Комп'ютерні мережі - Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)

Реквізити навчальної дисципліни

Рівень вищої освіти Перший (бакалаврський)
Галузь знань 12 Інформаційні технології1
Спеціальність 126 Інформаційні системи та технології
Освітня програма ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РОБОТОТЕХНІЧНИХ СИСТЕМ
Статус дисципліни Нормативна
Форма навчання очна(денна)/очна(вечірня)/заочна/дистанційна/змішана
Рік підготовки, семестр 2 курс, осінній семестр
Обсяг дисципліни 4 кредити (120 годин)
Семестровий контроль/ контрольні заходи екзамен
Розклад занять Згідно розкладу занять.
Мова викладання Українська
Інформація про
керівника курсу / викладачів

Лектор: д.т.н., професор, Жураковський Богдан Юрійович, контактні дані2: zhurakovskiybyu@tk.kpi.ua

Практичні : асистент, Шинкевич Микола Костянтинович, контактні дані: shinekolya@ukr.net

Розміщення курсу Посилання на дистанційний ресурс (Moodle, Google classroom, тощо): https://classroom.google.com/c/MTQ1MDk5NzA3OTQ1?cjc=efxbte2

Програманавчальної дисципліни

Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчання та результати навчання

Дисципліна «Комп’ютерні мережі» є нормативною дисципліною навчального плану бакалаврів з спеціальності «Інформаційні системи та технології» і грає важливу роль у підготовці фахівців.

Метою навчальної дисципліни є формування та закріплення у студентів наступних компетентностей: (СК 3) Здатність до проектування, розробки, налагодження та вдосконалення системного, комунікаційного та програмноапаратного забезпечення інформаційних систем та технологій, Інтернету речей (ІоТ), комп’ютерно-інтегрованих систем та системної мережної структури, управління ними; (СК 4) Здатність проектувати, розробляти та використовувати засоби реалізації інформаційних систем, технологій та інфокомунікацій (методичні, інформаційні, алгоритмічні, технічні, програмні та інші); (СК 10) Здатність вибору, проектування, розгортання, інтегрування, управління, адміністрування та супроводжування інформаційних систем, технологій та інфокомунікацій, сервісів та інфраструктури організацій; (СК 12) Здатність управляти та користуватися сучасними інформаційно-комунікаційними системами та технологіями (у тому числі такими, що базуються на використанні Інтернет).

Предмет навчальної дисципліни – принципи побудови ком’ютерних мереж, технології, які використовуються при їх технічній реалізації.

Програмні результати навчання, на формування та покращення яких спрямована дисципліна: (ПРН3) Використовувати базові знання інформатики й сучасних інформаційних систем та технологій, навички програмування, технології безпечної роботи в комп'ютерних мережах, методи створення баз даних та інтернет-ресурсів, технології розроблення алгоритмів і комп’ютерних програм мовами високого рівня із застосуванням об’єктноорієнтованого програмування для розв’язання задач проектування і використання інформаційних систем та технологій; (ПРН4) Проводити системний аналіз об’єктів проектування та обґрунтовувати вибір структури, алгоритмів та способів передачі інформації в інформаційних системах та технологіях; (ПРН5) Аргументувати вибір програмних та технічних засобів для створення інформаційних систем та технологій на основі аналізу їх властивостей, призначення і технічних характеристик з урахуванням вимог до системи і експлуатаційних умов, мати навички налагодження та тестування програмних і технічних засобів інформаційних систем та технологій; (ПРН6) Демонструвати знання сучасного рівня технологій інформаційних систем, практичні навички програмування та використання прикладних і спеціалізованих комп’ютерних систем та середовищ з метою їх запровадження у професійній діяльності; (ПРН7) Обґрунтовувати вибір технічної структури та розробляти відповідне програмне забезпечення, що входить до складу інформаційних систем та технологій; (ПРН9) Здійснювати системний аналіз архітектури підприємства та його ІТ-інфраструктури, проводити розроблення та вдосконалення її елементної бази і структури; (ПРН16) Знати основи електроніки та мікросхемотехніки, сучасні архітектури мікропроцесорних систем, комп’ютерних систем та мереж.

