ПРОГРАМУВАННЯ. КУРСОВА РОБОТА - Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)
Реквізити навчальної дисципліни
Рівень вищої освіти | Перший (бакалаврський) |
---|---|
Галузь знань | 12 Інформаційні технології |
Спеціальність | 126 Інформаційні системи та технології |
Освітня програма | Інформаційні управляючі системи та технології |
Статус дисципліни | Нормативна професійної підготовки |
Форма навчання | заочна |
Рік підготовки, семестр | 1 курс, весняний семестр |
Обсяг дисципліни | 1 кредит ЄКТС ( 30 годин - СРС) |
Семестровий контроль/ контрольні заходи | Залік |
Розклад занять | https://ist.kpi.ua/uk/rozklad-zanyat-ta-konsultaczij/ |
Мова викладання | Українська |
Інформація про керівника курсу / викладачів |
Керівник КР: Тюляков Дмитро Ігорович |
Розміщення курсу | https://campus.kpi.ua |
Програма навчальної дисципліни
Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчення та результати навчання
Силабус освітнього компонента « Програмування. Курсова робота» складено відповідно до освітньої програми підготовки бакалаврів «Інформаційні управляючі системи та технології» спеціальності 126 – Інформаційні системи та технології.
Предмет навчальної дисципліни – це сукупність теоретичних знань та практичних прийомів структурного, процедурного, модульного програмування; вивчення та опрацювання основних структурних конструкції алгоритмічних мов програмування; опанування технологій розробки алгоритмів прикладних задач; кодування алгоритмів мовою програмування С++, налагодження програм, оцінювання достовірності отриманих результатів.
Виконання курсової роботи дозволить студентам закріпити знання, отримані на лекційних заняттях, отримати практичні навички у програмуванні і складанні документів.
Метою навчальної дисципліни є формування та закріплення у студентів наступних компетентностей:
ЗК2 - Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях
ЗК3 - Здатність до розуміння предметної області та професійної діяльності
ЗК5 - Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями
ЗК6 - Здатність до пошуку, оброблення та узагальнення інформації з різних джерел
ФК3 - Здатність до проєктування, розробки, налагодження та вдосконалення системного, комунікаційного та програмно-апаратного забезпечення інформаційних систем та технологій, Інтернету речей (ІоТ), комп’ютерноінтегрованих систем та системної мережної структури, управління ними
ФК4- Здатність проєктувати, розробляти та використовувати засоби реалізації інформаційних систем, технологій та інфокомунікацій (методичні, інформаційні, алгоритмічні, технічні, програмні та інші)
Програмними результатами навчання, на формування та покращення яких спрямована дисципліна, є:
ПРН3 - Використовувати базові знання інформатики й сучасних інформаційних систем та технологій, навички програмування, технології безпечної роботи в комп’ютерних мережах, методи створення баз даних та інтернет-ресурсів, технології розроблення алгоритмів і комп’ютерних програм мовами високого рівня із застосуванням об’єктно-орієнтованого програмування для розв’язання задач проєктування і використання інформаційних систем та технологій.
ПРН5 - Аргументувати вибір програмних та технічних засобів для створення інформаційних систем та технологій на основі аналізу їх властивостей, призначення і технічних характеристик з урахуванням вимог до системи і експлуатаційних умов; мати навички налагодження та тестування програмних і технічних засобів інформаційних систем та технологій
ПРН6 - Демонструвати знання сучасного рівня технологій інформаційних систем, практичні навички програмування та використання прикладних і спеціалізованих комп’ютерних систем та середовищ з метою їх запровадження у професійній діяльності.
