Основи WEB-технологій - Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)
Реквізити навчальної дисципліни
Рівень вищої освіти | Перший (бакалаврський) |
---|---|
Галузь знань | 12 Інформаційні технології |
Спеціальність | 126 Інформаційні системи та технології |
Освітня програма | Інформаційне забезпечення робототехнічних систем |
Статус дисципліни | Вибіркова |
Форма навчання | очна(денна) |
Рік підготовки, семестр | 4 курс, осінній семестр |
Обсяг дисципліни | 120 год. |
Семестровий контроль/ контрольні заходи | залік |
Розклад занять | |
Мова викладання | Українська |
Інформація про керівника курсу / викладачів |
Лектор: к.т.н., доцент, Голубєв Леонтій Петрович, golubevl@ukr.net Лабораторні: доцент, Голубєв Леонтій Петрович, golubevl@ukr.net |
Розміщення курсу | Кампус |
Програма навчальної дисципліни
Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчання та результати навчання
Дисципліна «WEB-технології» є дисципліною вільного вибору студента та вивчає сучасні технології проектування та роботи в мережі WWW.
Мета вивчення дисципліни набуття фахових компетентностей, теоретичних знань і практичних навичок з WEB-технологій.
Предметом вивчення дисципліни є методи та засоби WEB-технологій.
Компетентності:
Інтегральна компетентність: Здатність розв'язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі WEB-технологій , що характеризується комплексністю та невизначеністю умов із застосування теорій та методів інформаційних технологій.
КЗ 1 | Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу |
---|---|
КЗ 2 | Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях |
КЗ 3 | Здатність до розуміння предметної області та професійної діяльності |
КЗ 4 | Здатність спілкуватися державною та іноземною мовами як усно, так і письмово |
КЗ 5 | Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями |
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності
КС 1 | Здатність аналізувати об’єкт проектування або функціонування та його предметну область |
---|---|
КС 2 | Здатність застосовувати стандарти в області інформаційних систем та технологій при розробці функціональних профілів, побудові та інтеграції систем, продуктів, сервісів і елементів інфраструктури |
КС 3 | Здатність до проектування, розробки, налагодження та вдосконалення системного, комунікаційного та програмно-апаратного забезпечення інформаційних систем та технологій, Інтернету речей (IoT), комп’ютерно-інтегрованих систем та системної мережної структури, управління ними |
КС 4 | Здатність проектувати, розробляти та використовувати засоби реалізації інформаційних систем, технологій та інфокомунікацій (методичні, інформаційні, алгоритмічні, технічні, програмні та інші) |
КС 12 | Здатність управляти та користуватися сучасними інформаційно-комунікаційними системами та технологіями (у тому числі такими, що базуються на використанні Інтернет) |
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти після засвоєння навчальної дисципліни мають продемонструвати такі результати навчання:
ПР 3 Використовувати базові знання інформатики й сучасних інформаційних систем та технологій, навички програмування, технології безпечної роботи в комп'ютерних мережах, методи створення баз даних та інтернет-ресурсів, технології розроблення алгоритмів і комп’ютерних програм мовами високого рівня із застосуванням об’єктно-орієнтованого програмування для розв’язання задач проектування і використання інформаційних систем та технологій
ПР 4 Проводити системний аналіз об’єктів проектування та обґрунтовувати вибір структури, алгоритмів та способів передачі інформації в інформаційних системах та технологіях
ПР 12 Знати основи побудови та застосовувати сучасні операційні системи та пакети прикладних програм відповідно до професійних завдань
ПР 14 Знати сучасні мови програмування та технології створення програмного забезпечення інформаційних систем та технологій
Пререквізити та постреквізити дисципліни (місце в структурно-логічній схемі навчання за відповідною освітньою програмою)
Перелік дисциплін, що передують: Комп’ютерні мережі, Бази даних, Архітектура комп’ютерих систем.
Перелік дисциплін, що забезпечуються: Алгоритми та структури даних; Дискретні структури; Емпіричні методи програмної інженерії; Моделювання та аналіз програмного забезпечення; Якість програмного забезпечення та тестування; Системний аналіз.