Пререквізити та постреквізити дисципліни (місце в структурно-логічній схемі навчання за відповідною освітньою програмою)

Пререквізити: здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях, навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. Цей курс базується на таких забезпечуючих дисциплінах: операційні системи.

Постреквізити: Перелік дисциплін, що забезпечуються: операційні системи мобільних роботів, теорія Інтернет речей, безпека інформаційних систем, роботехнічні системи та комплекси, моделювання технічних систем, теорія систем і системний аналіз.

Зміст навчальної дисципліни

Розділ 1. Основи комп’ютерних мереж

Тема 1.1. Основні поняття і загальні принципи побудови мереж.

Тема 1.2. Узагальнена модель системного опису мережевої архітектури.

Тема 1.3. Види комутацій в мережах.

Тема 1.4. Лінії зв’язку.

Тема 1.5. Компоненти комп’ютерних мереж.

Тема 1.6. Кодування і модуляція сигналів в комп’ютерних мережах

Тема 1.7. Адресація в сучасних комп’ютерних мережах

Тема 1.8. Основи маршрутизації.

Розділ 2. Структурна організація локальних мереж

Тема 2.1. Технологія Ethernet

Тема 2.2. Технологія Fast Ethernet та Gigabit Ethernet.

Тема 2.3. Технології Token Ring.

Тема 2.4. Технологія FDDI.

Тема 2.5. Технологія 100VG – AnyLAN

Розділ 3. Структурна організація мереж доступу

Тема 3.1. Мережі доступу.

Тема 3.2. Технологія цифрової абонентської лінії (xDSL).

Тема 3.3. Технологія кабельного телебачення (СаТV).

Тема 3.4. Пасивні оптичні мережі доступу (PON, FTTx).

Тема 3.5. Технології безпроводового доступу.

Навчальні матеріали та ресурси

Основна література

  1. Організація комп’ютерних мереж [Електронний ресурс] : підручник: для студ. спеціальності 121 «Інженерія програмного забезпечення» та 122 «Комп’ютерні науки» / КПІ ім. Ігоря Сікорського ; Ю. А. Тарнавський, І. М. Кузьменко. – Електронні текстові дані (1 файл: 45,7 Мбайт). – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2018. – 259 с.

  2. Кулаков Ю.О., Луцький Г.М. Комп’ютерні мережі. Підручник. – Київ.: «Юніор», 2005. – 396 с.

  3. Жураковский Б. Ю. Комп’ютерні мережі. Частина 1. Навчальний посібник [Електронний ресурс] / Б. Ю. Жураковский, І. О. Зенів // КПІ ім. Ігоря Сікорського. – 2020. – 336 с. – Режим доступу до ресурсу: https://ela.kpi.ua/handle/123456789/36615

  4. Жураковський Б. Ю. Комп’ютерні мережі. Частина 2 Навчальний посібник [Електронний ресурс] / Б. Ю. Жураковский, І. О. Зенів // КПІ ім. Ігоря Сікорського. – 2020. – 372 с. – Режим доступу до ресурсу: https://ela.kpi.ua/handle/123456789/36641

  5. Жураковський Б.Ю. Комп’ютерні мережі. Навчальний посібник для виконання лабораторних робіт [Електронний ресурс] / Б. Ю. Жураковский, І. О. Зенів // КПІ ім. Ігоря Сікорського. – 2020. – 213 с. – Режим доступу до ресурсу: https://ela.kpi.ua/handle/123456789/36689

Додаткова література

6. Комп’ютерні мережі. Загальні принципи функціонування комп’ютерних мереж. Навчальний посібник. С. В. Мінухін, С. В. Кавун, С. В. Знахур. – Харків: Вид. ХНЕУ, 2008. – 210 с. (Укр. мов.).

7. Однорог П. М., Михайленко Є. В., Котенко М. О. Омецінська О. Б. Під редакцією Катка В. Б. Пасивні оптичні мережі доступу (xPON). – К.: ДУІКТ, 2006. – 65 с.