ПРН7 - Обґрунтовувати вибір технічної структури та розробляти відповідне програмне забезпечення, що входить до складу інформаційних систем та технологій
ПРН8 - Застосовувати правила оформлення проєктних матеріалів інформаційних систем та технологій, знати склад та послідовність виконання проєктних робіт з урахуванням вимог відповідних нормативно-правових документів для запровадження у професійній діяльності
ПРН17 - Знати методології та технології проєктування та реалізації інформаційних управляючих систем та технологій підтримки прийняття рішень. Вміти використовувати існуючі засоби, компоненти та технології для побудови інформаційних управляючих систем та технологій підтримки управлінських рішень
ПРН18 - Знати спеціалізовані мови та технології програмування необхідні для розробки програмного забезпечення інформаційних управляючих систем та технологій підтримки прийняття рішень. Розробляти відповідне програмне забезпечення, що входить до складу інформаційних управляючих систем та технологій підтримки прийняття рішень
ПРН19 - Вміти розв’язувати складні непередбачувані задачі і проблеми у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання, що передбачають збирання та інтерпретацію та аналіз інформації (даних), вибір методів та інструментальних засобів, застосування інноваційних підходів
ПРН20 - Вміти застосовувати інформаційні технології обробки, зберігання, аналізу та передачі дани
Пререквізити та постреквізити дисципліни (місце в структурно-логічній схемі навчання за відповідною освітньою програмою)
Навчальна дисципліна «Програмування» ґрунтується на знаннях, отриманих студентами при вивченні навчальних дисциплін «Програмування», «Спеціальні розділи математики» і розвиває їх у напрямку отримання практичних навичок з програмування.
Компетенції, знання та уміння, одержані в процесі вивчення освітнього компонента є необхідними для подальшого вивчення навчальних дисциплін «Теорія алгоритмів», «Бази даних», «Інтернет-технології та проєктування WEB-застосувань».
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Програмування. Курсова робота» складається з одного кредитного модуля . В кредитному модулі студентам пропонується розглянути наступну тему: “Веб-сайт”.
Тематика курсової роботи з програмування:
1 | Тема: Каталог бібліотеки Сутності: Автори, назви книжок, ключові слова Актори: Адміністратор, Гість Сценарії використання: Гість: Пошук по автору, пошук по назві, пошук по ключовим словам Адміністратор: + Створення/редагування/видалення інформації про книгу |
2 | Тема: Веб-сайт з інформацією про курси валют Сутності: Валюта, дата, курс обміну Актори: Адміністратор, Гість Сценарії використання: Гість: Перегляд курсу обміну всіх валют на поточний день, Перегляд курсу певної валюти за заданий проміжок часу у вигляді таблиці Адміністратор: + Створення/редагування/видалення назви валюти, Введення курсу певної валюти на заданий день |
3 | Тема: Розклад та результати спортивних змагань Сутності: Назви команд, Гра (дата, учасники), Результати гри Актори: Адміністратор, Гість Сценарії використання: Гість: Перегляд розкладу змагань, пошук по назві команди Адміністратор: + Створення/редагування/видалення розкладу змагань, Введення результатів змагань |
4 | Тема: Форум Сутності: Тема, допис Актори: Адміністратор, Зареєстрований користувач, Гість Сценарії використання: Гість: Перегляд тем та дописів Зареєстрований користувач: + Створення дописів, Перегляд тем та дописів Адміністратор: + Створення/редагування/видалення тем |
5 | Тема: Електронний каталог товарів Сутності: Товар, Категорія *Категорія може містити товари або інші категорії.
