ПЕРЕДДИПЛОМНА ПРАКТИКА

Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)

Реквізити навчальної дисципліни

Рівень вищої освіти Перший (бакалаврський)
Галузь знань 12 Інформаційні технології
Спеціальність 126 Інформаційні системи та технології
Освітня програма Інтегровані інформаційні системи
Статус дисципліни Нормативна
Форма навчання очна(денна)/заочна
Рік підготовки, семестр 4 курс, весняний семестр
Обсяг дисципліни 150 годин (150 годин – СРС)
Семестровий контроль/ контрольні заходи Залік
Розклад занять
Мова викладання Українська
Інформація про
керівника курсу / викладачів

ст. викладач Тимофєєва Юлія Сергіївна,

yulia.s.timofeeva@gmail.com,

моб. +38(097)492-57-27

асистент Шимкович Любов Леонідівна

l.shymkovych@gmail.com,

моб. +380 97 821 09 85

Розміщення курсу https://campus.kpi.ua

Програма навчальної дисципліни

Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчання та результати навчання

Опис дисципліни. При проходженні переддипломної практики студенти поглиблюють теоретичні та практичні знання, здобуті під час попереднього навчання, збирають матеріал, необхідний для дипломного проєктування.

Предмет навчальної дисципліни: проєктування, розробка, розгортання, інтегрування, тестування, впровадження та експлуатація інтегрованих інформаційних систем

Міждисциплінарні зв’язки. Дисципліна Переддипломна практика базується на всіх дисциплінах, що вивчались в рамках навчального плану освітнього ступеня бакалавра і є основою для дипломного проєктування.

Мета навчальної дисципліни. Забезпечення студентам здобуття поглиблених теоретичних та практичних знань, вмінь з інформаційних систем та технологій, що дозволять виконати та захистити дипломний проєкт, продовжити навчання для здобуття освітнього ступеня магістра, сприятимуть мобільності випускника на ринку праці, а також дозволять ефективно виконувати завдання відповідного рівня професійної діяльності, які орієнтовані на дослідження, розв’язання задач проектування, розробки, розгортання, інтегрування, тестування, впровадження й експлуатацію інтегрованих інформаційних систем та технологій у різних галузях господарської діяльності.

Основні завдання навчальної дисципліни

Знання:

  • способів взаємодії у колективі виконавців, дослідників;

  • сучасних інформаційних технологій та інформаційних середовищ;

  • методів систематизації інформації;

  • норм професійного, ділового та спілкування;

  • методологій та технологій проектування та реалізації інформаційних систем;

  • процесів та стандартів проектування інформаційних систем;

  • сучасного ІТ-середовища;

  • існуючих засобів компонентів та технологій для побудови інформаційних технологій;

  • спеціалізованих мов та технологій програмування;

  • принципів організації, функціонування та розвитку інфраструктури інформаційних технологій;

  • технологій розгортання програмних систем та версійного створення програмного забезпечення;

  • методик розроблення математичних моделей об’єктів, методів моделювання багатовимірних систем за допомогою сучасних прикладних програмних пакетів;

  • сучасних технічних та програмних засобів побудови та реалізації комп’ютерних систем.

Уміння:

  • використовувати сучасні технології проектування та реалізації інформаційних систем, вибирати існуючи компоненти, засоби та технології для побудови інформаційних систем;

  • використовувати технології управління інфраструктури ІТ, вибирати компоненти існуючої інфраструктури ІТ для побудови нової інфраструктури;

  • автоматизувати процеси розгортання ІТ-інфраструктури та необхідного програмного забезпечення;

  • вибирати засоби побудови компонентів інтегрованих інформаційних систем, реалізовувати алгоритми керування за допомогою сучасних технологій програмування;

  • спілкуватись англійською мовою, збирати та обробляти професійну та наукову інформацію з іншомовних джерел;

  • працювати з науковою, науково-технічною літературою та науковою періодикою.

Пререквізити та постреквізити дисципліни (місце в структурно-логічній схемі навчання за відповідною освітньою програмою)

Пререквізити: мати знання з дисциплін навчального плану освітнього ступеня бакалавра.

Постреквізити: практичний досвід та знання, необхідні для створення та захисту дипломного проєкту; досвід системного підходу до проєктування, розробки, розгортання, інтегрування, тестування, впровадження та експлуатації інтегрованих інформаційних систем.

