ТЕХНОЛОГІЇ РОЗРОБЛЕННЯ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ-4. КУРСОВА РОБОТА

Робоча програма навчальної дисципліни (Силабус)

Реквізити навчальної дисципліни

Рівень вищої освіти Перший (бакалаврський)
Галузь знань 12 Інформаційні технології
Спеціальність 126 Інформаційні системи та технології
Освітня програма Інтегровані інформаційні системи
Статус дисципліни Нормативна
Форма навчання очна(денна)/заочна/дистанційна
Рік підготовки, семестр 3 курс, осінній семестр
Обсяг дисципліни 30 годин (0 годин – Лекції, 0 годин – Лабораторні, 30 годин – СРС)
Семестровий контроль/ контрольні заходи Курсова робота
Розклад занять http://rozklad.kpi.ua
Мова викладання Українська
Інформація про
керівника курсу / викладачів

к.т.н., Штифурак Юрій Михайлович,

yura.shtyfurak@gmail.com,

моб. +38(067)127-90-92

Вовк Євгеній Андрійович,

yevhenii.vovk@gmail.com,

моб. +38(066)643-15-03

Розміщення курсу https://campus.kpi.ua

Програма навчальної дисципліни

Опис навчальної дисципліни, її мета, предмет вивчання та результати навчання

Опис дисципліни. При вивченні даної дисципліни студенти набудуть практичних навиків розроблення програмного забезпечення, зокрема функціонального моделювання у графічних нотаціях IDEF0, IDEF3, DFD та об'єктно-орієнтованого моделювання UML.

Предмет навчальної дисципліни: моделі програмного забезпечення у графічних нотаціях IDEF0, IDEF3, DFD та об'єктно-орієнтованого моделювання UML.

Мета навчальної дисципліни:

- системна компетентність: здатність застосовувати професійні знання й уміння на практиці;

- інструментальна компетентність: здатність працювати з інформацією, знаходити, оцінювати й використовувати інформацію з різних джерел, необхідну для рішення наукових і професійних завдань;

- професійні компетентності: здатність до проектування та реалізації інформаційних систем, включаючи бази і сховища даних та пошук інформації в них, здатність використовувати знання стандартів, методів і засобів управління процесами життєвого циклу інформаційних систем, продуктів і сервісів інформаційних технологій, здатність до цілісного уявлення про можливості і роль сучасних методів та технологій аналізу, моделювання і проектування інформаційних і програмних систем.

Основні завдання навчальної дисципліни

Знання:

  • методів, способів та технологій збору інформації з різних джерел, контент-аналізу документів, аналізу та обробки даних;

  • методів навчання, організації та здійснення, стимулювання та мотивації навчально-пізнавальної діяльності;

  • побудови моделей IDEF0, IDEF3 та DFD;

  • побудова моделей мови UML.

Уміння:

  • здійснювати збір, обробку, аналіз, систематизацію науково-технічної інформації;

  • розробляти об’єктно-орієнтовану декомпозицію предметної області в умовах проектування складних систем за допомогою процедур об’єктно-орієнтованого аналізу, використовуючи визначення класів, поведінки об’єктів, структури даних та їх взаємозв’язки;

  • робити об’єктно-орієнтований синтез інформаційної та функціональної моделі в умовах проектування складних систем за допомогою процедур об’єктно-орієнтованого аналізу, об’єктно-орієнтованого програмування, використовуючи діаграми класів, процесів, об’єктів.

Досвід:

  • розробки комп’ютерних інформаційних систем і технологій в процесі наукових досліджень за допомогою технічного і ПЗ.

Пререквізити та постреквізити дисципліни (місце в структурно-логічній схемі навчання за відповідною освітньою програмою)

Пререквізити: Начальна дисципліна «Технології розроблення програмного забезпечення-4. Курсова робота» базується на навчальних дисциплінах: «Операційні системи»; «Програмування – 1. Основи програмування»; Програмування – 2. Структури даних та алгоритми»; «Технології розроблення програмного забезпечення-1. Технології проектування програмного забезпечення».

Постреквізити: Начальна дисципліна «Технології розроблення програмного забезпечення-4. Курсова робота» необхідна для навчальних дисциплін: «Структура інформаційних систем», «Системна інженерія» та «Проектування інформаційних систем».

Зміст навчальної дисципліни

Курсова робота є індивідуальним завданням з дисципліни “Технології розроблення програмного забезпечення” і готується до захисту в завершальний період теоретичного навчання. Курсова робота повинна бути підготовлена до захисту в термін, встановлюваний викладачем. До захисту курсової роботи представляється пояснювальна записка.

