ПЕРЕДДИПЛОМНА ПРАКТИКА - Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)
Реквізити навчальної дисципліни
Рівень вищої освіти | Перший (бакалаврський) |
Галузь знань | 12 Інформаційні технології |
Спеціальність | 126 Інформаційні системи та технології |
Освітня програма | Інтегровані інформаційні системи |
Статус дисципліни | Нормативна |
Форма навчання | заочна |
Рік підготовки, семестр | 4 курс, весняний семестр |
Обсяг дисципліни | 6 кредитів, 180 годин (180 годин – СРС) |
Семестровий контроль/ контрольні заходи | Залік |
Розклад занять | http://roz.kpi.ua |
Мова викладання | Українська |
Інформація про керівника курсу / викладачів | ст. викладач кафедри ІСТ Моргаль Олег Михайлович моб. +38(066)7568156 |
Розміщення курсу | https://campus.kpi.ua |
Програма навчальної дисципліни
Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчання та результати навчання
- Опис дисципліни. Переддипломна практика студентів за освітньо-науковою програмою (ОНП) підготовки, освітній ступінь – баклавр, є нормативним дослідницько науковим компонентом П0 27 освітньої програми для здобуття кваліфікаційного рівня « баклавр з інформаційних систем та технологій» по спеціальності 126 Інформаційні системи та технології, і має на меті набуття студентом професійних навичок та вмінь здійснення самостійної технічної роботи та підготовки матеріалів для написання та захисту випускного дипломного проекту .
Предмет навчальної дисципліни – проєктування, розробка, розгортання, інтегрування, тестування, впровадження та експлуатація інтегрованих інформаційних систем.
Метою дисципліни є проєктування, розробка, розгортання, інтегрування, тестування, впровадження та експлуатація інтегрованих інформаційних систем.
За результатами вивчення дисципліни студент повинен набути досвід з розробки імітаційних алгоритмів моделей складних систем на базі універсальних мов програмування та розробки моделей складних систем з використанням спеціалізованого програмного забезпечення імітаційного моделювання.
В результаті освоєння дисципліни повинні бути сформовані такі загальні та фахові компетентності:
КЗ 2 | Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях |
КЗ 3 | Здатність до розуміння предметної області та професійної діяльності. |
КЗ 5 | Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. |
КЗ 6 | Здатність до пошуку, оброблення та узагальнення інформації з різних джерел. |
КС 7 | Здатність застосовувати інформаційні технології у ході створення, впровадження та експлуатації системи менеджменту якості та оцінювати витрати на її розроблення та забезпечення. |
КС 10 | Здатність вибору, проектування, розгортання, інтегрування, управління, адміністрування та супроводжування інформаційних систем, технологій та інфокомунікацій, сервісів та інфраструктури організації |
КС 12 | Здатність управляти та користуватися сучасними інформаційнокомунікаційними системами та технологіями (у тому числі такими, що базуються на використанні Інтернет) |
Після засвоєння дисципліни « Науково-дослідна практика студенти мають продемонструвати такі результати навчання:
ПРН 2 | Застосовувати знання фундаментальних і природничих наук, системного аналізу та технологій моделювання, стандартних алгоритмів та дискретного аналізу при розв’язанні задач проектування і використання інформаційних систем та технологій |
ПРН 3 | Використовувати базові знання інформатики й сучасних інформаційних систем та технологій, навички програмування, технології безпечної роботи в комп'ютерних мережах, методи створення баз даних та інтернет-ресурсів, технології розроблення алгоритмів і комп’ютерних програм мовами високого рівня із застосуванням об’єктно-орієнтованого програмування для розв’язання задач проектування і використання інформаційних систем та технологій. |
ПРН 4 | Проводити системний аналіз об’єктів проектування та обґрунтовувати вибір структури, алгоритмів та способів передачі інформації в інформаційних |
ПРН 5 | Аргументувати вибір програмних та технічних засобів для створення інформаційних систем та технологій на основі аналізу їх властивостей, призначення і технічних характеристик з урахуванням вимог до системи і експлуатаційних умов; мати навички налагодження та тестування програмних і технічних засобів інформаційних систем та технологій |
ПРН 6 | Демонструвати знання сучасного рівня технологій інформаційних систем, практичні навички програмування та використання прикладних і спеціалізованих комп’ютерних систем та середовищ з метою їх запровадження у професійній діяльності. |
