ПЕРЕДДИПЛОМНА ПРАКТИКА Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)
Реквізити навчальної дисципліни
Рівень вищої освіти | Перший (бакалаврський) |
---|---|
Галузь знань | 12 Інформаційні технології |
Спеціальність | 126 Інформаційні системи та технології |
Освітня програма | Інформаційні управляючі системи та технології |
Статус дисципліни | Нормативна (цикл загальної підготовки) |
Форма навчання | очна(денна), заочна |
Рік підготовки, семестр | 4 курс, весняний семестр |
Обсяг дисципліни | 180 годин (6 кредитів) |
Семестровий контроль/ контрольні заходи | Залік |
Розклад занять | *http://rozklad.kpi.ua/Schedules/ScheduleGroupSelection.aspx*| |
Мова викладання | Українська |
Інформація про керівника курсу / викладачів |
доцент каф. ІСТ, к.т.н., доц. Жураковська Оксана Сергіївна, zhurakovskaja_o@bigmir.net доцент каф. ІСТ, к.т.н., доц. Коган Алла Вікторівна, a.v.kohan433@gmail.com |
Розміщення курсу | Moodle: Дипломне проєктування (бакалаври спец. 126) (jk12az) https://do.ipo.kpi.ua/course/view.php?id=4255 |
Програма навчальної дисципліни
Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчення та результати навчання
Опис дисципліни. Переддипломна практика студентів є обов'язковим компонентом для здобуття освітнього ступеня бакалавра спеціальності 126 «Інформаційні системи та технології» освітньої програми «Інформаційні управляючі системи та технології».
Переддипломна практика має на меті систематизацію, розширення і закріплення професійних знань, формування у студентів початкових компетенцій ведення самостійної проектно-конструкторської роботи та експериментування.
Головний зміст переддипломної практики полягає у залученні студентів до самостійної проектно-конструкторської роботи, ознайомленні з практикою підприємництва, питаннями реалізації теоретичних та практичних розробок в сфері їх професійної діяльності.
Проходження студентами переддипломної практики орієнтується на отримання основних результатів проектно-конструкторської роботи.
Предметом переддипломної практики є поглиблення навичок самостійної теоретичної та практичної роботи, розширення світогляду студентів, дослідження проблем практики та вміння пов’язувати їх з обраним напрямом, визначати структуру та логіку майбутнього дипломного проекту.
Програма регламентує організаційно-методичне забезпечення переддипломної практики студентів, що опановують спеціальність 126 «Інформаційні системи та технології» за освітньою програмою «Інформаційні управляючі системи та технології» на кафедрі інформаційних систем та технологій факультету інформатики та обчислювальної техніки КПІ ім. Ігоря Сікорського
Мета практики - опанувати сучасні інформаційні технології розробки складних програмних систем, які використовуються для вирішення завдань створення комп’ютеризованих та інформаційних систем і підсистем, придбати практичні навички та вміння працювати з сучасними CASE засобами, пакетами математичної та статистичної обробки даних, а також придбати досвід роботи в колективі.
Завдання практики – отримати практичні навички в проектуванні бізнес-процесів і створенні інформаційних систем, роботи з сучасними пакетами математичної та статистичної обробки даних; опанувати сучасні системи програмування і створення інформаційних баз; вміти створювати програмні продукти за Інтернет технологіями; придбати та закріпити навички використання та створення програмної документації. Результатами практики є Звіт, який містить частину розділів бакалаврського диплому.
У результаті проходження практики студент повинен знати:
- CASE-засоби для проектування комп’ютеризованих та інформаційних систем;
- мову UML та алгоритмічні мови програмування;
- пакети для математичної обробки даних;
- системи управління базами даних, які використовуються на підприємстві;
- інформаційні технології;
- математичні методи для вирішення задач АСУ;
- основи оформлення проектно-технічної документації.