8. Беркман Л.Н. Типові сигнали та завади в електрозв'язку [Навчальний посібник], [Електронний ресурс] / Беркман Л.Н., Жураковський Б.Ю., Твердохліб М.Г. // - К.: ДУТ, 2015. – 92с. – Режим доступу до ресурсу: http://www.dut.edu.ua/uploads/l_869_71565720.pdf.

9. Бондарчук А. П. Основи інфокомунікаційних технологій: навчальний посібник [Електронний ресурс] / А. П. Бондарчук, Г. С. Срочинська, М. Г. Твердохліб // Київ, ДУТ. – 2015. – 76 с. – Режим доступу до ресурсу: http://www.dut.edu.ua/ua/lib/1/category/1090/view/840.

10. Жураковський Б.Ю. Системи доступу. Навчальний посібник. [Електронний ресурс] / Б. Ю. Жураковский, Н. В. Коршун // Київ, Державний університет телекомунікацій. – 2015. – 58 с.– Режим доступу до ресурсу: http://ir.nmapo.edu.ua:8080/jspui/bitstream/lib/277/1/l_841_81364872.pdf.

11. Беркман Л.Н. Теорія передачі та обробки даних в інфокомунікаціях: навчальний посібник / Л.Н. Беркман, Б.Ю. Жураковський, А.О. Макаренко//. − К.: ДУТ, 2015. – 160 с. – Режим доступу до ресурсу: http://www.dut.edu.ua/ru/lib/1/category/1090/view/859

12. Жураковский Б. Ю. Кінцеві пристрої абонентського доступу. Навчальний посібник [Електронний ресурс] / Б. Ю. Жураковский, Г. С. Срочинська, Н. М. Довженко // Київ, Державний університет телекомунікацій. – 2015. – 65 с. – Режим доступу до ресурсу: http://www.dut.edu.ua/ru/lib/118/category/96/view/903.

Навчальний контент

Методика опанування навчальної дисципліни(освітнього компонента)

з/п

Назва теми лекції та перелік основних питань

(дидактичні матеріали: презентація Power Point, відеолекції.)

1 2
1

Розділ 1. Основи комп’ютерних мереж

Лекція 1. Основні поняття і загальні принципи побудови мереж.

Основні питання: Комп'ю́терна мере́жа. Призначення комунікаційних мереж. Основні можливості комп'ютерних мереж. Ознаки складних систем. Телекомунікаційна мережа. Телекомунікаційні послуги. Інформаційна мережа. Інформаційні технології. Інфокомунікації. Глобальна Інформаційна Інфраструктура. Архітектура мережі. Протокольна модель.

Література: 1,2,3,12.

Самостійна робота: вивчення основних понять і загальних принципів побудови мереж. Підготовка до комп’ютерного практикуму.

2

Лекція 2. Узагальнена модель системного опису мережевої архітектури.

Основні питання: Відкрита система. Переваги відкритих стандартів. Організації які працюють у сфері стандартизації. Еталонна модель OSI. Системний опис мережної архітектури. Топологія мереж. Узагальнена модель апаратурної реалізації функцій та об'єктів. Елементи моделі організаційної структури.

Література: 1,2,3,5.

Самостійна робота: вивчення узагальненої моделі системного опису мережевої архітектури. Підготовка до комп’ютерного практикуму.

3

Лекція 3. Види комутацій в мережах.

Основні питання: Канали комп’ютерних мереж. Спосіб з’єднання мереж. Класифікація способів комутації. Мережа загального користування. Мережі обмеженого користування. Сегменти мережі. Транспортна мережа. Мережа доступу.

Розподільча мережа

Література: 1,2,3, 11,12.

Самостійна робота: вивчення видів комутацій в мережах. Підготовка до комп’ютерного практикуму.

4

Лекція 4. Лінії зв’язку.

Основні питання: Типи ліній зв'язку. Фізичне середовище передачі. Кабельні лінії. Характеристики ліній зв'язку. Стандарти кабелів. Характеристики кабелю.

Кабелі на основі неекранованої крученої пари. Кабелі на основі екранованої крученої пари. Коаксіальні кабелі. Волоконно-оптичні кабелі.

Література: 1,2,3,11,12,13,14.

Самостійна робота: вивчення ліній зв’язку. Підготовка до комп’ютерного практикуму.

