Криміналістика в програмно-орієнтованих системах - Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)
Реквізити навчальної дисципліни
Рівень вищої освіти | Перший (бакалаврський) |
Галузь знань | 12 Інформаційні технології |
Спеціальність | 126 Інформаційні системи та технології |
Освітня програма | Інтегровані інформаційні системи, Інформаційне забезпечення робототехнічних систем, Інформаційні управляючі системи та технології системи та технології |
Статус дисципліни | Вибіркова |
Форма навчання | Очна (денна)/Заочна |
Рік підготовки, семестр | 3 курс, 1 семестр |
Обсяг дисципліни | 120 годин (36 годин – Лекції, 36 годин – Лабораторні) |
Семестровий контроль/ контрольні заходи | Залік/контрольні роботи |
Розклад занять | http://roz.kpi.ua |
Мова викладання | Українська |
Інформація про керівника курсу / викладачів |
Лектор: К.т.н доцент Бойко Олександра Володимирівна моб. +38(097)294-40-83 |
Розміщення курсу | https://classroom.google.com/c/NTU1NDI2NjQ4ODI1?cjc=htm4ctb |
Програма навчальної дисципліни
Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчання та результати навчання
Силабус освітнього компонента «Криміналістика в програмно-орієнтованих системах» складено відповідно до стандарту вищої освіти спеціальності 126 Інформаційні системи та технології галузі знань 12 Інформаційні технології для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.
Метою навчальної дисциплінию Метою викладання даної дисципліни є набуття студентами даної спеціальності здатностей використовувати сучасні методи комп'ютерної криміналістики та OSINT для виконання завдань, пов'язаних з фаховою діяльністю.
Предмет навчальної дисципліни. Предметом навчальної дісципліни є методи, принципи та інструменти Forensics (комп’ютерної криміналістики ), OSINT (пошук інформації по відкритим джерелам ).
Завдання навчальної дисципліни Результати навчання, на формування та покращення яких спрямована дисципліна: ЗК 1) Здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу; (ЗК 2) Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; (ЗК 6) Здатність до пошуку, оброблення та узагальнення інформації з різних джерел; (ФК 4) Здатність проєктувати, розробляти та використовувати засоби реалізації інформаційних систем, технологій та інфокомунікацій (методичні, інформаційні; (ФК 12) Здатність управляти та користуватися сучасними інформаційно-комунікаційними системами та технологіями (у тому числі такими, що базуються на використанні Інтернет). (КЗ 2) здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях, (КЗ 3) здатність до розуміння предметної області та професійної діяльності, (КЗ 5) здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
Пререквізити та постреквізити дисципліни
Для успішного засвоєння дисципліни студент повинен володіти основами знаннь з операційних систем, комп’ютерних мереж, безпеки бездротових і мобільних мереж (не критично, можна одночасне вивчення).
В результаті вивчення дисципліни студенти зможуть приймати рішення про те, які методи та інструменти використовувати під час проведення розслідування з комп’ютерної криміналістики; їх використовувати на практиці та самостійно вивчати супутні технології комп’ютерної криміналістики та OSINT.
Зміст навчальної дисципліни
ТЕМА 1. Вступ. Основні поняття криміналістики.Комп'ютерна риміналістика. Digital Forensic. OSINT.
ТЕМА 2. OSINT. Інструменти. Агрегатори інструментів OSINT.
ТЕМА 3. Тема 3. Сучасні пошукові системи. Метапошукові системи.
ТЕМА 4. Мова пошукових запитів сучасних пошукових систем.
ТЕМА 5. Методика пошуку цифрових доказів по відомому доменному імені.
ТЕМА 6. Методика пошуку цифрових доказів з використанням Інтернет-довідників та реєстрів.
ТЕМА 7. Методика пошуку цифрових доказів за відомою E-mail-адресою.
ТЕМА 8. Методика пошуку цифрових доказів з використанням ресурсів соціальної інженерії.
ТЕМА 9. Метаданні. Методика збору цифрових доказів з використанням метаданих.
ТЕМА 10. Аналіз і верифікація цифрових доказів: фото.
ТЕМА 11. Аналіз і верифікація цифрових доказів: відео.
ТЕМА 12. Digital Forensic. Її основні види та методи.
ТЕМА 13. Методи та інструменти Computer Forensic.
ТЕМА 14. Методи та інструменти Network Forensic.
ТЕМА 15. Методи та інструменти Mobile device Forensic.