В результаті освоєння дисципліни повинні бути сформовані такі компетентності:
ЗК 2 | Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях |
---|---|
ЗК 3 | Здатність до розуміння предметної області та професійної діяльності. |
ЗК 5 | Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями |
ЗК 6 | Здатність до пошуку, оброблення та узагальнення інформації з різних джерел. |
ФК 1 | Здатність аналізувати об’єкт проектування або функціонування та його предметну область. |
ФК 2 | Здатність застосовувати стандарти в області інформаційних систем та технологій при розробці функціональних профілів, побудові та інтеграції систем, продуктів, сервісів і елементів інфраструктури організації. |
ФК 3 | Здатність до проектування, розробки, налагодження та вдосконалення системного, комунікаційного та програмно-апаратного забезпечення інформаційних систем та технологій, Інтернету речей (ІоТ), комп'ютерно інтегрованих систем та системної мережевої структури, управління ними |
ФК 4 |
Здатність проектувати, розробляти та використовувати засоби реалізації інформаційних систем, технологій та інфокомунікацій (методичні, інформаційні, алгоритмічні, технічні, програмні та інші) |
ФК 6 | Здатність використовувати сучасні інформаційні системи та технології (виробничі, підтримки прийняття рішень, інтелектуального аналізу даних та інші), методики й техніки кібербезпеки під час виконання функціональних завдань та обов’язків |
ФК 7 | Здатність застосовувати інформаційні технології у ході створення, впровадження та експлуатації системи менеджменту якості та оцінювати витрати на її розроблення та забезпечення |
ФК 10 | Здатність вибору, проектування, розгортання, інтегрування, управління, адміністрування та супроводження інформаційних систем, технологій та інфокомунікацій, сервісів та інфраструктури організації. |
ФК 12 | Здатність управляти та користуватися сучасними інформаційно-комунікаційними системами та технологіями (у тому числі такими, що базуються на використанні Інтернет). |
Після засвоєння дисципліни «Переддипломна практика» студенти мають продемонструвати такі результати навчання:
ПРН 2 | Застосовувати знання фундаментальних і природничих наук, системного аналізу та технологій моделювання, стандартних алгоритмів та дискретного аналізу при розв’язанні задач проєктування і використання інформаційних систем та технологій |
---|---|
ПРН 3 | Використовувати базові знання інформатики й сучасних інформаційних систем та технологій, навички програмування, технології безпечної роботи в комп’ютерних мережах, методи створення баз даних та інтернет-ресурсів, технології розроблення алгоритмів і комп’ютерних програм мовами високого рівня із застосуванням об’єктно-орієнтованого програмування для розв’язання задач проєктування і використання інформаційних систем та технологій |
ПРН 4 | Проводити системний аналіз об’єктів проєктування та обґрунтовувати вибір структури, алгоритмів та способів передачі інформації в інформаційних системах та технологіях |
ПРН 6 | Демонструвати знання сучасного рівня технологій інформаційних систем, практичні навички програмування та використання прикладних і спеціалізованих комп’ютерних систем та середовищ з метою їх запровадження у професійній діяльності. |
ПРН 9 | Здійснювати системний аналіз архітектури підприємства та його ІТ інфраструктури, проводити розроблення та вдосконалення її елементної бази і структури. |
Пререквізити та постреквізити дисципліни (місце в структурно-логічній схемі навчання за відповідною освітньою програмою)
Пререквізити:
Для успішного засвоєння дисципліни «Переддипломна практика» необхідно мати базові знання із таких дисциплін:
1. НОРМАТИВНІ освітні компоненти | ||
---|---|---|
1.1.Цикл загальної підготовки | ||
ЗО 1 | Українська мова за професійним спрямуванням | |
ЗО 3 | Права людини | |
ЗО 7 | Економіка і підприємництво | |
ЗО 8 | Екологічна та природно-техногенна безпека | |
ЗО 9 | Вища математика | |
ЗО 10 | Теорія ймовірностей і математична статистика | |
ЗО 11 | Фізика | |
ЗО 12 | Спеціальні розділи математики | |
1.2. Цикл професійної підготовки | ||
ПО 1 | Операційні системи | |
ПО 2 | Програмування | |
ПО 3 | Програмування. Курсова робота | |
ПО 4 | Теорія алгоритмів | |
ПО 5 | Бази даних; | |
ПО 6 | Бази даних. Курсова робота; | |
ПО 7 | Комп'ютерні мережі; | |
ПО 8 | Проектування інформаційних систем; | |
ПО 9 | Теорія систем та системний аналіз; | |
ПО 10 | Управління проектами; | |
ПО 11 | Інтернет-технології та проектування WEB-застосувань | |
ПО 12 | Програмування мікропроцесорних систем | |
ПО 13 | Ймовірнісні моделі та статистичне оцінювання в інформаційно-управляючих системах | |
ПО 14 | Аналіз даних в інформаційно-управляючих системах | |
ПО 15 | Інженерія програмного забезпечення та командна робота | |
ПО 16 | Розподілені системи обробки інформації | |
ПО 17 | Дослідження операцій в інформаційно-управляючих системах | |
ПО 18 | Дослідження операцій в інформаційно-управляючих системах. Курсова робота | |
ПО 19 | Системи штучного інтелекту | |
ПО 20 | Імітаційне моделювання управляючих систем | |
ПО 21 | Імітаційне моделювання управляючих систем. Курсова робота | |
ПО 22 | Теорія розкладів | |
ПО 23 | Безпека інформаційних систем | |
ПО 24 | Інфраструктура інформаційно-управляючих систем | |
ПО 25 | Прийняття рішень в інформаційних системах | |
2. ВИБІРКОВІ освітні компоненти | ||
2.1. Цикл загальної підготовки (Вибіркові освітні компоненти з загальноуніверситетського Каталогу) | ||
ЗВ 1 | Освітній компонент 1 з ЗУ-Каталогу | |
ЗВ 2 | Освітній компонент 2 з ЗУ-Каталогу | |
2.2. Цикл професійної підготовки (Вибіркові освітні компоненти з міжфакультетського/факультетського/кафедрального Каталогів) | ||
ПВ 1 | Освітній компонент 1 з Ф-Каталогу | |
ПВ 2 | Освітній компонент 2 з Ф-Каталогу | |
ПВ 3 | Освітній компонент 3 з Ф-Каталогу | |
ПВ 4 | Освітній компонент 4 з Ф-Каталогу | |
ПВ 5 | Освітній компонент 5 з Ф-Каталогу | |
ПВ 6 | Освітній компонент 6 з Ф-Каталогу | |
ПВ 7 | Освітній компонент 7 з Ф-Каталогу | |
ПВ 8 | Освітній компонент 8 з Ф-Каталогу | |
ПВ 9 | Освітній компонент 9 з Ф-Каталогу | |
ПВ 10 | Освітній компонент 10 з Ф-Каталогу | |
ПВ 11 | Освітній компонент 11 з Ф-Каталогу | |
ПВ 12 | Освітній компонент 12 з Ф-Каталогу | |
ПВ 13 | Освітній компонент 13 з Ф-Каталогу | |
ПВ 14 | Освітній компонент 14 з Ф-Каталогу |
Постреквізити:
Знання, одержані студентами при вивченні дисципліни, використовуються у наступній дисципліні:
ПО 27 | Дипломне проектування |
---|
Зміст навчальної дисципліни
Основним документом, що свідчить про виконання студентом програми переддипломної практики є письмовий звіт. Зміст звіту повинен розкривати знання і уміння студента, набуті ним у вирішенні питань, визначених метою і завданням практики. Крім звіту студенти повинні продемонструвати роботу програмного продукту.
Звіт повинен містити:
Вступ
1 Опис предметної області
2 Аналіз готових рішень
3 Формування вимог до системи
4 Вибір технологій розробки
5 Розробка інформаційної системи
6 Математичне забезпечення
Загальні висновки
Розділ 1 містить опис предметного середовища, процесу діяльності. Цей розділ повинен містити підрозділи:
– 1.1 Опис процесу діяльності;
– 1.2 Постановка задачі;
– 1.2.1 Призначення системи;
– 1.2.2 Цілі та задачі розробки;
– Висновок до розділу.