5

Лекція 5. Компоненти комп’ютерних мереж

Основні питання: Абонентські системи. Термінальне устаткування. Асоціативна система. Комплекс базових профілів. Глобальна мережа. Транспортна мережа.Мережа доступу. Класифікація вузлових пунктів. Абонентські лінії. Модель програмного забезпечення.

Література: 1,2,3,5,7,8.

Самостійна робота: вивчення компоненти комп’ютерних мереж. Підготовка до комп’ютерного практикуму.

6

Лекція 6. Кодування і модуляція сигналів в комп’ютерних мережах

Основні питання: Повідомлення. Сигнали. Модуляція. Класифікація методів модуляції. Види модуляції в модемах. Кодування інформації в локальних мережах. Найбільш розповсюджені коди передачі інформації.

Література: 1, 2, 3, 5.

Самостійна робота: вивчення компоненти комп’ютерних мереж. Підготовка до комп’ютерного практикуму.

7

Лекція 7. Адресація в сучасних комп’ютерних мережах

Основні питання: Загальні принципи адресації у сучасних комп’ютерних мережах. MAC-адреси та їх застосування у сучасних мережах. IP-адреси та їх застосування у сучасних мережах. Класова IP-адресація. Безкласова IP-адресація. IP-адресація версії 6.

Література: 1, 2, 3, 5.

Самостійна робота: вивчення адресації комп’ютерних мереж. Підготовка до комп’ютерного практикуму.

8

Лекція 8. Основи маршрутизації

Основні питання: Компоненти маршрутизації. Визначення маршруту. Алгоритми маршрутизації. Цілі розробки алгоритмів маршрутизації. Типи алгоритмів.

Алгоритми з інтелектом у головній обчислювальній машині або в роутері.

Внутрішньодоменні або міждоменні алгоритми. Алгоритми стану каналу або вектора відстані. Показники алгоритмів (метрики).

Література: 1, 2, 3, 5, 7, 8.

Самостійна робота: вивчення маршрутизації комп’ютерних мереж. Підготовка до комп’ютерного практикуму.

9

Розділ 2. Структурна організація локальних мереж.

Лекція 9. Технологія Ethernet

Основні питання: Стандарт IEEE 802.3. Модифікації стандарту IEEE 802.3. Метод доступу CSMA/CD. Формати кадрів технології Ethernet. Специфікації фізичного середовища Ethernet. Ієрархічне з'єднання концентраторів Ethernet. Переваги та недоліки Ethernet. Оптоволоконий Ethernet. Параметри специфікацій фізичного рівня для стандарту Ethernet.

Література: 1,2,4,5.

Самостійна робота: вивчення технології Ethernet. Підготовка до комп’ютерного практикуму.

10

Лекція 10. Технологія Fast Ethernet та Gigabit Ethernet

Основні питання: Історія створення Fast Ethernet. Відмінності технології Fast Ethernet від Ethernet. Специфікації для фізичного рівня Fast Ethernet. Характеристики стандартів. Кодування інформації в локальних мережах. Фізичний рівень 100Base-FX - багатомодове оптоволокно. Фізичний рівень 100Bose-TX - кручена пара UTP Cat 5 чи STP Type 1, дві пари. Режими роботи пристроїв l00Base-TX чи 100Base-T4. Фізичний рівень 100Bose-T4 - кручена пара UTP Cat 3, чотири пари. Правила побудови сегментів Fast Ethernet при використанні повторювачів. Архітектура стандарту Gigabit Ethernet . Інтерфейс 1000Base –X. Інтерфейс 1000Base-T. Рівень MAC. Використання технології Ethernet для побудови мультисервісних мереж.

Література: 1,2,4,5.

Самостійна робота: вивчення технології Fast Ethernet та Gigabit Ethernet. Підготовка до комп’ютерного практикуму.

11

Лекція 11. Технології Token Ring

Основні питання: Хронологія розробки стандарту. Основні характеристики технології. Маркерний метод доступу до поділюваного середовища. Формати кадрів Token Ring. Маркер. Кадр даних і перекриваюча послідовність. Пріоритетний доступ до кільця. Фізичний рівень технології Token Ring.

