
Контрольна робота 1 Дидактичні матеріали: Презентація Power Point, комп’ютер, проектор |
|
Визначення вимог
Дидактичні матеріали: Презентація Power Point, комп’ютер, проектор. |
|
Актори та варіанти їх використання. Моделювання. Основні моделі та діаграми, їх особливості та застосування Дидактичні матеріали: Презентація Power Point, комп’ютер, проектор. |
|
Прикладні й теоретичні методи програмування Основні методи, їх опис, особливості застосування Дидактичні матеріали: Презентація Power Point, комп’ютер, проектор. |
|
Прикладні й теоретичні методи програмування (продовження) Основні методи, їх опис, особливості застосування Дидактичні матеріали: Презентація Power Point, комп’ютер, проектор. |
|
Діаграми IDEF IDEF0, IDEF3. Особливості створення та застосування таких діаграм. Дидактичні матеріали: Презентація Power Point, комп’ютер, проектор. |
|
Діаграми IDEF IDEF1, IDEF2, IDEF4, IDEF5, IDEF6. Особливості та застосування таких діаграм. Дидактичні матеріали: Презентація Power Point, комп’ютер, проектор. |
|
Потоки даних. Класи. Діаграми потоків даних та класів. Особливості створення та застосування таких діаграм. Дидактичні матеріали: Презентація Power Point, комп’ютер, проектор. |
|
Атрибути якості Основні типи атрибутів якості, їх особливості, визначення. Дидактичні матеріали: Презентація Power Point, комп’ютер, проектор. |
|
Контрольна робота 2 Дидактичні матеріали: Презентація Power Point, комп’ютер, проектор |
Лабораторні заняття (комп’ютерні практикуми)
№ | Назва лабораторної роботи | Кількість ауд. годин |
1 | Лабораторна робота 1. Встановлення рамок бачення проєкту | 1 |
2 | Лабораторна робота 2. Аналіз предметної області | 1 |
3 | Лабораторна робота 3. Специфікація вимог до програмного забезпечення | 2 |
4 | Лабораторна робота 4. Діаграма варіантів використання | 2 |
5 | Лабораторна робота 5. Функціональне моделювання і графічний опис процесів. Методологія IDEF0 | 2 |
6 | Лабораторна робота 6. Функціональне моделювання і графічний опис процесів. Методологія IDEF3 | 2 |
7 | Лабораторна робота 7.Функціональне моделювання і графічний опис процесів. Діаграми в нотації DFD | 2 |
8 | Лабораторна робота 8.Специфікування предметної галузі. Діаграми класів | 2 |
9 | Лабораторна робота 9.Аналіз і специфікація нефункціональних вимог | 2 |
10 | Лабораторна робота 10. Індивідуальне завдання (на самостійну роботу) | 2 |
Всього на лабораторні заняття виділено 18 годин.
Самостійна робота студента
Самостійна робота студентів складається з:
Підготовки до аудиторних занять
Виконання лабораторних робіт
Виконання індивідуального завдання.
Самостійна робота
|
Години |
Основні поняття програмної інженерії. |
6 |
Життєвий цикл програмного забезпечення. | 9 |
Предметна область | 9 |
Технічна документація. | 9 |
Визначення потреб та вимог. | 9 |
Актори та варіанти їх використання. | 9 |
Ознайомлення з моделюванням процесів та потоків даних, класів. |
9 |
Атрибути якості. | 6 |
|
66 |
Політика та контроль
Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Форми організації освітнього процесу, види навчальних занять і оцінювання результатів навчання регламентуються Положенням про організацію освітнього процесу в Національному технічному університеті України «Київському політехнічному інституті імені Ігоря Сікорського».
Політика виставлення оцінок: кожна оцінка виставляється відповідно до розроблених викладачем та заздалегідь оголошених студентам критеріїв, а також мотивується в індивідуальному порядку на вимогу студента; у випадку не виконання студентом усіх передбачених навчальним планом видів занять (лабораторних робіт, індивідуального завдання) до екзамену він не допускається; пропущені заняття обов’язково мають бути відпрацьовані.
Відвідування є обов'язковим (за винятком випадків, коли існує поважна причина, наприклад, хвороба чи дозвіл працівників деканату). Якщо студент не може бути присутніми на заняттях, він все одно несете відповідальність за виконання завдань, що проводились в комп’ютерному класі.