Для опису бізнес-процесів можуть наводитись діаграми станів та діаграми активності. В цьому розділі виконується постановка задачі – визначається призначення розробки, а також формулюються цілі та задачі розробки.
В підрозділі «1.2.1 Призначення системи» вказують вид діяльності, що автоматизується (управління, проєктування тощо) та перелік об’єктів автоматизації, на яких передбачене використання системи.
В підрозділі «1.2.2 Цілі та задачі розробки» вказують мету розробки та перелік завдань, вирішення яких необхідне для досягнення поставленої мети.
Для формулювання мети потрібно визначити результат, якого можна досягти зміною поточної ситуації при вирішенні усіх поставлених завдань. Формулювання мети може починатись зі слів «покращення…», «підвищення (зниження)…», «спрощення…» тощо.
При формулюванні переліку завдань зазначаються конкретні завдання, послідовність та зміст яких визначають фактично програму дій студента та структуру кваліфікаційної роботи. Формулювання цих завдань має починатися зі слів: «Розробити...», «Обґрунтувати...», «Оптимізувати...», «Провести аналіз...», «Розрахувати...» тощо.
В розділі 2 наводиться аналіз наявних рішень або огляд ринку програмних продуктів. Результати проведеного аналізу повинні обгрунтувати доцільність та унікальність розробки для вирішення завдань дипломного проєкту.
Розділ 3 повинен містити підрозділи:
вимоги до системи в цілому;
вимоги до функціональних характеристик;
вимоги до видів забезпечення.
В підрозділі «3.1 Вимоги до системи в цілому» необхідно вказати:
вимоги до струтури та функціонування системи (перелік підсистем, їх призначення, основні характеристики; вимоги до режимів функціонування системи; перспективи розвитку системи);
вимоги до надійності (перелік аварійних ситуацій, для яких регламентуються вимоги до надійності та значення відповідних показників; вимоги до надійності технічних засобів та програмного забезпечення);
вимоги до збереження інформації (наводять перелік подій (аварій, відмов технічних засобів тощо), за яких повинне забезпечуватись збереження інформації в системі).
В підрозділі «3.2 Вимоги до функціональних характеристик» необхідно вказати:
перелік функцій, задач або комплексів задач, що підлягають автоматизації;
вимоги до якості реалізації кожної функції (задачі або комплексу задач), до форми представлення вихідної інформації, характеристики необхідної точності та часу виконання.
В підрозділі «3.3 Вимоги до видів забезпечення» необхідно вказати вимоги до математичного, інформаційного, програмного та технічного забезпечення.
Для математичного забезпечення системи наводять вимоги до складу та способів використання в системі математичних методів та моделей, типових алгоритмів, а також алгоритмів, що підлягають розробці.
Для інформаційного забезпечення системи наводять вимоги: до складу, структури та способів організації даних в системі; до застосування систем управління базами даних.
Для програмного забезпечення системи наводять перелік ліцензійних програмних засобів та вимоги до якості програмних засобів.
Для технічного забезпечення системи наводять вимоги:
до видів технічних засобів, допустимих до використання в системі;
до функціональних та експлуатаційних характеристик засобів технічного забезпечення системи.
В розділі 4 обгрунтовується вибір технологій розробки.
В розділі 5 наводяться:
- структура системи;
- функціональна модель системи. Необхідно вказати акторів (дійових осіб) для програмного продукту, що розробляється, та їхні функції, побудувати модель варіантів використання;
- модель бази даних. У випадку відсутності бази даних наводиться структура масивів інформації;
- передавання та обробка даних. Необхідно описати вхідні та вихідні дані, процеси обробки та передавання даних, може бути наведена діаграма потоків даних;
- архітектура програмного забезпечення. Наводяться діаграми класів, специфікація функцій, діаграми послідовності, компонентів, розгортання.
Розділ 6 «МАТЕМАТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ» повинен містити підрозділи:
– 6.1 Змістовна постановка задачі;
– 6.2 Математична постановка задачі;
– 6.3 Обґрунтування методу розв’язання;
– 6.4 Опис методу розв’язання;
– Висновок до розділу.
