Фізичне виховання
Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)
Реквізити навчальної дисципліни
Фізичне виховання |
|
||||||
Галузь знань |
|
||||||
Спеціальність | Всі спеціальності | ||||||
Освітньо-професійна програма |
Всі освітні програми |
|
|||||
Статус | Обов’язкова вибіркова дисципліна | ||||||
Форма навчання | Денна | ||||||
Семестровий контроль | Атестація, залік |
Розподіл годин 1-2 семестр
Аудиторні години | Самостійна робота | |
---|---|---|
Лекції | Практичні | |
денна форма навчання | ||
- | 72 | 3 |
раз/1 тиждень | ||
заочна форма навчання | ||
- | - | - |
Гарант освітньої програми ______________ «____» ___________ 2019 р. |
Завідувач кафедри __Бойко Г.Л._ «____» ___________ 2019 р. |
Голова методичної комісії _ Карпюк І.Ю. «____» ___________ 2019 р. |
---|
Редакція від ____ 2019 р.
Інформація про викладача
ПІБ | Бойко Ганна Леонідівна | Бойко Ганна Леонідівна |
---|---|---|
Посада | доцент | доцент |
Вчене звання | доцент | доцент |
Науковий ступінь | кандидат педагогічних наук | кандидат педагогічних наук |
Профіль викладача | http://intellect.fv.fbmi.kpi.ua/profile/bgl3 | http://intellect.fv.fbmi.kpi.ua/profile/bgl3 |
Google Scholar | https://scholar.google.com/citations?user=Mh9uhjQAAAAJ&hl=ru | https://scholar.google.com/citations?user=Mh9uhjQAAAAJ&hl=ru |
annaanna2612@gmail.com | annaanna2612@gmail.com |
ПІБ | Міщук Діана Миколаївна | Міщук Діана Миколаївна |
---|---|---|
Посада | доцент | доцент |
Вчене звання | доцент | доцент |
Науковий ступінь | Кандидат наук з фізичного виховання і спорту | Кандидат наук з фізичного виховання і спорту |
Профіль викладача | http://intellect.fv.fbmi.kpi.ua/profile/mdm11 | http://intellect.fv.fbmi.kpi.ua/profile/mdm11 |
Google Scholar | https://scholar.google.com/citations?hl=ru&user=R5wmDL4AAAAJ | https://scholar.google.com/citations?hl=ru&user=R5wmDL4AAAAJ |
diana.mischuk9@gmail.com | diana.mischuk9@gmail.com |
Лекція | Практичні/лабораторні | |
---|---|---|
ПІБ | Дакал Наталія Адамівна | Дакал Наталія Адамівна |
Посада | доцент | доцент |
Вчене звання | - | - |
Науковий ступінь | Кандидат наук з фізичного виховання і спорту | Кандидат наук з фізичного виховання і спорту |
Профіль викладача | http://intellect.fv.fbmi.kpi.ua/profile/dna4 | http://intellect.fv.fbmi.kpi.ua/profile/dna4 |
Google Scholar | https://scholar.google.com/citations?hl=ru&user=LYPwZacAAAAJ | https://scholar.google.com/citations?hl=ru&user=LYPwZacAAAAJ |
dakalnata@gmail.com | dakalnata@gmail.com |
ПІБ | Хіміч Югор Юрійович | Хіміч Югор Юрійович |
---|---|---|
Посада | доцент | доцент |
Вчене звання | доцент | доцент |
Науковий ступінь | кандидат педагогічних наук | кандидат педагогічних наук |
Профіль викладача | http://intellect.fv.fbmi.kpi.ua/profile/xiy | http://intellect.fv.fbmi.kpi.ua/profile/xiy |
Google Scholar | https://scholar.google.com/citations?hl=ru&user=NKMC8TkAAAAJ | https://scholar.google.com/citations?hl=ru&user=NKMC8TkAAAAJ |
himichu@ukr.net | himichu@ukr.net |
Анотація навчальної дисципліни |
---|
Основною метою навчальної дисципліни «Фізичне виховання» є формування у студентів здатності підтримувати на достатньому рівні стан фізичного здоров’я, фізичної та розумової працездатності; розвивати основні життєво необхідні професійно-прикладні рухові навички; формувати мотивацію до занять руховою активністю та спортом як складової здорового способу життя.