Наприклад: Актори: Адміністратор, Гість Сценарії використання: Гість: Перегляд категорій та товарів Адміністратор: + Створення/редагування/видалення категорій та товарів |
6 | Тема: Веб-сайт замовлення квитків у кінотеатр Сутності: сеанс, місце Актори: Адміністратор, Гість Сценарії використання: Гість: Перегляд сеансів, замовлення квитків Адміністратор: Створення/редагування/видалення інформації про сеанси та квитки |
7 | Тема: Електронна черга Сутності: черга, місце у черзі Актори: Користувач, Хазяїн черги Сценарії використання: Користувач: Заняття місця у черзі, Перегляд інформації про своє місце в черзі, Створення власної черги (стає хазяїном для цієї черги) Хазяїн черги: Команда «наступний» (видалити з голови черги), Видалити з черги заданого користувача, Закрити чергу від можливості подальших записів |
8 | Тема: Деканат Сутності: Групи, Студенти Актори: Співробітник деканату, Студент Сценарії використання: Співробітник деканату: Створення/редагування/видалення груп та студентів Студент: Перегляд списків груп, Пошук за прізвищем та за назвою групи |
9 | Тема: Електронний журнал успішності студентів Сутності: Журнал, заняття, відмітки Актори: Викладач, Студент Сценарії використання: Викладач: Проставляє в журналі відмітки про присутність та рівень знань на занятті Студент: Перегляд інформації в журналі |
10 | Тема: Сайт знайомств Сутності: Анкета, Ключові слова, Відкрита інформація, Закрита інформація, Запрошення Актори: Користувач Сценарії використання: Користувач: Редагування власної анкети, Перегляд анкет, Пошук анкет за ключовими словами, відправка Запрошення, перегляд Закритої інформації іншого користувача при отриманні від нього Запрошення чи підтвердження власного запрошення |
11 | Тема: Сайт подачі петицій Сутності: Петиція, голоси за петицію Актори: Користувач Сценарії використання: Користувач: Створення/Видалення/Перегляд Петиції, Генерація URL для переходу на голосування за петицію, голосування за петицію. |
12 | Тема: Система проведення аукціонів Сутності: Лот, стартова ціна Актори: Користувач Сценарії використання: Користувач: Перегляд активних лотів, пошук лоту за ключовими словами, створення пропозиції по лоту, Створення власного лоту (стає хазяїном лоту) Хазяїн лоту: Видалення/Перегляд Лоту, Генерація URL для переходу на лот, запуск та зупинка торгів. |
13 | Тема: Система проведення тендерів Сутності: Тендер, Тендерна пропозиція Актори: Користувач Сценарії використання: Користувач: Перегляд активних тендерів, пошук тендеру за ключовими словами, створення пропозиції по тендеру, Створення власного тендеру (стає хазяїном тендеру) Хазяїн тендеру: Видалення/Перегляд тендеру, Генерація URL для переходу на тендер, запуск та зупинка тендеру, перегляд тендерних пропозицій. |
14 | Тема: Система замовлення їжі Сутності: Меню, елементи меню, замовлення Актори: Користувач, Адміністратор Сценарії використання: Адміністратор: Створення/Видалення/Перегляд елементів меню, Перегляд замовлень, Оброблення замовлення Користувач: Перегляд меню, створення замовлення, додавання елементів меню у замовлення, відправка замовлення |
15 | Тема: Бюро знахідок Сутності: Знахідка, опис знахідки, ключові слова, контактна інформація Актори: Користувач Сценарії використання: Користувач: Створення/Видалення знахідки, Пошук знахідки по ключовим словам, Перегляд інформації про знахідку |
16 | Тема: Оренда квартир Сутності: Квартира, параметри квартири, опис Актори: Хазяїн квартири, клієнт Сценарії використання: Хазяїн квартири: Створення/редагування/видалення інформації про квартиру Клієнт: пошук квартири по параметрам |
17 | Тема: Система онлайн голосувань Сутності: Голосування, претенденти, голоси Актори: Користувач, Хазяїн голосування Сценарії використання: Користувач: Віддає голос за претендента (в рамках одного голосування можна зробити лише один раз), Створює власне голосування (стає хазяїном голосування) Хазяїн голосування: Запуск/зупинка голосування, отримання URL на голосування та результати голосування. |