В пункті 6.3 «Обґрунтування методу розв’язання» необхідно навести результати дослідження сучасного стану вирішення задачі, поставленої в пп. 6.1 і 6.2, огляд методів її розв’язання із короткою характеристикою методів, а також обгрунтувати вибір методу, який буде застосовано до вирішення поставленої задачі.
В пункті 6.4 «Опис методу розв’язання» необхідно навести опис обраного методу (за результатами аналізу, проведеного в п.6.3), алгоритм методу, навести приклади вирішення поставленої задачі, а також результати експериментальних досліджень (якщо вони виконувались).
У розділі «ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ» викладають найважливіші наукові й практичні результати роботи та наводять:
оцінку одержаних результатів і їх відповідність сучасному рівню наукових і технічних знань;
ступінь впровадження та можливі галузі або сфери використання результатів роботи;
наукову, науково-технічну, соціально-економічну значущість роботи;
доцільність продовження досліджень за відповідною тематикою тощо.
Також у висновках необхідно відобразити стан вирішення усіх поставлених в дипломному проєктуванні завдань (постановка яких формулюється в п.1.2).
Навчальні матеріали та ресурси
Базові
1. Дипломний проєкт бакалавра. Розробка, оформлення, захист[Електронний ресурс]: навч. посіб. для студ. які навчаються за спеціальністю 126 Інформаційні системи та технології/КПІ ім. Ігоря Сікорського ; уклад.: Я.Ю. До-рогий, К.С. Дорошенко, Н. Б. Репнікова, Л. Ю. Юрчук., Ю.С. Тимофєєва – Електронні текстові данні (1 файл: 2,4 Мбайт). – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022. –78 с.
Додаткові
У даному розділі студент надає свій список літератури, який використовується при дипломному проектуванні.
Навчальний контент
Порядок організації та керівництво переддипломної практикою
Переддипломна практика для студентів IV курсу спеціальності 126 «Інформаційні системи та технології» за освітньою програмою «Інформаційні управляючі системи та технології» проводиться згідно з навчальними планами денної та заочної форм навчання. Протягом проходження переддипломної практики та виконання основних завдань програми практики, кожен студент повинен отримати конкретні результати з теми, що будуть відображені у формулюванні теми випускної кваліфікаційної роботи бакалавра.
Програма переддипломної практики студентів складається з наступних частин:
- формування індивідуального графіку проходження переддипломної практики та ознайомлення студента з вітчизняними та іноземними аналогами з метою формування студентом бібліографічного списку літератури за обраною темою дипломного проекту. За цей період студенти зобов’язані здійснити огляд нормативної документації та друкованої літератури, зібрати та обробити практичний та інформаційний матеріал, здійснити підбір та обробку статистичних даних з обраної теми;
- підготовка тез для виступу на науково-технічній конференції за обраним напрямом;
- виконання індивідуального завдання, завершення роботи над формуванням теми дипломного проекту, оформлення звіту про проходження переддипломної практики і його захист.
Навчально-методичне керівництво і виконання програм практик забезпечують керівники від підприємства. Загальну організацію практики та контроль за її проведенням на кафедрі здійснює відповідальний за переддипломну практику на кафедрі, який призначається завідувачем кафедри.
Для безпосереднього керівництва практикою кожного студента випускаюча кафедра призначає керівника з числа викладачів, який, як правило, поєднує ці обов'язки з обов'язками керівника дипломного проекту.
Студентів направляють на практику згідно з наказом по університету. Наказом визначається вид практики, терміни та місце її проходження, розподіл та закріплення студентів за керівниками практики від кафедр тощо. Форма наказу та терміни його підготовки визначаються діючими вимогами по університету.
Розпочинаючи проходження практики, студент повинен завчасно отримати інструктаж з практики та техніки безпеки на кафедрі. Проведення інструктажу студентів здійснюється під час проведення настановних зборів. Настановними зборами передбачається ознайомлення студентів з вимогами до проходження практики та необхідних документів. Під час перших зборів (за 1-2 дні календарних днів до дати початку практики) студентам надаються зразки документів для оформлення (такий перелік документів може включати: лист-направлення на практику, графік проходження практики, навчальну програму та методичні вказівки до проходження практики тощо). У разі самостійного обрання студентом об’єкту проходження практики повинна бути чітко дотримана зазначена процедура направлення на практику.