Література: 1,2,4,5.

Самостійна робота: вивчення технології Token Ring. Підготовка до комп’ютерного практикуму.

12

Лекція 12. Технологія FDDI

Основні питання: Основні характеристики технології. Реконфігурація кільця FDDI при відмові. Формат кадру FDDI. Структура протоколів технології FDDI. Особливості методу доступу FDDI. Відмовостійкість технології FDDI. Підключення до кільця FDDI. Реконфігурація мережі FDDI при обриві кабелю. Фізичний рівень технології FDDI. Порівняння FDDI с іншими технологіями.

Література: 1,2,4,5.

Самостійна робота: вивчення технології FDDI. Підготовка до комп’ютерного практикуму.

13

Лекція 13. Технологія 100VG – AnyLAN.

Основні питання: Топологія. Структура мережі 100VG-AnyLAN. 100VG – AnyLAN і модель OSI. Метод Demand Priority. Кадр передачі 100VG – AnyLAN. Фізичний рівень мереж 100VG – AnyLAN. Кодування інформації в мережі 100VG-AnyLAN. Керування передачею даних в мережах. Процес передачі даних. Приклад корпоративної мережі на технології 100VG-AnyLAN.

Література: 1, 2. Самостійна робота: вивчення технології 100VG-AnyLAN. Підготовка до комп’ютерного практикуму.

14

Розділ 3. Структурна організація мереж доступу та транспортних мереж

Лекція 14. Мережі доступу.

Основні питання: Моделі й архітектура мережі доступу. Загальна архітектура мережі доступу. Базова структура мережі доступу. Класифікація мереж доступу. Приклади технологій доступу. Сценарії побудови мереж доступу. Технології мереж доступу.

Література: 1, 2, 4, 11,12.

Самостійна робота: вивчення методів та сценаріїв побудови мереж доступу. Підготовка до комп’ютерного практикуму.

15

Лекція 15. Технологія цифрової абонентської лінії (xDSL).

Основні питання: Принцип побудови мереж xDSL. Ключові переваги технологій xDSL. Класифікація технологій xDSL. Асиметричні технології хDSL. Симетричні технології хDSL. Мультісервісні мережі доступу. Мультиплексор Доступу Цифрової абонентської лінії (DSLAM). Маршрутизатор Широкосмугового Видаленого доступу (BRAS).

Література: 1,2,4.

Самостійна робота: вивчення технології цифрової абонентської лінії (xDSL). Підготовка до комп’ютерного практикуму.

16

Лекція 16. Технологія кабельного телебачення.

Основні питання: Структура абонентської кабельної мережі. Система кабельних модемів. Характеристики кабельної мережі. Кабельні стандарти. Основні характеристики стандартів DOCSIS 1.x і DOCSIS 2.0. Euro-DOCSIS.

Література: 1,2,4.

Самостійна робота: вивчення технології інтерактивного кабельного телебачення (СаТV). Підготовка до комп’ютерного практикуму.

17

Лекція 17. Пасивні оптичні мережі доступу (PON, FTTx)

Основні питання: Сімейство технологій FTTx. Технологія оптичного доступу FTTВ. Технологія оптичного доступу FTTН. Технологія пасивної оптичної мережі PON. Архитектура PON мережі. Стандарти мережі PON. Характеристики стандартів PON. Переваги технології PON.

Література: 1,4,7, 9.

Самостійна робота: вивчення технології пасивної оптичної мережі доступу. Підготовка до комп’ютерного практикуму.

18

Лекція 18. Технології бездпроводового доступу

Основні питання: Особливості радiодоступу. Конфігурації стаціонарного радіодоступу до телефонних мереж. Характеристики АТС з радiодоступом. Системи WLL. Технологii органiзацii багаточисленного доступу. Бездротові мережеві технології. Стандарт IEEE 802.11. Wi-Fi. WiMAX. Bluetooth. ZigBee.

Література: 2,4.

Самостійна робота: вивчення технологій безпроводового доступу. Підготовка до комп’ютерного практикуму.