Пояснювальна записка включає такі компоненти: титульний лист, завдання на курсову роботу, зміст, що включає найменування всіх розділів і пунктів із зазначенням номерів сторінок, введення, в якому вказуються мета і завдання курсової роботи; теоретичну частину, в якій описуються теоретичні відомості за темою роботи; практична реалізація на мові програмування C#. В кінці пояснювальної записки представляється висновок за результатами роботи.

Надіслати викладачу на перевірку два файли. Перший з розширенням docx та іменем (номер_групи)_(номер_по_списку)_(ПрізвищеІП) (наприклад, ІА-71_18_ТарасенкоАД.docx) зі змістом самої пояснювальної записки (курсової роботи) та другий файл з діаграмами та кодом програми (наприклад, ІА-71_18_ТарасенкоАД.rar).

Навчальні матеріали та ресурси

Базова література

  1. Методологія аналізу, моделювання та проектування систем і процесів IDEF: навч. посібник / П.В. Шаціло, В.В. Цуркан. – К.: Вид-во ІСЗЗІ НТУУ “КПІ”, 2011. – 147 с.

  2. Леоненков А. В. Самоучитель UML2.-СПб.: БХВ-Петербург, 2007.-576с.:ил.

  3. Киммел П. UML. Основы визуального анализа и проектирования =UML. Универсальный язык программирования / Пол Киммел ; пер. с англ. Кедрова Е. А. – М. : НТ Пресс, 2008. -272с. : ил.

  4. Буч Г., Якобсон А., Рамбо Дж. UML. Классика СS. 2-изд./ Пер. с англ. ; под общей редакцией проф. С. Орлова- СПб.: Питер, 2006. -736с: ил.

  5. Грэхем, Иан. Объектно-ориентированные методы. Принципы и практика. 3-е издание.: Пер. С англ..-М.: Издательский дом”Вільямс”, 2004.- 880с.:ил

Допоміжна література

  1. Буч Г., РАМБО Д., Якобсон И. Язык UML. Руководство пользователя. 2-е изд.: ПЕР. с англ. Мухин Н.-М.: ДМК Пресс,2007. -496с.:ил.

  2. Мацяшек, Лешек А. Анализ и проэктирование информационных систем с помощью UML 2.0, 3-е изд.: Пер.сангл.-М.: ООО «И.Д.Вильямс»2008.-816с.:ил.

  3. Методология функционального моделирования IDEF0. Руководящий документ. Издание официальное. Госстандарт России. ИПК Издательство стандартов,2000.

  4. Черемных С.В. Моделирование и анализ систем. IDEF-технологии: практикум / С.В. Черемных, И.О. Семенов, В.С. Ручкин,-М.: Финансы и статистика, 2006.-192с.ил.

Навчальний контент

Методика опанування навчальної дисципліни (освітнього компонента)

Тиждень семестру Назва етапу роботи
4 Отримання теми та завдання на курсову роботу
5-8 Підбор та вивчення літератури
9 -15 Виконання розділу 1.
16 -18 Виконання розділу 2
19 Подання курсової роботи на перевірку
20 Захист курсової роботи

Самостійна робота студента

№ з/п

Назва теми, що виноситься на самостійне опрацювання Кількість годин СРС
1 Отримання теми та завдання на курсову роботу 2
2 Підбор та вивчення літератури 6
3 Виконання розділу 1. 10
4 Виконання розділу 2 6
5 Подання курсової роботи на перевірку 2
6 Захист курсової роботи 4

Політика та контроль

Політика навчальної дисципліни (освітнього компонента)

Оформлення курсової роботи має відповідати вимогам до звітів про НДР (ДСТУ 3008-2015 «Державний стандарт України. Документація. Звіти в сфері науки і техніки. Структура і правила оформлення»).

Ілюстративний матеріал для захисту курсової роботи може бути виконаний у вигляді плакатів, креслень і подаватися за допомогою комп'ютерних засобів. Зміст ілюстративного матеріалу має з достатньою повнотою відображати основні положення, які виносяться на захист.

Види контролю та рейтингова система оцінювання результатів навчання (РСО)

Система рейтингових балів та критерії оцінювання

Поточний рейтинг студента з кредитного модуля RD курсової роботи складається з балів, що він отримує за:

1) виконання графіку курсової роботи;

2) виконання розділу 1 (теоретичного);

3) виконання розділу 2 (практичного);

4) відповіді на запитання.

При цьому враховуються заохочувальні (зі знаком “плюс”) та штрафні (зі знаком “мінус”) бали.

Система рейтингових (вагових) балів та критерії оцінювання

1. Виконання графіку курсової роботи.

Ваговий бал – 10. Максимальна кількість балів = 10 балів.