Зміст навчальної дисципліни

Зміст практики повинен забезпечувати виконання мети і завдань, вказаних у програмі.

Перед початком практики кожний студент отримує індивідуальне завдання на період практики.

Індивідуальне завдання переддипломної практики формується відповідно до напрямку діяльності підприємства, організації чи установи, що є базою практики, напрямом дослідження за темою дипломного проєкту і повинно відповідати вимогам освітньо-кваліфікаційної характеристики фахівця.

Обов'язковими є наступні завдання для кожного студента:

- огляд та аналіз існуючих рішень за тематикою завдання дипломного проєкту;

- опис предметного середовища;

- визначення цілей та задач розробки;

- визначення вхідних та вихідних даних;

- визначення методів та засобів для вирішення завдання;

- опис структури бази даних;

- визначення структури масивів інформації;

- розробка системи або підсистеми:

- розробка інформаційної бази;

- детальне проєктування елементів системи;

- опис процесу діяльності;

- створення проєктно-технічної документації згідно державних стандартів.

Навчальні матеріали та ресурси

Базова література

  1. Стандарт кафедри «Оформлення текстових документів у навчальному процесі»

  2. Галич. О. А. Управління інформаційними зв’язками та бізнес-процесами : [Навч. посіб.] / О. А. Галич, О. П. Копішинська, Ю. В. Уткін. – Харків: Фінарт, 2016. – 244 c.

  3. Фабричев В. А. Інформаційні системи і технології підприємства : навч. посіб. / В. А. Фабричев, В. М. Боровик. — К. : НАУ, 2008. — 100 с.

  4. Колчин А. Ф. Управление жизненным циклом продукции / А. Ф. Колчин. — М. : Анахарсис, 2003. — 304 с.

  5. Шаховська, Н. Б. Проектування інформаційних систем [Текст] : навч. посібник для студ. вищ. навч. закл.: рек. МОНУ / Н. Б. Шаховська, В. В. Литвин. - Львів : Магнолия 2006, 2011. - 380 с.

  6. Павленко П. Н. Автоматизированные системы технологической подготовки расширенных производств. Методы построения и управления : монография / П. Н. Павленко. — К. : Книжное изд-во НАУ, 2005. — 280 с.

Допоміжна література

  1. Джеффри Рихтер, Мартен ван де Боспурт. WinRT: программирование на

    C# для профессионалов = Windows Runtime via C#. — М.: Вильямс, 2014. — 368 с.

  2. Джеффри Рихтер. CLR via C#. Программирование на платформе Microsoft

    .NET Framework 4.5 на языке C#. — 4-е изд. — СПб.: Питер, 2013. — 896 с.

  3. Домарев В. В. Безопасность информационных технологий. Системный

    подход / В. В. Домарев. — К. : Диа Софт, 2004. — 992 с

  4. Горбань, О. М. Системний аналіз та проектування комп`ютерних

    інформаційних систем [Текст] : навчальний посібник / О. М. Горбань. – Запоріжжя : Класичний приватний у-тет, 2012. – 292 с.

Навчальний контент

Методика опанування навчальної дисципліни (освітнього компонента)

Основні завдання переддипломної практики відображаються в щоденнику практики, який ведеться за формою, затвердженою в КПІ ім. Ігоря Сікорського.

Студент здійснює відмітки в щоденнику, тобто записує зміст і обсяг виконаної роботи, а також її результати, протягом всієї практики. Фактичне виконання засвідчує керівник практики від підприємства.

Результатом практики має стати отримання результатів, які будуть використані у подальших розробках практиканта, будуть вкладені в основу написання дипломного проєкту. Результати оформлюються у вигляді звіту з переддипломної практики. По закінченню практики керівник від підприємства готує відгук на виконання програми практики.

Письмовий звіт разом з щоденником практики подається на рецензування безпосередньому керівнику практики від кафедри у термін, який визначається кафедрою та регламентується нормативними й методичними документами з організації і проведення практики.

Переданий на кафедру у встановленому порядку на кафедрі звіт перевіряється керівником практики від кафедри. Якщо за результатами перевірки звіту виявлено його відповідність встановленим вимогам, звіт рекомендується по захисту перед комісією.

У випадку виявлених невиконаних робіт, невідповідності вимогам факультету, звіт направляється на доопрацювання.