18 | Тема: Веб-сайт прогноз погоди Сутності: Локація, дата, прогноз Актори: Користувач, Адміністратор Сценарії використання: Користувач: Переглядає прогноз в заданій локації на указаний час Адміністратор: Вводить інформацію про погоду |
19 | Тема: Сайт новин Сутності: Новини, категорії новин, дата Актори: Користувач, Адміністратор Сценарії використання: Користувач: Переглядає усі новини, переглядає новини вказаної категорії (наприклад «спорт»), шукає новини за ключовими словами Адміністратор: Створює новини |
20 | Тема: Планувальник задач Сутності: задача, дата, пріоритет Актори: Користувач Сценарії використання: Користувач: Створення/редагування/видалення інформації про задачу, відмітити задачу як «виконана», сортування за пріоритетом чи датою |
21 | Тема: Веб-сайт отримання консультацій Сутності: Питання, ключові слова, відповіді Актори: Користувач Сценарії використання: Користувач: Створення/редагування/видалення інформації про питання, відмітити своє питання як «відповідь отримав», Перегляд чужих питань, Пошук чужих питань по ключовим словам |
22 | Тема: Он-лайн словник Сутності: мова, словник, слово, переклад Актори: Користувач, Адміністратор Сценарії використання: Адміністратор: Створення/редагування/видалення інформації про мови, слова та переклад Користувач: Вибір мов або словника, переклад |
23 | Тема: Телепрограма Сутності: телепрограма, канал, передача Актори: Користувач, Адміністратор Сценарії використання: Адміністратор: Створення/редагування/видалення інформації про телепрограму, канали, розклад передач Користувач: Перегляд телепрограми, Сортування інформації за каналами чи за часом |
24 | Тема: Веб-сайт «Казка на ніч» Сутності: казка, рейтинг казки (кількість вподобань) Актори: Користувач, Адміністратор Сценарії використання: Адміністратор: Створення/редагування/видалення інформації про казки Користувач: Перегляд казок серед улюблених, найкращих, або таких, що ще не були прочитані |
25 | Тема: Веб-сайт пошуку роботи Сутності: вакансія, опис вакансії, вимоги до кандидата Актори: Роботодавець, робітник Сценарії використання: Роботодавець: Створення/редагування/видалення інформації про вакансію Користувач: Перегляд вакансій, пошук по ключовим словам |
26 | Тема: Веб-сайт ведення домашньої бухгалтерії Сутності: витрати чи надходження грошей, покупка, категорія, дата Актори: Користувач Сценарії використання: Користувач: Створення/редагування/видалення інформації про витрати чи надходження, перегляд за вказаний період, та за категоріями |
27 | Тема: Реєстратура Поліклініки Сутності: розклад, часи прийому запис, доктор Актори: Адміністратор, Користувач Сценарії використання: Адміністратор: Створення/редагування/видалення інформації про часи прийому Користувач: перегляд розкладу часів прийому вказаного доктора, запис на прийом, відміна запису |
28 | Тема: Веб-нотатник Сутності: Нотатки Актори: Користувач Сценарії використання: Користувач: Створення/редагування/видалення нотаток, отримання ГКД для передачі посилань на свої нотатки іншим людям(вони можуть лише читати) |
29 | Тема: Веб-сайт розклад руху потягів Сутності: потяги, станції, дата/час Актори: Адміністратор, Користувач Сценарії використання: Адміністратор: Створення/редагування/видалення інформації про потяги, станції Користувач: Перегляд руху поїздів, Пошук потягів з однієї заданої станції до іншої |
30 | Тема: Веб-сайт пошуку попутників Сутності: рейс, маршрут Актори: Водій, Попутник Сценарії використання: Водій: Створення/редагування/видалення інформації про рейс та маршрут Попутник: Перегляд рейсів, пошук рейсів за початковою та кінцевою точкою призначення. |
Навчальні матеріали та ресурси
Література базова:
Коноваленко І.В. Програмування мовою C#. В:Підручник – Тернопіль, – 227 с.