Силабус навчальної дисципліни «Фізичне виховання» розроблений на основі принципу адаптаційних змін в організмі, що дозволяє передбачити необхідні навчальні завдання та активності, які потрібні студентам для досягнення очікуваних результатів навчання, а потім спроектувати навчальний досвід таким чином, щоб максимально збільшити можливості студентів досягти бажаних результатів.
Силабус побудований таким чином, що для виконання кожного наступного завдання студентам необхідно застосовувати навички та знання, отримані у попередньому. Фінальним завданням є виконання тестових вправ з обраного виду рухової активності та вправ за програмою щорічного оцінювання фізичної підготовленості населення України, для виконання яких студенти використовують теоретичні знання та застосовують практичні навички, отримані під час виконання всіх видів завдань та активної участі на практичних заняттях (виконання поточних завдань та активностей). Особлива увага приділяється принципу поступовості в застосуванні фізичних навантажень, самоконтролю за станом організму. На заняттях впроваджується система заохочення студентів до активного навчання, у відповідності з якою вони мають працювати над практичними тематичними завданнями, які дозволять в подальшому вирішувати проблеми з фізичним розвитком та руховими навичками.
Навчання здійснюється на основі студентоцентрованого підходу та стратегії взаємодії викладача та студента з метою засвоєння студентами матеріалу та розвитку у них практичних навичок.
Під час навчання застосовуються:
стратегії активного навчання;
особистісно-орієнтовані розвиваючі технології, засновані на активних формах і методах навчання (підбір індивідуального навантаження).
Для більш ефективної комунікації з метою розуміння структури навчальної дисципліни та засвоєння матеріалу використовується мережа інтернет, мобільні месенджери, платформа дистанційного навчання «Сікорський» за допомогою яких:
спрощується розміщення та обмін навчальним матеріалом;
здійснюється надання зворотного зв’язку студентам стосовно навчальних завдань та змісту навчальної дисципліни;
ведеться облік виконання студентами плану навчальної дисципліни, графіку виконання навчальних завдань та оцінювання студентів.
Під час навчання та для взаємодії зі студентами використовуються сучасні інформаційно-комунікаційні та мережеві технології для спілкування та вирішення поточних питань.
Місце навчальної дисципліни в програмі навчання |
---|
Дисципліна «Фізичне виховання» має міждисциплінарний характер. Вона інтегрує відповідно до свого предмету знання з інших освітніх і наукових галузей: медико-біологічних, психолого-педагогічних, тощо. За структурно-логічною схемою програми підготовки бакалавра дисципліна «Фізичне виховання» закладає мотивацію до занять руховою активністю та спортом як складової здорового способу життя, підвищення фізичної та розумової працездатності; сприяє розвитку основних життєво необхідних професійно-прикладних рухових вмінь та навичок;
Отримані практичні навички та засвоєні теоретичні знання під час вивчення навчальної дисципліни «Фізичне виховання» можна використовувати в подальшому для опанування методами самоконтролю за станом організму та підвищення працездатності для реалізації вимог інших навчальних дисциплін.
Необхідні навички |
---|
Індивідуалізації фізичних навантажень.
Самоконтролю за станом організму.
Програмні результати навчання 1 |
---|
Learning outcomes.↩︎
В результаті вивчення навчальної дисципліни «Фізичне виховання» студенти зможуть:
використовувати засоби фізичного виховання для підвищення фізичної та розумової працездатності, розвитку фізичних якостей, відновлення та збереження здоров`я;
здійснювати контроль та самоконтроль за функціональним станом організму;
забезпечувати збереження і зміцнення індивідуального здоров`я, підтримуючи належний рівень фізичного стану.
