ПРОГРАМУВАННЯ. КУРСОВА РОБОТА - Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)
Реквізити навчальної дисципліни
Рівень вищої освіти | Перший (бакалаврський) |
---|---|
Галузь знань | 12 «Інформаційні технології» |
Спеціальність | 126 Інформаційні системи та технології |
Освітня програма | Інтегровані інформаційні системи |
Статус дисципліни | Обов’язкова (нормативна) |
Форма навчання | очна(денна)/заочна |
Рік підготовки, семестр | І курс, весняний семестр |
Обсяг дисципліни | 1 кредит ECTS /30 годин |
Семестровий контроль/ контрольні заходи | Захист курсової роботи |
Розклад занять | Консультації |
Мова викладання | Українська |
Інформація про керівника курсу / викладачів |
к.т.н. Букасов Максим Михайлович, @bukasov |
Розміщення курсу | https://drive.google.com/drive/folders/1QhxfxeCKSU_0lIxAmmFr58p89PRWKijo |
Програма навчальної дисципліни
Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчання та результати навчання
Силабус освітнього компонента «Програмування. Курсова робота» складено відповідно до освітньої програми підготовки бакалаврів «Інтегровані інформаційні системи» спеціальності 126 – Інформаційні системи і технології.
Метою навчальної дисципліни є формування та закріплення у студентів наступних компетентностей: КЗ2 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; КЗ3 Здатність до розуміння предметної області та професійної діяльності; КЗ5 Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями; КЗ6 Здатність до пошуку, оброблення та узагальнення інформації з різних джерел; КС3 Здатність до проектування, розробки, налагодження та вдосконалення системного, комунікаційного та програмно-апаратного забезпечення інформаційних систем та технологій, Інтернету речей (ІоТ), комп’ютерно-інтегрованих систем та системної мережної структури, управління ними; КС4 Здатність проектувати, розробляти та використовувати засоби реалізації інформаційних систем, технологій та інфокомунікацій (методичні, інформаційні, алгоритмічні, технічні, програмні та інші).
Предмет навчальної дисципліни – теорія і практика застосування базових алгоритмічних структур і базових структур даних з використанням сучасних технологій розроблення програмного забезпечення.
Програмні результати навчання, на формування та покращення яких спрямована дисципліна: ПРН3 Використовувати базові знання інформатики й сучасних інформаційних систем та технологій, навички програмування, технології безпечної роботи в комп'ютерних мережах, методи створення баз даних та інтернет-ресурсів, технології розроблення алгоритмів і комп’ютерних програм мовами високого рівня із застосуванням об’єктно-орієнтованого програмування для розв’язання задач проектування і використання інформаційних систем та технологій; ПРН5 Аргументувати вибір програмних та технічних засобів для створення інформаційних систем та технологій на основі аналізу їх властивостей, призначення і технічних характеристик з урахуванням вимог до системи і експлуатаційних умов; мати навички налагодження та тестування програмних і технічних засобів інформаційних систем та технологій; ПРН6 Демонструвати знання сучасного рівня технологій інформаційних систем, практичні навички програмування та використання прикладних і спеціалізованих комп’ютерних систем та середовищ з метою їх запровадження у професійній діяльності; ПРН7 Обґрунтовувати вибір технічної структури та розробляти відповідне програмне забезпечення, що входить до складу інформаційних систем та технологій; ПРН8 Застосовувати правила оформлення проектних матеріалів інформаційних систем та технологій, знати склад та послідовність виконання проектних робіт з урахуванням вимог відповідних нормативно-правових документів для запровадження у професійній діяльності.
Пререквізити та постреквізити дисципліни
Пререквізити: вміти користуватися комп’ютером на рівні користувача та адміністратора, вміти працювати з офісними пакетами на базовому рівні, мати базові знання математики в рамках шкільного курсу, пройти курс «Програмування - 1. Основи програмування».
Постреквізити: Після проходження дисципліни студенти зможуть відтворити базові етапи створення програмного забезпечення, а саме виконувати аналіз предметної області, будувати алгоритм розв’язання задачі, обирати структури для збереження даних, писати код, проводити його налагодження та тестування. Розуміти й уміти використовувати на практиці базові принципи структурного та об’єктно-орієнтованого програмування.
Зміст навчальної дисципліни
Курсова робота є індивідуальним завданням з дисципліни “Програмування” і готується до захисту в завершальний період теоретичного навчання. Курсова робота повинна бути підготовлена до захисту в термін, встановлюваний викладачем. До захисту курсової роботи представляється пояснювальна записка.
