ЗАГАЛЬНА ТЕОРІЯ РОЗВИТКУ
Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)
Реквізити навчальної дисципліни
Галузь знань |
|
||||||
Спеціальність | |||||||
Освітньо-професійна програма |
|
||||||
Статус | вибіркова дисципліна | ||||||
Форма навчання | денна | ||||||
Семестровий контроль | залік; усний |
Розподіл годин
Аудиторні години | Самостійна робота | ||
Лекції | Практичні | Лабораторні | |
18 | 18 | … | 24 |
раз/2 тижні | раз/2 тижні | … |
Гарант освітньої програми ______________ … . … … «____» ___________ 20… р. |
Завідувач кафедри ____________ «____» ___________ 20 р. |
Голова методичної комісії ______________ … . … … «____» ___________ 20… р. |
Поточна редакція від «____» ___________ 20… р.
Інформація про викладача
ПІБ | Василь ПІХОРОВИЧ |
Посада | Ст. викладач |
Вчене звання | немає |
Науковий ступінь | немає |
Профіль викладача | https://scholar.google.com.ua/citations?hl=ru&user=u6L_67UAAAAJ |
fanja.new@gmail.com |
Розподіл годин та занять
Форма навчання |
Аудиторні заняття | |||||
Лекції | Практичні | Лабораторні | ||||
заняття | години | заняття | години | заняття | години | |
Денна | 18 | 36 | 18 | 36 | 0 | 0 |
Заочна | 3 | 6 | 4 | 8 | 0 | 0 |
Анотація навчальної дисципліни |
Загальна теорія розвитку – це наука про загальні закономірності та форми розвитку в суспільстві, природі та мисленні. В курсі викладаються головні принципи та закони загальної теорії розвитку в тому вигляді, як вони склалися в традиції класичної європейської філософії з одного боку і як вони відобразилися в розвитку природничих та суспільних наук – з іншого.
Курс спрямований на розвиток навичок критичного мислення, здатності вільно орієнтуватися в бурхливому морі сучасної інформації, вміння вичленяти дійсно прогресивні, революційні тенденції в науці, техніці, суспільному житті і навіть у власному особистісному становленні, розуміння шляхів того, як їх можна підтримувати і розвивати.
Базою для вивчення загальної теорії розвитку можуть служити знання за курс середньої школи.
Дисципліна «Загальна теорія розвитку» спрямована на те, щоб інтегрувати в єдине ціле знання, які отримані студентами ще в школі та за час навчання в університеті, чим підготувати для їх для входження в сферу теоретичної, тобто власне наукової культури, сформувати загальні методологічні засади для засвоєння спеціальних знань та формування практичних навичок в межах вибраної професії.
Дисципліна має наступне методичне забезпечення: програма дисципліни, РСО, підручник (електронне видання, https://ela.kpi.ua/handle/123456789/29718).
Відзнятий матеріал та закінчується монтаж онлайн-курсу «Загальна теорія розвитку» для платформи «Прометеус» (тізер онлайн-курсу курсу див. https://youtu.be/zCR8srSgw_0)
Перелік тем |
Необхідні навички |
- Спеціальні навички не потрібні.
Програмні результати навчання 1 |
Learning outcomes.↩︎
Знання принципів та законів загальної теорії розвитку дозволяє:
- Розуміти головні принципи, які лягли в основу сучасної теоретичної культури.
Вільно орієнтуватися в історії розвитку сучасного теоретичного мислення.
Витримувати напруження суперечностей, які виникають в процесі розвитку науки та техніки.
Грамотно здійснювати теоретичну обробку емпіричного матеріалу в будь-якій галузі знань;
Будувати динамічні інформаційні моделі природних та соціальних процесів,
Вибудовувати стратегії керування розвитком у науковій, виробничій та соціальній сферах.
Перелік тем, завдання та терміни виконання |
Програмні результати навчання, контрольні заходи та терміни виконання оголошуються студентам на першому занятті.