ПРН 8 | Застосовувати правила оформлення проектних матеріалів інформаційних систем та технологій, знати склад та послідовність виконання проектних робіт з урахуванням вимог відповідних нормативно-правових документів для запровадження у професійній діяльності |
ПРН 11 | Демонструвати вміння розробляти техніко-економічне обґрунтування розроблення інформаційних систем та технологій та вміти оцінювати економічну ефективність їх впровадження |
Програмні результати навчання студента. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студент після засвоєння навчальної дисципліни повинен знати:
способів взаємодії у колективі виконавців, дослідників;
сучасних інформаційних технологій та інформаційних середовищ;
методів систематизації інформації;
норм професійного, ділового та спілкування;
методологій та технологій проектування та реалізації інформаційних систем;
процесів та стандартів проектування інформаційних систем;
сучасного ІТ-середовища;
існуючих засобів компонентів та технологій для побудови інформаційних технологій;
спеціалізованих мов та технологій програмування;
принципів організації, функціонування та розвитку інфраструктури інформаційних технологій;
технологій розгортання програмних систем та версійного створення програмного забезпечення;
методик розроблення математичних моделей об’єктів, методів моделювання багатовимірних систем за допомогою сучасних прикладних програмних пакетів;
сучасних технічних та програмних засобів побудови та реалізації комп’ютерних систем.
Студент повинен вміти:
•використовувати сучасні технології проектування та реалізації інформаційних систем, вибирати існуючи компоненти, засоби та технології для побудови інформаційних систем;
використовувати технології управління інфраструктури ІТ, вибирати компоненти існуючої інфраструктури ІТ для побудови нової інфраструктури;
автоматизувати процеси розгортання ІТ-інфраструктури та необхідного програмного забезпечення;
вибирати засоби побудови компонентів інтегрованих інформаційних систем, реалізовувати алгоритми керування за допомогою сучасних технологій програмування;
спілкуватись англійською мовою, збирати та обробляти професійну та наукову інформацію з іншомовних джерел;
працювати з науковою, науково-технічною літературою та науковою періодикою.
Пререквізити та постреквізити дисципліни (місце в структурно-логічній схемі навчання за відповідною освітньою програмою)
Пререквізити: мати знання з усіх дисциплін навчального плану освітнього ступеня бакалавр.
Постреквізити: В результаті проходження практики студент отримує практичний досвід та знання, необхідні для створення та захисту дипломного проєкту; досвід системного підходу до проєктування, розробки, розгортання, інтегрування, тестування, впровадження та експлуатації інтегрованих інформаційних систем.
Обсяг та зміст навчальної дисципліни За заочною формою навчання обсяг : 180 годин (180годин СРС)
Зміст практики повинен забезпечувати виконання мети і завдань, вказаних у програмі. Перед початком практики кожний студент отримує індивідуальне завдання на період практики. Індивідуальне завдання переддипломної практики формується відповідно до напрямку діяльності підприємства, організації чи установи, що є базою практики, напрямом дослідження за темою дипломного проєкту і повинно відповідати вимогам освітньо-кваліфікаційної характеристики фахівця. Обов'язковими є наступні завдання для кожного студента:
огляд та аналіз існуючих рішень за тематикою завдання дипломного проєкту;
опис предметного середовища;
визначення цілей та задач розробки;
визначення вхідних та вихідних даних;
визначення методів та засобів для вирішення завдання;
опис структури бази даних;
визначення структури масивів інформації;
розробка системи або підсистеми:
розробка інформаційної бази;
детальне проєктування елементів системи;
опис процесу діяльності;
створення проєктно-технічної документації згідно державних стандартів.
Навчальні матеріали та ресурси
Базова література
Закон України Про вищу освіту : / Верховна Рада України ; Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 37-38, ст.2004 –. – Київ, 2018. – Назва з екрана.
Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України: Наказ Міністерства освіти України від 08.04.1993 № 93 (Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міносвіти № 351(v0351281-94) від 20.12.94).
Тимчасове положення про організацію освітнього процесу в КПІ ім. Ігоря Сікорського [Текст] / Уклад. В.П. Головенкін; за заг. ред. Ю.І. Якименка. – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. – 156 с.
