Технології розроблення програмного забезпечення. Курсова робота

Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)**

Реквізити навчальної дисципліни

Рівень вищої освіти Перший (бакалаврський)
Галузь знань

12 Інформаційні технології

Спеціальність

126 Інформаційні системи та технології

Освітня програма

Інформаційне забезпечення робототехнічних систем

Статус дисципліни

Нормативна

Форма навчання

очна(денна)

Рік підготовки, семестр

3 курс, осінній семестр

Обсяг дисципліни

1 кредит ECTS /30 годин

Семестровий контроль/ контрольні заходи

залік

Розклад занять не передбачено аудиторних годин у розкладі
Мова викладання

Українська

Інформація про

керівника курсу / викладачів

к.т.н., доцент, Мамедова Катерина Юріївна, e.mamedova.2023@gmail.com

Розміщення курсу

В електронному кампусі

Програма навчальної дисципліни

Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчання та результати навчання

Силабус освітнього компонента «Курсова робота з технологій розроблення програмного забезпечення» складено відповідно до освітньої програми підготовки бакалаврів «Інформаційне забезпечення робототехнічних систем» спеціальності 126 – Інформаційні системи та технології.

Метою навчальної дисципліни є формування та закріплення у студентів наступних компетентностей:

(КЗ 7) Здатність розробляти та управляти проектами;

(КС 2) Здатність застосовувати стандарти в області інформаційних систем та технологій при розробці функціональних профілів, побудові та інтеграції систем, продуктів, сервісів і елементів інфраструктури організації;

(КС 3) Здатність до проектування, розробки, налагодження та вдосконалення системного, комунікаційного та програмно-апаратного забезпечення інформаційних систем та технологій, Інтернету речей (IoT), комп’ютерноінтегрованих систем та системної мережної структури, управління ними;

(КС 7) Здатність застосовувати інформаційні технології у ході створення, впровадження та експлуатації системи менеджменту якості та оцінювати витрати на її розроблення та забезпечення;

(КС 8) Здатність управляти якістю продуктів і сервісів інформаційних систем та технологій протягом їх життєвого циклу;

(КС 10) Здатність вибору, проектування, розгортання, інтегрування, управління, адміністрування та супроводжування інформаційних систем, технологій, інфокомунікацій, сервісів та інфраструктури організацій.

Предмет навчальної дисципліни – поглиблене вивчення технологій розробки програмного забеспечення інформаційних систем. В професійній діяльності майбутні фахівці будуть здатні виявляти, ставити та вирішувати проблеми, генерувати ідеї та приймати обґрунтовані рішення.

Програмні результати навчання, на формування та покращення яких спрямована дисципліна:

(ПРН 3) Використовувати базові знання інформатики й сучасних інформаційних систем та технологій, навички програмування, технології безпечної роботи в комп'ютерних мережах, методи створення баз даних та інтернет-ресурсів, технології розроблення алгоритмів і комп’ютерних програм мовами високого рівня із застосуванням об’єктно-орієнтованого програмування для розв’язання задач проектування і використання інформаційних систем та технологій;

(ПРН 5) Аргументувати вибір програмних та технічних засобів для створення інформаційних систем та технологій на основі аналізу їх властивостей, призначення і технічних характеристик з урахуванням вимог до системи і експлуатаційних умов; мати навички налагодження та тестування програмних і технічних засобів інформаційних систем та технологій;

(ПРН 6) Демонструвати знання сучасного рівня технологій інформаційних систем, практичні навички програмування та використання прикладних і спеціалізованих комп’ютерних систем та середовищ з метою їх запровадження у професійній діяльності;

(ПРН 7) Обґрунтовувати вибір технічної структури та розробляти відповідне програмне забезпечення, що входить до складу інформаційних систем та технологій;

(ПРН 8) Застосовувати правила оформлення проектних матеріалів інформаційних систем та технологій, знати склад та послідовність виконання проектних робіт з урахуванням вимог відповідних нормативно-правових документів для запровадження у професійній діяльності ;

(ПРН 14) Знати сучасні мови програмування та технології створення програмного забезпечення інформаційних систем та технологій;

(ПРН 23) Вміти розробляти програмне забезпечення для задач управління і обробки сенсорної інформації робототехнічних систем.

Пререквізити та постреквізити дисципліни (місце в структурно-логічній схемі навчання за відповідною освітньою програмою)

Для успішного засвоєння дисципліни «Курсова робота з технологій розроблення програмного забезпечення» студент повинен володіти освітніми компонентами «Програмування», «Теорія алгоритмів», «Бази даних», «Технології розроблення програмного забезпечення».

Зміст навчальної дисципліни

Виконання КР повинно проводитись в наступній послідовності та термінах часу:

  1. Ознайомлення з предметною областю, особливостями, функціями та

    задачами підрозділа (відділа, служби тощо), де буде впроваджене ПЗ додатку .

  2. Розробка технічного завдання (ТЗ) (та часткових ТЗ (ЧАТЗ) для

    кожного члена команди розробників).

  3. Затвердження ТЗ, ЧАТЗ.

- 20 вересня.

  1. Дослідження предметної області.

  2. Деталізація складу і ієрархії задач, що вирішуються в додатку.

  3. Розробка узагальнених алгоритмів розв’язування задач. Розробка

    алгоритмів розв’язування підзадач.

  4. Формування векторів вхідної і вихідної інформації для кожної

    підзадачі та задачі, формування вхідних і вихідних інформаційних потоків.

  5. Інфологічне проектування БД. Визначення таблиць (структура,

    нормалізація, індексація, ключі), відносин, уявлень, індексів, ключів, фільтрів тощо.

  6. Проектування запитів та звітів.