Порядок зарахування пропущених занять. Відпрацювання пропущеного заняття з лекційного курсу здійснюється шляхом підготовки і захисту реферату за відповідною темою у вигляді презентації. Захист реферату відбувається відповідно до графіку консультацій викладача, з яким можна ознайомитись на кафедрі. Відпрацювання пропущеного лабораторного заняття здійснюється шляхом самостійного виконання завдання і його захисту відповідно до графіку консультацій викладача.
Реферати також можуть підготувати студенти, у яких недостатньо рейтингових балів.
Політика академічної поведінки та доброчесності: конфліктні ситуації мають відкрито обговорюватись в академічних групах з викладачем, необхідно бути взаємно толерантним, поважати думку іншого. Плагіат та інші форми нечесної роботи неприпустимі. Всі індивідуальні завдання та курсову роботу студент має виконати самостійно із використанням рекомендованої літератури й отриманих знань та навичок. Цитування в письмових роботах допускається тільки із відповідним посиланням на авторський текст. Недопустимі підказки і списування у ході захисту лабораторних робіт, на контрольних роботах, на іспиті.
Норми академічної етики: дисциплінованість; дотримання субординації; чесність; відповідальність; робота в аудиторії з відключеними мобільними телефонами. Повага один до одного дає можливість ефективніше досягати поставлених командних результатів. При виконанні лабораторних робіт студент може користуватися ноутбуками. Проте під час лекційних занять та обговорення завдань лабораторних робіт не слід використовувати ноутбуки, смартфони, планшети чи комп’ютери. Це відволікає викладача і студентів групи та перешкоджає навчальному процесу. Якщо ви використовуєте свій ноутбук чи телефон для аудіо- чи відеозапису, необхідно заздалегідь отримати дозвіл викладача.
Дотримання академічної доброчесності студентів й викладачів регламентується кодекс честі Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут», положення про організацію освітнього процесу в КПІ ім. Ігоря Сікорського
Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)
РОЗПОДІЛ БАЛІВ, ЯКІ ОТРИМУЮТЬ СТУДЕНТИ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ
Види контролю | бали |
---|---|
Лабораторні роботи (10 робіт) | 8 |
Контрольна робота ( 2 роботи) | 10 |
R=10*8+2*10=100
Календарний контроль: проводиться двічі на семестр як моніторинг поточного стану
виконання вимог силабусу.
За результатами навчальної роботи за перші 7 тижнів максимально можлива кількість
балів – 32 балів. На першій атестації (8-й та 9-й тиждень) студент отримує “зараховано”,
якщо його поточний рейтинг не менше 18балів.
За результатами 13 тижнів навчання максимально можлива кількість балів – 58 балів.
На другій атестації (14-й тиждень) студент отримує “зараховано”, якщо його поточний
рейтинг не менше 32 балів.
Семестровий контроль: залік
Умови допуску до семестрового контролю: мінімально позитивна оцінка за лабораторні
роботи та контрольні роботи/ зарахування усіх лабораторних робіт.
Відпрацювання кожної лабораторної роботи, яка виконується у формі комп’ютерного практикуму, складається з двох частин: оформлення звіту і захист роботи. Кожна частина максимально оцінюється у 8 балів. Зниження балів відбувається при недотримання вимог, що висуваються до кожної лабораторної роботи, при оформленні звітів та помилок допущених під час захисту
За недотримання дедлайну на 1 тиждень при виконанні лабораторних робіт знімається 0,8 бал, на 2 та більше 1,6 балів.
При виконанні контрольних робіт кожне завдання максимально оцінюється в 5 балів. Зниження балів відбувається за наявності помилок, неповної відповіді.
Таблиця відповідності рейтингових балів оцінкам за університетською шкалою:
Кількість балів | Оцінка |
100-95 | Відмінно |
94-85 | Дуже добре |
84-75 | Добре |
74-65 | Задовільно |
64-60 | Достатньо |
Менше 60 | Незадовільно |
Не виконані умови допуску (<40) | Не допущено |
Робочу програму навчальної дисципліни (силабус):
Складено доц., к.т.н. Солдатова М. О.
Ухвалено кафедрою ІСТ (протокол № 21 від 29.06.2023 р.)
Погоджено Методичною комісією факультету (протокол № 11 від 29.06.2023)