Лапенко Н. М. Методичні рекомендації з питань організації практики студентів та складання робочих програм практики Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» [Текст] / Уклад.: Н. М. Лапенко, І.Л. Співак, І.В. Федоренко, О.М. Шаповалова; за заг. ред. П.М. Яблонського. – К.: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2018. – 29 с.
Оформлення текстових документів у навчальному процесі. Стандарт організації (кафедри) СОУ АУТС 01-15. Для студентів кафедри аавтоматики та управління в технічних системах [Текст] / Уклад.: Я.Ю. Дорогий, Н.Б. Репнікова, О.І. Ролік, Л.Ю. Юрчук – К.: НТУУ «КПІ», 2015. – 27 с.
Допоміжна література
Джеффри Рихтер, Мартен ван де Боспурт. WinRT: программирование на C#
для профессионалов = Windows Runtime via C#. — М.: Вильямс, 2014. — 368 с.
Джеффри Рихтер. CLR via C#. Программирование на платформе Microsoft
.NET Framework 4.5 на языке C#. — 4-е изд. — СПб.: Питер, 2013. — 896 с.
Домарев В. В. Безопасность информационных технологий. Системный
подход / В. В. Домарев. — К. : Диа Софт, 2004. — 992 с
Горбань, О. М. Системний аналіз та проектування комп`ютерних
інформаційних систем [Текст] : навчальний посібник / О. М. Горбань. – Запоріжжя : Класичний приватний у-тет, 2012. – 292 с.
Навчальний контент
Методика опанування навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Основні завдання переддипломної практики відображаються в щоденнику практики, який ведеться за формою, затвердженою в КПІ ім. Ігоря Сікорського. Студент здійснює відмітки в електронному щоденнику, тобто записує зміст і обсяг виконаної роботи, а також її результати, протягом всієї практики. Фактичне виконання засвідчує керівник практики від підприємства. Електронний щоденник щотижня надсилається керівнику практики від кафедри на перевірку. Результатом практики має стати отримання результатів, які будуть використані у подальших розробках практиканта, будуть вкладені в основу написання дипломного проєкту. Результати оформлюються у вигляді звіту з переддипломної практики. По закінченню практики керівник від підприємства готує відгук на виконання програми практики та рецензує звіт. Результати відправляє електронною поштою керівнику практики від кафедри. Звіт разом з щоденником практики подається на рецензування безпосередньому керівнику практики від кафедри у термін, який визначається кафедрою та регламентується нормативними й методичними документами з організації і проведення практики. Переданий на кафедру електронною поштою звіт перевіряється керівником практики від кафедри. Якщо за результатами перевірки звіту виявлено його відповідність встановленим вимогам, звіт рекомендується по захисту перед комісією. У випадку виявлених невиконаних робіт, невідповідності вимогам кафедри, звіт направляється на доопрацювання. Основним документом, що свідчить про виконання студентом програми переддипломної практики є електронний звіт. Зміст звіту повинен розкривати знання і уміння студента, набуті ним у вирішенні питань, визначених метою і завданням практики. Звіт повинен включати:
проєкт змісту дипломного проєкту.
перелік графічних документів (не менше чотирьох).
короткий огляд існуючих рішень.
короткий огляд власної реалізації, перелік використаних методів,
алгоритмів, засобів. Перед поданням до захисту звіт візується у керівника дипломного проєкту. Звіт виконується українською мовою без стилістичних, орфографічних і синтаксичних помилок. Загальний обсяг звіту з практики не повинен перевищувати 20 сторінок друкованого тексту. Оформлення звіту відповідно до стандарту кафедри «Оформлення текстових документів у навчальному процесі».