- 15 жовтня.

  1. Визначення архітектури середовища, де буде інстальований додаток.

  2. Розробка структури ПЗ додатку.

  3. Проектування ПЗ додатку: проектування архітектур, узагальнення

    специфікацій, проектування програмних інтерфейсів, проектування компонентів, проектування структур даних, проектування алгоритмів.

  4. Проектування інтерфейсів користувача: меню (головного, спадаючих та

    контекстно-залежних), форм, полів вибору, введення та представлення інформації, функціональних кнопок та кнопок навігації, інших елементів керування.

  5. Проектування довідкової системи.

  6. Проектування модулів та процедур.

- 5 листопада.

  1. Програмування, тестування та налагодження ПЗ додатку.

- 20 листопада.

  1. Розробка документації на додаток: функціональної структури додатку,

    структури БД, структури ПЗ, інструкції користувачу, інструкції програмісту, інструкції системному програмісту, інструкції адміністратору БД.

- 1 грудня.

  1. Оформлення пояснювальної записки та додатків.

  2. Демонстрація роботи додатку.

  3. Здача закінченої роботи.

- 15 грудня.

Навчальні матеріали та ресурси

  1. РД 50- 34.698-90. Автоматизовані системи. Вимоги до змісту

    документів. Електронний ресурс: https://tzi.ua/ua/rd\_50-34.698-90.html

Навчальний контент

Методика опанування навчальної дисципліни (освітнього компонента)

Під час вивчення дисципліни передбачено консультування студента, залучення для цього, за можливістю, сторонніх фахівців та експертів з різних обраних предметних областей.

Приділяється увага підвищенню мотивованості студента під час виконання роботи, його розуміння власної потреби в постійному підвищенні власної кваліфікації як інженера.

Самостійна робота студента

№ з/п Вид самостійної роботи Кількість годин СРС
1 Проектування системи 5
2 Оформлення вимог до розробки, технічного завдання 5
3 Розробка програмного забезпечення відповідно до технічного завдання 5
4 Розробка документації на програмне забезпечення 5
5 Впровадження на підприємстві за бажанням 5
6 Підготовка до демонстрації роботи, публічного захисту 5
Всього: 30

Політика та контроль

Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)

Вимоги, які виставляються перед студентом:

  • розробка програмного забезпечення, документації на нього та захист роботи є обов’язковою складовою вивчення матеріалу;

  • документація повинна складатися відповідно до ДСТУ;

  • захист роботи повинен бути лаконічним, проте повністю розкрити задачі, що вирішуються у межах обраної предметної області.

Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)

Поточний контроль: консультаційні заняття.

Календарний контроль: проміжна демонстрація проєкта та оформлення документації.

Семестровий контроль: залік.

Таблиця відповідності рейтингових балів оцінкам за університетською шкалою:

Кількість балів Оцінка
95-100 Відмінно
85-94 Дуже добре
75-84 Добре
65-74 Задовільно
60-64 Достатньо
Менше 60 Незадовільно
Менше 30 Не допущено

Рейтинг студента з дисципліни складається з білав, що він отримує за:

  1. Розробку програмного забезпечення - від 20 до 60 балів

  2. Оформлення документації відповідно до вимог - 25 балів

  3. Демонстрація та публічний захист роботи -15 балів

Додаткова інформація з дисципліни (освітнього компонента)

Структура пояснювальної записки

1. Загальна характеристика предметної області та розв’язуваних задач.

1.1. Склад та іїрархія задач та підзадач, що вирішуються в додатку.

1.2. Схеми вхідних та вихідних інформаційних потоків для

кожної задачі та підзадачі. *

1.3. Послідовность вирішення задач та підзадач.

1.4. Алгоритм функціонування додатку. *

1.5. Специфікація процесів

1.6. Алгоритми вирішення задач. *

1.7. Склад головного та спливаючих меню.

2. Інформаційне забезпечення додатку.

2.1 Структура бази даних. *

2.2 Таблиці (структура, нормалізація, індексація, ключі).

2.3 Відносини.

2.4 Довідники.

2.5 Уявлення.

3. Фільтри, запити, звіти ддодатку.

3.1. Фільтрація даних.

3.2. Запити до бази даних.

3.3. Звіти для представлення вихідної інформації.

3.4. Звіти для представлення результатів фільтрації.

3.5. Звіти для представлення результатів запитів до бази даних.

4. Інтерфейс користувача.

4.1. Форми меню. **

4.2. Форми вирішення задач та підзадач. ***

4.3. Принципи проектування інтерфейсу користувача.

5. Довідкова система.

5.1 Довідки.

5.2 Підказки.

5.3 Контекстуально залежні довідки.

6. Програмне забезпечення додатку.

6.1 Структура комплексу програм. *

6.2 Програмні інтерфейси.

6.3 Інструментарій розробки, тестування й налагодження,

мова програмування. ***

6.4 Інформаційні технології створення додатку. ***

7. Інструкції до додатку.

7.1 Інструкція користувачу.

7.2 Інструкція програмісту.

7.3 Інструкція системному адміністратору.

7.4 Інструкція адміністратору бази даних.

8. Список використаної літератури, посилань на сайти, портали.

* - примітка: опис – в ПЗ, схеми – в додатку.

** - примітка: загальний опис (призначення, компоненти) – в ПЗ, копії

екранних форм – в додатку.

*** - коротка характеристика.

Робочу програму навчальної дисципліни (силабус):

Складено доцент, к.т.н., доцент Мамедова Катериною Юріївною

Ухвалено кафедрою інформаційних систем та технологій (протокол № 16 від 12.06.2024)

Погоджено Методичною комісією факультету (протокол № 10 від 21.06.2024)