Andrew Troelsen, Philip Japikse Pro C# 7: witch .NET and .NET Core.https://books.google.com.ua/books?id=Jus\DwAAQBAJ&printsec=frontcover&redir\esc=y#v=onepage&q&f=true
Mark J. Price C# 11 and .NET 7 – Modern Cross-Platform Development Fundamentals: Start building websites and services with ASP.NET Core 7, Blazor, and EF Core 7, 7th Edition, 2022.
Gabriel Baptista, Francesco Abbruzzese Software Architecture with C# 10 and .NET 6: Develop software solutions using microservices, DevOps, EF Core, and design patterns for Azure, 3rd Edition, 2022.
Joseph Albahari C# 10 in a Nutshell: The Definitive Reference, 2022.
Joe Mayo C# Cookbook: Modern Recipes for Professional Developers, 2021.
Аллен Дж. Тейлор. SQL All-in-One For Dummies, 3rd edition, Learning Made Easy, 2019. – С. 768
Допоміжна література:
1. Implementing Behavioral Patterns in Java [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://www.developer.com/java/implementing-behavioral-patterns-in-java.html
2. Command [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://refactoring.guru/design-patterns/command
3.CSS Tutorial [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://www.w3schools.com/css/default.asp
4. Visual Studio Enterprise [електронний ресурс] – режим доступу до ресурсу: Development Tools and Services | Visual Studio Enterprise (microsoft.com)
5. Microsoft SQL Server [електронний ресурс] – режим доступу до ресурсу: SQL Server Downloads | Microsoft
6. ASP.NET [електронний ресурс] – режим доступу до ресурсу: ASP.NET Core | Open-source web framework for .NET (microsoft.com)
7. React [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://reactjs.org/
MobX [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://mobx.js.org/
Node.js: керівництво для фронтенд розробника [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://codeguida.com/post/1447
NestJS [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://nestjs.com/
Мікросервісна архітектура [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://docs.nestjs.com/microservices/basics
Навчальний контент
Методика опанування навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Методика опанування навчальної дисципліни «Програмування. Курсова робота» полягає у поглибленому вивченні та набутті практичних навичок з навчальної дисципліни “Програмування”, а саме створенні веб-сайту. У курсовій роботі потрібно розглянути і відобразити наступні питання:
У вступі визначитися з призначенням веб-сайту
Розробка вимог до веб-сайту (функціональних та нефункціональних) у першому розділі
У другому розділі зазначити сценарії використання системи. Надати діаграми прецедентів
Наступний розділ (або розділи) присвятити розробці архітектури системи, її опису та реалізації компонентів системи
Зробити висновки по роботі
Обсяг курсової роботи 30-40 сторінок
№ з/п | Назва етапів роботи та питань, які мають бути розроблені відповідно до завдання | Тиждень семестру |
1 | Видача завдання | 5 |
2 | Вступ. Вимоги до веб-сайту | 6 |
3 | Сценарії використання системи | 7-8 |
4 | Розробка архітектури системи, її опис. Реалізація компонентів системи | 9-13 |
5 | Оформлення пояснювальної записки | 14-15 |
6 | Подання курсової роботи на перевірку | 16 |
7 | Захист курсової роботи | 17-18 |
Самостійна робота студента
До самостійної роботи студентів включається опанування матеріалів лекцій, вивчення базової, додаткової літератури, виконання курсової роботи.
№ з/п |
Вид самостійної роботи | Кількість годин СРС |
1 | Отримання теми, завдання на курсову роботу. Підбір та вивчення літератури | 4 |
2 | Виконання розділів: Вступ. Вимоги до веб-сайту | 4 |
3 | Виконання розділу: Сценарії використання системи | 6 |
4 | Виконання розділів: Розробка архітектури системи, її опис. Реалізація компонентів системи | 10 |
6 | Оформлення пояснювальної записки | 4 |
7 | Захист курсової роботи | 2 |
Політика та контроль
Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)
Для опанування навчальної дисципліни всі студенти підлючаються до https://campus.kpi.ua Окрім цього, студенти отримують всі методичні матеріали через e-mail, кампус чи telegram-групу.