ТЕМА 16. Методи та інструменти Forensic data analysis та Hardware Forensic.
Навчальні матеріали та ресурси
Основна література
Самойленко О. А. Виявлення та розслідування кіберзлочинів : навчально-методичний посібник / О. А. Самойленко. - Одеса, 2020. - 112 с
Кіберзлочинність та електронні докази = Cybercrime and digital evidence : навч. посібник / [Б. М. Головкін, О. І. Денькович, В. В. Луцик, Д. М. Цехан] ; за ред. канд. юрид. наук, доц. Ольги Денькович, д-р права, проф. Габріеле Шмельцер. – Електрон. вид. – Львів : ЛНУ ім. Івана Франка, 2022. – 298 с. – Назва з екрана (доступ за посиланням https://nlu.edu.ua/wp-content/uploads/2023/09/cybercrime-and-digital-evidence.pdf).
OPEN SOURCE INTELLIGENCE TOOLS AND RESOURCES HANDBOOK 2020 Aleksandra Bielska Noa Rebecca Kurz, Yves Baumgartner, Vytenis Benetis – Назва з екрана (доступ за посиланням https://i-intelligence.eu/uploads/public-documents/OSINT\_Handbook\_2020.pdf).
Michal Bazzell Open Source Intelligence Techniques: Resources for Searching and Analyzing Online Information. 2022. – 522 с.
Digital Forensics and Incident Response. Incident response techniques and procedures to respond to modern cyber threats - Second Edition
Додаткова література
Конвенція Ради Європи про кіберзлочинність від 23.11.2001, ратифікована Законом № 2824-IV від 07.09.2005. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994\_575
DIGITAL NOTES ON DIGITAL FORENSICS B.TECH III YEAR - I SEM (2022-23) – Назва з екрана (доступ за посиланням https://mrcet.com/downloads/digital\_notes/CSE/III%20Year/12082022/DIGITAL%20FORENSICS.pdf).
Practical Guide to Digital Forensics Investigations, A (Pearson IT Cybersecurity Curriculum) 2nd Edition
Computer Forensics Tools & Techniques Catalog. URL: https://toolcatalog.nist.gov/
Навчальний контент
Методика опанування навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Очна форма
Лекційні заняття
№ з/п |
Назва теми лекції та перелік основних питань (перелік дидактичних засобів, посилання на інформаційні джерела) |
1 | Тема 1. Вступ. Основні поняття криміналістики. Комп'ютерна криміналістика. Digital Forensic. OSINT. Основні питання: Структура та зміст курсу. РСО. Основні поняття криміналістики. Поняття комп'ютерної криміналістики. Види комп'ютерних інцидентів. Поняття цифрових доказів. Задачі криміналістики в ПОС. Поняття Digital Forensic, її завдання. Поняття OSINT, її завдання. https://classroom.google.com/c/NTU1NDI2NjQ4ODI1?cjc=htm4ctb |
2 | Тема 2. OSINT. Інструменти. Агрегатори інструментів OSINT. Основні питання: Об’єкти та інструменти OSINT. Методи та агрегатори інструментів Bellingcat. Методи та агрегатори інструментів I-intelligence. Методи та агрегатори інструментів Inteltechniques. https://classroom.google.com/c/NTU1NDI2NjQ4ODI1? |
3 | Тема 3. Сучасні пошукові системи. Метапошукові системи Основні питання: Сучасні пошукові системи, їх класифікація. Метапошукові системи. Підходи та рекомендації щодо їх використання у світових лідерів, що пропонують послуги OSINT. https://classroom.google.com/c/NTU1NDI2NjQ4ODI1? |
4 | Тема 4. Мова пошукових запитів сучасних пошукових систем. Основні питання: Основи мова пошукових запитів сучасних пошукових систем. Основні оператори та приклади їх використання. Доркі та їх використання для вирішення завдань криміналістики ПОС. https://classroom.google.com/c/NTU1NDI2NjQ4ODI1? |
5 | Тема 5. Методика пошуку цифрових доказів по відомому доменному імені. Основні питання: Використання інструментів OSINT для ошуку цифрових доказів по відомому доменному імені. Використання інструментів аналітики. Архіви Інтеренет. https://classroom.google.com/c/NTU1NDI2NjQ4ODI1? |
6 | Тема 6. Методика пошуку цифрових доказів з використанням Інтернет-довідників та реєстрів. Основні питання: Поняття Інтернет-довідників та реєстрів. Агрегатори Інтернет-довідників та реєстрів та підходи та рекомендації щодо їх використання у світових лідерів, що пропонують послуги OSINT. Аналітичні системи. https://classroom.google.com/c/NTU1NDI2NjQ4ODI1? |