№ з/п | Тема | Програмні результати навчання | Основні завдання | |
Контрольний захід | Термін виконання | |||
1. | Ідея розвитку в давньогрецькій філософії та в християнстві |
№ 1 , 2 | Семінарське заняття № 1 | 2-ий тиждень |
2. | Тема 2. Еволюція уявлень про розвиток в природничих науках | № 1, 2, 3, 4 | Семінарське заняття № 2 | 4-ий тиждень |
3. | Тема 3. Ідеалістична діалектика в класичній німецькій філософії та матеріалістична діалектика | № 1, 2, 3 | Семінарське заняття № 3 | 6-ий тиждень |
4. | Тема 4. Рух як спосіб існування матерії. | № 3, 5, 6 | Семінарське заняття № 4 | 8-ий тиждень |
5. | Тема 5. Суперечливий характер розвитку | № 3, 5, 6 | Семінарське заняття № 5 | 10-ий тиждень |
6. | Тема 6. Про взаємовідношення прогресу та регресу | № 3, 4 | Семінарське заняття № 6 | 12-ий тиждень |
7. | Тема 7. Метод сходження від абстрактного до конкретного як основний метод науки | № 3, 4, 5, 6 | Семінарське заняття № 7 | 14-ий тиждень |
8. | Тема 8. Еволюційні теорії в сучасному природознавстві та соціології | № 2, 5, 6 | Семінарське заняття № 8 | 16-ий тиждень |
9. | Тема 9. Методологічні проблеми моделювання і прогнозування суспільних процесів | № 3, 5, 6 | Семінарське заняття № 9 | 18-ий тиждень |
Система оцінювання |
№ з/п | Контрольний захід | % | Ваговий бал | Кіл-ть | Всього |
1. | Відповіді на семінарських заняттях | 20 | 10 | 2 | 20 |
2. | Участь у обговоренні теми та доповнення на семінарських заняттях | 40 | 5 | 8 | 40 |
3. | Заліковий контроль у вигляді тестів | 40 | 5 | 5 | 40 |
Всього | 100 |
Сума стартових балів (аудиторна та самостійна робота) та балів за виконання залікових тестів переводиться у систему оцінювання згідно з таблицею:
Таблиця переведення рейтингових балів до оцінок за університетською шкалою
Рейтингові бали, RD | Оцінка за університетською шкалою |
95 ≤ RD ≤ 100 | Відмінно |
85 ≤ RD ≤ 94 | Дуже добре |
75 ≤ RD ≤ 84 | Добре |
65 ≤ RD ≤ 74 | Задовільно |
60 ≤ RD ≤ 64 | Достатньо |
RD < 60 | Незадовільно |
Невиконання умов допуску | Не допущено |
Політика навчальної дисципліни |
Порушення термінів виконання завдань та заохочувальні бали
Заохочувальні бали | Штрафні бали | ||
Критерій | Ваговий бал | Критерій | Ваговий бал |
Виконання наукових робіт (напр., тези виступу на конференції, стаття) з використанням матеріалу курсу. | 10 балів | Не передбачаються |
Відвідування занять
Відвідування лекцій, семінарських занять, а також відсутність на них не оцінюється. Однак, студентам рекомендується відвідувати заняття, оскільки на них викладається теоретичний матеріал та розвиваються навички, необхідні для отримання певних позитивних результатів вивчення дисципліни. Система оцінювання орієнтована на отримання балів за активність студента, а також виконання завдань, які здатні розвинути практичні уміння та навички.
Календарний рубіжний контроль
Проміжна атестація студентів (далі – атестація) є календарним рубіжним контролем. Метою проведення атестації є підвищення якості навчання студентів та моніторинг виконання графіка освітнього процесу студентами [1].
Критерій | Перша атестація | Друга атестація | ||
Термін атестації 1 | 8-ий тиждень | 14-ий тиждень | ||
Умови отримання атестації | Поточний рейтинг 2 | ≥ 15 балів | ≥ 25 балів | |
Семінарські заняття | Експрес-контрольна | + | + |
Академічна доброчесність
Політика та принципи академічної доброчесності визначені у розділі 3 Кодексу честі Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського». Детальніше: https://kpi.ua/code.
Норми етичної поведінки
Норми етичної поведінки студентів і працівників визначені у розділі 2 Кодексу честі Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського». Детальніше: https://kpi.ua/code.
Процедура оскарження результатів контрольних заходів
Студенти мають можливість підняти будь-яке питання, яке стосується процедури контрольних заходів і воно буде розглянуто згідно із наперед визначеними процедурами.
Студенти мають право оскаржити результати контрольних заходів, але обов’язково аргументовано, пояснивши з яким критерієм не погоджуються.
Дистанційне навчання (необов’язковий пункт)
Відео-курс “Загальна теорія розвитку” буде виставлений на платформі “Прометеус”. Сертифікат, отриманий після його прослуховування, дає право на отримання задовільної оцінки без відвідування занять і виконання залікових тестів. Якщо студент претендує на вищу оцінку, то він мусить виконувати тестові завдання, а наявність сертифіката прирівнюється до 40 балів.
Інклюзивне навчання (необов’язковий пункт)
Навчальна дисципліна «Загальна теорія розвитку» може викладатися для більшості студентів з особливими освітніми потребами.
[1] Рейтингові системи оцінювання результатів навчання: Рекомендації до розроблення і застосування. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2018. 20 с.