Практичні заняття

з/п

Назва теми заняття та перелік основних питань
1

Комп’ютерний практикум 1. Введення в програму Cisco Packet Tracer, режим симуляції.

Мета заняття: вивчити інтерфейс програми Cisco Packet Tracer, головне меню, панель інструментів, устаткування, лінії зв'язку, графічне меню, елементи анімації і симуляції, застосувати отримані знання при виконанні практичних завдань.

Література: 5 (стор.7)

2

Комп’ютерний практикум 2. Моделювання мережі з топологією зірка на базі концентратора і комутатора.

Мета заняття: вивчити моделювання мережі з топологією зірка на базі концентратора і комутатора, застосувати отримані знання при виконанні практичних завдань.

Література: 5 (стор.26)

3

Комп’ютерний практикум 3. Основи роботи з мережною операційною системою cisco IOS. Командний рядок управління пристроями CLI. Побудова віртуальних локальних мереж (VLAN).

Мета заняття: дослідити можливості Cisco IOS з налагодження та діагностування основних параметрів функціонування керованих комутаторів Cisco,вивчити командний рядок управління пристроями через пряме кабельне (консольне) підключення, навчитися будувати віртуальні локальні мережі застосувати отримані знання при виконанні практичних завдань.

Література: 5 (стор. 45, 62)

4

Комп’ютерний практикум 4. Налагодження та дослідження роботи протоколу динамічного конфігурування вузлів DHCP у мережі на базі обладнання CISCO

Мета заняття: ознайомитися з особливостями функціонування та налагодження роботи протоколу динамічного конфігурування вузлів DHCP на обладнанні Cisco; отримати практичні навички налагодження, моніторингу та діагностування роботи DHCP-сервера на базі маршрутизатора Cisco; дослідити процес роботи протоколу DHCP та процеси передачі даних у побудованій мережі.

Література: 5 (стор.88)

5

Комп’ютерний практикум 5. Вивчення динамічної маршрутизації на протоколах RIP, EIGRP І OSPF

Мета заняття: вивчити принципи динамічної маршрутизації на протоколах RIP, EIGRP і OSPF, застосувати отримані знання при виконанні практичних завдань.

Література: 5 (стор.117)

6

Комп’ютерний практикум 6. Створення списків доступу ACL.

Мета заняття: вивчити принципи побудови списків доступу, застосувати отримані знання при виконанні практичних завдань.

Література: 5 (стор.143)

7

Комп’ютерний практикум 7. Налаштування статичних та динамічних трансляцій мережних адрес (NAT)

Мета заняття: вивчити принципи налаштування статичних та динамічних трансляцій мережних адрес, застосувати отримані знання при виконанні практичних завдань.

Література: 5 (стор.162)

8

Комп’ютерний практикум 8. Створення та налаштування безпроводової мережі.

Мета заняття: ознайомитися із загальними принципами створення та налаштування безпроводових мереж, отримати практичні навички аналізу та визначення параметрів безпроводових мереж; застосувати отримані знання при виконанні практичних завдань.

Література: 5 (стор.186)

Самостійна робота студента

з/п

Вид самостійної роботи

Кількість

годин СРС

1 Підготовка до практичних занять 36
2 Підготовка до МКР 4
3 Підготовка до екзамену 26

Політика та контроль

Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)

Рейтинг студента з дисципліни складається з балів, що він отримує за:

1) модульні контролі (МКР поділяється на дві контрольні роботи тривалістю по одній акад. годині);

2) виконання комп’ютерних практикумів;

3) відповідь на екзамені.

1. Модульний контроль

Ваговий бал - 30 Максимальна кількість балів за всі контрольні роботи дорівнює 30*2 = 60 балів.

В кожній контрольній роботі містяться завдання різного рівня складності, в залежності від якого вони при правильному виконанні оцінюються від 1 до 6 балів. Максимальна кількість балів за завдання зменшується на 1 бал, якщо дано правильну, але неповну відповідь; на 2 бали, якщо дано правильну відповідь, але допущено несуттєву помилку (наприклад, помилка в розрахунку по правильно записаній формулі) і т.д.

2. Робота на комп’ютерних практичних заняттях

Ваговий бал – 5. Максимальна кількість балів на всіх практичних заняттях дорівнює 5*8= 40 балів.