Відповідальний за переддипломну практику по кафедрі призначається завідувачем відповідної кафедри.
Основними обов’язками відповідального за переддипломну практику від кафедри є:
- організація та проведення настановних зборів для студентів кафедри (у тому числі інструктаж з техніки безпеки та охорони праці) та надання їм необхідних документів перед початком практики;
- забезпечення своєчасності формування студентами індивідуальних графіків проходження практики та отримання ними індивідуальних завдань від безпосередніх керівників;
- своєчасне проведення настановних зборів з переддипломної практики, ознайомлення студентів з вимогами до оформлення документації з практики, системою звітності та критеріями оцінки з практики, які регламентуються відповідною нормативною та методичною документацією з організації та проведення практики.
- консультування студентів щодо термінів і порядку проходження практики, оформлення документів з практики та захисту звіту;
- забезпечення своєчасності надання студентами на кафедру звітів з переддипломної практики та інших документів, необхідних для захисту, їх перевірка та візування;
- своєчасна організація та проведення захисту практики;
- звітування на засіданні кафедри про підсумки практики.
Для безпосереднього керівництва практикою кожного студента відповідно до навчального навантаження викладачів, кафедрою призначаються (безпосередні) керівники переддипломної практики, що приймають безпосередню участь у навчальному процесі.
Обов'язками керівників практики, призначених кафедрами, є:
- розробка та надання студентам індивідуальних завдань та інших вказівок для проходження практики, враховуючи специфіку спеціальності;
- контроль за своєчасністю формування та виконанням індивідуальних графіків проходження практики студентами;
- консультування студентів щодо виконання індивідуального завдання практики та оформлення документів з практики;
- своєчасне оформлення відгуку і попередня оцінка роботи студента на практиці на підставі перевірки звіту з практики, результатів виконання індивідуального завдання та інших документів з практики.
Для безпосереднього керівництва практикою кожного студента керівник підприємства – бази практики призначає (безпосереднього) керівника переддипломної практики.
Обов'язки керівників практики від підприємства є:
- контроль дотримання студентами норм трудової дисципліни та техніки безпеки;
- розробка та надання студентам індивідуальних завдань та інших вказівок для проходження практики, враховуючи специфіку спеціальності;
- контроль за своєчасністю формування та виконанням індивідуальних графіків проходження практики студентами;
- консультування студентів щодо виконання індивідуального завдання практики та оформлення документів з практики;
- створення умов для якісного виконання програми практики та сприяння студентам у одержанні матеріалів для звіту і підвищенні кваліфікації;
- своєчасне оформлення відгуку (оцінивши ставлення до роботи, дотримання трудової дисципліни, рівень теоретичної та практичної підготовки тощо) і попередня оцінка роботи студента на практиці на підставі перевірки звіту з практики, результатів виконання індивідуального завдання та інших документів з практики.
Студенти кафедри при проходженні переддипломної практики зобов’язані:
- до початку практики на настановних зборах, а далі в індивідуальному порядку, одержати від керівника практики консультації щодо оформлення всіх необхідних документів;
- своєчасно (не пізніше зазначеної у направленні дати) прибути на базу практики;
- систематично працювати над виконанням завдань за програмою практики,
- у повному обсязі виконувати всі завдання, передбачені програмою практики, зазначені у індивідуальному графіку проходження практики та вказівками безпосереднього керівника;
- суворо дотримуватись режиму робочого дня, правил внутрішнього розпорядку, охорони праці, техніки безпеки, які діють на базі практики;
- нести відповідальність за виконану роботу;
- постійно підтримувати контакти з кафедрою та у призначений керівником практики від кафедри термін з’явитися на проміжний контроль;
- висвітлити результати виконаної роботи та оформити їх у звіті про проходження практики відповідно до встановлених і діючих вимог кафедри до структури та оформлення звіту;
- своєчасно надати на кафедру звітні документи та у належний термін захистити матеріали практики, перед відповідною комісією.