Зміст навчальної дисципліни
Розділ 1. WEB основні поняття
Тема 1.1. Протокол TCP-IP
Тема 1.2. Маршрутизація в WEB
Тема 1.3. Шлюз, хост, домен
Тема 1.4. Система адресації в WEB
Тема 1.5. Способи під’єднання до мережі
Тема 1.6. Сервіси Internet
Розділ 2. Основи роботи з PHP
Тема 2.1. Змінні
Тема 2.2. Рядки і числа
Тема 2.3. Операція присвоювання
Тема 2.4. Функції
Тема 2.5. Математичні операції
Розділ 3. Основи роботи з масивами в PHP
Тема 3.1. Асоціативний масив
Тема 3.2. Всі способи створення масиву
Тема 3.3. Багатовимірний масив
Тема 3.4. Функції роботи з масивом
Розділ 4. Робота з математичними та текстовими функціями
Тема 4.1. Функції abs, sqrt, pow, round
Тема 4.2. Функції floor, min, max, mt_rand
Тема 4.3. Функції strlen, strtolower, strtoupper, ucfirst, trim
Розділ 5. Робота з формами
Тема 5.1. Як зробити форму на HTML
Тема 5.2. Методи GET і POST
Тема 5.3. Збереження полів форми після відправки
Розділ 6. Робота з базою даних в WEB
Тема 6.1. Створення структури БД
Тема 6.2. Створення таблиць БД
Тема 6.3. Створення зв’язків між таблицями
Тема 6.4. Створення запитів до БД
Тема 6.5. Створення сторінки для додавання, редагування та видалення інформації з БД
Тема 6.7. Створення сторінки автентифікації користувача
Тема 6.7. Створення сторінки статистики.
Навчальні матеріали та ресурси
. Основна література
1. Кузнецов М.В. PHP 5 на примерах. / М.В. Кузнецов, И.В. Симдянов, С.В. Голышев. – СПб.: БХВ – Петербург, 2006.
2. Скляр Д. PHP. Сборник рецептов. /, А. Трахтенберг. - Пер. с англ.. – СПб: Символ – Плюс. 2008.
3. Цимбал А. «Технологии создания распределенных систем» / А.Цимбал, М.Аншина –М: ИД «ФОРУМ»: ИНФРА-М, 2008.
4. Мазуркевич А. «PHP. Настольная книга программиста» /, Д.Еловой –М: Издательский центр «Академия», 2005.
5. Браун М. «Использование HTML4» / М.Браун, Д.Хоникат –М.: «Радио и связь», 2007.
6. Николенко Д.В. «Практические занятия на JavaScript» / Д.В. Николенко –М: ИД «ФОРУМ»: ИНФРА-М, 2005.
7. Томсон Л. Разработка Web-приложений на PHP и MySQL. / Л.Томсон, К. Веллинг: “ДиаСофт”, 2001.
8. Котеров Д.В. Самоучитель PHP 4 / Д.В. Котеров – СПб.: БХВ – Петербург, 2004.
Додаткова література
1. Едомский Ю. Техника Web- дизайна для студента / Ю. Едомский - СПб.: БХВ-Петербург, 2005. – 400 с.
2. Макнейл П. Веб- дизайн. Идеи, секркты, советы./ П. Макнейл - Спб.: Питер, 2012. – 272 с.
3. Гото К., Котлер Э. Веб-редизайн: книга Гото и Эмили Котлер, 2-е изд. – Пер. с англ. – СПб: Символ-Плюс, 2006. 416 с.
4. Бен Фрейн HTML5 и CSS3. Разработка сайтов для любых браузеров и устройств. – СПб.:Питер, 2014.- 304 с.
5. Мейер Э. CSS- каскадные таблицы стилей. Подробное руководство, 3- издание. – Пер. с англ. – СПб: Символ-Плюс, 2008. – 576 с.
6. Уэйншенк С. 100 главных принципов дизайна.- СПб.: Питер, 2012. – 272 с.
7. Голомбински К., Хаген Р. Добавь воздуха! Основы визуального дизайна для графики, веб и мультимедиа. / К. Голомбински, Р. Хаген – СПб.: Питер, 2013. – 272 с.