Самостійна робота студента
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
Політика та контроль
Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Студенти при проходженні переддипломної практики зобов’язані:
до початку практики на настановних зборах, що відбуваються в режимі
онлайн конференції, а далі в індивідуальному порядку, одержати від керівника практики консультації щодо оформлення всіх необхідних документів;
своєчасно (не пізніше зазначеної у направленні дати) зв’язатись з
керівником практики від підприємства;
систематично працювати над виконанням завдань за програмою практики,
у повному обсязі виконувати всі завдання, передбачені програмою
практики, зазначені у індивідуальному графіку проходження практики та вказівками безпосередньою керівника;
суворо дотримуватись режиму робочого дня, який діє на базі практики;
нести відповідальність за виконану роботу;
постійно підтримувати контакти з кафедрою та у призначений
керівником практики від кафедри термін надсилати електронний щоденник для проміжного контролю;
вести щоденник практики, в якому записує зміст і обсяг виконаної
роботи, а також її результати, протягом всієї практики;
щотижня надавати щоденник практики для перевірки керівнику практики
від кафедри електронною поштою;
висвітлити результати виконаної роботи та оформити їх у звіті про
проходження практики відповідно до встановлених і діючих вимог кафедри до структури та оформлення звіту;
своєчасно надати на кафедру звітні документи та у належний термін
захистити матеріали практики.
Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)
РСО з практики має дві складові:
- стартову – призначена для оцінювання керівником практики з боку бази практики діяльності здобувача під час проходження практики;
- складову захисту – призначена для оцінювання захисту результатів практики комісією з проведення семестрового контролю, що включає оформлення звіту про практику, ведення щоденника практики,презентацію здобувача результатів проходження практики під час захисту звіту, відповідей на запитання членів комісії з проведення семестрового контролю тощо. Оцінка проходження практики складається із суми балів, що виставляються комісією у результаті оцінювання змісту Звіту з практики та за підсумком усного захисту перед комісією основних складових, які входять до програми практики. Застосовуються зважувальні коефіцієнти. Підсумкова оцінка знань, умінь та навичок студента, набутих під час практики, встановлюється за 100-бальною шкалою із подальшим переведенням її у шкалу оцінок, наведену у Таблиці 5.
Складовими суми балів за захист звіту з практики є оцінка за зміст звіту з практики окремо за кожним його структурним розділом та оцінка за захист звіту з практики.
Шкала балів за компоненти, які оцінюються при виставленні підсумкової оцінки, наведена у Таблиці 4.
Таблиця 4 – Рейтингова шкала складових компонент оцінки
№ | Зміст складової | Кількість балів | Кількість балів max |
---|---|---|---|
1 | Результати проведених ознайомлень (структурних, нормативних, методологічних) - оцінювання керівником практики з боку бази практики |
0 - 30 | 30 |
2 | Результати виконаних робіт, досліджень |
0 - 30 | 30 |
3 | Оформлення звіту | 0 - 10 | 10 |
4 | Захист звіту з Н-Д практики | 0 - 30 | 30 |
Загальна сума балів | 0 - 100 | 100 |
На захисті Звіту з практики комісія вивчає його зміст, виставляє складові оцінки за кожний розділ, після чого оцінює усні відповіді студента на запитання стосовно розуміння студентом викладених ним у Звіті тверджень. Виставлена загальна сума балів переводиться у традиційну оцінку і заноситься у документи як підсумкова оцінка з проходження практики.
Критерії оцінки кожного розділу Звіту з практики.
1. Висока якість розділу звіту (95-100% від максимальної кількості балів розділу) відповідає наступним вимогам:
- вичерпне викладення матеріалу, який використовувався при проведенні студентом практики та під час підготовки розділу;
- повний склад необхідних додатків, які вимагаються відповідним розділом Звіту (копії документів, аналітичні та статистичні матеріали тощо);
- актуальність і достовірність поданої у звіті інформації;
- дотримання вимог щодо змісту та оформлення структурних частин Звіту з практики, повна відповідність діючим стандартам.
2 Посередня якість розділу звіту (50-95% від максимальної кількості балів розділу) визначається у випадку, якщо наявний хоча б один із зазначених нижче пунктів:
- неповне викладення матеріалу або неповна відповідність змісту роботи вимогам програми практики (50–75% охоплення зазначених у програмі практики за відповідною темою питань);
- неповний склад додатків, які вимагаються відповідним розділом практики (50–75% необхідних додатків);
- неактуальність або застарілість поданої у звіті інформації;
- недотримання вимог щодо змісту та оформлення структурних частин Звіту, недотримання вимог стандартів.