Пояснювальна записка включає такі компоненти: титульний лист, завдання на курсову роботу, зміст, що включає найменування всіх розділів і пунктів із зазначенням номерів сторінок, введення, в якому вказуються мета і завдання курсової роботи; теоретичну частину, в якій описуються теоретичні відомості за темою роботи; практична реалізація на мові програмування Java. В кінці пояснювальної записки представляється висновок за результатами роботи.
Викладачу на перевірку відсилається два файли. Перший з розширенням «.docx» та іменем (номер_групи)_(номер_по_списку)_(ПрізвищеІП) (наприклад, «ІА-71_18_ТарасенкоАД.docx») зі змістом самої пояснювальної записки (курсової роботи) та другий файл з діаграмами та кодом програми (наприклад, «ІА-71_18_ТарасенкоАД.zip»).
Навчальні матеріали та ресурси
Основна література
Кетті Сьєрра, Берт Бейтс. Head First. Java. Фабула, 2022. 720 с. ISBN 978-617-522-033-7
Васильєв О.М. Програмування мовою Java. Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2020 р. 696 с.
Herbert Schildt. Java: The Complete Reference, Twelfth Edition 12th Edition. McGraw Hill, 2022. 1280 p. ISBN 978-1-26-046342-2
Bruce Eckel. Thinking in Java. Prentice Hall, 2006. 1150 p. ISBN 978-0131872486
Додаткова література
Ерiк Фрiмен, Елiзабет Робсон. Head First. Патерни проєктування. Фабула, 2020. 688 с.
Роберт Мартін. Чиста архітектура. Ранок, 2019. 368 с.
Роберт Мартін. Чистий код. Створення і рефакторинг за допомогою Agile. Фабула, 2019. 448 с.
Ерік Фрімен (2020). Head First. Патерни проєктування. Легкий для сприйняття довідник. ISBN: 978-6170961594.
Навчальний контент
Методика опанування навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Тиждень семестру | Назва етапу роботи | |
---|---|---|
1 | Отримання теми та завдання на курсову роботу | |
2-4 | Підбор та вивчення літератури | |
5-10 | Виконання розділу 1 | |
11-15 | Виконання розділу 2 | |
16 | Подання курсової роботи на перевірку | |
17 | Захист курсової роботи |
Самостійна робота студента
№ з/п | Назва теми, що виноситься на самостійне опрацювання | Кількість годин СРС |
---|---|---|
1 | Отримання теми та завдання на курсову роботу | 2 |
2 | Підбор та вивчення літератури | 8 |
3 | Виконання розділу 1 | 8 |
4 | Виконання розділу 2 | 8 |
5 | Подання курсової роботи на перевірку | 2 |
6 | Захист курсової роботи | 2 |
Політика та контроль
Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Система вимог, які викладач ставить перед студентом:
політика дедлайнів та перескладань: якщо студент не проходив або не з’явився на захист (без поважної причини), його результат оцінюється у 0 балів.
політика щодо академічної доброчесності: Кодекс честі Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут» https://kpi.ua/files/honorcode.pdf встановлює загальні моральні принципи, правила етичної поведінки осіб та передбачає політику академічної доброчесності для осіб, що працюють і навчаються в університеті, якими вони мають керуватись у своїй діяльності, в тому числі при вивченні та складанні контрольних заходів з даної дисципліни;
при використанні цифрових засобів зв’язку з викладачем (мобільний зв’язок, електронна пошта, переписка на форумах та у соцмережах тощо) необхідно дотримуватись загальноприйнятих етичних норм, зокрема бути ввічливим та обмежувати спілкування робочим часом викладача.
Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)
Поточний рейтинг студента з кредитного модуля (RD) курсової роботи складається з балів, що він отримує за:
1) виконання графіку курсової роботи;
2) виконання розділу 1 (розроблення бізнес-логіки системи);
3) виконання розділу 2 (розроблення веб-інтерфейсу системи);
4) відповіді на запитання.
При цьому враховуються заохочувальні (зі знаком “плюс”) та штрафні (зі знаком “мінус”) бали.
Система рейтингових (вагових) балів та критерії оцінювання
1. RD1 - Виконання графіку курсової роботи.
Ваговий бал – 10. Максимальна кількість балів = 10 балів.
