Переддипломна практика - Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)
Реквізити навчальної дисципліни
Рівень вищої освіти | Перший (бакалаврський) |
Галузь знань | 12 Інформаційні технології |
Спеціальність | 126 Інформаційні системи та технології |
Освітня програма | Інтегровані інформаційні системи |
Статус дисципліни | Обов'язкова (нормативна) |
Форма навчання | очна (денна)/заочна/дистанційна |
Рік підготовки, семестр | 4 курс, 8 семестр |
Обсяг дисципліни | 6 кредитів ECTS / 180 годин (180 годин СРС) |
Семестровий контроль/ контрольні заходи | Залік |
Розклад занять | 6 год на день, 6 днів на тиждень |
Мова викладання | Українська |
Інформація про керівника курсу / викладачів | ас. Цимбал Святослав Ігорович @sv_tsymbal tsymbal.svyatoslav@lll.kpi.ua |
Розміщення курсу | https://campus.kpi.ua |
Програма навчальної дисципліни
1. Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчання та результати навчання
Силабус освітнього компонента «Переддипломна практика» складено відповідно до стандарту вищої освіти спеціальності 126 Інформаційні системи та технології галузі знань 12 Інформаційні технології для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти та освітньо-професійної програми Інтегровані інформаційні системи першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Мета навчальної дисципліни. Метою навчальної дисципліни є формування та закріплення у студентів наступних компетентностей: (КЗ 2) Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях, (КЗ 3) Здатність до розуміння предметної області та професійної діяльності, (КЗ 5) Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями, (КЗ 6) Здатність до пошуку, оброблення та узагальнення інформації з різних джерел, (КС 1) Здатність аналізувати об’єкт проектування або функціонування та його предметну область, (КС 2) Здатність застосовувати стандарти в області інформаційних систем та технологій при розробці функціональних профілів, побудові та інтеграції систем, продуктів, сервісів і елементів інфраструктури організації, (КС 3) Здатність до проектування, розробки, налагодження та вдосконалення системного, комунікаційного та програмно-апаратного забезпечення інформаційних систем та технологій, Інтернету речей (ІоТ), комп’ютерно-інтегрованих систем та системної мережної структури, управління ними, (КС 4) Здатність проектувати, розробляти та використовувати засоби реалізації інформаційних систем, технологій та інфокомунікацій (методичні, інформаційні, алгоритмічні, технічні, програмні та інші), (КС 6) Здатність використовувати сучасні інформаційні системи та технології (виробничі, підтримки прийняття рішень, інтелектуального аналізу даних та інші), методики й техніки кібербезпеки під час виконання функціональних завдань та обов’язків, (КС 7) Здатність застосовувати інформаційні технології у ході створення, впровадження та експлуатації системи менеджменту якості та оцінювати витрати на її розроблення та забезпечення, (КС 10) Здатність вибору, проектування, розгортання, інтегрування, управління, адміністрування та супроводжування інформаційних систем, технологій та інфокомунікацій, сервісів та інфраструктури організації, (КС 12) Здатність управляти та користуватися сучасними інформаційно-комунікаційними системами та технологіями (у тому числі такими, що базуються на використанні Інтернет). Предмет навчальної дисципліни: проєктування, розробка, розгортання, інтегрування, тестування, впровадження та експлуатація інтегрованих інформаційних систем. Програмні результати навчання, на формування та покращення яких спрямована дисципліна: (ПРН 2) Застосовувати знання фундаментальних і природничих наук, системного аналізу та технологій моделювання, стандартних алгоритмів та дискретного аналізу при розв’язанні задач проектування і використання інформаційних систем та технологій, (ПРН 3) Використовувати базові знання інформатики й сучасних інформаційних систем та технологій, навички програмування, технології безпечної роботи в комп'ютерних мережах, методи створення баз даних та інтернет-ресурсів, технології розроблення алгоритмів і комп’ютерних програм мовами високого рівня із застосуванням об’єктно-орієнтованого програмування для розв’язання задач проектування і використання інформаційних систем та технологій, (ПРН 4) Проводити системний аналіз об’єктів проектування та обґрунтовувати вибір структури, алгоритмів та способів передачі інформації в інформаційних системах та технологіях, (ПРН 5) Аргументувати вибір програмних та технічних засобів для створення інформаційних систем та технологій на основі аналізу їх властивостей, призначення і технічних характеристик з урахуванням вимог до системи і експлуатаційних умов; мати навички налагодження та тестування програмних і технічних засобів інформаційних систем та технологій, (ПРН 6) Демонструвати знання сучасного рівня технологій інформаційних систем, практичні навички програмування та використання прикладних і спеціалізованих комп’ютерних систем та середовищ з метою їх запровадження у професійній діяльності, (ПРН 9) Здійснювати системний аналіз архітектури підприємства та його ІТ-інфраструктури, проводити розроблення та вдосконалення її елементної бази і структури.