Штрафні та заохочувальні бали за:

- відсутність на практичному занятті без поважної причини -1 бал;

- виконання завдань із удосконалення дидактичних матеріалів з дисципліни надається від 2 до 5 заохочувальних балів.

Умови позитивної проміжної атестації

Для отримання “зараховано” з першої проміжної атестації (8 тиждень) студент повинен мати не менше ніж 20 балів (на початок 8 тижня згідно з календарним планом контрольних заходів “ідеальний” студент має отримати 50 балів).

Для отримання “зараховано” з другої проміжної атестації (14 тиждень) студент повинен мати не менше ніж 50 балів (на початок 14 тижня згідно з календарним планом контрольних заходів “ідеальний” студент має отримати 90 балів).

Бали по екзаменаційних питаннях:

Кількість балів по відповіді на кожне питання визначається викладачем з врахуванням складності питання та якості відповіді. Максимальна кількість балів 100.

Для отримання студентом відповідних оцінок (ЕСТS та традиційних) його рейтингова оцінка R переводиться згідно з таблицею відповідності рейтингових балів оцінкам за університетською шкалою.

Розрахунок шкали (R) рейтингу

Сума вагових балів контрольних заходів протягом семестру складає:

RС = 60 + 40 = 100 балів.

Для отримання студентом відповідних оцінок (ЕСТS та традиційних) його рейтингова оцінка R переводиться згідно з таблицею відповідності рейтингових балів оцінкам за університетською шкалою.

Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)

Поточний контроль: Робочим навчальним планом передбачено виконання модульної контрольної роботи за матеріалами тем курсу. Мета модульної контрольної роботи – перевірка здобутих знань з основних розділів курсу. Робота проводиться за пакетом контрольних завдань. Завдання формулюються згідно переліку основних питань дисципліни.

Проведення модульної контрольної роботи передбачається на заняттях з комп’ютерного практикуму (2 академічних години) орієнтовно через 2 тижні після закінчення вивчення відповідної теми. Основні завдання контрольної роботи:

  • поглиблене вивчення структури й функціональних особливостей комп’ютерних мереж;

  • придбання навичок самостійної роботи зі спеціальною технічною літературою.

Календарний контроль: провадиться двічі на семестр як моніторинг поточного стану виконання вимог силабусу.

Семестровий контроль: екзамен

Умови допуску до семестрового контролю: мінімально позитивна оцінка за індивідуальне завдання /зарахування усіх лабораторних робіт/ семестровий рейтинг більше 30 балів.

Таблиця відповідності рейтингових балів оцінкам за університетською шкалою:

Кількість балів Оцінка
100-95 Відмінно
94-85 Дуже добре
84-75 Добре
74-65 Задовільно
64-60 Достатньо
Менше 60 Незадовільно
Не виконані умови допуску Не допущено

Додаткова інформація з дисципліни (освітнього компонента)

Перелік питань, які виносяться на семестровий контроль:

  1. Модель взаємодії відкритих систем.

  2. Функції та особливості фізичного рівня моделі взаємодії відкритих

    систем.

  3. Функції та особливості канального рівня моделі взаємодії відкритих

    систем.

  4. Функції та особливості мережевого рівня моделі взаємодії відкритих

    систем.

  5. Функції та особливості транспортного рівня моделі взаємодії

    відкритих систем.

  6. Функції та особливості сеансового рівня моделі взаємодії відкритих

    систем

  7. Функції та особливості представницького рівня моделі взаємодії

    відкритих систем.

  8. Функції та особливості прикладного рівня моделі взаємодії відкритих

    систем.

  9. Протоколи рівнів моделі OSI.

  10. Системний опис мережевої архітектури.

  11. Топологічна модель системного опису мережевої архітектури.

  12. Фізична модель системного опису мережевої архітектури.

  13. Функційна модель системного опису мережевої архітектури.

  14. Протокольна модель системного опису мережевої архітектури.

  15. Канали передачі даних мереж.

  16. Характеристики ліній зв'язку.

  17. Стандарти кабелів комп’ютерних мереж.

