ЛОГІКА

Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)

Реквізити навчальної дисципліни

Спеціальність

126 Інформаційні системи та технології

123 Комп’ютерна інженерія

Курс 2
Семестр 1
Освітньо-професійна програма Інформаційні управляючі системи та технології
Статус Вибіркова
ECTS 2
Годин 60
Форма навчання Денна
Семестровий контроль Залік

Інформація про викладача

Викладачі Лекції, семінарські заняття
ПІБ

Муратова Ірина Анатоліївна

доктор філософських наук

Доцент

Профіль викладача

https://scholar.google.com.ua/citations?user=maYJ0eEAAAAJ

http://philosophy.kpi.ua/vikladachi/muratova-iryna-anatoliyivna/

e-mail

Розподіл годин та занять

Форма

навчання

Аудиторні заняття
Лекції Практичні Лабораторні CРC
заняття години заняття години заняття години години
Денна 9 18 9 18 0 0 24

Анотація навчальної дисципліни

Основною метою навчальної дисципліни є забезпечення стійкої системи знань щодо специфіки логічних досліджень, що дозволить студентам вдосконалити логічну культуру мислення, усвідомити важливість логічних понять і методів для постановки і вирішення сучасних науково-дослідницьких і практичних завдань. формування у студентів свідомого ставлення до: процесу міркування та прийняття рішень, обґрунтування своїх ідей, коректного формулювання і обстоювання своєї думки; розуміння основних логічних закономірностей процесу мислення, уникнення логічних помилок у власних міркуваннях та виявлення їх у думці інших осіб.

Результатом вивчення дисципліни є формування та/або розвиток навичок критичного мислення та оперування логічними формами, правильного застосування логічних правил і законів, розвиток логічної культури аргументації, доведення і спростування, зокрема вміння правильно будувати умовиводи та коректно обґрунтовувати свою думку, що в цілому дозволяє розвинути навички міжособистісної та групової взаємодії, наукової комунікації, здатність до командної роботи, співпраці та врегулювання конфліктів.

Під час вивчення навчальної дисципліни здобувачі вищої освіти набудуть наступних здатностей та вмінь:

- здатність до логічного міркування, аналізу та синтезу наукових знань та умінь;

- здатність застосовувати логічне знання у теоретичній роботі та практичних ситуаціях;

- здатність виявляти логіку предметної області та професійної діяльності;

- вміння логічного міркування, обґрунтування думки, доведення і спростування;

- розвинуть навички науково-теоретичної аргументації, дискусії та полеміки;

- здійснення логічного аналізу наукових понять, постулатів, умовиводів, теорій із дотриманням методів і норм логіки;

- здатність оцінювати та враховувати логіку взаємозв’язку і динаміку економічних, соціальних, технологічних та екологічних факторів на всіх етапах життєвого циклу інфокомунікаційних систем;

- здатність до пошуку, оброблення та узагальнення інформації з різних джерел;

- здатність до критичної оцінки отриманої інформації і самостійного мислення;

- здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності та досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку логічного мислення, місця логіки у загальній системі наук про природу і суспільство, у розвитку суспільства, техніки і технологій;

- здатність логічно формулювати нові конкурентоспроможні ідеї і послідовно реалізовувати їх у проектах (стартапах);

- вміння мислити логічно і алгоритмічно.

За структурно-логічною схемою підготовки фахівця дана навчальна дисципліна пов’язана з такими дисциплінами, як «Соціологія права», «Вища математика», «Теорія ймовірностей і математична статистика».

Перелік тем

  1. Предмет та значення логіки. Основні розділи та історія науки логіки.

  2. Поняття, види понять і операції над ними.

  3. Судження. Логічний квадрат.

  4. Закони логіки. Паралогізми та софізми.

  5. Умовивід. Класифікація умовиводів.

  6. Безпосередні умовиводи.

  7. Опосередковані умовиводи. Простий категоричний силогізм.

  8. Теорія аргументації.

  9. Доведення та спростування. Гіпотеза.

Програмні результати навчання

№ з/п Результати навчання

Методи

навчання

Форми оцінювання (контрольні

заходи)

Термін виконання
1

Здійснювати пошук, аналіз і синтез інформації з різних джерел для розв’язування професійних завдань і встановлювати причинно-наслідкові зв’язки в логічному міркуванні, між соціальними подіями та явищами

Ідентифікувати, логічно формулювати і розв’язувати завдання у сфері інфосоціальних систем, інтегрувати теоретичні знання та практичний досвід

- Показ слайдів, презентацій;

- розповідь;

- пояснення;

- метод активізуючих

запитань;

- метод аналізу

життєвих ситуацій;

- вправи/ тести та тематичні

завдання;

- метод навмисної помилки

- взаємний коконтроль і

корекція;

-конспектування;

- робота з

навчальною

літературою, текстом.