Перелік тем, завдання та терміни виконання |
---|
Програмні результати навчання, контрольні заходи та терміни виконання оголошуються студентам на першому занятті.
№ з/п | Тема | Програмні результати навчання | Основні завдання | |
---|---|---|---|---|
Контрольний захід | Термін виконання | |||
1. | Інформаційне забезпечення організації та проведення занять з обраного виду спорту. | №1 | - | 1-й тиждень |
2. | Методика визначення індивідуального фізичного стану. Аналіз та оцінювання рівня індивідуальної фізичної підготовленості. | № 2,3 | - | 2-3-й тиждень |
3. | Формування загальної фізичної підготовленості засобами обраного виду рухової активності та спорту. | №2,3 | Поточний контроль, атестація – 7, 14 | 4-18-й тиждень |
4 | Навчання техніці виконання фізичних вправ з обраного виду рухової активності та спорту. | № 1, 2,3 | Поточний контроль, атестація - 7 | 19-33-й тиждень |
5 | Формування навичок з обраного виду рухової активності та спорту. | №1, 3 | Поточний контроль, атестація - 14 | За окремим графіком |
6 | Методика визначення і оцінювання рівня власної фізичної підготовленості. | №2 | Поточний контроль, залік - 18 | 34-36-й тиждень |
Система оцінювання |
---|
№ з/п | Контрольний захід | % | Ваговий бал | Кіл-ть | Всього |
---|---|---|---|---|---|
1. | Практична робота | 34 | 1 | 34 | 34 |
3. | Модульна контрольна робота | 10 | 10 | 1 | 10 |
4. | Щоденник самоконтролю | 6 | 6 | 1 | 6 |
5. | Нормативи фізичної підготовленості | 50 | 10 | 5 | 50 |
Всього | 100 |
Результати оголошуються кожному студенту у його присутності.
Для кращого використання сучасних тенденцій в фізичному вихованні навчальні заняття проводяться у традиційній формі, за педагогічною технологією вільного вибору студентами форми рухової активності (виду спорту).
З урахуванням матеріально-технічної бази університету та якісного складу науково-педагогічних працівників сформовано 15 відділень за видами спорту (рухової активності): 1. Футбол; 2. Баскетбол; 3. Волейбол; 4. Важка атлетика та пауерліфтинг; 5. Спортивна аеробіка; 6. Бокс; 7. Єдиноборства; 8. Настільний теніс; 9. Теніс; 10. Легка атлетика; 11. Плавання; 12. Стрільба з лука; 13. Спортивна гімнастика; 14. Спортивний туризм та Скелелазіння; 15. Шейпінг.
Окремим підрозділом є відділення спеціальних медичних груп для студентів з відхиленнями в стані здоров’я і інвалідністю.
Семестрова атестація студентів |
---|
Обов’язкова умова допуску до заліку | Критерій | |
---|---|---|
1 | Своєчасне виконання завдань практичних занять та графіку навчального процесу | RD ≥ 20 |
2 | Модульна контрольна робота | RD ≥ 3 |
3. | Складання контрольних нормативів | RD ≥ 17 |
Таблиця переведення рейтингових балів до оцінок за університетською шкалою [1]
Рейтингові бали, RD | Оцінка за університетською шкалою |
|
---|---|---|
95 ≤ RD ≤ 100 | Відмінно | |
85 ≤ RD ≤ 94 | Дуже добре | |
75 ≤ RD ≤ 84 | Добре | |
65 ≤ RD ≤ 74 | Задовільно | |
60 ≤ RD ≤ 64 | Достатньо | |
RD < 60 | Незадовільно | |
RD < 40 Невиконання умов допуску | Не допущено | |
Політика навчальної дисципліни |
Виконання завдань та заохочувальні бали
Заохочувальні бали | |
---|---|
Критерій | Ваговий бал |
Участь у змаганнях, спортивно-оздоровчих заходах за планом кафедри, факультету, університету | 5 балів |
участь у міських, республіканських або міжнародних змаганнях | 5 балів |
Позитивна динаміка показників фізичного стану в щоденнику самоконтролю | 5 балів |
Відвідування занять
Оцінюється систематичність виконання програмних завдань. Студентам рекомендується виконувати графік програмного матеріалу, оскільки систематичність є запорукою функціонального та фізичного розвитку. На заняттях викладається практичний матеріал та розвиваються рухові навички, необхідні для виконання загального оцінювання фізичної підготовленості. Система оцінювання орієнтована на отримання балів за активність студента, фізичну підготовленість, а також виконання завдань, які здатні розвинути практичні уміння та навички.