7 | Тема 7. Методика пошуку цифрових доказів за відомою E-mail-адресою. Основні питання: Агрегатори інструментів для збору цифрових доказів за відомою E-mail-адресою. Підходи та рекомендації щодо їх використання у світових лідерів, що пропонують послуги OSINT. Аналітичні системи. https://classroom.google.com/c/NTU1NDI2NjQ4ODI1? |
8 | Тема 8. Методика пошуку цифрових доказів з використанням ресурсів соціальної інженерії. Основні питання: Агрегатори інструментів для збору цифрових доказів на ресурсах соціальної інженерії. Підходи та рекомендації щодо їх використання у світових лідерів, що пропонують послуги OSINT. Аналітичні системи. https://classroom.google.com/c/NTU1NDI2NjQ4ODI1? |
9 | Тема 9. Метаданні. Методика збору цифрових доказів з використанням метаданих. Основні питання: Поняття метаданих. Агрегатори інструментів для збору цифрових доказів з використанням метаданих. Підходи та рекомендації щодо їх використання у світових лідерів, що пропонують послуги OSINT. Інструменти щодо автоматизації вилучення та аналізу метаданих. https://classroom.google.com/c/NTU1NDI2NjQ4ODI1? |
10 | Тема 10. Аналіз і верифікація цифрових доказів: фото. Основні питання: Агрегатори інструментів для аналізу та верифікації цифрових доказів (фото). Методики верифікації та аналізу фото у світових лідерів, що пропонують послуги OSINT. Інструменти верифікації та аналізу фото. https://classroom.google.com/c/NTU1NDI2NjQ4ODI1? |
11 | Тема 11. Аналіз і верифікація цифрових доказів: відео. Основні питання: Агрегатори інструментів для аналізу та верифікації цифрових доказів (відео). Методики верифікації та аналізу відео у світових лідерів, що пропонують послуги OSINT. Інструменти верифікації та аналізу відео. https://classroom.google.com/c/NTU1NDI2NjQ4ODI1? |
12 | Тема 12. Digital Forensic. Її основні види та методи. Основні питання: Види та методи Digital Forensic. Поняття Computer Forensic. Поняття Network Forensic. Поняття Mobile device Forensic. Поняття Forensic data analysis. Поняття Forensic data analysis. Поняття Hardware Forensic . https://classroom.google.com/c/NTU1NDI2NjQ4ODI1? |
13 | Тема 13. Методи та інструменти Computer Forensic. Основні питання: Основні методи Computer Forensic. Особливості використання Computer Forensic для збору цифрових доказів. Іструменти Computer Forensic. https://classroom.google.com/c/NTU1NDI2NjQ4ODI1? |
14 | Тема 14. Методи та інструменти Network Forensic. Основні питання: Основні методи Network Forensic. Особливості використання Network Forensic для збору цифрових доказів. Іструменти Network Forensic. https://classroom.google.com/c/NTU1NDI2NjQ4ODI1? |
15 | Тема 15. Методи та інструменти Mobile device Forensic. Основні питання: Основні методи Mobile device Forensic. Особливості використання Mobile device Forensic для збору цифрових доказів. Іструменти Mobile device Forensic. https://classroom.google.com/c/NTU1NDI2NjQ4ODI1? |
16 | Тема 16. Методи та інструменти Forensic data analysis та Hardware Forensic. Основні питання: Основні методи Forensic data analysis. Особливості використання Forensic data analysis для збору цифрових доказів. Іструменти Forensic data analysis. Основні методи Forensic data analysis. Особливості використання Forensic data analysis для збору цифрових доказів. Іструменти Hardware Forensic. https://classroom.google.com/c/NTU1NDI2NjQ4ODI1? FPGA середньої складності. |
Лабораторні роботи
№ з/п |
Перелік лабораторних робіт |
1 | Лабораторна робота №1. Дослідження ПЗ MindManager та пошук інформації про сучасні технології OSINT. Дослідження агрегаторів інструментів OSINT Основні питання – встановлення та дослідження можливостей ПЗ MindManager, пошук інформації щодо сучасних технології OSINT та відобразження результати пошуку у вигляді інтерактивої карти. Дослідження агрегаторів інструментів OSINT. |
2 | Лабораторна робота №2. Дослідження можливостей пошукових систем як однієї з технології OSINT. Основні питання – Дослідження можливостей пошукових систем як однієї з технології OSINT. Використання мови пошукових запитів. Використання дорків. |