Політика та контроль
Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Як викладач, так і студент зобов’язані дотримуватись Кодексу честі Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут»
Основні положення політики:
- відвідування консультацій, які призначає керівник переддипломної практики від кафедри;
- виконання студентом плану завдань згідно із індивідуальним завданням;
- впродовж проходження переддипломної практики студенти мають можливість підняти будь-яке питання, яке стосується процедури проведення та оцінювання контрольних заходів;
- студенти мають право оскаржити результати контрольних заходів, аргументовано пояснивши з яким критерієм не погоджуються відповідно до оціночного листа та/або зауважень;
- у випадку виявлення факту академічної недоброчесності звіт з переддипломної практики не зараховується.
Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)
Основні завдання переддипломної практики відображаються в Щоденнику практики, який ведеться за формою, затвердженою в НТУУ «КПІ».
Студент здійснює відмітки в Щоденнику - записує зміст і обсяг виконаної роботи, а також її результати - протягом всієї практики. Фактичне виконання засвідчує керівник практики від підприємства.
Результатом практики має стати отримання результатів, які будуть використані у подальших розробках практиканта, на підставі яких буде уточнено тему дипломного проекту, та будуть покладені в основу його написання. Результати оформлюються у вигляді Звіту з переддипломної практики.
По закінченні практики керівник від підприємства готує відгук на виконання програми практики.
Письмовий Звіт разом з Щоденником практики подається на рецензування безпосередньому керівнику практики від кафедри у термін, який визначається відповідною кафедрою та регламентується нормативними й методичними документами з організації і проведення практики.
Переданий на кафедру у встановленому порядку на кафедрі Звіт перевіряється керівником практики від кафедри. Якщо за результатами перевірки Звіту виявлено його відповідність встановленим вимогам, Звіт рекомендується до захисту перед комісією.
У випадку виявлення невиконаних робіт, невідповідності вимогам факультету, Звіт направляється на доопрацювання.
За результатами перевірки звіту безпосередній керівник практики від кафедри пише загальний відгук й визначає оцінку, з якою звіт рекомендується до захисту перед комісією. Оцінка керівника практики носить лише рекомендаційний характер і не є обов’язковою оцінкою захисту для комісії.
Основним документом, що свідчить про виконання студентом програми переддипломної практики є письмовий звіт. Зміст звіту повинен розкривати знання і уміння студента, набуті ним у вирішенні питань, визначених метою і завданням практики. Крім звіту студент повинен продемонструвати роботу програмного продукту.
Звіт повинен містити:
ПЕРЕЛІК УМОВНИХ ПОЗНАЧЕНЬ
ВСТУП
1 ОПИС ПРЕДМЕТНОЇ ОБЛАСТІ
- Опис процесу діяльності;
- Постановка задачі;
- Призначення системи;
- Цілі та задачі розробки;
- Висновок до розділу.
2 АНАЛІЗ ГОТОВИХ РІШЕНЬ
3 ФОРМУВАННЯ ВИМОГ ДО СИСТЕМИ
- Вимоги до системи в цілому;
- Вимоги до функціональних характеристик;
- Вимоги до видів забезпечення.
4 ВИБІР ТЕХНОЛОГІЙ РОЗРОБКИ
5 РОЗРОБКА ІНФОРМАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ
- Структура системи;
- Функціональна модель системи. Необхідно вказати акторів (дійових осіб) для програмного продукту, що розробляється, та їхні функції, побудувати модель варіантів використання;
- Модель бази даних. У випадку відсутності бази даних наводиться структура масивів інформації;
- Передавання та обробка даних. Необхідно описати вхідні та вихідні дані, процеси обробки та передавання даних, може бути наведена діаграма потоків даних;
- Архітектура програмного забезпечення. Наводяться діаграми класів, специфікація функцій, діаграми послідовності, компонентів, розгортання.