Поточний контроль, модульна контрольна робота, залік

1-18-ий тиждень
Форми та технології навчання

Лекції, семінари, дискусії, онлайн-тестування, презентація чи публічний виступ з обов’язковим використанням інформаційно-комунікативних технологій при підготовці до занять.

Навчальні ресурси

Для забезпечення освітнього процесу під час дистанційного навчання та більш ефективної комунікації з метою розуміння структури навчальної дисципліни і засвоєння матеріалу використовуються система Електронний кампус, ресурси платформи дистанційного навчання «Сікорський», сервіс «Google Classroom», сервіси для організації онлайн-конференцій та відеозв’язку (наприклад, «Zoom», «Skype»), електронна пошта, месенджери (Viber, WhatsApp, Telegram, google документи). Також необхідно володіти навичками з використання текстового редактора, редактора зі створення презентацій, редактора зі створення таблиць та здійснення розрахунків.

Система оцінювання

№ з/п Контрольний захід % Ваговий бал Кіл-ть Всього
1. Презентація чи публічний виступ 10% 10 1 10
2. Опитування/тестування за темою заняття 30% 5 6 30
3. Участь у обговореннях та доповнення на семінарах 30% 1 30 30
4. Модульна контрольна робота/тестування 30% 30 1 30
Всього: 100

Таблиця переведення рейтингових балів до оцінок за університетською шкалою

Рейтингові бали, RD Оцінка за
університетською шкалою
95 ≤ RD ≤ 100 Відмінно
85 ≤ RD ≤ 94 Дуже добре
75 ≤ RD ≤ 84 Добре
65 ≤ RD ≤ 74 Задовільно
60 ≤ RD ≤ 64 Достатньо
RD < 60 Незадовільно
Невиконання умов допуску Не допущено

Політика навчальної дисципліни

Відвідування занять

Відвідування занять є обов’язковим, фінальний рейтинговий бал студента формується на основі оцінювання результатів навчання. Обговорення результатів виконання тематичних завдань, вправ, тестів, а також презентація / публічний виступ, участь у обговореннях та доповнення на семінарах оцінюватимуться протягом практичних занять. Лише домашня контрольна робота може бути оцінена на максимальний бал без очної участі студента.

Пропущені контрольні заходи

Тематичне завдання та домашня контрольна робота, які подаються на перевірку з порушенням терміну виконання без поважної причини (підтвердженої документально), не оцінюється.

Календарний рубіжний контроль

Проміжна атестація студентів (далі – атестація) є календарним рубіжним контролем. Метою проведення атестації є підвищення якості навчання студентів та моніторинг виконання графіка освітнього процесу студентами.

Критерій Перша атестація Друга атестація
Термін атестації Тиждень 8 Тиждень 14
Умови отримання атестації Поточний рейтинг ≥ 15 балів ≥ 40 балів

Академічна доброчесність

Політика та принципи академічної доброчесності визначені у розділі 3 Кодексу честі Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського». Детальніше: https://kpi.ua/code.

Норми етичної поведінки

Норми етичної поведінки студентів і працівників визначені у розділі 2 Кодексу честі Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського». Детальніше: https://kpi.ua/code.

Процедура оскарження результатів контрольних заходів

Студенти мають можливість підняти будь-яке питання, яке стосується процедури контрольних заходів та очікувати, що воно буде розглянуто згідно із наперед визначеними процедурами.

Студенти мають право оскаржити результати контрольних заходів, але обов’язково аргументовано, пояснивши з яким критерієм не погоджуються відповідно до оціночного.

Дистанційне навчання (необов’язковий пункт)

Дистанційне навчання через проходження онлайн-курсів за певною тематикою допускається за умови погодження зі студентами. У разі, якщо невелика кількість студентів має бажання пройти онлайн-курс за певною тематикою, вивчення матеріалу за допомогою таких курсів допускається, але студенти повинні виконати всі завдання, які передбачені у навчальній дисципліні.

Виставлення оцінки за контрольні заходи шляхом перенесення результатів проходження онлайн-курсів не передбачено.

Інклюзивне навчання (необов’язковий пункт)

Навчальна дисципліна «Логіка» може викладатися для студентів з особливими освітніми потребами.