Критерії оцінювання | Бали |
---|---|
Студент чітко дотримувався графіку виконання курсової роботи. | 10 |
Студент не дотримувався графіку виконання курсової роботи, але вчасно подав курсову роботу на перевірку. | 8-9 |
Студент не дотримувався графіку виконання курсової роботи, не подав курсову роботу на перевірку у встановлений термін, але представив роботу до терміну захисту. | 6-7 |
Студент не подав курсову в день захисту | 0 |
2. RD2 - Виконання розділу 1 (бізнес-логіка системи) курсової роботи (RD2).
Ваговий бал – 30 балів. Максимальна кількість балів = 30 балів.
Критерії оцінювання | Бали |
---|---|
Студент при виконанні першого розділу курсової роботи показав глибоке знання предмету, повно і чітко розкрив поставлене питання і при цьому реалізував як обов’язкову так і опціональну частину функціональності. | 27-30 |
Виконано всі перелічені вище вимоги, але опціональна частина функціональності реалізована не в повному обсязі. | 21-26 |
Обов’язкова частина функціональності реалізована не в повному обсязі. | 18-20 |
Обов’язкова частина функціональності не реалізована або реалізована з істотними помилками, що унеможливлюють можливість її використання. | 0 |
3. RD3 - Виконання розділу 2 (веб-інтерфейс користувача).
Ваговий бал – 30. Максимальна кількість балів = 30 балів.
Критерії оцінювання | Бали |
---|---|
Студент при виконанні другого розділу курсової роботи показав глибоке знання предмету, повно і чітко розкрив поставлене питання і при цьому реалізував як обов’язкову так і опціональну частину функціональності. | 27-30 |
Виконано всі перелічені вище вимоги, але опціональна частина функціональності реалізована не в повному обсязі. | 21-26 |
Обов’язкова частина функціональності реалізована не в повному обсязі. | 18-20 |
Обов’язкова частина функціональності не реалізована або реалізована з істотними помилками, що унеможливлюють можливість її використання. | 0 |
4. RD4 - Відповіді на запитання.
Ваговий бал – 30. Максимальна кількість = 30 балів.
Критерії оцінювання | Бали |
---|---|
Студент при відповіді на запитання показав глибоке знання предмету, повно і чітко відповів на всі запитання, задані викладачем. | 27-30 |
Студент при відповіді на запитання показав глибоке знання предмету, повно і чітко відповів на всі запитання, задані викладачем, але по деяким питанням мають місце недоліки непринципового характеру. | 21-26 |
Студент відповів не на всі запитання і продемонстрував слабкі знання предметної області. | 18-20 |
Студент не зміг відповісти на питання і продемонструвати знання предметної області. | 0 |
5. RD5 - Штрафні та заохочувальні бали.
Заохочувальні бали нараховуються за виконання творчих і наукових робіт у межах навчальної дисципліни: + (1…5) балів.
Поточна рейтингова шкала RD з кредитного модуля дорівнює сумі вагових балів контрольних заходів та з критеріїв оцінювання:
RD = RD1 + RD2 + RD3 + RD4 + RD5.
Необхідною умовою допуску до захисту курсової роботи є представлення пояснювальної записки у визначений термін.
В заліково-екзаменаційну відомість виставляються оцінки згідно з таблицею:
Рейтингові бали, RD | Оцінка за університетською шкалою |
---|---|
95 ≤ RD ≤ 100 | Відмінно |
85 ≤ RD ≤ 94 | Дуже добре |
75 ≤ RD ≤ 84 | Добре |
65 ≤ RD ≤ 74 | Задовільно |
60 ≤ RD ≤ 64 | Достатньо |
RD < 60 | Незадовільно |
Невиконання умов допуску до захисту | Не допущено |
Додаткова інформація з дисципліни
Перелік тем
N | Завдання |
---|---|
1 | Тема: Каталог бібліотеки Сутності: Автори, назви книжок, ключові слова Актори: Адміністратор, Гість Сценарії використання: Гість: Пошук по автору, пошук по назві, пошук по ключовим словам Адміністратор: + Створення/редагування/видалення інформації про книгу |
2 | Тема: Веб-сайт з інформацією про курси валют Сутності: Валюта, дата, курс обміну Актори: Адміністратор, Гість Сценарії використання: Гість: Перегляд курсу обміну усіх валют на поточний день, Перегляд курсу певної валюти за заданий проміжок часу у вигляді таблиці Адміністратор: + Створення/редагування/видалення назви валюти, Введення курсу певної валюти на заданий день |
3 | Тема: Розклад та результати спортивних змагань Сутності: Назви команд, Гра (дата, учасники), Результати гри Актори: Адміністратор, Гість Сценарії використання: Гість: Перегляд розкладу змагань, пошук по назві команди Адміністратор: + Створення/редагування/видалення розкладу змагань, Введення результатів змагань |
4 | Тема: Форум Сутності: Тема, допис Актори: Адміністратор, Зареєстрований користувач, Гість Сценарії використання: Гість: Перегляд тем та дописів Зареєстрований користувач: + Створення дописів, Перегляд тем та дописів Адміністратор: + Створення/редагування/видалення тем |
5 | Тема: Електронний каталог товарів Сутності: Товар, Категорія *Категорія може містити товари або інші категорії.