6 МАТЕМАТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
- Змістовна постановка задачі;
- Математична постановка задачі;
- Обґрунтування методу розв’язання;
- Опис методу розв’язання;
- Висновок до розділу.
ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ
- Оцінку одержаних результатів і їх відповідність сучасному рівню наукових і технічних знань;
- Ступінь впровадження та можливі галузі або сфери використання результатів роботи;
- Наукову, науково-технічну, соціально-економічну значущість роботи;
- Доцільність продовження досліджень за відповідною тематикою тощо.
Також у висновках необхідно відобразити стан вирішення усіх
Критерії оцінювання представлені у Таблиці 1
Таблиця 1 – Критерії оцінювання складових заліку
№ етапу | Складові роботи | Максимальна кількість балів (кількість балів при повному виконанні завдань з достатньою глибиною обґрунтування рішень) | Дотримання графіку роботи |
---|---|---|---|
Стартова складова виконання звіту з переддипломної практики та демонстрації роботи програмного продукту (RD): | 100% від оцінки при дотриманні графіку роботи 90% у разі затримки до 2 тижнів 80% у разі затримки більше 2 тижнів | ||
1 | ВСТУП | 3 | |
2 | ОПИС ПРЕДМЕТНОЇ ОБЛАСТІ | ||
- Опис процесу діяльності; | 5 | ||
- Постановка задачі; | 3 | ||
- Призначення системи; | 5 | ||
- Цілі та задачі розробки; | 5 | ||
- Висновок до розділу. | 3 | ||
3 | АНАЛІЗ ГОТОВИХ РІШЕНЬ | 5 | |
4 | ФОРМУВАННЯ ВИМОГ ДО СИСТЕМИ | ||
- Вимоги до системи в цілому; | 5 | ||
- Вимоги до функціональних характеристик; | 5 | ||
- Вимоги до видів забезпечення. | 5 | ||
5 | ВИБІР ТЕХНОЛОГІЙ РОЗРОБКИ | 5 | |
6 | РОЗРОБКА ІНФОРМАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ | ||
- Структура системи; | 5 | ||
- Функціональна модель системи. Необхідно вказати акторів (дійових осіб) для програмного продукту, що розробляється, та їхні функції, побудувати модель варіантів використання; | 5 | ||
- Модель бази даних. У випадку відсутності бази даних наводиться структура масивів інформації; | 5 | ||
- Передавання та обробка даних. Необхідно описати вхідні та вихідні дані, процеси обробки та передавання даних, може бути наведена діаграма потоків даних; | 5 | ||
- Архітектура програмного забезпечення. Наводяться діаграми класів, специфікація функцій, діаграми послідовності, компонентів, розгортання. | 5 | ||
7 | МАТЕМАТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ | ||
- Змістовна постановка задачі; | 3 | ||
- Математична постановка задачі; | 5 | ||
- Обґрунтування методу розв’язання; | 5 | ||
- Опис методу розв’язання; | 5 | ||
- Висновок до розділу. | 3 | ||
8 | ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ | 5 | |
Всього | 100 |
Підведення підсумків переддипломної практики відбувається у вигляді диференційованого заліку, який приймає комісія, склад якої визначає завідувач кафедри (не менше 2-х членів комісії).
Таблиця відповідності рейтингових балів оцінкам за університетською шкалою:
Таблиця 2 – Відповідність рейтингових балів оцінкам
Кількість балів, RD | Оцінка |
---|---|
100-95 | відмінно |
94-85 | дуже добре |
84-75 | добре |
74-65 | задовільно |
64-60 | достатньо |
Менше 60 | незадовільно |
Не виконані умови допуску | не допущено |
Робочу програму навчальної дисципліни (силабус):
Складено доц. каф. ІСТ, к.т.н., доц. Жураковською Оксаною Сергіївною, доц. каф. ІСТ, к.т.н., доц. Коган Аллою Вікторівною
Ухвалено кафедрою ІСТ (протокол № 21 від 29.06.23)
Погоджено Методичною комісією факультету ІОТ (протокол № 11 від 29.06.23)