2. Пререквізити та постреквізити дисципліни
Пререквізити
мати знання з дисциплін навчального плану освітнього ступеня бакалавра.
Постреквізити
практичний досвід та знання, необхідні для створення та захисту дипломного проєкту; досвід системного підходу до проєктування, розробки, розгортання, інтегрування, тестування, впровадження та експлуатації інтегрованих інформаційних систем.
3. Зміст навчальної дисципліни
Зміст практики повинен забезпечувати виконання мети і завдань, вказаних у програмі. Перед початком практики кожний студент отримує індивідуальне завдання на період практики. Індивідуальне завдання практики формується відповідно до напрямку діяльності підприємства, організації чи установи, що є базою практики, напрямом дослідження за темою дипломного проєкту і повинно відповідати вимогам освітньо-кваліфікаційної характеристики фахівця. Обов'язковими є наступні завдання для кожного студента:
- огляд та аналіз існуючих рішень за тематикою завдання дипломного проєкту;
- опис предметного середовища;
- визначення цілей та задач розробки;
- визначення вхідних та вихідних даних;
- визначення методів та засобів для вирішення завдання;
- опис структури бази даних;
- визначення структури масивів інформації;
- розробка системи або підсистеми:
- розробка інформаційної бази;
- детальне проєктування елементів системи;
- опис процесу діяльності;
- створення проєктно-технічної документації згідно державних стандартів.
4. Навчальні матеріали та ресурси
Базова література
- Стандарт кафедри «Оформлення текстових документів у навчальному процесі»
- Галич. О. А. Управління інформаційними зв’язками та бізнес-процесами : [Навч. посіб.] / О. А. Галич, О. П. Копішинська, Ю. В. Уткін. – Харків: Фінарт, 2016. – 244 c.
- Фабричев В. А. Інформаційні системи і технології підприємства : навч. посіб. / В. А. Фабричев, В. М. Боровик. — К. : НАУ, 2008. — 100 с.
- Девід Дж. Адерсон. Канбан. Успішні еволюційні зміни для вашого технологічного бізнесу. — Харків: Фабула, 2021. — 288 с.
- Шаховська, Н. Б. Проектування інформаційних систем [Текст] : навч. посібник для студ. вищ. навч. закл.: рек. МОНУ / Н. Б. Шаховська, В. В. Литвин. - Львів : Магнолия 2006, 2011. - 380 с.
- Павленко П. Н. Автоматизированные системы технологической подготовки расширенных производств. Методы построения и управления : монография / П. Н. Павленко. — К. : Книжное изд-во НАУ, 2005. — 280 с.
Допоміжна література
- Price Mark J. C# 8.0 and .NET Core 3.0 – Modern Cross-Platform Development: Build Applications with C#, .NET Core, Entity Framework Core, ASP.NET Core, and ML.NET Using Visual Studio Code. — Велика Британія, Packt Publishing, 2019. — 818 с.
- Домарев В. В. Безопасность информационных технологий. Системный подход / В. В. Домарев. — К. : Диа Софт, 2004. — 992 с.
- Горбань, О. М. Системний аналіз та проектування комп`ютерних інформаційних систем [Текст] : навчальний посібник / О. М. Горбань. – Запоріжжя : Класичний приватний у-тет, 2012. – 292 с.
Навчальний контент
5. Методика опанування навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Основні завдання переддипломної практики відображаються в щоденнику практики, який ведеться за формою, затвердженою в КПІ ім. Ігоря Сікорського. Студент здійснює відмітки в електронному щоденнику - записує зміст і обсяг виконаної роботи, а також її результати протягом всієї практики. Фактичне виконання засвідчує керівник практики від підприємства. Електронний щоденник щотижня надсилається керівнику практики від кафедри на перевірку. Результатом практики має стати отримання напрацювань, які будуть використані у подальших розробках практиканта та будуть вкладені в основу написання дипломного проєкту. Напрацювання оформлюються у вигляді звіту з практики. По закінченню практики керівник від підприємства готує відгук на виконання програми практики та рецензує звіт. Звіт разом з щоденником практики подається на рецензування безпосередньому керівнику практики від кафедри у термін, який визначається кафедрою та регламентується нормативними й методичними документами з організації і проведення практики. Переданий на кафедру у встановленому порядку електронний звіт перевіряється керівником практики від кафедри. Якщо за підсумками перевірки звіту виявлено його відповідність встановленим вимогам, звіт рекомендується до захисту перед комісією. У випадку виявлених невиконаних робіт, невідповідності вимогам факультету, звіт направляється на доопрацювання. Залік за підсумками практики проводиться на підставі електронного звіту та щоденника, оформленого відповідно до встановлених вимог, та відгуку керівника практики. Зміст звіту повинен розкривати знання і уміння студента, набуті ним у вирішенні питань, визначених метою і завданням практики. Звіт повинен включати:
- проєкт змісту дипломного проєкту;
- перелік графічних документів;
- короткий огляд існуючих рішень;
- короткий огляд власної реалізації, перелік використаних методів, алгоритмів, засобів.