Навчальний контент
Методика опанування навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Лекційні заняття
№ з/п | Назва теми лекції та перелік основних питань |
---|---|
1 | Розділ 1. WEB основні поняття Тема 1.1. Протокол TCP-IP Тема 1.2. Маршрутизація в WEB Тема 1.3. Шлюз, хост, домен Тема 1.4. Система адресації в WEB Тема 1.5. Способи під’єднання до мережі Тема 1.6. Сервіси Internet |
2 | Розділ 2. Основи роботи з PHP Тема 2.1. Змінні Тема 2.2. Рядки і числа Тема 2.3. Операція присвоювання Тема 2.4. Функції Тема 2.5. Математичні операції |
Розділ 3. Основи роботи з масивами в PHP Тема 3.1. Асоціативний масив Тема 3.2. Всі способи створення масиву Тема 3.3. Багатовимірний масив Тема 3.4. Функції роботи з масивом |
|
Тема 4.1. Функції abs, sqrt, pow, round Тема 4.2. Функції floor, min, max, mt_rand Тема 4.3. Функції strlen, strtolower, Strtoupper, ucfirst, trim |
|
Розділ 5. Робота з формами Тема 5.1. Як зробити форму на HTML Тема 5.2. Методи GET і POST Тема 5.3. Збереження полів форми після відправки |
|
Розділ 6. Робота з базою даних в WEB Тема 6.1. Створення структури БД Тема 6.2. Створення таблиць БД Тема 6.3. Створення зв’язків між таблицями Тема 6.4. Створення запитів до БД Тема 6.5. Створення сторінки для додавання, редагування та видалення інформації з БД Тема 6.7. Створення сторінки автентифікації користувача Тема 6.7. Створення сторінки статистики |
7. Лабораторні заняття
Лабораторні заняття мають на меті закріпити теоретичні знання студентів, допомогти їм оволодіти способами роботи з сучасними WEB-технологіями, засвоїти методи, що використовуються для проектування систем на базі WEB-технологій
№ з/п | Назва лабораторної роботи | Кількість аудиторних годин |
---|---|---|
1 | Лабораторна робота №1: Установка набору дистрибутивів Denwer | 2 |
2 | Лабораторна робота №2: Створення бази даних MySQL | 2 |
3 | Лабораторна робота №3: Просте виведення даних. | 2 |
4 | Лабораторна робота №4: Введення і правка даних за допомогою форми | 4 |
5 | Лабораторна робота №5: Робота з нотатками | 2 |
6 | Лабораторна робота №6: Сторінка статистики | 2 |
7 | Лабораторна робота №7: Реалізація пошуку по сайту | 2 |
8 | Лабораторна робота №8: Передача файлів на сервер | 2 |
Самостійна робота студента/аспіранта
№ з/п | Назви тем і питань, що виноситься на самостійне опрацювання | Кількість годин СРС |
---|---|---|
1 | Тема 1. Робота з cookies | 21 |
2 | Тема 2. Створення каталогу товарів та визначення загальної ціни | 21 |
3 | Тема 3. Робота з функціями користувача | 21 |
4 | Тема 4. Basic HTTP-аутентифікація | 21 |
Політика та контроль
Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)
Поточний контроль: опитування за темою заняття
Календарний контроль: провадиться двічі на семестр як моніторинг поточного стану виконання вимог силабусу.
Семестровий контроль: залік
Умови допуску до семестрового контролю: зарахування усіх лабораторних робіт
Рейтинг студента з дисципліни складається з балів, що він отримує за:
1) відповідей на лабораторних заняттях;
3) відповідь на заліку.
Система рейтингових (вагових) балів та критерії оцінювання
1. Робота на лабораторних заняттях
Ваговий бал - 10. Максимальна кількість балів на всіх лабораторних заняттях дорівнює 10 балів х 8 = 80 балів.
Модульний контроль
Ваговий бал – 20.
Поточне оцінювання та самостійна робота* МК ** (тестовий) Сума
Поточне оцінювання та самостійна робота* | МК ** (тестовий) | Сума | |||||||
Т1 | Т2 | Т3 | Т4 | Т5 | Т6 | Т7 | Т8 | ||
10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 20 | 100 |
Таблиця відповідності рейтингових балів оцінкам за університетською шкалою:
Кількість балів | Оцінка |
100-95 | Відмінно |
94-85 | Дуже добре |
84-75 | Добре |
74-65 | Задовільно |
64-60 | Достатньо |
Менше 60 | Незадовільно |
Не виконані умови допуску | Не допущено |
Додаткова інформація з дисципліни (освітнього компонента)
Робочу програму навчальної дисципліни (силабус):
Складено доцент, к.т.н., доцент, Голубєв Леонтій Петрович
Ухвалено кафедрою __інформаційних систем та технологій__ (протокол № 21 від __29.06.23__)
Погоджено Методичною комісією факультету інформатики та обчислювальної техніки (протокол № _11_ від 29.06.23_)