За результатами перевірки звіту безпосередній керівник практики від кафедри пише загальний відгук й визначає оцінку, з якою звіт рекомендується до захисту перед комісією. Оцінка керівника практики носить лише рекомендаційний характер і не с обов'язковою оцінкою захисту для комісії.

Основним документом, що свідчить про виконання студентом програми переддипломної практики є письмовий звіт. Зміст звіту повинен розкривати знання і уміння студента, набуті ним у вирішенні питань, визначених метою і завданням практики.

Звіт повинен включати:

  1. проєкт змісту дипломного проєкту.

  2. перелік графічних документів (не менше чотирьох).

  3. короткий огляд існуючих рішень.

  4. короткий огляд власної реалізації, перелік використаних методів, алгоритмів, засобів.

Перед поданням до захисту звіт візується у керівника дипломного проєкту.

Звіт виконується українською мовою без стилістичних, орфографічних і синтаксичних помилок. Загальний обсяг звіту з практики не повинен перевищувати 20 сторінок друкованого тексту. Оформлення звіту відповідно до стандарту кафедри «Оформлення текстових документів у навчальному процесі».

Самостійна робота студента

№ з/п Назва теми, що виноситься на самостійне опрацювання Кількість годин СРС
1 Ознайомлення з правилами техніки безпеки на підприємстві 4
2 Знайомство з діяльністю підприємства 6
3

Огляд та аналіз існуючих рішень за тематикою завдання дипломного

проєкту

15
4 Опис предметного середовища 10
5 Визначення цілей та задач розробки 5
6 Визначення вхідних та вихідних даних 5
7 Визначення методів та засобів для вирішення завдання 15
8 Опис структури бази даних 10
9 Визначення структури масивів інформації 10
10 Розробка системи або підсистеми 20
11 Розробка інформаційної бази 15
12 Детальне проєктування елементів системи 20
13 Створення проєктно-технічної документації згідно державних стандартів; 10
14 Написання звіту з переддипломної практики 5

Політика та контроль

Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)

Студенти кафедри при проходженні переддипломної практики зобов’язані:

  • до початку практики на настановних зборах, а далі в індивідуальному порядку, одержати від керівника практики консультації щодо оформлення всіх необхідних документів;

  • своєчасно (не пізніше зазначеної у направленні дати) прибути на базу практики;

  • систематично працювати над виконанням завдань за програмою практики,

  • у повному обсязі виконувати всі завдання, передбачені програмою практики, зазначені у індивідуальному графіку проходження практики та вказівками безпосередньою керівника;

  • суворо дотримуватись режиму робочого дня, правил внутрішнього розпорядку, охорони праці. техніки безпеки, які діють на базі практики;

  • нести відповідальність за виконану роботу;

  • постійно підтримувати контакти з кафедрою та у призначений керівником практики від кафедри термін з’явитися на проміжний контроль;

  • вести щоденник практики, в якому записує зміст і обсяг виконаної роботи, а також її результати, протягом всієї практики;

  • щотижня надавати щоденник практики для перевірки керівнику практики від кафедри;

  • висвітлити результати виконаної роботи та оформити їх у звіті про проходження практики відповідно до встановлених і діючих вимог кафедри до структури та оформлення звіту;

  • своєчасно надати на кафедру звітні документи та у належний термін захистити матеріали практики.

Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)

Рейтингова оцінка з переддипломної практики має дві складові. Перша (стартова) характеризує роботу студента над індивідуальним завданням та її результат – якість звіту та щоденника. Друга складова характеризує якість захисту студентом звіту.

Розмір шкали першої складової дорівнює 40 балів, а другої складової – 60 балів.

Система рейтингових балів та критерії оцінювання

Перша складова виставляється за наступними критеріями:

  • своєчасність виконання завдань згідно календарного плану:

«відмінно», завдання виконувались в повному обсязі відповідно до календарного плану – 5 балів;

«добре», завдання в цілому виконувались відповідно до календарного плану, з деякими незначними затримками – 4 бали;

«задовільно», завдання систематично виконувались з незначними затримками – 3 бали;

«незадовільно», завдання виконувались відповідно до календарного плану з суттєвими (кілька днів і більше) затримками – 0-2бали.