  18. Абонентські, адміністративні та асоціативні системи.

  19. Комплекс базових профілів

  20. Апаратура локальних мереж

  21. Мережі загального та обмеженого користування.

  22. Схема пристрою управління з жорсткою логікою.

  23. Види сигналів в комп’ютерних мережах.

  24. Класифікація методів модуляції

  25. Модуляція при передачі даних.

  26. Кодування інформації в локальних мережах.

  27. Комутація каналів

  28. Комутація пакетів

  29. Комутація повідомлень.

  30. Порівняння комутації каналів і пакетів.

  31. Змішана комутація.

  32. Інтегральна комутація.

  33. Швидка комутація каналів.

  34. Дейтаграмнa передача та віртуальні з’єднання.

  35. Алгоритми маршрутизації.

  36. Показники алгоритмів (метрики).

  37. Принцип роботи дистанційно-векторних протоколів.

  38. Алгоритм вибору маршруту за станом каналу.

  39. Порівняння статичної та динамічної маршрутизації.

  40. Протокол EІGRP.

  41. Протокол OSPF.

  42. Протокол BGP.

  43. MAC-адреси та їх застосування у сучасних мережах.

  44. IP-адреси та їх застосування у сучасних мережах.

  45. Класова IP-адресація.

  46. Безкласова IP-адресація.

  47. IP-адресація версії 6.

  48. Концепції мережевої безпеки

  49. Ключові елементи захищених мережних служб.

  50. Загрози інформації.

  51. Класифікація засобів захисту інформації

  52. Класифікація мережних атак.

  53. Шифрування.

  54. Сучасна криптографія.

  55. Програмні засоби захисту інформації.

  56. Особливості безпеки бездротових мереж.

  57. Стек протоколів TCP/IP.

  58. Протоколи сигналізації для управління з'єднаннями.

  59. Технологія Ethernet (802.3)

  60. Технологія Token Ring (802.5).

  61. Технологія Fast Ethernet.

  62. Стандарт високошвидкісних мереж 100VG-AnyLAN.

  63. Технологія FDDI

  64. Технологія Gigabit Ethernet.

  65. Використання технології Ethernet для побудови мультисервісних мереж.

  66. Технологія цифрової абонентської лінії (XDSL).

  67. Технологія інтерактивного кабельного телебачення

  68. Технології групи FTTx

  69. Технологія пасивної оптичної мережі PON.

  70. Технологія Ethernet FTTH.

  71. Технології стацiонарного радiодоступу.

  72. Стандарти сімейства IEEE 802.11.

  73. Самоорганизуючі безпровідні сенсорні мережі і їх призначення.

  74. Технологія ADSL.

  75. Маршрутизатор Широкосмугового Видаленого доступу (BRAS.)

  • можливість зарахування сертифікатів проходження дистанційних чи онлайн курсів за тематикою дисципліни «Комп’ютерні мережі»;

  • інша інформація для студентів щодо особливостей опанування навчальної дисципліни:

Застосовуються стратегії активного і колективного навчання, які визначаються наступними методами і технологіями:

1) кредитно-модульна технологія навчання;

2) особистісно-орієнтовані (розвиваючі) технології, засновані на активних формах і методах навчання ( «аналіз ситуацій» ділові, імітаційні ігри, дискусія, експрес-конференція, навчальні дебати.);

3) інформаційно-комунікаційні технології, що забезпечують проблемно-дослідницький характер процесу навчання та активізацію самостійної роботи студентів (електронні презентації для лекційних занять, використання аудіо-, відео-підтримки навчальних занять, розробка і застосування на основі комп'ютерних і мультимедійних засобів творчих завдань, доповнення традиційних навчальних занять засобами взаємодії на основі мережевих комунікаційних можливостей).

Робочу програму навчальної дисципліни (силабус):

Складено професором кафедри ІСТ, д.т.н., професором Жураковським Богданом Юрійовичем

Ухвалено: кафедрою ІСТ (протокол № 16 від 12.06.2024 р.)

Погоджено: Методичною комісією факультету[1] (протокол № 10 від 21.06.2024р.)

[1] Методичною радою університету– для загальноуніверситетських дисциплін.