3. Незадовільна якість розділу Звіту (0-50% від максимальної кількості балів розділу) визначається у випадку, якщо наявний хоча б один із зазначених нижче пунктів:
- одночасно присутні два чи більше критеріїв, що відповідають оцінці із п. 8.4.2;
- неповне викладення матеріалу або неповна відповідність змісту Звіту вимогам програми практики (менше 50% охоплення зазначених у програмі практики за відповідною темою питань);
- неповний склад додатків, які вимагаються відповідним розділом Звіту з практики (менше 50% необхідних додатків);
- недостовірність поданої у звіті інформації.
Критерії оцінки захисту звіту з практики.
1. Висока якість захисту звіту з практики, з оцінкою в 25=30 балів, повинна відповідати таким вимогам:
- вільне володіння змістом робіт і досліджень, які виконувалися на практиці, чітке розуміння суті обраної наукової проблеми та володіння здобутками науки у цій галузі;
- повне знання відповідного матеріалу та публікацій з обраноїнаукової проблематики;
2. Посередня якість захисту Звіту - (15-25) балів, якщо:
- відносно п.8.5.1 немає відповідності хоча б у одному з пунктів, зазначених там, або якщо при розкритті змісту питання в цілому правильно, за зазначеними вимогами, зроблені значні помилки.
3. Незадовільна якість захисту Звіту – (5-15) балів, якщо:
– відносно відповіді на найвищий бал за п.1, не зроблено розкриття двох чи більше пунктів, зазначених у вимогах до нього;
– одночасно наявні обидва типи недоліків, які окремо визначені для критерія оцінки в п.1 ;
– характер відповідей дає підставу стверджувати, що особа яка захищає Звіт з практики, неправильно зрозуміла зміст практики і тому не відповідає на питання по суті, припустилася грубих помилок у змісті відповіді.
Під час оцінки Звіту з практики в цілому додатково враховуються і впливають на загальну суму балів допущені недоліки та помилки, якими вважаються:
– неохайне оформлення роботи (вживання не загальноприйнятих скорочень, що суперечать вимогам ДСТУ; рукописний варіант звіту, незрозумілий почерк, використання олівців замість чітких чорнил) - мінус 10 балів;
– помилки в оформленні Звіту з практики порівняно з діючими вимогами ДСТУ - мінус 10 балів;
– помилкові статистичні та аналітичні дані, якщо розмір помилки незначний і в цілому не впливає на висновки, які зроблено у Звіті - мінус 5 балів;
– використання застарілих інформаційних джерел.
На оцінку звіту з практики в цілому додатково впливає і трудова дисципліна студента під час проходження практики.
При порушенні графіка і змісту проходження практики (зафіксованому у відповідному журналі) без поважних причин викладач може знизити оцінку:
– за одноразове порушення індивідуального графіку практики та відсутність без поважних причин на практиці у встановлений час або систематичні запізнення - мінус 5 балів за кожний факт порушення;
– за несвоєчасність представлення на кафедру інформації про початок практики - мінус 10 балів;
– за несвоєчасність представлення на кафедру звіту про практику - мінус 5 балів.
Студент, який не виконав програму практики і отримав незадовільний відгук на базі практики, або незадовільну оцінку на захисті Звіту з практики, направляється на практику повторно або відраховується з університету.
Сума набраних балів RD або балів за залікову роботу переводиться до залікової оцінки згідно з таблицею:
Сума балів, набраних за першою та другою складовою, переводиться до залікової оцінки згідно з таблицею:
Сумарна оцінка за семестр та екзамен є рейтингом студента.
Таблиця 1. Переведення рейтингових балів до оцінок за університетською шкалою
Кількість балів | Оцінка |
100-95 | Відмінно |
94-85 | Дуже добре |
84-75 | Добре |
74-65 | Задовільно |
64-60 | Достатньо |
Менше 60 | Незадовільно |
Не виконані умови допуску | Не допущено |
Додаткова інформація з дисципліни (освітнього компонента)
Робочу програму навчальної дисципліни (Силабус):
Складено старший викладач Моргаль Олег Михайлович
Ухвалено кафедрою ІСТ (протокол № 21 від 29.06.2023 р.)
Погоджено Методичною комісією факультету[1] (протокол № 11 від 29.06.2023р.)
[1] Методичною радою університету – для загальноуніверситетських дисциплін.