Перед поданням до захисту звіт візується у керівника дипломного проєкту. Звіт виконується українською мовою без стилістичних, орфографічних і синтаксичних помилок. Загальний обсяг звіту з практики не повинен перевищувати 20 сторінок друкованого тексту. Оформлення звіту відповідно до стандарту кафедри «Оформлення текстових документів у навчальному процесі».
Самостійна робота студента
№ | Назва теми, що виноситься на самостійне опрацювання | Кількість годин СРС |
1 | Ознайомлення з правилами техніки безпеки на підприємстві | 2 |
2 | Знайомство з діяльністю підприємства | 6 |
3 | Огляд та аналіз існуючих рішень за тематикою завдання дипломного проєкту | 24 |
4 | Опис предметного середовища | 18 |
5 | Визначення цілей та задач розробки | 4 |
6 | Визначення вхідних та вихідних даних | 4 |
7 | Визначення методів та засобів для вирішення завдання | 24 |
8 | Опис структури бази даних | 10 |
9 | Визначення структури масивів інформації | 10 |
10 | Розробка системи або підсистеми | 20 |
11 | Розробка інформаційної бази | 16 |
12 | Детальне проєктування елементів системи | 20 |
13 | Створення проєктно-технічної документації згідно державних стандартів | 12 |
14 | Написання звіту | 6 |
15 | Підготовка до заліку | 4 |
Політика та контроль
6. Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Студенти кафедри при проходженні переддипломної практики зобов’язані:
- до початку практики на настановних зборах, що відбуваються в режимі онлайн-конференції, а далі в індивідуальному порядку, одержати від керівника практики консультації щодо оформлення всіх необхідних документів;
- своєчасно (не пізніше зазначеної у направленні дати) зв’язатись з керівником практики від підприємства;
- систематично працювати над виконанням завдань за програмою практики;
- у повному обсязі виконувати всі завдання, передбачені програмою практики, зазначені у індивідуальному графіку проходження практики та вказівками безпосередньою керівника;
- суворо дотримуватись режиму робочого дня, який діє на базі практики;
- нести відповідальність за виконану роботу;
- постійно підтримувати контакти з кафедрою та у призначений керівником практики від кафедри термін надсилати електронний щоденник для проміжного контролю;
- вести щоденник практики, в якому записувати зміст і обсяг виконаної роботи, а також її результати, протягом всієї практики;
- щотижня надавати щоденник практики для перевірки керівнику практики від кафедри;
- висвітлити результати виконаної роботи та оформити їх у звіті про проходження практики відповідно до встановлених і діючих вимог кафедри до структури та оформлення звіту;
- своєчасно надати на кафедру звітні документи та у належний термін захистити матеріали практики;
- політика щодо академічної доброчесності: Кодекс честі Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» https://kpi.ua/files/honorcode.pdf встановлює загальні моральні принципи, правила етичної поведінки осіб та передбачає політику академічної доброчесності для осіб, що працюють і навчаються в університеті, якими вони мають керуватись у своїй діяльності, в тому числі при вивченні та складанні контрольних заходів з дисципліни «Переддипломна практика».
7. Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)
Рейтингова оцінка з переддипломної практики має дві складові. Перша (стартова) характеризує роботу студента над індивідуальним завданням та її результат – якість звіту та щоденника. Протягом дистанційного проходження практики студент раз на тиждень надає для перевірки заповнений в електронному вигляді щоденник практики. Повністю заповнений щоденник та звіт надаються у паперовому вигляді перед заліком. Друга складова характеризує якість захисту студентом звіту. Розмір шкали першої складової дорівнює 40 балів, а другої складової – 60 балів.
Система рейтингових балів та критерії оцінювання
Перша складова виставляється за наступними критеріями::
- своєчасність виконання завдань згідно календарного плану: «відмінно», завдання виконувались в повному обсязі відповідно до календарного плану – 4 бали; «добре», завдання в цілому виконувались відповідно до календарного плану, з деякими незначними затримками – 3 бали; «задовільно», завдання систематично виконувались з незначними затримками – 2 бали; «незадовільно», завдання виконувались відповідно до календарного плану з суттєвими (кілька днів і більше) затримками – 0-1 бал.