  • сучасність та обґрунтування прийнятих рішень:

«відмінно», рішення стосовно реалізації завдань виконувались з повним обґрунтуванням і з використанням сучасних методів – 11-12 балів;

«добре», рішення стосовно реалізації завдань виконувались з використанням сучасних методів, але недостатнім обґрунтуванням – 9-10 балів;

«задовільно», рішення стосовно реалізації завдань виконувались з використанням сучасних методів, але без обґрунтування – 7-8 балів;

«незадовільно», для вирішення завдань пропонувались застарілі та неефективні методи – 0-6 балів.

  • написання проєктно-технічної документації:

«відмінно», документація повністю охоплює поставлені завдання та відповідає вимогам – 10 балів;

«добре», документація відповідає поставленому завданню, присутні незначні недоліки – 8-9 балів;

«задовільно», документація відповідає поставленому завданню, але присутні недоліки – 6-7 балів;

«незадовільно», документація не відповідає вимогам – 0-5 балів.

  • якість оформлення, виконання вимог нормативних документів:

«відмінно», оформлення звіту повністю відповідає кафедральним вимогам – 6 балів;

«добре», оформлення звіту відповідає кафедральним вимогам, присутні незначні недоліки – 5 балів;

«задовільно», оформлення звіту частково відповідає кафедральним вимогам, присутні недоліки – 4 бали;

«незадовільно», оформлення звіту не відповідає кафедральним вимогам – 0-3 бали.

  • якість графічного матеріалу і дотримання вимог стандартів – 7-4

    балів.

«відмінно», оформлення звіту повністю відповідає кафедральним вимогам – 6 балів;

«добре», оформлення звіту відповідає кафедральним вимогам, присутні незначні недоліки – 5 балів;

«задовільно», оформлення звіту частково відповідає кафедральним вимогам, присутні недоліки – 4 бали;

«незадовільно», оформлення звіту не відповідає кафедральним вимогам – 0-3 бали.

Друга складова (захист звіту) виставляється за наступними критеріями:

  • ступінь володіння матеріалом:

«відмінно», повна відповідь (не менше 90% потрібної інформації) – 10 балів;

«добре», достатньо повна відповідь (не менше 75% потрібної інформації, або незначні неточності) – 8-9 балів;

«задовільно», неповна відповідь (не менше 60% потрібної інформації та деякі помилки) – 6-7 балів;

«незадовільно», незадовільна відповідь – 0-5 балів.

  • повнота аналізу існуючих рішень:

«відмінно», повна відповідь (не менше 90% потрібної інформації) – 14-15 балів;

«добре», достатньо повна відповідь (не менше 75% потрібної інформації, або незначні неточності) – 12-13 балів;

«задовільно», неповна відповідь (не менше 60% потрібної інформації та деякі помилки) – 9-11 балів;

«незадовільно», незадовільна відповідь – 0-8 балів.

  • ступінь обґрунтування прийнятих рішень:

«відмінно», повна відповідь (не менше 90% потрібної інформації) – 18-20 балів;

«добре», достатньо повна відповідь (не менше 75% потрібної інформації, або незначні неточності) – 15-17 балів;

«задовільно», неповна відповідь (не менше 60% потрібної інформації та деякі помилки) – 12-14 балів;

«незадовільно», незадовільна відповідь – 0-11 балів.

  • вміння захищати свою думку – 15-9 балів.

«відмінно», повна відповідь (не менше 90% потрібної інформації) – 14-15 балів;

«добре», достатньо повна відповідь (не менше 75% потрібної інформації, або незначні неточності) – 12-13 балів;

«задовільно», неповна відповідь (не менше 60% потрібної інформації та деякі помилки) – 9-11 балів;

«незадовільно», незадовільна відповідь – 0-8 балів.

Сума балів, набраних за першою та другою складовою, переводиться до залікової оцінки згідно з таблицею:

Таблиця 1 — Переведення рейтингових балів до оцінок за університетською шкалою

Кількість балів Оцінка
100-95 Відмінно
94-85 Дуже добре
84-75 Добре
74-65 Задовільно
64-60 Достатньо
Менше 60 Незадовільно
Не виконані умови допуску Не допущено

Додаткова інформація з дисципліни (освітнього компонента)

Робочу програму навчальної дисципліни (Силабус):

Складено ст. викладач, Тимофєєва Юлія Сергіївна, асистент Шимкович Любов Леонідівна.

Ухвалено кафедрою АУТС (протокол № 1 від 27.08.2020 р.)

Погоджено Методичною комісією факультету (протокол № 1 від 02.09.2020 р.)