Наприклад: Актори: Адміністратор, Гість Сценарії використання: Гість: Перегляд категорій та товарів Адміністратор: + Створення/редагування/видалення категорій та товарів |
6 | Тема: Веб-сайт замовлення квитків у кінотеатр Сутності: сеанс, місце Актори: Адміністратор, Гість Сценарії використання: Гість: Перегляд сеансів, замовлення квитків Адміністратор: Створення/редагування/видалення інформації про сеанси та квитки |
7 | Тема: Електронна черга Сутності: черга, місце у черзі Актори: Користувач, Хазяїн черги Сценарії використання: Користувач: Заняття місця у черзі, Перегляд інформації про своє місце в черзі, Створення власної черги (стає хазяїном для цієї черги) Хазяїн черги: Команда «наступний» (видалити з голови черги), Видалити з черги заданого користувача, Закрити чергу від можливості подальших записів |
8 | Тема: Деканат Сутності: Групи, Студенти Актори: Співробітник деканату, Студент Сценарії використання: Співробітник деканату: Створення/редагування/видалення груп та студентів Студент: Перегляд списків груп, Пошук за прізвищем та за назвою групи |
9 | Тема: Електронний журнал успішності студентів Сутності: Журнал, заняття, відмітки Актори: Викладач, Студент Сценарії використання: Викладач: Проставляє в журналі відмітки про присутність та рівень знань на занятті Студент: Перегляд інформації в журналі |
10 | Тема: Сайт знайомств Сутності: Анкета, Ключові слова, Відкрита інформація, Закрита інформація, Запрошення Актори: Користувач Сценарії використання: Користувач: Редагування власної анкети, Перегляд анкет, Пошук анкет за ключовими словами, відправка Запрошення, перегляд Закритої інформації іншого користувача при отриманні від нього Запрошення чи підтвердження власного запрошення |
11 | Тема: Сайт подачі петицій Сутності: Петиція, голоси за петицію Актори: Користувач Сценарії використання: Користувач: Створення/Видалення/Перегляд Петиції, Генерація URL для переходу на голосування за петицію, голосування за петицію. |
12 | Тема: Система проведення аукціонів Сутності: Лот, стартова ціна Актори: Користувач Сценарії використання: Користувач: Перегляд активних лотів, пошук лоту за ключовими словами, створення пропозиції по лоту, Створення власного лоту (стає хазяїном лоту) Хазяїн лоту: Видалення/Перегляд Лоту, Генерація URL для переходу на лот, запуск та зупинка торгів. |
13 | Тема: Система проведення тендерів Сутності: Тендер, Тендерна пропозиція Актори: Користувач Сценарії використання: Користувач: Перегляд активних тендерів, пошук тендеру за ключовими словами, створення пропозиції по тендеру, Створення власного тендеру (стає хазяїном тендеру) Хазяїн тендеру: Видалення/Перегляд тендеру, Генерація URL для переходу на тендер, запуск та зупинка тендеру, перегляд тендерних пропозицій. |
14 | Тема: Система замовлення їжі Сутності: Меню, елементи меню, замовлення Актори: Користувач, Адміністратор Сценарії використання: Адміністратор: Створення/Видалення/Перегляд елементів меню, Перегляд замовлень, Оброблення замовлення Користувач: Перегляд меню, створення замовлення, додавання елементів меню у замовлення, відправка замовлення |
15 | Тема: Бюро знахідок Сутності: Знахідка, опис знахідки, ключові слова, контактна інформація Актори: Користувач Сценарії використання: Користувач: Створення/Видалення знахідки, Пошук знахідки по ключовим словам, Перегляд інформації про знахідку |
16 | Тема: Оренда квартир Сутності: Квартира, параметри квартири, опис Актори: Хазяїн квартири, клієнт Сценарії використання: Хазяїн квартири: Створення/редагування/видалення інформації про квартиру Клієнт: пошук квартири по параметрам |
17 | Тема: Система онлайн голосувань Сутності: Голосування, претенденти, голоси Актори: Користувач, Хазяїн голосування Сценарії використання: Користувач: Віддає голос за претендента (в рамках одного голосування можна зробити лише один раз), Створює власне голосування (стає хазяїном голосування) Хазяїн голосування: Запуск/зупинка голосування, отримання URL на голосування та результати голосування. |