- сучасність та обґрунтування прийнятих рішень: «відмінно», рішення стосовно реалізації завдань виконувались з повним обґрунтуванням і з використанням сучасних методів – 10 балів; «добре», рішення стосовно реалізації завдань виконувались з використанням сучасних методів, але недостатнім обґрунтуванням – 8-9 балів; «задовільно», рішення стосовно реалізації завдань виконувались з використанням сучасних методів, але без обґрунтування – 6-7 балів; «незадовільно», для вирішення завдань пропонувались застарілі та неефективні методи – 0-5 балів.
- написання проєктно-технічної документації: «відмінно», документація повністю охоплює поставлені завдання та відповідає вимогам – 10 балів; «добре», документація відповідає поставленому завданню, присутні незначні недоліки – 8-9 балів; «задовільно», документація відповідає поставленому завданню, але присутні недоліки – 6-7 балів; «незадовільно», документація не відповідає вимогам – 0-5 балів.
- якість оформлення, виконання вимог нормативних документів: «відмінно», оформлення звіту повністю відповідає кафедральним вимогам – 8 балів; «добре», оформлення звіту відповідає кафедральним вимогам, присутні незначні недоліки – 6-7 балів; «задовільно», оформлення звіту частково відповідає кафедральним вимогам, присутні недоліки – 5 балів; «незадовільно», оформлення звіту не відповідає кафедральним вимогам – 0-4 бали.
- якість графічного матеріалу і дотримання вимог стандартів: «відмінно», оформлення звіту повністю відповідає кафедральним вимогам – 8 балів; «добре», оформлення звіту відповідає кафедральним вимогам, присутні незначні недоліки – 6-7 балів; «задовільно», оформлення звіту частково відповідає кафедральним вимогам, присутні недоліки – 5 балів; «незадовільно», оформлення звіту не відповідає кафедральним вимогам – 0-4 бали.
Друга складова (захист звіту) виставляється за наступними критеріями:
- ступінь володіння матеріалом: «відмінно», повна відповідь (не менше 90% потрібної інформації) – 10 балів; «добре», достатньо повна відповідь (не менше 75% потрібної інформації, або незначні неточності) – 8-9 балів; «задовільно», неповна відповідь (не менше 60% потрібної інформації та деякі помилки) – 6-7 балів; «незадовільно», незадовільна відповідь – 0-5 балів.
- повнота аналізу існуючих рішень: «відмінно», повна відповідь (не менше 90% потрібної інформації) – 14-15 балів; «добре», достатньо повна відповідь (не менше 75% потрібної інформації, або незначні неточності) – 12-13 балів; «задовільно», неповна відповідь (не менше 60% потрібної інформації та деякі помилки) – 9-11 балів; «незадовільно», незадовільна відповідь – 0-8 балів.
- ступінь обґрунтування прийнятих рішень: «відмінно», повна відповідь (не менше 90% потрібної інформації) – 18-20 балів; «добре», достатньо повна відповідь (не менше 75% потрібної інформації, або незначні неточності) – 15-17 балів; «задовільно», неповна відповідь (не менше 60% потрібної інформації та деякі помилки) – 12-14 балів; «незадовільно», незадовільна відповідь – 0-11 балів.
- вміння захищати свою думку – 15-9 балів. «відмінно», повна відповідь (не менше 90% потрібної інформації) – 14-15 балів; «добре», достатньо повна відповідь (не менше 75% потрібної інформації, або незначні неточності) – 12-13 балів; «задовільно», неповна відповідь (не менше 60% потрібної інформації та деякі помилки) – 9-11 балів; «незадовільно», незадовільна відповідь – 0-8 балів.
Сума балів, набраних за першою та другою складовою, переводиться до залікової оцінки згідно з таблицею:
Таблиця 1. Переведення рейтингових балів до оцінок за університетською шкалою
Кількість балів | Оцінка |
---|---|
100-95 | відмінно |
94-85 | дуже добре |
84-75 | добре |
74-65 | задовільно |
64-60 | достатньо |
менше 60 | незадовільно |
не виконані умови допуску | не допущено |
Додаткова інформація з дисципліни (освітнього компонента)
Робочу програму навчальної дисципліни (Силабус): Складено асистентом кафедри інформаційних систем та технологій (ІСТ) ФІОТ, Цимбалом Святославом Ігоровичем Ухвалено кафедрою ІСТ ФІОТ (протокол № 21 від 29.06.2023 р.) Погоджено Методичною комісією факультету (протокол № 11 від 29.06.2023 р.)