Календарний рубіжний контроль
Проміжна атестація студентів (далі – атестація) є календарним рубіжним контролем. Метою проведення атестації є підвищення якості навчання студентів та моніторинг виконання графіка освітнього процесу студентами[2].
Критерій | Перша атестація | Друга атестація | Третя атестація | Четверта атестація | ||
---|---|---|---|---|---|---|
Термін атестації 1 | 7-ий тиждень | 14-ий тиждень | 21-ий тиждень | 28-ий тиждень | ||
Умови отримання атестації | Поточний рейтинг 2 | ≥ 6 балів | ≥ 7 балів | ≥ 7 балів | ≥ 7 балів | |
Виконання завдань практичних занять | Виконання завдань теоретичного матеріалу | + | + | + | + |
Академічна доброчесність
Політика та принципи академічної доброчесності визначені у розділі 3 Кодексу честі Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського». Детальніше: https://kpi.ua/code.
Норми етичної поведінки
Норми етичної поведінки студентів і працівників визначені у розділі 2 Кодексу честі Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського». Детальніше: https://kpi.ua/code.
Процедура оскарження результатів контрольних заходів
Студенти мають можливість підняти будь-яке питання, яке стосується процедури контрольних заходів та очікувати, що воно буде розглянуто згідно із наперед визначеними процедурами.
Студенти мають право оскаржити результати контрольних заходів, але обов’язково аргументовано, пояснивши з яким критерієм не погоджуються відповідно до оціночного листа та/або зауважень.
Інклюзивне навчання
Навчальна дисципліна «Фізичне виховання» може викладатися для більшості студентів в тому числі з особливими освітніми потребами, окрім студентів з відсутністю зору, яка не дозволяє виконувати практичні завдання.
Навчання іноземною мовою
Враховуючи специфіку навчальної дисципліни, деякі поняття та навчальний матеріал вивчаються англійською мовою (фрагментарно). Також у процесі викладання навчальної дисципліни може використовуватись матеріали та джерела англійською мовою.
Позааудиторні заняття
Передбачається в межах вивчення кредитного модуля навчальної дисципліни 3 години для самостійної підготовки до виконання залікових вимог.
Додатки |
---|
Додаток 1. Програмні результати навчання (розширена форма)
В результаті вивчення навчальної дисципліни «Фізичне виховання» студенти зможуть:
Результати навчання | Відповідність результатів навчання до компетентностей у СВО 1 |
||
---|---|---|---|
Загальні компетентності (soft skills) |
Спеціальні компетентності (фахові) |
||
1. | Використовувати засоби фізичного виховання для підвищення фізичної та розумової працездатності, розвитку фізичних якостей, відновлення та збереження здоров`я. Використовувати навички з обраного виду спорту; забезпечувати збереження і зміцнення індивідуального здоров’я, підтримуючи належний рівень фізичного стану. Здійснювати контроль та самоконтроль за функціональним станом організму. |
Здатність використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та здорового способу життя (КЗ 7) |
Стандарт вищої освіти за спеціальністю 281 «Публічне управління та адміністрування» для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти».↩︎
[1] Оцінювання результатів навчання здійснюється за рейтинговою системою оцінювання відповідно до рекомендацій Методичної ради КПІ ім. Ігоря Сікорського , ухвалених протоколом №7 від 29.03.2018 року.
[2] Рейтингові системи оцінювання результатів навчання: Рекомендації до розроблення і застосування. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2018. 20 с.