Критерії оцінювання Бали
Студент чітко дотримувався графіку виконання курсової роботи. 10
Студент не дотримувався графіку виконання курсової роботи при виконанні теоретичної та практичної частин, але вчасно подав курсову роботу на перевірку. 5-9
Студент не дотримувався графіку виконання курсової роботи при виконанні теоретичної та практичної частин, не подав курсову роботу на перевірку у встановлений термін, але представив роботу до терміну захисту. 1-4
Студент не подав курсову в день захисту 0

2. Виконання розділу 1 (теоретичного) курсової роботи. Ваговий бал – 25 балів. Максимальна кількість балів = 25 балів.

Критерії оцінювання Бали
Студент при виконанні теоретичного розділу курсової роботи показав глибоке знання предмету, повно і чітко розкрив поставлене питання, проаналізував практичний досвід . 20-25
Оцінка знижується на 6-15 балів у випадку, коли виконано всі перелічені вище вимоги, але по деяким показникам мають місце недоліки непринципового характеру. 10-19
Студент отримує від 5 до 9 балів, коли теоретичне питання викладено загалом правильною, але неповною. 5-9
Теоретична частина роботи студента оцінюється 1-4 балами у випадку коли питання викладено поверхнево, студент показав низькі знання предметної області. 1-4
В інших випадках 0

3. Виконання розділу 2 (практичного). Ваговий бал – 35. Максимальна кількість = 35 балів.

Критерії оцінювання Бали
Студент здійснив усі розрахунки, не допустив помилок, показав хід розрахунків. 30-35
Оцінка знижується на 6-15 балів у випадку, коли виконано всі перелічені вище вимоги, але студент допустив 1-3 помилки у розрахунках. 20-29
Студент отримує від 10 до 19 балів, коли студент здійснив помилки у більшості розрахунків та не показав їх послідовності. 10-19
Практична частина оцінюється 1-9 балами у випадку коли студент здійснив помилки у 90 відсотках розрахунків. 1-9
В інших випадках 0

4. Відповіді на запитання.

Ваговий бал – 30. Максимальна кількість = 30 балів.

Критерії оцінювання Бали
Студент при відповіді на запитання показав глибоке знання предмету, повно і чітко відповів на всі запитання, задані викладачем. 28-30
Оцінка знижується на 3-10 балів у випадку, коли виконано всі перелічені вище вимоги, але по деяким показникам мають місце недоліки непринципового характеру. 20-27
Студент отримує від 10 до 19 балів, коли відповіді на запитання загалом були правильними, але неповними. 10-19
Захист курсової роботи студента оцінюється 1-9 балами у випадку коли студент відповів не на всі запитання і продемонстрував слабкі знання з предметної області. 1-9
В інших випадках 0

5. Штрафні та заохочувальні бали.

Заохочувальні бали нараховуються за виконання творчих і наукових робіт у межах навчальної дисципліни: + (1…5) балів.

Поточна рейтингова шкала RС з кредитного модуля дорівнює сумі вагових балів контрольних заходів таз критеріїв оцінювання :

RD = 10 + 25 + 35 + 30 = 100 балів.

Необхідною умовою допуску до захисту курсової роботи є представлення пояснювальної записки у визначений термін.

В заліково-екзаменаційну відомість виставляються оцінки згідно з таблицею:

Рейтингові бали, RD Оцінка за університетською шкалою
95 ≤ RD ≤ 100 Відмінно
85 ≤ RD ≤ 94 Дуже добре
75 ≤ RD ≤ 84 Добре
65 ≤ RD ≤ 74 Задовільно
60 ≤ RD ≤ 64 Достатньо
RD < 60 Незадовільно
Невиконання умов допуску до захисту Не допущено

Додаткова інформація з дисципліни (освітнього компонента)

Перелік тем

1. Бібліотека

2. Товарообіг

3. Нотаріальна контора

4. Карта

5. Парковка

6. Телефонні дзвінки

7. КПП офісного центру

8. Контроль доступу до файлів

9. Залізниця

10. Кабінет лікаря

11. Автосалон

12. Аптека

13. Зоопарк

14. Пекарня

15. Салон краси

16. Рухоме і нерухоме майно

17. Банківські операції

18. Магазин

19. Медіа програвач

20. Ремонт комп’ютерів

21. ІТ Компанія

22. Комп'ютерна мережа

23. Картинна галерея

24. Виробництво

25. Технічна підтримка

26. Блог

27. Станція технічного обслуговування автомобілів (СТО)

28. Організація весілля

29. Месенджер

30. Тема на вибір (за попереднім узгодженням з викладачем)

Робочу програму навчальної дисципліни (силабус):

Складено к.т.н. Штифураком Ю.М. та Вовком Є.А.

Ухвалено кафедрою АУТС (протокол № 1 від 27.08.2020 р.)

Погоджено Методичною комісією факультету[1] (протокол № 1 від 02.09.2020 р.)

[1] Методичною радою університету – для загальноуніверситетських дисциплін.