18 | Тема: Веб-сайт прогноз погоди Сутності: Локація, дата, прогноз Актори: Користувач, Адміністратор Сценарії використання: Користувач: Переглядає прогноз в заданій локації на указаний час Адміністратор: Вводить інформацію про погоду |
19 | Тема: Сайт новин Сутності: Новини, категорії новин, дата Актори: Користувач, Адміністратор Сценарії використання: Користувач: Переглядає усі новини, переглядає новини вказаної категорії (наприклад «спорт»), шукає новини за ключовими словами Адміністратор: Створює новини |
20 | Тема: Планувальник задач Сутності: задача, дата, пріоритет Актори: Користувач Сценарії використання: Користувач: Створення/редагування/видалення інформації про задачу, відмітити задачу як «виконана», сортування за пріоритетом чи датою |
21 | Тема: Веб-сайт отримання консультацій Сутності: Питання, ключові слова, відповіді Актори: Користувач Сценарії використання: Користувач: Створення/редагування/видалення інформації про питання, відмітити своє питання як «відповідь отримав», Перегляд чужих питань, Пошук чужих питань по ключовим словам |
22 | Тема: Он-лайн словник Сутності: мова, словник, слово, переклад Актори: Користувач, Адміністратор Сценарії використання: Адміністратор: Створення/редагування/видалення інформації про мови, слова та переклад Користувач: Вибір мов або словника, переклад |
23 | Тема: Телепрограма Сутності: телепрограма, канал, передача Актори: Користувач, Адміністратор Сценарії використання: Адміністратор: Створення/редагування/видалення інформації про телепрограму, канали, розклад передач Користувач: Перегляд телепрограми, Сортування інформації за каналами чи за часом |
24 | Тема: Веб-сайт «Казка на ніч» Сутності: казка, рейтинг казки (кількість вподобань) Актори: Користувач, Адміністратор Сценарії використання: Адміністратор: Створення/редагування/видалення інформації про казки Користувач: Перегляд казок серед улюблених, найкращих, або таких, що ще не були прочитані |
25 | Тема: Веб-сайт пошуку роботи Сутності: вакансія, опис вакансії, вимоги до кандидата Актори: Роботодавець, робітник Сценарії використання: Роботодавець: Створення/редагування/видалення інформації про вакансію Користувач: Перегляд вакансій, пошук по ключовим словам |
26 | Тема: Веб-сайт ведення домашньої бухгалтерії Сутності: витрати чи надходження грошей, покупка, категорія, дата Актори: Користувач Сценарії використання: Користувач: Створення/редагування/видалення інформації про витрати чи надходження, перегляд за вказаний період, та за категоріями |
27 | Тема: Реєстратура Поліклініки Сутності: розклад, часи прийому запис, доктор Актори: Адміністратор, Користувач Сценарії використання: Адміністратор: Створення/редагування/видалення інформації про часи прийому Користувач: перегляд розкладу часів прийому вказаного доктора, запис на прийом, відміна запису |
28 | Тема: Веб-нотатник Сутності: Нотатки Актори: Користувач Сценарії використання: Користувач: Створення/редагування/видалення нотаток, отримання ГКД для передачі посилань на свої нотатки іншим людям(вони можуть лише читати) |
29 | Тема: Веб-сайт розклад руху потягів Сутності: потяги, станції, дата/час Актори: Адміністратор, Користувач Сценарії використання: Адміністратор: Створення/редагування/видалення інформації про потяги, станції Користувач: Перегляд руху поїздів, Пошуг потягів з однієї заданої станції до іншої |
30 | Тема: Веб-сайт пошуку попутників Сутності: рейс, маршрут Актори: Водій, Попутник Сценарії використання: Водій: Створення/редагування/видалення інформації про рейс та маршрут Попутник: Перегляд рейсів, пошук рейсів за початковою та кінцевою точкою призначення. |
Робочу програму навчальної дисципліни (силабус):
Складено доцентом кафедри інформаційних систем та технологій ФІОТ, к.т.н. Букасов М.М.
Ухвалено кафедрою інформаційних систем та технологій ФІОТ (протокол № 16 від 12.06.2024 р.)
Погоджено Методичною комісією факультету (протокол № 10 від 21.06.2024 р.)