3 | Лабораторна робота №3. Дослідження можливостей інструментів OSINT для пошуку інформації за доменним ім’ям та ІР-адресою, а також інтернет-довідників як технологій OSINT. Основні питання – використання інструментів OSINT під час пошуку інформації за доменним ім’ям та ІР-адресою, використання інструментів OSINT під час пошуку інформації в інтернет-довідниках |
4 | Лабораторна робота №4. Дослідження можливостей інструментів OSINT для пошуку інформації за e-mail адресою, а також сервісів пошуку та аналізу аккаунтів соціальних мережах як технологій OSINT Основні питання – використання інструментів OSINT під час пошуку інформації за e-mail адресою використання інструментів OSINT під час аналізу аккаунтів соціальних мережах |
5 | Лабораторна робота №5. Дослідження можливостей інтернет-сервісів для пошуку інформації по фото та відео як технологій OSINT. Основні питання – використання інструментів OSINT під час пошуку інформації по фото та використання інструментів OSINT під час апошуку інформації по відео |
6 | Лабораторна робота №6. Дослідження агрегаторів інструментів Digital Forensics Основні питання – дослідження агрегаторів інструментів Digital Forensics та особливостей їх використання для добування цифрових доказів |
7 | Лабораторна робота №7. Збір та аналіз цифровиих доказів в ОС Windows Мета роботи – дослідження можливостей інструментів Digital Forensics для збору та аналізу цифровиих доказів в ОС Windows |
Самостійна робота студента
№ з/п |
Вид самостійної роботи | Кількість годин СРС |
1 | Підготовка до лабораторних робіт | 18 |
2 | Підготовка до МКР | 8 |
4 | Підготовка до заліку | 38 |
Заочна форма
Лекційні заняття
№ з/п |
Назва теми лекції та перелік основних питань (перелік дидактичних засобів, посилання на інформаційні джерела) |
1 | Тема 1. Вступ. Основні поняття криміналістики. Комп'ютерна криміналістика. Digital Forensic. OSINT. Основні питання: Основні поняття криміналістики. Поняття комп'ютерної криміналістики. Види комп'ютерних інцидентів. Поняття цифрових доказів. Задачі криміналістики в ПОС. Поняття Digital Forensic, її завдання. Поняття OSINT, її завдання. https://classroom.google.com/c/NTU1NDI2NjQ4ODI1?cjc=htm4ctb |
2 | Тема 2. OSINT. Інструменти. Агрегатори інструментів OSINT. Основні питання: Об’єкти та інструменти OSINT. Методи та агрегатори інструментів Bellingcat. Методи та агрегатори інструментів I-intelligence. Методи та агрегатори інструментів Inteltechniques. https://classroom.google.com/c/NTU1NDI2NjQ4ODI1? |
3 | Тема 3. Сучасні пошукові системи. Мова пошукових запитів сучасних пошукових систем. Основні питання: Сучасні пошукові системи, їх класифікація. Метапошукові системи. Підходи та рекомендації щодо їх використання у світових лідерів, що пропонують послуги OSINT. Основи мова пошукових запитів сучасних пошукових систем. Основні оператори та приклади їх використання. Доркі та їх використання для вирішення завдань криміналістики ПОС. https://classroom.google.com/c/NTU1NDI2NjQ4ODI1? |
4 | Тема 4. Методика пошуку цифрових доказів з використанням Інтернет-довідників та реєстрів. Основні питання: Поняття Інтернет-довідників та реєстрів. Агрегатори Інтернет-довідників та реєстрів та підходи та рекомендації щодо їх використання у світових лідерів, що пропонують послуги OSINT. Аналітичні системи. https://classroom.google.com/c/NTU1NDI2NjQ4ODI1? |
5 | Тема 5. Аналіз і верифікація цифрових доказів: фото та відео. Основні питання: Агрегатори інструментів для аналізу та верифікації цифрових доказів (фото та відео). Методики верифікації та аналізу фото та відео у світових лідерів, що пропонують послуги OSINT. Інструменти верифікації та аналізу фото та відео. https://classroom.google.com/c/NTU1NDI2NjQ4ODI1? |
6 | Тема 6. Digital Forensic. Її основні види та методи. Основні питання: Види та методи Digital Forensic. Поняття Computer Forensic. Поняття Network Forensic. Поняття Mobile device Forensic. Поняття Forensic data analysis. Поняття Forensic data analysis. Поняття Hardware Forensic . https://classroom.google.com/c/NTU1NDI2NjQ4ODI1? |
Лабораторні роботи
№ з/п |
Перелік лабораторних робіт |
1 | Лабораторна робота №1. Дослідження можливостей пошукових систем як однієї з технології OSINT. Основні питання – Дослідження можливостей пошукових систем як однієї з технології OSINT. Використання мови пошукових запитів. Використання дорків. |