Здобувачі вищої освіти залучаються до обговорення питань курсової роботи.
Як викладач, так і студент зобов’язані дотримуватись Кодексу честі Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут».
Основні положення політики:
тема курсової роботи не може бути однаковою з темою практичних робіт студентів всього потоку;
тема курсової роботи не може бути однаковою серед студентів всього потоку;
тема курсової роботи не може повторюватися останні три роки (викладач надає перелік таких тем);
розділи курсової роботи повинні бути виконані згідно встановленого календарного графіку робіт;
у випадку виявлення факту академічної недоброчесності робота не зараховується.
Оформлення курсової роботи має відповідати вимогам до звітів про НДР (ДСТУ 3008-2015 «Державний стандарт України. Документація. Звіти в сфері науки і техніки. Структура і правила оформлення»).
Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)
Рейтинг студента з курсової роботи складається з балів, які він одержує:
- за якість пояснювальної записки курсової роботи (глибину розкриття та обґрунтування зазначених в роботі питань, якість оформлення, виконання вимог нормативних документів), а також дотримання графіка виконання роботи;
2) за якість захисту курсової роботи (ступінь володіння матеріалом, аргументованість рішень, вміння захищати свою думку).
Розмір шкали за якість пояснювальної записки курсової роботи дорівнює 60 балів, а за якість захисту курсової роботи – 40 балів.
1. За якість пояснювальної записки курсової роботи:
– своєчасність виконання графіка роботи з курсового проектування – 5-3
бали;
– глибину розкриття та обґрунтування зазначених в роботі питань – 42-35
балів;
– якість оформлення, виконання вимог нормативних документів – 6-4 бали; – якість графічного матеріалу і дотримання вимог стандартів – 6-4 бали.
2. За якість захисту курсової роботи:
Критерії оцінювання:
повна й докладна відповідь на питання; студент демонструє відмінну
теоретичну та практичну підготовку за тематикою КР, вміння грамотно
представляти результати своєї роботи та аргументовано їх захищати –
38-40 балів;
недостатньо повна відповідь на питання; студент демонструє добру теоретичну та практичну підготовку за тематикою КР, достатньо переконливо представляє та захищає результати своєї роботи – 33-37 балів;
неповна відповідь на питання; студент демонструє задовільну теоретичну та практичну підготовку за тематикою КР, достатньо переконливо представляє та захищає результати своєї роботи – 27-32 балів;
неповна відповідь на питання; студент демонструє задовільну теоретичну та практичну підготовку за тематикою КР, але недостатньо переконливо представляє та захищає результати своєї роботи – 26-24 балів;
невірна відповідь на питання (або відсутність відповіді); студент демонструє незадовільну теоретичну та практичну підготовку за тематикою КР, не може переконливо представити та захистити результати своєї роботи – 0 балів.
3. Сума балів за якість пояснювальної записки курсової роботи та за якість захисту переводиться до залікової оцінки згідно з таблицею:
Кількість балів | Оцінка |
100-95 | Відмінно |
94-85 | Дуже добре |
84-75 | Добре |
74-65 | Задовільно |
64-60 | Достатньо |
Менше 60 | Незадовільно |
Не виконані умови допуску | Не допущено |
Додаткова інформація з дисципліни (освітнього компонента)
Положення про рейтингову систему оцінки успішності доводиться на першому занятті з дисципліни*.*
Робочу програму навчальної дисципліни (силабус):
Складено асистент інформаційних систем та технологій ФІОТ, Міщенко В.О.
Ухвалено кафедрою інформаційних систем та технологій ФІОТ (протокол № 16 від 12.06.2024 р.).
Погоджено Методичною комісією факультету (протокол № 10 від 21.06.2024 р.)