2 | Лабораторна робота №3. Дослідження можливостей інструментів OSINT для пошуку інформації в інтернет-довідниках як технологій OSINT. Основні питання – , використання інструментів OSINT під час пошуку інформації в інтернет-довідниках |
3 | Лабораторна робота №5. Дослідження можливостей інтернет-сервісів для пошуку інформації по фото та відео як технологій OSINT. Основні питання – використання інструментів OSINT під час пошуку інформації по фото та використання інструментів OSINT під час апошуку інформації по відео |
4 | Лабораторна робота №6. Дослідження агрегаторів інструментів Digital Forensics Основні питання – дослідження агрегаторів інструментів Digital Forensics та особливостей їх використання для добування цифрових доказів |
Самостійна робота студента
№ з/п |
Вид самостійної роботи | Кількість годин СРС |
1 | Підготовка з теми 1 | 15 |
2 | Підготовка з теми 2 | 15 |
3 | Підготовка з теми 3 | 15 |
4 | Підготовка з теми 4 | 15 |
5 | Підготовка з теми 5 | 15 |
6 | Підготовка з теми 6 | 15 |
7 | Підготовка до заліку | 44 |
6. Контрольна робота
Метою модульної контрольної роботи є закріплення та перевірка теоретичних знань із освітнього компонента, набуття студентами практичних навичок самостійного вирішення задач та складанні та компіляції програм. Модульна контрольна робота 1 (МКР1) виконується після вивчення Тем 1-11 та виконання лабораторних занять 1-5. Модульна контрольна робота 2 (МКР2) виконується після вивчення Теми 12-16 та виконання лабораторних занять 6-7.
Політика та контроль
Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Система вимог, які викладач ставить перед студентом:
правила поведінки на заняттях: студент має можливість отримувати бали за відповідні види навчальної активності на лекційних та практичних заняттях, передбачені РСО дисципліни. Використання засобів зв’язку для пошуку інформації на гугл-диску викладача, в інтернеті, в дистанційному курсі на платформі Сікорський здійснюється за умови вказівки викладача;
політика дедлайнів та перескладань: якщо студент не проходив або не з’явився на МКР (без поважної причини), його результат оцінюється у 0 балів. Перескладання результатів МКР не передбачено;
політика щодо академічної доброчесності: Кодекс честі Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут» https://kpi.ua/files/honorcode.pdf встановлює загальні моральні принципи, правила етичної поведінки осіб та передбачає політику академічної доброчесності для осіб, що працюють і навчаються в університеті, якими вони мають керуватись у своїй діяльності, в тому числі при вивченні та складанні контрольних заходів з дисципліни «Системи автоматизації»;
при використанні цифрових засобів зв’язку з викладачем (мобільний зв’язок, електронна пошта, переписка на форумах та у соцмережах тощо) необхідно дотримуватись загальноприйнятих етичних норм, зокрема бути ввічливим та обмежувати спілкування робочим часом викладача.
Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)
Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)
Рейтинг студента з дисципліни складається з балів, що він отримує за:
виконання контрольних робіт (2 експрес-контрольних на лабораторних заняттях);
виконання та захист 7 лабораторних робіт;
виконання 2 модульних контрольних робіт (МКР);
заохочувальні та штрафні бали.
Система рейтингових балів та критерії оцінювання
Лабораторні роботи
«відмінно», повна відповідь на питання під час захисту (не менш ніж 90% потрібної інформації) та оформлений належним чином електронний протокол до лабораторної роботи – 10/9 балів;
«добре», достатньо повна відповідь на питання під час захисту (не менш ніж 75% потрібної інформації) та оформлений належним чином електронний протокол до лабораторної роботи – 8/7 бали;
«задовільно», неповна відповідь на питання під час захисту (не менш ніж 60% потрібної інформації), незначні помилки та оформлений належним чином електронний протокол до лабораторної роботи – 6/4 бал;
«незадовільно», незадовільна відповідь та/або не оформлений належним чином електронний протокол до лабораторної роботи – 0/3 балів.
За кожне заняття запізнення з поданням лабораторної роботи до захисту від встановленого терміну оцінка знижується на 1 бал.
Модульні контрольні роботи
«відмінно», повна відповідь (не менш ніж 90% потрібної інформації) – 9-10 балів;
«добре», достатньо повна відповідь (не менш ніж 75% потрібної інформації), або повна відповідь з незначними помилками – 7-8 балів;
«задовільно», неповна відповідь (але не менш ніж 60% потрібної інформації) та незначні помилки – 5-6 бали;
«незадовільно», незадовільна відповідь (неправильний розв’язок задачі), потребує обов’язкового повторного написання в кінці семестру – 0-4 балів.
Заохочувальні бали
за виконання творчих робіт з кредитного модуля (наприклад, участь у факультетських та інститутських олімпіадах з навчальних дисциплін, участь у конкурсах робіт, підготовка оглядів наукових праць тощо); за активну роботу на лекції (питання, доповнення, зауваження за темою лекції, коли лектор пропонує студентам задати свої питання) 1-2 бали, але в сумі не більше 10;
презентації по СРС – від 1 до 5 балів.
Міжсесійна атестація
За результатами навчальної роботи за перші 7 тижнів максимально можлива кількість балів – 20 балів (2 лабораторні ). На першій атестації (8-й тиждень) студент отримує «зараховано», якщо його поточний рейтинг не менший ніж 10 балів.
За результатами 13 тижнів навчання максимально можлива кількість балів – 40 балів (4 лабораторні, МКР-2, 1 експрес-контрольна). На другій атестації (14-й тиждень) студент отримує «зараховано», якщо його поточний рейтинг не менший ніж 30 балів.
Максимальна сума вагових балів контрольних заходів протягом семестру складає:
RD = 7*rлаб+2*rмкр+2*rек + (rз - rш)=7*10+2*10+2*5+ (rз - rш)=100 + (rз - rш), де rлаб – бал за лабораторну роботу (0…10); rмкр – бал за написання МКР (0…10); rек – бал за написання експрес-контрольної роботи (0…5); rз – заохочувальні бали за активну участь на лекціях, презентації, участь в олімпіадах, конкурсі роботи, наукові роботи за тематикою дисципліни (0…10); rзш – штрафні бали.
Залік
Умовою допуску до заліку є зарахування всіх лабораторних робіт, написання обох модульних контрольних робіт та стартовий рейтинг не менше 18 балів. За умови виконання всіх умов допуску до заліку, передбачене автоматичне зарахування дисципліни при кількості балів 60 чи більше.
На заліку студенти виконують письмову контрольну роботу. Кожен білет містить два запитання (теоретичне та практичне) Перелік теоретичних питань наведений у додатках 1 та 2. Кожне запитання (завдання) оцінюється у 20 балів.
У разі, якщо студент відмовляється від автоматичного зарахування дисципліни (бал не влаштовує студента), то студент пише 40-бальну роботу, причому стартовий бал буде прирівнений до 60.
Система оцінювання питань
«відмінно», повна відповідь (не менше 90% потрібної інформації) – 18-20 балів;
«добре», достатньо повна відповідь (не менше 75% потрібної інформації, або незначні неточності) – 14-17 балів;
«задовільно», неповна відповідь (не менше 60% потрібної інформації та деякі помилки) – 3-13 балів;
«незадовільно», незадовільна відповідь – 0-2 балів.
Сума набраних балів RD або балів за залікову роботу переводиться до залікової оцінки згідно з таблицею:
Таблиця 1. Переведення рейтингових балів до оцінок за університетською шкалою
Кількість балів | Оцінка |
100-95 | Відмінно |
94-85 | Дуже добре |
84-75 | Добре |
74-65 | Задовільно |
64-60 | Достатньо |
Менше 60 | Незадовільно |
Не виконані умови допуску | Не допущено |
Робочу програму навчальної дисципліни (силабус):
Складено доцент кафедри інформаційних систем та технологій ФІОТ, к.т.н., доцент Бойко Олександра Володимирівна
Ухвалено кафедрою інформаційних систем та технологій ФІОТ (протокол № 21 від 29.06.2023 р.)
Погоджено Методичною комісією факультету (протокол № 11 від 29.06.2023 р.)